Mama's (2B) uit NH

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Duo Penotti, 5 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maia

Maia Niet meer actief

@geboortekaartjes: wij hebben hem zelf ontworpen, dus heel veel contact gehad met de drukkerij. Zijn wel super geholpen.
    Je kunt ze trouwens ook online opzoeken en bij een drukkerij laten drukken, dan heb je van beiden wat :)

@weekend: mwah, geen plannen, we zijn met 'slaaptraining' bezig met Tim. Door het huilen enz... heeft hij overdag een enorm slecht rimte, heel onrustig e.d. dus we zijn wat meer regelmaat gaan aanbieden. Heftig, want hij protesteert hevig. Dus ik ben vandaag even de hort op geweest en mocht manlief aan de bak, morgen ruilen we het om, ben ik wat meer voor Tim en kan hij eventueel even weg.

2. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen.

Hoop dat jullie een goed uiteinde hebben gehad.
    Heel veel geluk, gezondheid toegewenst in 2013!

Maia: Hoe heeft tim oud en nieuw doorstaan?

3. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Hallo meiden,

Ook ik wens jullie allemaal een heel gelukkig nieuwjaar!
    Hoop dat iedereen het gezellig heeft gehad.
    Spannend jaar 2013, het jaar waarin ik moeder word..

Wij zijn ons ook aan het oriënteren op geboortekaartjes. We hebben iets in ons hoofd, maar weten niet precies hoe het uit te voeren.
    We willen namelijk graag dat uit het kaartje blijkt wat de betekenis van de naam is en dat blijkt toch best lastig..
    Van de week bij een drukker wat van die voorbeeldboeken opgehaald en we zouden hem nog wat ideeën/voorbeelden mailen zodat hij met het ontwerp kan helpen.

Verder is mijn vriend inmiddels bezig met het kamertje. Het schiet nog niet erg op, maar het begin is er.. De wanden zijn gestuuct en nu de rest nog. Ik wil wel heel graag verder. Moet ook de (op MP gekochte) meubeltjes nog helemaal schuren en schilderen, maar dar hen ik nu geen ruimte voor. Lastig allemaal, maar gelukkig hebben we nog even..

Vandaag zijn lief en ik 2 jaar bij elkaar en wil dus vanavond lekker uit eten ofzo. Heeft iemand misschien nog een tip voor een leuk restaurantje? Vind het altijd leuk om steeds ergens anders heen te gaan.

4. Maia

Maia Niet meer actief

Gelukkig nieuwjaar!

Tim heeft het prima doorstaan, kwam om 23:00 voor een voeding en 23:50 ging hij zijn bed weer in en heeft er heerlijk doorheen geslapen. Terwijl ze hier voor toch aardig aan het knallen waren. Fleur daarentegen werd op een gegeven moment wakker dus die vond het super (en was aardig hyper).

@amezen: gefeliciteerd. Ik neem aan dat jullie vanavond gaan? dan ben ik aardig laat ;) waar zijn jullie uiteindelijk heen geweest?

5. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ja inderdaad we gingen vanavond. We zijn uiteindelijk in Haarlem beland, bij Patxaran. Is een tapas en pintxos tentje vlakbij de grote markt. Heerlijk gegeten!!

6. Maia

Maia Niet meer actief

volgens mij heb ik daar ook wel eens gegeten (is het als je met je neus naar brinkman staat aan je rechterhand daar?). Dat was zeker een prima restaurant.

ik heb vandaag trouwens een afspraak gemaakt met een osteopaat in nieuw vennep. ondanks dat het stukken beter met hem gaat blijft er een bepaalde onrust en omdat we toch een heftige bevalling hadden denk ik, laat ik het toch maar proberen.

En hij is gisteren wezen wennen op het kdv, ging wel goed maar was 's middags best van slag, morgenochtend gaat hij weer. Ik begin volgende week vrijdag echt weer met werken.

7. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Amezen: Nog gefeliciteerd met jullie 2 jarig samen zijn. Lekker gegeten dus :) Mooi, altijd leuk.

Lukt het een beetje met de geboortekaartjes? Het is inderdaad lastig ja. Denk dat ik ook maar wat voorbeeldboeken ga halen bij de drukker.

@Maia: Was het de eerste keer dat Fleur het vuurwerk zag?

Wanneer heb je de afspraak in Nieuw Vennep? Misschien een stomme vraag, maar wat doet een osteopaat? In elk geval ik hoop dat het wat oplevert en dat het snel beter gaat.

Zie je er tegenop om weer aan het werk te gaan?

Gister de laatste babyspullen gekocht, jeetje wat heeft een baby veel nodig. Lijkt wel een pakhuis. Omdat we met de bovenverdieping bezig zijn, staat alles beneden. Vandaag maar de kerstboom weghalen, dan is er wat meer ruimte.

8. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Haha een pakhuis :p, leuk he?!

Van mij ook nog de beste wensen!

9. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Ook van mij allemaal nog de beste wensen voor 2013, dat we allemaal een superbevalling mogen meemaken, floeps en eruit :) haha. En voor Maia uiteraard dat Tim het goed blijft doen nu!

Amezen, nog gefeliciteerd met jullie 2 jarig 'jubileum'! Altijd lekker om dan even uit eten te gaan :). Wij hebben niet echt een dag dat we vieren dat we zoveel jaar bij elkaar zijn ... raar he?!
    Tja, voor mij is het eigenlijk met hemelvaart, dat is dan dit jaar 7 jaar alweer (al voelt het alsof we áltijd al bij elkaar zijn geweest).

Kerst hebben we gevierd bij mijn ouders, samen met mijn schoonouders. Daarna weer druk bezig geweest met de babykamer en met oud&nieuw weer naar m'n ouders gegaan. Me prima vermaakt, alleen was de baby wel hyper van die drukte daar ... Wat heeft ze veel bewogen (24/7 bijna!).
    En ze is nu ook echt weer groter, want ik voel haar nu steeds beter en zie ook telkens m'n buik heen en weer gaan als ik er ontbloot naar kijk.

Woensdag voor 't eerst zwangerschapsgym gehad bij de Mensendieck in Aalsmeer, was best leuk en leerzaam. Vind het wel prettig om ermee bezig te zijn op deze manier.
    Het was een groep van 6 meiden en ik was de oudste en volgens mij de enige met vruchtbaarheidsbehandeling zwanger geraakt.

@geboortekaartjes, mijn vriend ontwerpt hem zelf dus dat wordt een hele speciale kaart :), we willen er ook een foto bij op hebben van onze kleine meid als ze er is.

Wij gaan dit weekend verder met de babykamer: de schuifdeurkast er weer in en zondag vloerbedekking leggen en dan kan ik beginnen met de gekregen kleren en spullen uitzoeken en het allemaal een plekje geven :D. Zo'n zin in!!! Kan aan niets anders denken, haha.

10. Maia

Maia Niet meer actief

@duo; leuk he, zo'n huis vol spullen ;)

nee vorig jaar had Fleur ook al vuurwerk gezien, maar alleen 's avonds een klein beetje, met haar sterretjes afgestoken enz. Toen is ze er gewoon doorheen geslapen. Dus nu 12 uur was echt heel bijzonder, zoveel vuurwerk, ze vond het prachtig.

@osteopaat: de 17e hebben we afspraak. Osteopaat is eigenlijk een fysiotherapeut. Het wordt wel gezien als alternatief door gewone artsen. Ze vinden dat alles met elkaar in verbinding staat in je lichaam. Ze werken met aanrakingen op de plekken waar 'blokkades' zitten, massage achtig ofzo (weet het ook niet precies). En ze schijnen veel goed werk te kunnen doen met baby's die bijv. heftige bevalling gehad hebben, die reflux hebben, of slaapproblemen enzovoorts. Wij gaan naar deze: Home
    laat wel weten hoe het was als we er geweest zijn.

