ben ik ook weer even na een aantal goede dagen met Tim is het inmiddels weer huilen huilen huilen. Morgen heb ik een afspraak staan in het ziekenhuis, wordt hij nagekeken door een kinderarts, fysiotherapeut en een logopedist om te kijken wat het nu is. @duo: hier komt zeker weten geen 3e kindje meer ik wil nooit meer zwanger zijn en al helemaal nooit meer bevallen namelijk en dat is toch aardig noodzakelijk en manlief vindt 2 kindjes ook genoeg dus het is hier klaar. @amezen: leuk dat je hier weer komt kijken, heftige periode heb je achter de rug zeg. Maar wel een leuke buit! Veel sterkte @edge: doe rustig aan!
@Amezen: wat heftig allemaal. Helemaal niet leuk zo. Lijkt me heel dubbel, zo'n moeilijke tijd en dan nog proberen te genieten van je zwangerschap. Sterkte! Je hebt in elk geval wel een mooie buit binnen Veel succes met de babykamer, zo te lezen hebben jullie nog heel wat werk voor de boeg. @Tori: Wat aardig van de buren dat jullie meubeltjes van ze krijgen. Echt heerlijk om zo ook met de babykamer al bezig te kunnen zijn. Hier nog steeds op zoek naar een schommelstoel. Lijkt me heerlijk om af en toe al eens in het kamertje te gaan zitten Hopelijk krijg je niet te veel tegenwind zodra je wat minder wil werken. Zo vervelend als er geen rekening wordt gehouden met een zwangerschap. Ben zo blij dat het bij mij goed geregeld is al. Vanaf januari moeten een deel van mijn uren door omstandigheden anders ingevuld worden. Voordeel is dat ik ze dan zelf over een week kan verspreiden en eventueel loslaten als het niet gaat. Al hoop ik wel dat ik gewoon door kan blijven werken en me prima voel tot mijn verlof @Duo: Op het eerste zicht is er ook niet zo veel verschil tussen BE en NL, en de verschillen wennen ook wel hoor, ik voel me nu goed thuis in NL Had in de eerste plaats wel moeite met de directheid en openheid hier. In Be wordt toch vaak via een omweg en met veel voorzichtigheid dingen besproken. Verdere verschillen die ik tegenkwam (mijn ervaring dus en een beetje algemeen, zal echt niet voor elke Belg en Nederlander zo zijn): Be is meer traditioneel, Nl is vernieuwend. Belgen zijn eerder bescheiden, Nederlanders durven zich te laten zien en staan vaak op de voorgrond. Be: een bourgondische levensstijl, Nl: met z'n allen naar de sportschool. Be: land van wandelaars, NL: land van fietsers. En ik heb inderdaad familie en vrienden in Be achtergelaten. Vond ik in het begin best moeilijk, mijn ouders ook. Intussen gaat het prima, vooral mijn moeder mist me wel nog. Gelukkig bestaat er skype Kan me wel voorstellen dat jou ouders er ook niet helemaal blij mee zijn, maar misschien kunnen jullie ook contact houden op die manier? @Maia: wat erg dat het toch weer zo moeilijk gaat nu met Tim :S Weet je intussen al meer?
goedemorgen! nou gisteren hadden we afspraak, met een kinderarts, fysiotherapeut en logopedist tegelijk. ons verhaal was heel herkenbaar de reflux is bevestigd, dat was duidelijk te zien. dat we nutriton gebruiken dat is goed, maar ze zeiden dat het met baby's 2 kanten opgaat: of ze krijgen er juist dunne poep van, of juist verstopping. Tim dus het laatste. Doordat hij dus verstopping heeft zit zijn buikje vol en als hij probeert te persen om het eruit te krijgen verergert hij de reflux weer omdat daar geen ruimte voor is in zijn buik. Dus het was logisch dat hij inmiddels al weken huilt. We hadden het zelf al een beetje bedacht, dus waren sinds donderdag al van alles tegelijk aan het doen, extra water in de fles, 1x per dag olie in de fles, minder nutriton, en dus ging het poepen beter, maar de reflux werd erger. We moeten dus door blijven gaan met de oude hoeveelheid nutriton en hebben van de arts forlax voorgeschreven gekregen om de ontlasting zacht te houden. Schijnt bij de meeste baby's te helpen. En van de logopediste en fysiotherapeut hebben we tips gekregen hoe we het hem zo makkelijk mogelijk kunnen maken, welke houdingen we hem vast moeten houden tijdens en na het drinken enzovoorts. En verder heb ik volgende week met die laatste 2 weer een belafspraak staan om te kijken hoe het nu gaat enzovoorts en over 2 weken een gewone afspraak met de arts er weer bij. Dus dat is wel fijn, hopelijk werkt de forlax snel en wordt het weer een vrolijk ventje.
