Hallo allemaal!! Ik ben weer een beetje bijgelezen! moet toch vaker online zijn denk ik Mijn meisje ligt in Stuit, als ze woensdag niet gedraaid is moet ik overwegen of ik een draaipoging wil, het is mn eerste kindje dus kans van 40-50% dat het lukt, ook placenta aan de voorkant wat dus ook nog tegen kan werken, weet dus niet goed of ik het wel wil, maar een KS of stuitbevalling is natuurlijk ook niet echt een leuke oplossing.. zit er al paar dagen mee in mn hoofd en vind het echt een lastige keuze.. Verder gaat wel alles top nog 2 weekjes werken! jeej! Liefs!
goedemiddag! Ja het is heerlijk dat hij nu al doorslaapt, het is alleen jammer dat Fleur de afgelopen paar dagen juist 's nachts wakker wordt *zucht* nou ja, gaat ook wel weer over hihi @sillywendy: welkom terug lijkt me een erg lastige keuze die je moet maken, succes ermee. @girafje: al aan het aftellen?
@ maia: ja het aftellen is begonnen hoor! Dacht gisteravond nog bij mezelf dat het wel eens het laatste weekend met zijn drietjes kon zijn. Dochter werd met 41+4 gehaald, en hou er wel rekening mee dat deze uk ook nog ff blijft zitten. @ Sillywendy: Ik had bij mijn dochter dezelfde keuze, zij lag ook in stuit. Ik heb destijds 2x een draaipoging geprobeerd. 1x bij mijn verloskundige en een paar dagen later nog een keer in het ziekenhuis. Beide keren is het niet gelukt, maar de pijn is mij ook erg meegevallen. Ik wilde toen graag een stuitbevalling proberen, maar met 41 weken bleek ik nog geen ontsluiting te hebben en heb toen op advies van de gyn toch gekozen voor een geplande ks. Achteraf geen spijt van gehad! De ks en het herstel ging bij mij goed. Het is je 1e kindje en dan is het makkelijker om goed te denken aan rustmomenten dan met een 2e kindje. Je kunt op internet veel positieve en negatieve ervaringen lezen rond een stuitbevalling of keizersnee. Het belangrijkste is wat je eigen gevoel zegt want jij bent degene die moet bevallen en herstellen!
dat kan ik me voorstellen girafje. ben je het al zat of nog niet persé? pffff, vannacht sliep meneertje niet door en dan merk je opeens hoe lekker het is dat hij het wel doet. wat een luxe hebben we 4 nachten gehad. Denk dat hij in een ontwikkelingssprongetje ofzo zit, want hij drinkt z'n flessen volledig leeg sinds gisteren en zit ook opeens naar zijn handen te kijken en pakt dingen die je hem aanreikt ook vast (ook sinds gisteren) dus misschien dat het daarmee te maken heeft. was een onrustige nacht, kon hem met een speentje weer in slaap krijgen dus honger was het niet, maar hij werd wel 3x wakker. over een kwartiertje mag hij weer wakker worden voor een voeding en daarna duik ik ook meteen mijn bed in.
@ maia: Ben het een beetje zat, maar geniet toch ook nog wel een beetje van de bewegingen in mijn buik. De kans is zeer groot dat dit de laatste zwangerschap is, dus is het op zich ook niet heel erg als uk nog ff blijft zitten. Komt Kleine meid heeft over twee weken vakantie en hoef dat niet naar de peuterspeelzaal. Met een beetje geluk is de kleine er en dan hoef ik mooi niemand te vragen die haar wegbrengt. De week erna is manlief lekker thuis en kan haar mooi brengen en halen. Zou best kunnen hoor dat Tim met een sprongetje bezig is. Hoop dat het tijdelijk is dat de nachten weer gebroken zijn en dat je snel weer lang mag doorslapen
Mevrouwtje ligt ng steeds in stuit, maandag beslissen of ik een draaipoging wil en dan komende week ook uitvoeren.. Best heavy Nu maar avndje relaxen op de bank, fijne avond meiden!
kan me voorstellen dat het een moeilijke beslissing is. heb je al een idee? nou vannacht was weer prima. Half 11 gevoed en hij werd kwart voor 7 vanochtend wakker. straks carnaval op het kdv, Fleur gaat als roodkapje verkleed.
@ girafje, ik denk ook dat ik uiteindelijk de bewegingen zal gaan missen! @ maia, ik denk wel dat ik het ga doen, naja de verloskundige van wonderwereld gaan het dan doen, wil er eigelijk alles aan gedaan hebben om toch natuurlijk te bevallen maar hoop nog steeds dat ze het een dezer dagen zelf doet. Weer lekker dagje werken vandaag, ben het best wel zat, interesse is er ook niet meer, maar goed.. nog 1 weekje! Heb mn eerste babywas ook gedaan, zoo schattig al die kleine kleertjes aan de lijn! en ben nog druk bezig met de MDF boom, versieren met behang en patroontjes helemaal top!