Wij waren trouwens vrijdag 7 jaar bij elkaar (en 4,5 jaar getrouwd)... zijn het allebei vergeten hihi

@tori: geniet nog even van het leuke bewegen voor zolang het nog niet al te pijnlijk is ;) leuk is dat he, met deze termijn. Dat is een van de weinige dingen die ik van mijn zwangerschap wel mis.

11. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha nou zo leuk vind ik het niet. Kan me kont niet meer keren. Maarja. Vl gaat volgende week 2 maanden weg dus dan komt me schoonmoeder me helpen met de bovenverdieping. Vl is niet zo vlot. Grrrr. Zal wel even aanpoten worden, want hebben nog maar 3 maanden, iets minder zelfs. Maar als het eenmal af is zal ik denk veel meer rust hebben.

@Tori:
    Zo lekker gezellig gehad met de feestdagen dus. En dat vond ook de kleine baby ahaha. Lekker aan het meefeesten :)
    Leuk toch :). Ik geniet ook altijd zo van die bewegingen van de kleine. Kan me wel voorstellen dat Maia dat mist ja.

Fijn dat zw gym je beviel. Was het niet zwaar? Heb je een leuke groep?

Hoe is het nu met de babykamer? Alles afgekregen dit weekend?

@Maia: Aaaaaah sterretjes :) Schattige babyspul hahaha. Wel super leuk dat ze het dit jaar echt heeft kunnen ervaren.

Aaaah oke, nou ik hoop echt dat Tim er wat aan heeft. Was het zo'n heftige bevalling geweest ja? Oefff. Moet er niet aan denken. Ik ben benieuwd hoe het zal zijn. Op naar de 17e.

Zo wat was het vandaag mooi weer. Wilde eigenlijk een stukje gaan wandelen, maar is er niet van gekomen. :(

12. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    ja heerlijk weer he? ik wilde eigenlijk ook naar buiten ff wandelen, maar ik wilde nog meer bezig in de babykamer dus dat heb ik gedaan.
    Het resultaat mag er zijn :), ik heb foto's in m'n album gezet!
    De babykamer is nog niet af, maar we zijn al wel een heel eind nu.
    Komt nog iets over de verwarming heen en over de waterbuizen aan de kant van het ledikantje gaan we nog een koof maken. En dan nog schilderijtjes aan de muur (waar m'n schoonmoeder al mee begonnen is om te schilderen) en een gordijntje (die m'n moeder vandaag heeft genaaid en woensdag mee neemt :)).

Soms geniet ik ook van de bewegingen van de kleine in m'n buik, maar niet als het pijn doet (dat is niet telkens hoor, maar af en toe is het niet echt prettig hoe ze ligt).
    Voel nu ook steeds meer als ze wat draait, heel apart gevoel.
    Nog maar 3 maandjes en dan kunnen we haar zien en vasthouden, oooh wat kijk ik daar naar uit!

Eerste zwangerschapsgym was nog niet zwaar ; ben benieuwd hoe het deze woensdag is. Druk dagje woensdag ... eerst naar de vk smorgens en dan smiddags naar een crematie en dan komen m'n ouders eten en gaan we met z'n vieren naar de 3D echo :) en daarna nog zwangerschapsgym. En dat op mijn vrije dag, whaaa.
    Ohja daarvoor is een vrije dag natuurlijk ;).

Hoe is het weekend geweest van de andere dames?

13. Maia

Maia Niet meer actief

@duo: de bevalling was heftig voor Tim doordat het 'maar' 2,5 uur duurde, zijn schouder vast zat en de navelstreng om zijn nek heeft gezeten waardoor hij knalblauw/paars eruit kwam en in eerste instantie niet ging ademen. Het scheelde niet veel of ze hadden hem meegenomen. Was gelukkig niet nodig, hij ging net op tijd zelf ademen. Maar de vk zei dus dat ze ook aardig aan zijn hoofd heeft getrokken e.d. om hem er zsm uit te krijgen. Dus wie weet kan een osteopaat hier iets mee.

@tori: ben benieuwd hoe de kamer wordt!

nou hier een wonder, gisteren al eigenlijk ;) normaal wordt hij overdag na stipt 30 minuten slapen wakker en gisterochtend sliep hij gewoon 2 uur achter elkaar en nu ligt hij alweer ruim een uur gewoon te slapen. We weten niet wat ons overkomt.
    T is alleen jammer dat hij vannacht aan het spoken was en Fleur is ook ziek dus ons bed werd op een gegeven moment geconfisqueerd door die 2 kleine types :)

14. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Tori:

Je hebt een mooie babykamer hoor. Wat een veel ruimte met kasten enzo. Veel kleding gekregen ook, lekker hoor! Moet nog een beetje aangekleed worden met accesoires? Ik mis ook het aankileedkussen en luieremmer?

Heb ook je buikfoto's gezien. Mooi hoor :) Groeit aardig.
    Je bent slank dus misschien dat de bewegingen van je baby daarom meer pijn doen? Ik heb er namelijk echt nog geen last van, maar ik was ook al voor de zwangerschap wat vol.

Heeeel veel plezier woensdag met alles. (Behavle de crematie). Gecondoleerd. Eindelijk weer de kleine beeb zien. In alle kleuren :). Ben benieuwd.

@Maia:
    Wow jeetje! Heftig zeg! Wist ik helemaal niet...
    De bevalling is snel gegaan. Misschien te snel voor Tim. Maar misschien ook wel goed, anders had die navelstreng missschien meer schade aangericht. Oeff moet er niet aan denken.
    Echt een horrorbevalling.

Wat goed dat Tim doorgeslapen heeft :). Ik hoop dat het aanhoudt. Veel succes met de zieke.

Ik ga zo even de stad in een badpak kopen. Vl en ik willen vanavond even gaan zwemmen en bubbelen. Heerlijk.

Groetjes!

15. Sillywendy

Sillywendy Actief lid

1 aug 2012
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Allemaal nog de beste wensen voor 2013! toch voor de meeste van ons een bijzonder jaar denk ik zo!

Misschien kunnen jullie me helpen..
    Ik lees en schrijf al een tijdje mee op het forum, maar heb geen idee hoe ik foto's kan zien van mede forummers, zoals dus de babykamer van Tori. ben heel benieuwd!

Wij zijn bijna klaar met de babykamer, moeten nog plintjes leggen( altijd maar weer die plintjes..)
    En ik ben op zoek naar een lamp voor de babykamer. Ik ga ook maar eens beginnen aan een babyuitzet lijst, ik heb al heeeel veel maar mis vast ook nog wel het een en ander.

Ik mag vrijdag weer naar de verloskundige en volgende week een 30-weken echo! whoei!
    Wij willen graag onze beide moeders meenemen, tot nu toe heb ik nog niemand meegenomen hoop niet dat ze het te vol vinden bij de echoscopiste..

Nou allemaal weer een fijne dag!

16. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Sillywendy, de meesten hebben al hun foto's afgeschermd dan deze kan je alleen zien als je vrienden met ze wordt. Dus als je mij een vriendschapverzoek stuurt zal ik die accepteren en kan je ze ook zien!
    Jullie dus ook bijna klaar met de babykamer, leuk is dat he?
    Jeeej vrijdag al de 30 weken echo (is dat een standaard echo, of zgn liggings echo?), gaat zeker snel! Hier morgen de 3D echo met 26,5 weken. Ik neem m'n ouders mee (kost ook 115 euro ofzo dus neem aan dat je mee mag nemen wie je mee wilt nemen).

17. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tori: Morgen de 3d echo al :) Spannend. Ik zou lekker meenemen wie je mee wilt nemen. Zijn inderdaad belachelijke prijzen.

@Sillywendy: Wat fijn he dat de babykamer al bijna af is. Alleen de plinten nog. Lekker hoor. Veel plezier ook bij de 30 weken echo. Geniet ervan.

Ik heb precies over 2 weken de 30-weken echo. (groeiecho). Gaan ook meteen bekijken of de placenta nog dicht bij de uitgang ligt. Spannend.

18. Maia

Maia Niet meer actief

@Tori: mooi kamertje! en wat een boel kleertjes, leuk zeg!
    en leuk een 3D echo. Hadden we bij Fleur ook, maar die had er niet zo'n zin in dus we hebben haar eigenlijk niet goed gezien. Maar ik had een kamer vol toen :)
    En de 30 weken echo is een groeiecho. Is inmiddels zo goed als standaard. Krijg jij die niet?

@silly: ook nog de beste wensen! Toon jij ook je kamertje als het af is?

wat gaat het toch snel bij jullie. Ik weet wel dat ik nog zwanger was en de meesten hier net in het begin van de zwangerschap en nu is Tim al bijna 3 maanden oud en lopen jullie ver over de helft al weer heen :) ben heel benieuwd naar de beebjes.

nou hier een lekker dagje. Moet toegeven dat het eigenlijk de eerste keer is dat ik kan spreken van een lekker dagje. Tim slaapt eindelijk goed overdag (vandaag dan steeds iets meer dan een uur, maar het is tenminste ruim een uur en het was steeds stipt 30 minuten waar hij niet op uit kon rusten, en gisteren/eergisteren zelfs rustig 2/3 uur achter elkaar!) en hij is dus als hij wakker is gewoon lekker vrolijk, lekker rustig enzovoorts. En Fleur is dan ook rustiger, die is enorm jaloers (en dus constant enorm boos op mij) maar nu hadden we alleen vanochtend gedoe en de rest van de dag hadden we een leuk dagje.

Alleen had kleine Tim me goed te pakken :(. We gebruiken natuurlijk johannesbroodpitmeel door de fles. Toen ik nog die van nutriton gebruikte had hij enorme last van verstopping. Nu gebruik ik pure jbpm van natufood en ik heb het idee dat die ook geen verstopping veroorzaakt. Maar we gebruiken ook nog forlax (zijn het wel aan het afbouwen maar ik wil dat ook niet te snel doen)... nou ja, hij poept normaal bij de eerste fles in de ochtend, vandaag dus niet, werd de fles van rond 11 uur....... het zat in zijn nek en droop gewoon echt aan alle kanten eruit, ik zat ook helemaal onder :( zo leuk joh, baby's ;)

19. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahahahaah ja he, tijd vliegt voorbij. Ik kan niet zeggen dat ik het erg vind. Kan niet wachten om me dochtertje straks eindelijk vast te houden. Ben zo benieuwd ook hoe ze eruit ziet. Die 12 weken duren nog veel te lang haha.

Wat fijn dat het nu wat beter blijft gaan met Tim. Goede hoop dat het zo blijft :)

Hahhahaahah ja leuk he baby's. Had die je mooi te pakken.

20. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Hahahaha lekker he Maia :p
    Leuk hoor al die kamertjes :D, ben benieuwd!

Poeh, begint hier wel zwaar te worden, gelukkig nog iets minder dan 3 weken en dan lekker verlof. Ben er zo klaar mee :p.

Gaat het bij jullie allemaal nog goed?
    Ik mag volgende week de laatste keer koekeloeren, laatste keer was vorige week, toen ging alles goed. Hij wordt geschat op ongeveer 3kg en 50 / 51cm. Beetje hetzelfde als Zoë.

Deel Deze Pagina