Mama's (2B) uit NH

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Duo Penotti, 5 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maia

Maia Niet meer actief

@girafje: jammer dat de kleine in stuit ligt maar dan weet je in elk geval waar je aan toe bent met de bevalling!

@tori: fijn dat alles goed was! En beterschap gewenst.

@duo: leuk, kleertjes uitzoeken ;) en fijn dat je wat meer informatie hebt gekregen over de echo.

hier gaat het wat beter, de nutriton lijkt te helpen want hij is wat rustiger en laat iets meer tijd tussen de voedingen. hij slaapt ook beter enzovoorts. heel fijn. heeft wel wat last van zijn darmpjes door de nutriton maar het valt mee, had erger verwacht.

2. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ maia: Fijn dat Tim goed reageert op de nutriton, ondanks de darmkrampjes.

3. Maia

Maia Niet meer actief

hoe is het dames?

wij waren vandaag naar het cb met Tim, hij is inmiddels 56 cm en weegt 5080 gram, een flinke beer dus :)

4. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Dat gaat goed met Tim dus Maia :).

Hier gaat het nu weer wat beter gelukkig, was vanaf vorige week flink verkouden. Zelfs zo erg dat ik niet kon werken donderdag en vrijdag en het hele weekend nog niet veel gedaan ; al m'n spieren waren slap/moe.
    Vandaag weer naar het werk gegaan en dat ging best goed.
    M'n buik groeit ook prima door, zie m'n foto album :).

5. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Ohja, gisteren een high tea gehad met meiden van zp (ander topic). Was erg gezellig! En leuk om ze nu es in het echt te zien/spreken.

6. Badhairday82

Badhairday82 Actief lid

18 feb 2012
    171
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Haarlemmermeer
    hoi dames,
    weer een tijdje geleden dat ik hier was. Lekker twee weekjes vrij gehad en de pc ingeruild om mezelf te leren haken en breien :) Kijken of ik wat gemaakt krijg voor de baby. We willen niet weten wat het is, en zo kan ik toch wat andere kleurtjes gebruiken dan wat er in de winkels ligt aan babykleertjes :)

Maia: gelukkig helpt de nutrilon en valt het toch nog mee met darmkrampjes. En ook wel fijn dat je zoontje zo goed groeit.

girafje: al lekker aan het aftellen zie ik. Die 5 weken zijn hopelijk snel om nu je zo'n last hebt van je heupen.

Duo: Toch fijn dat je via de vk nog wat info hebt gekregen. Wij hadden afgelopen dinsdag de 20 weken echo. Hebben toen ook geen verslag gekregen, maar ben het ook helemaal vergeten vragen eigenlijk. Alles zag er in elk geval goed uit, dus we maken ons geen zorgen. Mijn man vroeg wel nog naar de grootte van het kind, toen vertelde ze wel dat het een gemiddeld kind is.
    Nog leuke kleertjes gevonden bij je schoonzus? Altijd leuk als je zo kan uitzoeken.

Tori: Voor jou komt de 20 weken echo er ook bijna aan. Spannend. Gelukkig voel je je toch alweer wat beter. Vervelend zo'n verkoudheid.

Hier voel ik sinds zaterdag de baby regelmatig. Erg leuk! Gisterochtend schrok ik er wel van. De wekker ging en gelijk een hoop beweging in mijn buik, denk dat die kleine het geluid van de wekker ook niet zo leuk vond :)
    Mijn man was vorige week ook vrij en omdat hij het de komende tijd erg druk zal hebben op het werk is hij alvast begonnen met klussen in de babykamer. Hij heeft een ombouw in elkaar geknutseld rond de verwarmingsbuizen en de kachel. Zodra alles geverfd is kan ik me ook gaan uitleven in het kamertje en alles een plekje geven, nu staan de andere kamers nog vol met dozen vol gekregen kleertjes e.d. Ik kijk er al naar uit :)

7. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Badhairday, daar kijk ik ook zo naar uit: dat het kamertje af is en alles kan gaan organiseren wat we al hebben gekocht en gekregen. Heb ook allemaal gekregen kleertjes in een doos en nog niet uitgepakt/bekeken omdat ik het nergens in op kan bergen nog. Wij moeten nog beginnen, wilden dat afgelopen weekend doen, maar omdat ik ziek was helemaal niets gedaan.
    Verkoudheid is zeker vervelend, al m'n spieren zijn nu moe ... tezamen met de zwangerschap duurt het wat langer voordat ik me weer topfit voel denk ik.
    Wat leuk dat je iets zelf gaat maken voor de kleine, ik kan niet haken / breien dus ik begin er maar niet aan.

8. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

@Maia: Wat goed zeg dat allles goed gaat met Tim en dat die zo hard groeit? Hoe is het nu met jou? Al een beetje aan de nieuwe situatie gewend?

@Tori: Wat leuk zeg die High Tea. Is inderdaad wel zo dat je wat nieuwsgierig word wie wie is als je al een poosje met elkaar in contact bent. Maar leuk dat het beviel.

@Badhairday: Het is inderdaad poosje geleden dat we je gehoord hebben. Was meteen wat rustiger hier zoals je hebt kunnen lezen haha. Is het breien en haken een beetje gelukt?
    Jullie zijn al goed bezig dus met de babykamer. Ook erg leuk dat je de baby nu wat vaker voelt. :)

Hier gaat het ook wel goed. Moeten nu toch ook langzamerhand een begin maken met de babykamer. Hebben niet veel tijd meer aangezien mijn vriend begin Jan 2 maanden weggaat met zijn Pa om grond te zoeken en de bouwplannen voor te leggen aan de Aannemer. Wij willen namelijk na de zomer emigreren.

Zal wel flink balen zijn, 2 maanden alleen. Zie er best tegenop.
    Maar heb er wel zin in. Is gelukkig niet zoveel wat me hier houdt haha.

Kleertjes van me schoonzus gekregen. Een hele doos vol. Erg lief van dr. Hele leuke kleertjes, ik ben meteen klaar. Hoef geen kleding meer te kopen. Scheelt een hoop geld. :)

Nou dat was het wel.
    Tot later weer.

9. Badhairday82

Badhairday82 Actief lid

18 feb 2012
    171
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Haarlemmermeer
    @Tori3: Als je niet fit bent is het inderdaad lastig om aan de babykamer te beginnen. Mijn man wilde eigenlijk al sinds september oude klussen oppakken zodat we het kamertje eerst konden gebruiken om in te zagen, maar daar kwam telkens wat tussen. Ik was dus erg blij dat het nu eindelijk kon. Hopelijk lukt het nu bij jullie ook snel. Gelukkig is er nog alle tijd, maar het is wel leuk om te doen.
    Ik ben trouwens ook geen ervaren haker en breier hoor. Was alweer geleden van de basisschool. Maar het valt mee, heb een boek gekocht met duidelijke instructies en ken wel wat mensen die me kunnen helpen als ik het niet begrijp.

@Duo Penoti: Waar gaan jullie eigenlijk heen emigreren? Wel handig dat je nu zoveel kleertjes hebt, scheelt inderdaad een hoop geld :)

10. Maia

Maia Niet meer actief

@duo: inderdaad, waar gaan jullie heen emigreren? kan me voorstellen dat je opziet tegen 2 maanden zonder je man.

@tori: leuk zo'n high tea en meeting!
    hopelijk is de verkoudheid snel weer over. en je buik wordt inderdaad mooi zichtbaar nu.

@badhairday: leuk dat je gaat haken en breien. ik kan een sjaal breien (heb ik tijdens mijn zwangerschap ook gedaan) maar wil nu een muts breien, maar moet het nog even doorkrijgen hoe dat moet :)

hier gaat het wel. ik begin aardig aan de situatie te wennen en helemaal nu hij het goed doet op de nutriton. Als je het me begin vorige week had gevraagd had ik gezegd dat ik nooit aan een tweede had moeten beginnen, zat er aardig doorheen omdat hij zo goed als niet sliep en rustig 6 uur op een dag huilde. maar hij is nu wat rustiger, het slapen overdag gaat nog steeds niet geweldig maar wel beter en hij huilt niet zo veel meer, heeft niet zoveel pijn meer en dat is heel fijn. dus ik krijg iets meer slaap (zo'n 5 uur ipv 2 uur) en dat scheelt ook een hele hoop hihi. maar ik moet zeggen, vind het wel heftig en zal erg blij zijn als de echte babytijd voorbij is, als ik hem beter ga leren kennen en snappen wat hij bedoelt enzovoorts, ik vind deze periode heel leuk omdat hij zo heerlijk klein is en zo lekker bij je kan liggen enzovoorts maar voornamelijk erg vermoeiend. maar ja, ik zal het denk ik ook wel missen als hij groter is. hoe dubbel kan je zijn ;)

11. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje meiden wat is het rustig hier. Zijn we nog maar met zn 4en?

Mijn vriend is Surinaams en aangezien hij afgekeurd is, is het voor ons aantrekkelijker om in Suriname te wonen. Hier komen we niet rond en daar zouden we leven als god in frankrijk. Om maar even zo te stellen haha.
    Maar word zeker heel spannend.

Aaaah Maia, Dan ben ik heel erg blij dat Tim het nu goed doet. Nog even geen 3e dus hahaha.

Nou hier opzich niet zoveel te melden. Niet veel gedaan. Deze week hebben we mensen oover de vloer. We krijgen een hele nieuwe badkamer van de woningbouw. Is niet heel ideaal want ze beginnen al om half 8 en moeten ook de hele week ergens anders douchen. Wanneer de badkamer af is gaat me vriend eindelijk aan de bovenverdieping beginnen haha. Slaapkamertje witten en over de hele bovenverdieping laminaat leggen. Dan kan ik eindelijk me babykamer kopen haahaha,.

12. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Oei, moet even bijlezen hoor.
    Ik meld me zo weer even :D.

13. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    De erge verkoudheid is weer over gelukkig, ben nog wel wat aan het snotteren, maar dat komt meer van allergie (bij m'n schoonmoeder geweest zaterdag en die heeft een kat en ze had niet ff stofzuiger door de kamer gehaald helaas).

Maia, dankje :) m'n buik begint er nu idd al op te lijken. Denk dat ik een behoorlijke toeter ga krijgen omdat mijn lichaam niet zo groot is.
    Ja, elke periode van je kind heeft iets leuks en dat ga je dan wel missen terwijl je nu mist wat ie nu nog niet kan. Elke dag maar genieten en zoveel mogelijk opschrijven (dat ben ik tenminste van plan, doe het nu ook met m'n zwangerschap op een blog).

Nu 20 weken gepasseerd, fijn gevoel! Nu aftellen, haha.
    Was 't maar woensdag morgen, dan heb ik de 20 weken echo. Wil de kleine graag weer zien.
    Heb trouwens wel behoorlijk last van haar nu, m'n blaas is wat geïrriteerd (ze zal er wel op liggen) en als ik plas doet het onderin wat pijn (geen pijn zoals blaasontsteking hoor, anders). Hebben jullie dat ook (gehad)?
    En vandaag was ik mega moe!! Maar goed gisteravond nog tot 10 uur bezig geweest op zolder. We hebben de kasten uit het kantoortje gehaald (dat wordt de babykamer) en die moest ik opnieuw indelen (meteen heel veel opgeruimd).
    We zijn dus begonnen met het kamertje, leuk!

Badhairday, hoe ver zijn jullie nu met de babykamer? begint 't al ergens op te lijken en kan je al snel beginnen met de spullen 'n plekje te geven?

Duopenotti, aaaah dus jullie krijgen een mooi duopenotti kindje :) vandaar ook je naam. Mooi!!
    Wel balen van de verbouwing ... pff niet kunnen douchen lijkt me niet prettig, maar goed het wordt wel mooi nieuw! Dus je hebt wel iets om naar uit te kijken.
    We zijn nog moet z'n vijven lijkt het.
    Dus jullie gaan misschien naar Suriname, tja wat je zegt als je daar makkelijker rond kan gaan komen en je het een mooi land vindt om te wonen... en jij kan je werk daar ook doen, zou ik ook lekker daar heen gaan!

Zaterdag heb ik de reiswieg die ik via marktplaats had gekocht opgehaald, voor 25 euro en ziet er nog als nieuw uit. Ben er erg blij mee, een mooie crème kleurige.

En vanavond ga ik zwemmen met m'n vriend z'n nichtje, ben moe dus hopelijk lukt 't een beetje.

14. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Edge, hoe is het met jou? horen we zo wel ;)

15. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    He he, in de tussentijd nog even gegeten en Zoë naar bed gedaan :).

Fijn om te lezen dat het met iedereen goed gaat, met uitzondering van verkoudheden enzo, hoort bij het weer helaas. Werd opeens ook wat frisser natuurlijk. Alle echo's zijn ook goed las ik :). Die van ons ook, er zat alleen een kleine verdikking bij het hart, schijnt normaal te zijn. Zou ook moeten zijn dichtgegroeid / kleiner moeten zijn geworden met een week of 30.
    Morgen alweer naar de VK, altijd leuk om weer het hartje te horen, maar ik voel me sowieso niet alleen. Ventje is op zijn tijd heerlijk druk. Soms redelijk pijnlijk haha, dat wordt nog wat :p.

Ik werk nu een aantal uur minder per dag, was veel te veel en onwijs druk op mijn werk. Stress van hier tot Tokio, dat is gelukkig wat weg nu. Ik pas nu gewoon beter op mezelf, mijn bedrijfsarts vond het daarom wel een goed plan om minder te werken.
    Tja en voor de rest de dagelijkse dingetjes, buik groeit lekker, soms bont en blauw geschopt dus :p, moe enz. Haha

16. Badhairday82

Badhairday82 Actief lid

18 feb 2012
    171
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Haarlemmermeer
    @duo: een logische keuze lijkt me inderdaad om dan naar Suriname te verhuizen, zolang jij het daar ook maar naar je zin hebt. Ik ben niet zo ver gegaan: van België naar Nederland, maar was in het begin toch wel wennen. Maar misschien heb jij daar helemaal geen moeite mee.
    Wel vervelend dat geklus in huis van de woningbouw, maar daarna kunnen jullie lekker aan de slag met de babykamer :)
    @Tori: heel herkenbaar, dat opruimen voordat je aan de babykamer kan beginnen :p Moest hier ook eerst gebeuren. Alle kamers die je hebt neem je toch in gebruik als er nog geen kinderen zijn, maar zodra je dan zwanger bent heb je die ruimte weer nodig :S We kijken nu trouwens wel heel kritisch als we weer een opruimbui krijgen. Er gaat veel weg wat ik vroeger nog zou bewaard hebben. Heb je al spulletjes voor het kamertje of ga je bestellen/op marktplaats zoeken?
    @Edge: goed dat je wat minder kon gaan werken. Het moet wel haalbaar blijven. Die drukte van je kereltje maakt het er denk ik niet gemakkelijker op. Sterkte met dat druktemakertje, hopelijk toch ook lekker genieten :)

Hier druk met de babykamer bezig geweest. Manlief is klaar met klussen daar, dus hebben gelijk ingericht met wat we al hadden en dat bleek al best veel. Hebben nu eigenlijk alleen nog kleine dingen nodig: aankleedkussen, kruiken, kleertjes,... En ik wil een schommelstoel, dus druk op zoek op marktplaats naar een geschikte.
    Er staan wat foto's van de kamer in mijn foto-albums.

17. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Hallo meiden,
    Na een flinke periode van afwezigheid, laat ik ook maar weer eens wat van me horen. We hebben een flink drukke periode achter de rug, omdat mijn schoonmoeder ernstig ziek in het ziekenhuis lag en we daar dus veel zaten.
    Dan nog werken, koken, huishouden, klussen én een zwangerschap erbij en er blijft weinig puf over om achter de laptop te kruipen.

Inmiddels is schoonmoeder weer thuis gelukkig. Ze is nog altijd ziek en wordt ook niet meer beter, maar gelukkig wel weer thuis. We hopen maar dat ze haar kleinkind nog mag ontmoeten.

Met mij en de kleine gaat alles goed. Vandaag ben ik precies 20 weken en gisteren hadden we dan ook de echo. Voor zover te zien zit alles erop en eraan en we krijgen een kleine meid!!

We hadden met 14 weken al een pretecho gedaan en toen ook een meisje te horen gekregen, maar toch twijfelde ik nog, omdat ze toen nog zó klein was.. Maar nu geloof ik het wel en ben gisteren dan ook al eventjes flink los gegaan met kleertjes kopen. Zal zo even een foto plaatsen van mijn 'buit'.

Met de kamer zijn we helaas nog helemaal niet bezig. Wat de babykamer wordt, is nu logeerkamer en inloopkast en mijn enorme verzameling kleren en schonen moet dus verplaatst worden.
    Nu hebben we bedacht om in onze slaapkamer een extra muurtje te plaatsen en daarchter inloopkast te maken. En dat moet natuurlijk eerst, voor we aan de kamer kunnen beginnen. Ook weet ik nog steeds niet hoe ik de kamer wil inrichten qua kleuren enzo. Voor een jongen wisten we het wel, maar voor een meisje niet..
    Ik twijfel een beetje tussen een themakamer (Winnie the Pooh) of heel rustig grijs, wit en zachtroze.. Moeilijk allemaal.

Ik heb ook nog steeds geen cursus gevonden. Moet ik me nu toch wel eens in gaan verdiepen. Ik ken helemaal geen andere zwangeren of jonge moeders en ik zou daar toch wel heel graag mee in contact komen om eens gezellig wat af te spreken ofzo. Dat was ook wel een van de redenen dat ik naar dit topic op zoek ging.

Nou ik ga even wat bijlezen hier en in de andere topics. Fijne dag allemaal meiden!

18. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    De buit :D

Bijgevoegde bestanden:

19. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Amezen, leuk dat je ff weer hier wat hebt geschreven :).
    En wow, jij hebt echt een mooie buit binnen!!
    Wat :( van je schoonmoeder ... wel fijn dat ze weer thuis is. oooh en hoop ook zo voor jullie dat ze haar kleindochter (ook een meisje, leuk!) nog mee kan gaan maken.

Ik had gisteren de 20 weken echo en bij mij was het ook nog steeds een meisje! :D
    Alles was in orde en heb de echo foto's in m'n album geplaatst.
    Ze was tijdens de echo ook erg beweeglijk met haar armen en benen, maar dat had ik al verwacht want dat voel ik al een tijdje! Ben zo blij dat alles goed leek op de echo en om haar weer te mogen zien. Nu over 6 weken de pretecho :), weer iets om naar uit te kijken.

Badhairday, wij hoeven ook niet veel grote spullen voor de babykamer meer. De commode en het bedje krijgen we van de buren (hun zoontje is nu toe aan een stoere peuterkamer).
    Ze willen er niets voor hebben, maar we gaan wel iets heel leuks kopen voor hun zoontje!
    Verder heb ik al vanalles, maar zoals aankleedkussen enzo moeten we nog kopen. Dat gaan we pas doen als het kamertje klaar is met alle meubels er in, zodat het ook meteen op z'n plek kan. De zolder is echt heerlijk opgeruimd en het bureau met kasten staat daar nu prima, netjes!
    Nu nog de schuifdeurkast uit de babykamer (tijdelijk) en dan kan er iemand komen te stucen. Na het stucen verven of behangen, dat weten we nog niet en mooie vloerbedekking er in (ligt nu laminaat van de vorige bewoners nog). Kan niet wachten tot het af is!! :D

Edge, goed op jezelf passen!! en de kleine jongen in je buik natuurlijk :). Fijn dat de bedrijfsarts het aangaf en je nu wat minder werkt. Hier zal dat nooit gebeuren ben ik bang. Al ga ik dat wel zelf aangeven, als het niet meer gaat natuurlijk.
    En daar hebben ze 't maar mee te doen. Wellicht tzt een dag thuis werken, dat wil ik na m'n verlof ook.

20. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo nu moet ik ook weer een x bijlezen hahaa :)

@Tori: Hoe is het nu met je? Verkoudheid helemaal over?
    En hoe is het inmiddels met de druk op je blaas? Fijn dat je een goede 20 weken echo hebt gehad. :)
    Begonnen met de kinderkamer. Leuk leuk! Ik wil ook hahahah.

@Edge:
    Leuk om te horen hoe het met je gaat :)
    Even een drukke periode achter de rug gehad dus. Wel fijn inderdaad dat je het nu rustiger hebt en wat minder werkt. Nu lekker een beetje proberen te ontspannen en van je zw te genieten maar zoals ik lees lukt dat aardig. Kleine lekker actief, leuk!

@Badhairday:
    Zozo, al klaar met klussen? Dat is snel! Wel lekker, om alles af te hebben. Heb je al een leuke schommelstoel gevonden?
    Jij bent van Belgie naar Nl gegaan? Waaraan moest je vooral wennen dan? Woont je fam en vrienden nog in Belgie?
    Je zou denken dat Belgie niet zoveel verschilt van Nl.

Zelf denk ik natuurlijk wel dat het even wennen zal zijn voor mij in Suriname, maar denk wel dat dat snel goed komt. Ze praten gelukkig gewoon Nederlands en zijn over het algemeen hele leuke spontane mensen. Mijn vriend heeft er ook wat Fam wonen, en vrienden zullen we zelf moeten maken. Gelukkig wonen er veel Nederlanders ook in Suriname, dus je hebt meteen een gelijkenis.
    Werken hoef ik niet persee. Mijn vriend heeft een uitkering want is afgekeurd en met 1000 euro leef je als god in frankrijk. Hier komen we niet rond en daar zijn we "rijk". Om maar zo te zeggen. Ik ben benieuwd hoe ghet allemaal gaat lopen straks. Volgens mij vinden me ouders het niet zo leuk dat ik wegga, dus dat is wat minder...

@Amezen:
    Oei, dat is geen leuk nieuws. Ik kan me voorstellen dat je dan even niet zoveel achter de pc zit. Wel leuk om weer wat van je te horen en ben blij dat alles goed gaat.
    He, nog iemand die eerst een hele verbouwing moet houden om aan de babykamer te beginnen haha. Maar is wel vervelend he?
    Winny of wit met roze, lijkt me inderdaad lastige keus. Is allebei zo leuk.. Zelf dacht ik voor onze babykamer aan witte muren, witte meubels en de assecoires roze. Net zoals jij dus eingenlijk :)

Ik heb ook nog steeds geen cursus gevonden. Ik had me aangemeld bij zwanger en fit maar bleek dat ik net te laat was en de cursus vol zat. Misschien maar beter ook want als mijn vriend straks in Jan naar Suriname gaat, heb ik geen idee hoe ik er moet komen. Dus nu aan het kijken of ik bijv losse lessen van zwangerschapsyoga of iets kan volgen.

Trouwens Amezen: Je hebt een mooie buit! :)

Deel Deze Pagina