Wat is het rustig hier zeg.. Iedereen een goed weekend gehad? Vandaag 19 weken alweer. 6.8 kilo bijgekomen (oepssss). Pffff gaat echt veel te snel.. Had beter werk kunnen hebben denk ik haha.
heerlijk weekend gehad Lekker niks gedaan omdat ik nu toch twee weken vrij ben, dus huis schoonmaken doe ik dit keer wanneer ik er zin in heb en dat komt wel weer als ik me na een paar dagen ga vervelen Afgelopen vrijdag intake gehad voor de 20-weken echo en toen toch ook maar gelijk nog even een echo gehad, dus heb ons ukkie weer eventjes kunnen bewonderen. Daarna gelijk voor het eerst naar de verloskundige geweest, en dat beviel me ook prima. Hartje nog gehoord, dus ben weer helemaal gerust dat alles goed is daarbinnen. En kan nu lekker twee weken genieten en luieren
@duo: dat gaat snel al he! hier een aardig weekend gehad, Tim was sinds vorige week verkouden en had een verkeerd dag/nachtritme waardoor we de halve nacht met hem opzaten omdat hij niet wilde gaan slapen en alleen maar in onze armen wilde liggen. Dus ik was aardig kapot. Maar vannacht 'deed' hij het eindelijk weer aardig goed, hij komt wel vaak 's nachts maar hij ging daarna gewoon weer slapen en ik kon hem gewoon terug in zijn wiegje leggen.. dat was erg fijn in elk geval hopelijk gaat het vannacht ook goed.
Duo, je kindje groeit vast goed aangezien je al aardig wat bent aangekomen! Ik begin nu trouwens ook wat aan te komen, als is het totaal nog maar 2 kilo ofzo. En bijna 20 weken, time flies! Hier nu alweer de 17 weken gepasseerd, nog 3 weekjes en dan de 20 weken echo ; kijk er naar uit. Badhairday, lekker zeg 2 weekjes vrij, ik wil dat ook wel! Genieten en idd wat je zegt ; dat schoonmaken komt wel weer als je je na een paar dagen 'verveeld'. Leuk dat je nog weer mocht kijken en dan zo al de 20weken echo. Vind je het spannend? @weekend, was heerlijk in Madrid! lekker geshopt en gegeten en genikst. Heel fijn. Nu helaas weer op het werk, bleh! Zeggen ze net ook nog tegen me dat ik er zo pips uit zie, ja ben behoorlijk moe en kan wel een middagdut doen. Maia, zo zielig he zo'n kleintje die dan verkouden is. Hopelijk is het vannacht weer beter gegaan!
Hahahahaha ja inderdaad. Ik zal het maar van de positieve kant bekijken. @Tori: Heb je nog wat leuks voor de baby kunnen kopen in Madrid? 2 kilo aangekomen nog maar. Doe je goed! (jaloers hihi) @Maia: Hoe is het nu met Tim? @Badhairday: Geniet lekker van die 2 weken. Ga je nog wat leuks doen in de vakantie? Groetjes!
Hey Duo! ja ik heb een paar dingen gekocht in Madrid, zie m'n foto's (moet je me alleen wel toevoegen als vriendje anders kan je ze niet zien denk ik). 2 rompertjes en een t-shirtje ... niet veel dus, maarja nog tijd genoeg! Aankomend weekend krijg ik een doos met kleertjes van m'n vriendin, ben benieuwd wat daar allemaal voor bruikbaars in zit. Nu ga ik koken, heb trek!! Ohja, ik voel de kleine meid sinds een paar dagen behoorlijk goed bewegen ... geen geplop meer maar veel duidelijker. Dat is wel wennen zeg, ik schrik er telkens van. Hebben jullie dat ook?
@ tori: netjes hoor nog maar 2 kilo aankomen. Ik ben nu ongeveer 4 kilo aangekomen. Ben daar erg blij mee, want met mijn dochter was ik uiteindelijk 20 kilo aangekomen! @ badhairday: Geniet van je vrije weekjes meid! @ maia: Tim weer een beetje opgeknapt? Blijf het gek vinden dat ik al ruim 26 weken zwanger ben en dat de kleine ergens tussen de 11 en 16 weken komt. Hoop dat ik dan echt een beetje een buikje krijg, want dat heb ik nog steeds niet echt
@Tori: Heb je toegevoegd als vriendje hoor. Wat leuk dat je binnenkort kleding kan uitzoeken van die vriendin van je. Ikzelf kan dat binnenkort ook. Echt ideaal. Scheelt toch wel een hoop geld. @Girafje: Wat apart dat je bij elke zwangerschap zo verschillend kan aankomen he? Of let je nu veel meer op wat je eet? Weet je nog wat je met je dochter ongeveer was aangekomen met 20 weken? Ikzelf heb namelijk wel het idee dat ik boven die 20 kilo ga komen zelfs. Dus als jij zegt: 7 kilo, weet ik waar ik rekening mee moet gaan houden hahahaha. Dinsdag de 20 weken echo. Ben best wel bang dat me kindje nu al veeeeeeel te groot is. Nouja afwachten maar.
@ duo: Weet het niet meer. Het enige wat ik nog wel weet is dat ik al 6 kilo was aangekomen toen ik 3 maanden zwanger was. Eet nu ook niet echt anders dan met mijn dochter. Veel plezier dinsdag!
@girafje: Achja. We zullen wel zien. Elke zwangerschap is anders en we hebben het nu eenmaal niet allemaal zelf in de hand. @Tori: Ik heb de foto;s gezien. Wat leuk zeg! Je hebt ook een erg leuke lamp! Mensen nog leuke plannen dit weekend?
@aankomen: bij Fleur ben ik na 25 kg aankomen gestopt met wegen en met Tim ben ik 16 kg aangekomen en daarvan moet er nog 5 vanaf tot startgewicht. Maar bij Tim lette ik ivm Fleur wel op wat ik at aangezien zij altijd wil wat wij eten... @tori: lekker geshopt dus in Madrid. Altijd leuk. En die schopjes wen je snel aan, geniet er nog maar van nu ze nog niet pijnlijk zijn omdat de ruimte er nog is hihi. Dat gevoel mis ik wel, die buik niet maar dat gewiebel had wel wat knus. @girafje: wat gaat het alweer snel zeg. Fijn. @duo: succes dinsdag bij de echo. Nou hier een drukke week gehad. Verkoudheid is over maar doordat ik stop met de bv kreeg hij last van krampjes. Dus daarin zijn we nog wat zoekende. De nachten gaan wel beter. @weekend: gisteren met Fleur naar een jeugdvoorstelling geweest. Ze had wat aandacht nodig. Was erg leuk. Vandaag en gisteren nog wat kraambezoek.
Duo, dankje! Ben benieuwd hoe de lamp straks staat in t kamertje. Dit weekend zijn we gezellig bij m'n ouders, straks komen m'n nichtjes hier (hadden ze gevraagd toen ze hier gisteren aan de deur stonden te zingen met hun lampion), dus dat is gezellig. Gisteren wezen lunchen met een vriendin en een doos met babyspullen gekregen, die ga ik vanavond thuis maar es uitpakken . Straks nog even winkelen bij m'n schoonzus, haar dochtertje is nu 3,5 dus die heeft vast ook nog wel kleertjes die ik leuk vind en zij niet meer nodig is. nu lekker ontbijten, m'n vader heeft verse sap geperst, eitje gekookt enzo . Genieten!
hoe is het zwangere dames? gaat alles goed? hier gaat het redelijk, bij Tim wordt reflux vermoed. hij liep al te klooien aan de borst, dus we gingen overstappen naar fles maar dat was nog meer drama, krampjes, spugen, buikpijntjes enzovoorts en hij bleef maar voeding willen (wat niet kan met kv want dan mag je max. een liter ofzo per dag). eerst dachten wij en het cb aan een hongerig kind, dus nutrilon forte gehaald, maar daarbij hetzelfde, komt hij nog na 2,5-3 uur terwijl dat extra moet verzadigen en hij werd steeds wakkerder en huileriger dus dat is het niet en de lijst van klachten die er zijn wijst op reflux. dus nu jbpm gehaald en de melk dus dikker gemaakt en hopen dat dit werkt want het is ontzettend sneu om hem niet te kunnen helpen en te zien dat hij pijn heeft.
@ Maia: Aaaaaahhh jeetje wat sneu voor de kleine Tim. Hopelijk gaat het snel beter. @ Tori: Lekker gesnuffeld tussen de baby spullen? Zat er nog wat leuks tussen? Hier gaat alles goed. Vandaag de 20 weken echo gehad. Kleine was wel bezig de pestkop uit te hangen want werkte vaak niet echt mee. Wat ik wel jammer vind: Ze was alles aan het opmeten, daaruit schijn te je kunnen zien of het kindje goed groeit etc. Maar daar heeft ze naar afloop niets over gezegd. (zal wel goed zijn dan denk ik.. ) Baby weegt ongeveer 319 gram. Volgens haar is dat gemiddeld. Met 30 weken moet ik terugkomen voor een vaginale echo, want de placenta ligt dichtbij de uitgang dus dit willen ze in de gaten houden, want als het met 30 weken precies ervoor ligt moet de baby gehaald worden dmv keizersnede. Maar er kan nog van alles gebeuren.
@ maia: hoop dat de jbpm helpt voor Tim. Je kindje pijn zien hebben en niets kunnen doen is zeker sneu! @ duo penoti: fijn dat alles oke was. Heb je geen verslag meegekregen n.a.v. de echo waarop de vk kan zien hoe de echo is geweest? Ik kreeg dat wel na de 12 en 20 weken echo. Hoop dat je placenta nog omhoog gaat, dan hoef je geen keizersnee. Keizersnee is niet erg, heb het ook gehad, maar zef bevallen is qua herstel toch prettiger! Mijn werkweek zit er alweer lekker op en hoef nu nog maar 5 weken/10 dagen te werken en dan mag ik alweer met verlof. Begin sinds een week war sneller last te kijken van mijn heupen en hoop dat ikde vijf weken wel vol kan maken...... Begin nu ook eindelijk een buikje te krijgen! Donderdag weer naar de vk, ben benieuwd!
Net weer goedgekeurd door de vk. Bloeddruk was netjes 120/65 en ook de kleine groeit goed. De vk denkt dat de kleine in stuit ligt, want op het moment dat ze ging voelen, kreeg ze een duidelijke schop aan de onderkant wat vaak betekent dat ze in stuit liggen. Voor mij geen verrassing, want mijn dochter lag ook in stuit en mijn gevoel zegt al heel lang dat deze uk net zo eigenwijs is. Deze keer dus geen moeilijke keus wat betreft bevalling, want ik wil weer een ks!
Girafje, lekker zeg... Je kunt al aftellen naar je verlof. En fijn dat je loeddruk goed is, mooi houden zo! Duo, super dat alles goed gaat met de kleine. Ja wel jammer dat ze dan niets over de afmetingen zeggen. Dus je hebt ook geen printje meegekregen met de gegevens? Over twee weken heb ik de 20 weken echo, dus ga daar wel ff extra op leten dan. Hopelijk gaat t goed met de placenta en kan je toch op de normale manier bevallen mocht je dat willlen. Maia, hopelijk heeft je zoontje snel minder last van het eten in z'n darmpjes. Je bent er in elk geval goed mee bezig om t te verhelpen, meer kun je niet doen. Ego, gisteren weer controle gehad bij de vk. Alles was goed, bloeddruk 100/70 en de bm zat al vlak tot onder aan m'n navel, dus ze loopt nog steeds voor op schema. Hartje was ook meteen goed te horen. Merk ook al echt dat ons meisje reageert op geluid, wordt al best vaak getrappeld! De placenta zit duidelijk niet aan de voorkant. Nu helaas mega verkouden. Zit helemaal dicht, last van m'n keel en oorpijn. Heb vannacht niet veel geslapen. Hopelijk lukt t vanmiddag om wat slaap in te halen. Ben in elk geval niet naar m'n werk gegaan, alle spieren in m'n lichaam doen ook pijn. Hopelijk blijft de verkoudheid jullie nog bespaard!
Ik heb inderdaad een formulier meegekregen en heb met de controle bij de VK gister toch wat meer informatie gevraagd. Aan de grafiekjes te zien kon ze ons vertellen dat onze dochter op alles wel gemiddeld scoort. Dus ik ben blij Met de 30 weken krijg ik nog een echo om te zien waar de placenta ligt en ook zullen ze dan nog een x naar de groei kijken van de kleine. Hier ook sinds kort meer bewegingen van de kleine. Heel erg leuk @Tori: wat fijn dat alles goed is en heel veel beterschap. Ik ga zo richting me schoonzus. Ze heeft een doos met babykleertjes waar ik uit kan kiezen. Jeeeej. Haha.