Jeetje Maia, dat zijn toch de minder leuke dingen die je kunt hebben. Fijn dat het in ieder geval duidelijk is wat het is en at er wat aan gedaan wordt. Hopelijk voelt Tim zich snel beter!!! Amezen, jeetje meid, wat een verhaal, fijn dat je schoonmoeder weer thuis is. Ik kan me voorstellen dat je helemaal niet bezig bent met iets anders.
Aaaah Maia, dat is vervelend voor de kleine Tim. Sneu.. Maar wel fijn dat jullie nu in elk geval zeker weten dat het Reflux is en dat er wat aan gedaan kan worden. Hopelijk word het snel beter. @Badhairday: Jaaa gelukkig hebben we skype nog Komt vast wel allemaal goed. Hmm niet echt veel te vertellen verder haha. Jullie al kerstplannen? Juist zin in de feestdagen of hekel aan de verplichte feestdagen?
ach, we gaan het zien. de krampen lijken nu in elk geval minder, de forlax doet zijn werk denk ik, al is hij nog flink huilerig. het gaat al een tikkeltje beter. Hij heeft nu ook een nachtje bij mijn ouders geslapen, o, wat was dat moeilijk voor me. maar wel fijn dat ik wat beter kon slapen. kerstplannen: nog niet over nagedacht. waarschijnlijk ene dag met schoonfamilie, andere met mijn familie. maar het hangt er toch ook een beetje vanaf hoe het met Tim gaat. Ik vind de feestdagen heerlijk hoor dus dat komt goed! maar we gaan eerst maar even sint doen. Gisteren hebben we het met mijn familie gevierd en morgen komt sint op het kinderdagverblijf dus daar gaat een van ons even heen met Fleur (ze gaat nooit op dinsdag maar mag hiervoor wel even komen) en dan kunnen we de pepernoten opbergen en mag ik eindelijk aan de kerstkransjes lekker het huis versieren enzovoorts, heb ik echt zin in. maar wat we dus gaan doen, nog geen idee.
Je bent er vast niet om 8:45 uur, Maia Leuk hoor, de leidsters willen Zoë naar Sinterklaas schuiven, ben erg benieuwd hoe dat gaat haha. Alvast veel plezier . Ik ben 24/25 en een deel van 26 december bij m'n moeder in Centerparcs. De 26e weer terug en gaan we bij m'n schoonouders Chinezen . Oh ja, woensdag nog ff Sinterklazen en dan gaat de ouwe baas weer terug naar Spanje, hebben we dat ook weer gehad. Vind het wel leuk hoor, maar heb echt het idee alsof ik die man elke dag zie hihihi.
haha nee, 8:45 is mij niet gelukt ik heb Fleur om half 11 gebracht, de maan was geloof ik rond 11 uur aan de beurt. En Fleur mocht het groepscadeau uitpakken begreep ik (kregen jullie toevallig ook Puk? ) en dacht dus dat het voor haar was en was aardig verdrietig dat ze hem niet mee naar huis mocht nemen. Maar na goed uitleggen snapte ze het wel hihi. ik ben ook wel blij dat die ouwe man na morgen weer weg is, ben sinterklaas kapoentje en zwarte piet ging uit fietsen nu wel zat
Oh wat leuk. Jammer van de verwarring haha, maar gelukkig begreep ze het uiteindelijk. Nou, ik vond het wel slecht gecommuniceerd, kwam daar aan rond die tijd (8:45 ongeveer), kwamen alle kids al met hun jassen en schoenen aan uit het lokaal. Zoé snapte er niks van, heb haar nog nooit zo verward zien kijken. Maar het is uiteindelijk nog goed gekomen begreep ik. Ze mocht bij Sinterklaas komen, maar dat wilde ze niet. Haha. Nou, we zijn er nu in ieder geval weer een jaar vanaf .
Bij hun wordt toch alles slecht gecommuniceerd? kan me nog een lichte irritatie bij de leidsters herinneren dat ze afgelopen maand voor de tigste keer dit jaar ons een formulier voor toestemming voor het gebruik van foto's moesten laten ondertekenen. ze werden er zelf ook gek van. en al het gedoe van vorig jaar natuurlijk. maar vooruit... Sinterklaas is ook wel een beetje eng dus ik snap helemaal dat ze dat toch niet wilde. Maar inderdaad, ben er wel een beetje klaar mee, dus het is mooi dat hij weer naar Spanje is. voordeel trouwens van nachtvoedingen: we kwamen er regelmatig 's nachts achter dat Sint vergeten was iets in haar schoen te doen anders had ze heeel vaak niets gehad *oeps* nou hoe gaat het verder met jullie dames? hier gaat het redelijk. de medicatie doet bij Tim zijn werk, maar het gaat nog niet goed, maar dat is waarschijnlijk omdat hij niet echt meer weet wat hij met zichzelf aanmoet, hij houdt zichzelf wakker, 'durft' niet te slapen enzovoorts. heel vermoeiend. we worden wel goed door de mensen van het ziekenhuis in de gaten gehouden, wij belden ze dinsdag voor advies, zij belden mij vandaag hoe het gaat, ze gaan me dinsdag weer bellen enzovoorts. Heel goed. En vandaag lekker met Fleur in de sneeuw gespeeld een klein half uurtje. was ook best lekker. Gaat wel snel zo hoor, verlof, heb nog 1,5 week vakantie aan m'n verlof geplakt, dus heb nu nog een maand, anders had ik eind deze maand al moeten beginnen.
Pfff is uiteindelijk ook echt belachelijk kort!!! Leuk hè die sneeuw Balen dat het met Tim nog niet helemaal goed gaat . Wanneer gaat hij naar de opvang? Lijkt me dan ook best anders dan met een kindje waarmee het goed gaat, ben je niet een beetje 'bang' voor die eerste dag? Misschien een gekke vraag hoor, maar vroeg het me opeens af. Inderdaad, communicatie is nog steeds bij belachelijk veel bedrijven een probleem, snap dat ook echt niet. Ik heb van de week weer dat formulier in zitten vullen, moet dat elk half jaar ofzo?
Hoi meiden, Zo ben ik weer even. Alles gaat goed. Buik groeit hard. De Badkamer was 5 december eindelijk af, dus kunnen weer lekker douchen. Vandaag beetje het huis opgeruimd. Wat spullen naar zolder zodat me vriend morgen of maandag eindelijk kan beginnen aan het huis. Vanavond even naar de Media Markt want willen een droger kopen. Denk dat straks met de baby te veel wasspullen heb om alles op te blijven hangen. Is ook niet echt prettig. Gaat muf ruiken omdat het langzaam droogt enzo. Dus super fijn, eindelijk een droger hahaha. Gisteren was ik wezen winkelen bij de Leen Bakker. Zouden eigenlijk kijken voor een kast voor in huis, maar uiteindelijk thuisgekomen met een hobbelpaard, opbergbankje en een roze kapstokje en wat schattige frummeldingen. Hop 140 euro kwijt en geen kast hahahaha. (Bloos). @Maia: Hahahahahahahah aaahw wat zielig. Dan had ze zich afgevraagd of ze stout was geweest haha. Inderdaad een voordeel van die nachtvoedingen ja Wel vervelend dat het met Tim nog steeds niet zo goed gaat. @Edge: Hoe vind Zoe de sneeuw?
Kom ook weer even zwaaien! Vandaag alweer 31 weken zwanger en nog maar twee weken of 4 dagen werken! Begin wat last te krijgen van mijn bekken, maar zodra ik eenmaal een tijdje in beweging ben, dan gaat het gelukkig weer. Van de week bij de vk geweest en weer goedgekeurd. Enkel ligt deze uk net als de grote zus in stuit en ik twijfel of ukkie nog goed gaat liggen. Zo niet, dan wordt dit ook weer een keizersnee en heb van mijn vk begrepen dat ze dit tussen week 39 en week 40 plannen. Dan ben ik over 9 weken alweer mama! Vind het niet erg om weer een keizersnee te krijgen, is vorige keer prima verlopen. Vind het dan wel jammer dat ik het nooit normaal heb kunnen bevallen, maar dat is dan maar zo. Gezondheid van de kleine gaat voor!
goedemorgen. Hier lijkt het beter te gaan met Tim, hij lijkt minder pijn te hebben. Wel het probleem dat hij niet meer zelf in slaap kan vallen maar we zijn gisteren begonnen met strikte regelmaat aan te brengen en vanochtend was hij binnen 1 minuut vertrokken dus wie weet gaan er nu betere tijden aanbreken. Dit had ik vrijdag nog niet kunnen hopen Fleur vond de sneeuw geweldig, ze staat nu de hele tijd heel verdrietig voor het raam te kijken naar haar smeltende sneeuwpoppen @edge: ik ben ook 'bang' voor de eerste dag, heb ook wel besloten dat als het echt nog niet goed gaat met hem, we hem nog niet brengen, of alleen halve dagen of weet ik veel, moeten we nog even kijken. Maar zoals hij 2 weken geleden was had hij absoluut nog niet naar het kdv kunnen gaan, zoals hij vandaag is zou ik zeggen, ja dat gaat lukken maar ja, we hebben hier nu strikte rust en dat gaat daar niet lukken. Dus dat zal de komende weken nog even uitzoeken zijn. @duo: wat gaat het hard zeg, alweer 23 weken en lekker bezig geweest zeg! @girafje: en jij gaat nog harder, super zeg weet nog wel dat we net samen in het oktober topic schreven en ben echt blij voor je dat je alsnog redelijk 'snel' daarna toch weer zwanger bent geraakt. En het gaat dus opschieten als je een ks krijgt.
ik moest vanochtend weer met Tim naar het ziekenhuis. Ze waren erg positief over hem, hij was ook gewoon relaxed, reageerde goed, zijn buik voelde nu ook goed en niet meer keihard en ze waren heel tevreden. In januari weer terugkomen, volgende week nog een telefonische afspraak. Ben echt superblij met de kinderafdeling van het Spaarne verder gaat het met slapen nu ook best aardig. Heb hem net in bed gelegd en hij was wat aan het babbelen (voor zover hij dat al kan he) en het is nu stil. Zonder moeite, zonder gehuil. Het is echt even wauw
Maia, wat fijn zeg dat het nu beter gaat met Tim! Ook interessant om te weten dat het Spaarne je zo bevalt, misschien moeten wij daar dan ook maar heen mocht de bevalling niet thuis kunnen of als er iets minder goed gaat met kleine zoals bij jullie kleine man. Girafje, 31 weken al ; dat schiet echt op! Wel een fijn idee dat je nog maar 9 weken hoeft te doorstaan. Jammer dat jullie 2e kindje ook weer met een keizersnede moet waarschijnlijk, kan me voorstellen dat je een normale bevalling ook wel es mee wilt maken en bovendien is het herstel na een keizersnede natuurlijk wat langzamer. Maar goed, wie weet draait de kleine nog . Duo, jij kon weer heerlijk douchen gelukkig. Een droger is wel een must denk ik met een baby. Soms moet je gewoon iets dezelfde dag weer schoon/droog hebben. Ego, hier groeit mijn buik ook hard nu ; en begint nu ook snel gewicht bij te komen! Ben nu totaal 4,3 kilo aangekomen ; netjes he? Gisteren is de babykamer gestukt, dus over een kleine 2 weken gaan we de muren verven en dan kunnen we ook de commode en het bedje van de buren ontvangen en deze schuren / verven. Hebben we mooi tijd voor tussen kerst en oud & nieuw. Morgen weer controle bij de vk en daarna ook naar de bekkenfysio. Ben vorige week ook al geweest en heb wat tips gekregen, morgen gaat ze kijken hoe m'n bekken staat vlgs mij. Hopelijk kom ik er weer van af, want een hele dag zitten (op m'n werk) is gewoon geen doen meer. Edge, hoe is het met jou? Jij zit ook alweer op 27 weken bijna, vanaf over 10 weken mag het al komen!
Wat fijn Maia!!!! Tori, Spaarne heb ik zelf ook een goede ervaring mee!!! Loont ook echt om even te kijken daar tijdens een open avond, heb ik ook gedaan (volgens mij ook verteld tijdje terug), even een opfrisser haha. Altijd leuk om even te kijken hoe het er allemaal uitziet (en je man kan de bank testen.....whahaha ) en waar alles is. Vond het wel weer even prettig om te zien. Laten ze ook zien waar je heen moet rijden als je zelf bij de eerste hulp komt enz. Haha, spreekt de Spaarne promotor . Hier gaat het goed hoor, fijn dat mijn kereltje al levensvatbaar is. Dat was voor mij echt de ondergrens sinds de miskraam. Laat 'm nog maar even lekker binnen zitten, begrijp me niet verkeerd .
@Edge: ik snap je helemaal, ik had ook dit soort mijlpalen na mijn miskraam. logisch ook. ja ik ben wel tevreden over het spaarne. Nu 2x daar bevallen (wel onder begeleiding van vk, maar ivm miskraam en bloedingen bij zwangerschap Tim ook bij gynaecologie geweest) , nu met Tim bij de kinderarts, daar gecuretteerd en altijd goede begeleiding gehad met alles. @Tori: heb je zoveel last van je bekken? wat vervelend zeg
Ik zat nog te twijfelen tussen Spaarne en Amstelland, maar goed... het wordt nu dus Spaarne haha. Thanks meiden! Maia, op zich valt het nog wel mee hoor ; denk dat het veel erger kan zijn. Zal vanmiddag wel horen wat het is of wat ze voor me kan doen of wat ik zelf moet doen.