@ sillywendy: Ik heb destijds ook bewust gekozen voor de draaipoging om maar alles gedaan te hebben. Heb zelfs nog 1,5 week langer doorgelopen met pijn in de hoop dat ik toch nog natuurlijk kon bevallen. Uiteindelijk toch een geplande keizersnee gehad, maar aangezien ik alles had gedaan wat ik kon heb ik achteraf geen spijt gehad.
Silly: Succes met de draaipoging. Je kan inderdaad voor je gevoel maar alles gedaan hebben. Ik hoop dat het zin heeft. Girafje: Bijna tijd! Wat komt dat dichtbij nu zeg. Super super spannend! Hoop voor je dat je een goede bevalling krijgt. Maia: Veel plezier vandaag met carnaval op het kdv. Super leuk voor Fleur. Roodkapje leuk hoor. En een aplaus voor Tim! Wat doet hij het goed! Nou hier niet echt veel te vertellen. Zwangerschap is gelukkig nog steeds niet moeizaam, slaap nog heeeeel goed, dus ben super happy. Wel al een beetje een begin van de komende striea op me zij. Enige wat ik kan doen is goed blijven smeren, maarja.. Sinds deze week gaat ook me navel dichtgroeien. Maar schijnt er allemaal bij te horen.
hoe is het dames? @girafje: hoe gaat het ermee? hier zijn fleur en Tim uit logeren geweest, ik moet zo werken ipv woensdag en had dus oppas nodig, dus heb ze gisteren al naar mijn ouders gebracht, kon ik vanochtend rustig aan doen en zij natuurlijk ook.
oeh dat is lekker Maia een ochtendje rustig aan mijn uitwendige versie is niet gelukt gisteren, ben nu overgedragen aan een gyn in het ziekenhuis, moet bedenken of ik daar nog een draaipoging wil of het hierbij laat.. Tijdens de draaiing is de hartslag van de baby beetje omhoog gegaan, en moest ik voor controle dus even aan het ctg app in het ziekenhuis, gelukkig alles goed dus mocht snel naar huis. Vandaag mn laatste werkdag! ik kan het verlof al ruiken!!! fijne dag meiden!
jammer dat de draaipoging niet gelukt is silly. maar dat hoor je vaker toch? en ga lekker van je verlof genieten, ben jaloers
SillyW, jammer dat de uitwendige versie niet gelukt is. Was het ook pijnlijk? Maar even goed bedenken of je nog een poging wilt doen. Als het zo blijft dan wordt het sowieso een keizersnede toch? Gelukkig dat de hartslag later weer goed was en de beeb het gewoon goed doet. Lekker zeg, laatste werkdag. Geniet er van vandaag, haha. Ik moet nog 3 weekjes werken (vandaag vrij trouwens). Maia, ook wel leuk toch dat beide kinderen nu een keer uit te logeren zijn geweest. Een beetje rust zo op een ochtend lijkt me dan ook wel weer lekker. Duo, hoe is het met je striae. Nog niet erger geworden hoop ik. En die navel... tja van die van mij is ook al tijden niets meer over. Hopelijk ziet ie er straks wel weer normaal uit. Ik begin nu last te krijgen van harde buiken ... dus ik ga (als ik last krijg 's middags) een uurtje eerder naar huis zodat ik bij thuiskomst eerst een uurtje op de bank kan gaan liggen en dan daarna bezig kan gaan met koken. Girafje, ben benieuwd hoe het met jou is ... al 41 weken dus misschien ben je al bevallen!!! Ooooh spannend, hopelijk horen we snel wat van je.
@ sillywendy: jammer dat de draaipoging niet is gelukt. Volg je eigen gevoel of je het in het ziekenhuis nog een keer wilt proberen, een stuitbevalling doet of toch een keizersnee. @ tori: helaas nog niet bevallen. Gister nog op controle geweest en ze konden/wilden nog niets doen. Dinsdag weer heen en als het lukt dan strippen en anders eind van de week inleiden. Het einde is gelukkig wel in zicht!
Vndaag gesprek gehad met gyn ik mag vrijdag voor nog een draaipoging, twijfel erg maar zie het wel als een kans, al is het pijnlijk. Heb zin in komende week verder! Lekker chillen en naar de negen maanden beurs! Gaan jullie ook?
Girafje, het einde is in zicht. Dat is wel n fijn idee lijkt mij. Deze week kun je je kleintje in je handen houden! Nog even volhouden. SillyW, vrijdag dus weer doorbijten. Hoop zo voor je dat het lukt om de kleine te draaien. Nee, ik ga niet naar de 9mnd beurs. Net mijn ding. Bovendien is zoveel lopen ook niet meer prettig voor mij. Succes vrijdag en veel plezier op de beurs komend weekend! Duo, hoe is het met jou? Red je t nog n beetje zonder je mannetje? Ik wordt steeds heftiger getrapt in mijn zij. Onze kleine meid is al drie dagen druk met bewegen. Gelukkig is ze 's nachtslot wel rustig en slaap ik nog prima .
@silly: spannend vrijdag, hopelijk lukt het toch nee, ik ga niet naar de 9maandenbeurs. zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen