Zo edge, nog 3 weken, schiet al op. Fijn dat je volgende week nog een x mag kijken naar de kleine. Is de kleine nu al 3 kilo en 50 cm of schatten ze de kleine zo met de geboorte? Hier gaat het goed. Tot zover nog steeds een relaxte zwangerschap. De laatste weken worden afgeteld .
Hoi meiden, Vandaag alweer 36 weken! Ben zo benieuwd wanneer ukkie zal komen. Mag dinsdag voor de controle naar de gyn en hoop dan weer een echo te krijgen. Met 33 weken bleek uk goed te liggen, maar volgens mij ligt het nu weer in stuit. Geen probleem mee, want onze dochter lag ook in stuit en kreeg uiteindelijk een geplande ks met 41,5 weken. Zou leuk zijn als ik nu rond de 40 weken beval (10 februari) maar ga er van uit dat het nog 5 weken zal duren....
Hier gaat het ook goed, afgelopen woensdag 3D echo gehad en ons meisje heeft nu een gezichtje zie mn album. M'n vriendje heeft twee van de foto's ingelijst en op de commode gezet, zo lief! Ben nu al en trotse mama. Net als duo nu ook de weken aan t aftellen, nog 9 wk werken en 13 tot de 40 weken. Mijn gevoel zegt dat de kleine iets eerder of precies in de uitgerekende week komt. Girafje, spannend, komt nu wel dichtbij voor jou! Bij mij ligt de kleine al een tijdje goed, maarja t kan dus over n paar wk dus zo zijn dat ze weer is gedraaid... Ooh hoop t niet, wil graag thuis bevallen! Succes nog ff.
@Girafje: Wow, bij jou gaat het nu hard! Nog maar 4 weken!!! Ben je er al helemaal klaar voor? Vind je het eng worden nu de bevalling steeds dichterbij komt? Zou inderdaad leuk zijn als je nog een echo krijgt. Kun je inderdaad ook zien of de kleine nog goed ligt. Ik krijg het idee dat je graag een keizersnede zou willen? Vorige keer zo goed bevallen?? @Tori: Aaaaah eindelijk het gezichtje gezien. Leuk! Zal zo even in je album kijken. Ben ook wel benieuwd haha. Hebben ze dat op de 3d echo gezien? Dat de baby al goed ligt? Hier hebben ze tot zover nog steeds niks kunnen zeggen over hoe de baby ligt. Elke keer met de controle zeggen ze het nog niet te voelen, misschien volgende keer. Maar dat zeggen ze elke keer. Nouja ik heb bijna de 30 weken echo, dus dan zal ik het wel horen. Hebben jullie een leuk weekend gehad? Wat leuks gedaan? Ik zit hier kou te lijden. Heb maar een deken gepakt. De verwarming doet het niet. En als ik warm water wil moet ik elke x naar zolder om de cv te resetten. Morgen maar bellen.. Brr....
@ duo penoti: Ks is inderdaad erg goed bevallen en zou het zo nog een keer doen. Zou aan de andere kant ook wel gewoon willen bevallen hoor, maar als ik echt moet kiezen dan kies ik voor een makkelijkere bevalling en langer herstel. Ach, wie weet is de bevalling wel een eitje en kan ik na een paar dagen weer alles en denk ik dan bij mezelf: waarom wilde ik zo graag weer een ks? Het gekke is dat ik van de week pas ben begonnen met kleertjes wassen en kamertje schoonmaken. Het idee dat de kleine over max. 6 weken er is, is nog erg raar! Voor mijn gevoel ben ik nog helemaal niet zo lang zwanger. Heb ook niet echt een grote buik en gelukkig bijna geen bekkenproblemen wat ik bij mijn dochter nu al wel had.
Oke, Dat hoor je inderdaad steeds vaker dat vrouwen liever een ks hebben. Misschien is het de angst voor het onbekende waarom je liever een ks hebt. Voor iedereen is een bevalling weer anders. Hoelang duurt het herstel van een Ks? Nou mooi toch dat je nog geen last hebt van je bekken? Vanaf welke week kreeg je dat met je dochter dan? Ikzelf heb ook nog geen last van bekken, gelukkig. Terwijl ik van heeeeel veeel dames lees dat die al wel last hebben terwijl ze net zo lang zwanger zijn als ik.
Bij mijn dochter kreeg ik met 33 weken lichte bekkenklachten en met 37 weken liep ik met krukken. Doordat ik vanaf toen weinig kon doen ging het herstel na de ks ook vrij snel, want ik was al gewend aan het niets doen. Mijn dochter heeft waarschijnlijk op een zenuw of spier bij mij gelegen waardoor de klachten veroorzaakt werden en ik na de bevalling nog een tijdje fysio heb gehad. Vind het heerlijk dat ik nu nog zo weinig klachten heb. Het is inderdaad de angst voor het onbekende waardoor ik voor een ks zou gaan als ik zou mogen kiezen. Heerlijk toch dat je nog geen bekkenklachten hebt! Dat maakt het zwanger zijn makkelijker en je hoeft nog weinig hulp in te schakelen!
Aaaah toen ook pas met 33 weken. Dus de bekkenklachten kunnen nog komen voor me . Hoop van niet. Heb het inderdaad nu wel lekker makkelijk. Voor jou is het nu ook lekker dat je er geen klachten van hebt! Hopelijk blijft het zo. Morgen me lieffie uitzwaaien op schiphol. Bah bah. Ben nog nooit zonder hem geweest, dus die 2 maanden zullen best zwaar worden. Nouja beste beentje voor. Gelukkig heb ik het forum nog hahahaha. (Al is het best wel rustig nu hiero).
Duo, wat verschilt dat dan ; dat ze bij jou nog niet kunnen zeggen hoe ze ligt. Misschien willen ze niet teveel gokken ; want op zich was het ook wel een gok van de vk. Maar de kleine ligt ook vaak helemaal tegen m'n buikwand aan gedrukt en dan kan je ook heel duidelijk haar rug en billen voelen! Sterkte morgen met het uitzwaaien van je lieffie, 2 maanden is dan wel een lange tijd, zeker omdat jij nu ook in het laatste trimester zit en het zwaarder kan worden. Hopelijk valt het mee en krijg je geen last van je bekken en kan je alles nog zelf totdat hij weer terug is.
Heyhey, Zo uitzwaaien is gelukt. Was wel een hel vanmorgen op weg naar Schiphol met al die sneeeuw. Nu inmiddels weer thuis en zit hier nu te bedenken met wat ik als eerst ga beginnen hahahaa. Eerst maar even een was draaien en me bed verschonen en stofzuigen in de slaapkamer. Daarna ben ik toch echt toe aan een dutje. Heb heel erg slecht geslapen al 2 nachten. Ik hoop inderdaad ook dat de laatste 10 weken (relaxed) voor me zullen blijven en dat de kleine niet besluit eerder te komen haha. Duim duim duim.
Duo, duim met je mee dat de kleine niet eerder komt en je vriendje er gewoon bij kan zijn! Wel lekker bezig geweest dus gisteren. En heb je niet goed geslapen de afgelopen dagen omdat de dag dat je je vriend uit moest zwaaien er aan zat te komen? Ik was vandaag voor controle bij de bekken fysio en ben ontslagen , ze was heel blij met me dat ik het zo goed deed. Gisteren met de zwangerschapsgym vooral ontspanningsoefeningen gedaan en gekletst.
dag dames! Ben vrijdag en vandaag weer aan het werk geweest. Och wat was het moeilijk vrijdag, had echt een flinke dip 's middags. Bijna huilend het kdv gebeld maar het ging hartstikke prima met hem wilde echt per direct ontslag nemen. Vandaag ging al stukken beter hihi. Hij doet het goed, slaapt goed, drinkt goed (vandaag wat minder maar hij had prikjes gehad maandag dus daar zal het door komen) en is erg knuffelbaar @girafje: jeetje, het begint nu echt in de buurt te komen voor je! spannend hoor! @duo: red je het een beetje in je eentje? hopelijk gaan die 2 maanden snel voor je! wanneer is de planning om te vertrekken eigenlijk? dit jaar nog wel? @tori: fijn dat je ontslagen bent bij de bekkenfysio. Toch prettig. nou het is wel slopend hoor, weer werken en 2 kinderen. Hopelijk gaat het snel wat makkelijker (en slaapt hij door, dat zou al een hoop gaan schelen , maar voorlopig zit dat er niet in denk ik)
Ohjee, Maia dat is ook wat! Dat staat ons dus straks ook nog te wachten. Maar gelukkig dat het vandaag beter ging terwijl je op het werk was. En als je dan weer thuis bent lekker met Tim knuffelen, dat moet een goed gevoel zijn! Ik kan niet wachten tot onze kleine er ook is en ik haar lekker kan knuffelen en goed verzorgen. Denk dat ik het ook erg moeilijk ga vinden om weer te gaan werken na zoveel maanden. Vanavond tijdens het afwasmachine inpakken bleef een been staan en toen draaide ik dus op de plaats. Dat deed pijn bij m'n bekken zeg... niet prettig! Meteen gaan liggen op de bank en na een kwartiertje ging het gelukkig weer goed. Was al bang dat ik de bekken fysio weer moest gaan bellen, haha.
Hey meiden, @Tori: Ja ben zeker lekker bezig geweest in huis gister. Meer gedaan in 1 dag in huis, dan tijdens de afgelopen weken haha. Vandaag lekker rustig aan gedaan. Niet veel gedaan in huis, wel lekker een uurtje gewandeld. Met het zonnetje erbij was het wel lekker. Hahahahah nee, mijn ventje heeft een slaapprobleem wat dus inhoudt dat die geen hele nachten kan slapen en dat die vaak dus op de bank een paar uurtjes in slaap valt en dan is die weer klaarwakker. Daardoor heb ik dus gewoonlijk het bed voor me alleen snachts. Alleen de afgelopen dagen had ik hem gedwongen bij me te komen liggen in bed en toevallig heeft die dus 2 nachten kunnen slapen ook en heb ik dus uren wakker gelegen van zn harde gesnurk. Nu dus weer een nacht heerlijk kunnen doorslapen haha. Werd vannacht wel 1x wakker omdat ik moest plassen en toen voelde ik me wel even alleen. Was zoo stil en alleen in huis. Wat fijn dat je ontslagen bent van de fysio. Nu inderdaad niets geks meer doen. @Maia: Ohhh je bent weer aan het werk. Oefff kan me inderdaad voorstellen dat je dat zwaar valt! Gelukkig dat het je vandaag al iets minder zwaar viel. Ook wel een opluchting dat tim het zo goed doet. Dan is het misschien iets makkelijker om het naar het kdv te brengen. Ja hoor, red me prima in me eentje Elke dag komt me schoonmoeder ook even langs. Brengt me ook een beetje afleiding. De bedoeling is inderdaad om einde dit jaar te vertrekken. Ik weet alleen niet zo goed hoe dat werkt met vaccinaties voor die kleine straks enzo. Of die de vaccinaties in Suriname kan voortzetten. Maar even informatie zoeken daarover.
Lekker wezen shoppen voor de laatste babybenodigheden vandaag. Naar Babydump in Roelofarendsveen geweest, prima winkel en ze hadden bijna alles wat we nodig hadden (en wilden kopen). Het enige wat we niet konden vinden was een fatsoenlijke billendoekjes dispenser, maar die hebben we bij thuiskomst via het internet gekocht. Morgen niets op de planning, ga lekker puzzelen en spelletjes spelen denk ik. Een lazy zondag wordt het . Ohja en de vogels in de tuin tellen, hopelijk zijn er morgen meer dan vandaag want het was vanochtend minimaal (en ik heb zoveel lekkere dingen voor ze liggen). Duo, bijna 30 weken!! weer een mijlpaal!
Hoera, alweer 37 weken vandaag! Ukkie zou al mogen komen, maar mag wat mij betreft nog lekker twee weken blijven zitten! Mijn dochter wil graag gaan verven en heb net bedacht dat ze dat op mijn buik mag gaan doen ! Nu kan het nog..... Fijne zondag allemaal!
Yeah Girafje, dat gaat lekker 37 weken klinkt heerlijk, want dan duurt het echt niet lang meer. Leuk idee van de buikschildering van je dochter. Veel plezier enneh laat je het resultaat hier zien?? Van mij ook een fijne zondag allemaal.
hey meiden, 30 weken bij mij, klinkt nog kort in vergelijking bij die 37 weken van jou girafje.. Maar het gaat inderdaad snel ja. Hahaha, lekker verfen op die buik. Ben ook benieuwd naar het eindresultaat. Tori, wat fijn dat je nu alles in huis hebt. Geniet lekker van je lazy dagje vandaag. Hier ook een lazy dagje. Ging er pas 1 uur uit bed vandaag hahaha.