Hoi meiden, Gisterochtend is onze dochter M.elissa geboren! Ik ben maandagochtend ingeleid en 24 uur later is zij na een half uur persen geboren. We zijn nu lekker thuis en kan ik bijkomen.
Girafje, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en zusje!! Eindelijk is ze er! geniet van jullie wonder en lekker bijkomen nu.
Girafje, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en zusje! Geniet van elkaar!!! en wie is de volgende
Oei, heb jullie een beetje verwaarloosd. Sorry sorry! Girafje: Je bent bevallen. Jeeeej! Van harte gefeliciteerd met jullie mooie meid. Nu lekker genieten. Was je bevalling erg zwaar? Silly: Heb je inmiddels weer een draaipoging gehad? en hoe is dat gegaan? Ben benieuwd. Tori: Straie tja. Blijven wel een beetje bijkomen steeds. Vooralsnog alleen in de zijkanten, nog niet op de buik maar dat zal snel volgen ben ik bang. Heb er zowieso wel aanleg voor. Hahhahaah onze navels zullen wel weer normaal worden toch! Super fijn dat je snachts nog lekker kunt slapen ondanks de kleine zo druk is! Hoor je niet vaak meer zo rond deze laatste weken. Maia: Hoe is het met tim? Reageert die goed op de bijvoeding? Mijn mannetje is inmiddels weer thuis. Eerder thuisgekomen. Kan die weer mooi verder met het huis want is nog steeds niet af. Maar goed, schiet wel aardig op nu.. Gister een groeiecho gehad omdat ze steeds vonden dat ze aan de kleine kant was, maar gister bleek ze goed te zijn gegroeid en scoort nu gewoon gemiddeld . En over de 9 maanden beurs gesproken. Ik ga me klaarmaken want ik ga vandaag. Ben benieuwd of het wat is... Tot snel weer!
Hoi meiden, Ik lees wel alle berichten, maar weinig tijd gehad om te reageren. Nu eindelijk even de rust om de laptop erbij te pakken en uitgebreid een reaktie achter te laten. Vandaag is het precies een week geleden dat onze kleine meid is geboren. Voor mijn gevoel is ze er altijd al geweest. Nog even kort mijn bevallingsverhaal. Op maandagochtend moest ik mij om half 9 melden in het ziekenhuis om ingeleid te worden. Ik kreeg eerst een ctg en werd er een balloncatheter geplaatst om de ontsluiting te stimuleren. Smiddags om half 4 viel de ballon eruit en bleek ik al 4 cm te hebben. s nachts rond half 2 werden de weeen duidelijk pijnlijker en om half 4 hield ik het niet meer qua pijn en heb ik om verdoving gevraagd die de scherpe randjes van de pijn weghaalde. De weeen begonnen toen echt door te zetten en om half 10 had ik duidelijke persdrang. Na een half uur persen kwam onze grote meid (4550 gram!) ter wereld. Toen ze op mijn buik werd gelegd kon ik niet geloven dat ze een meid was en moest twee keer goed kijken. Helaas moest ik wel gehecht worden en heb ik behoorlijk last van aambeien. Gelukkig heb ik nog tot donderdagmiddag kraamzorg van een leuke vrouw en is manlief daarna tot dinsdag vrij en dan moet ik alles alleen gaan doen. Gelukkig zijn er genoeg mensen die willen helpen als ik het vraag (maar ben niet zon hulpvrager). Ben ondanks de pijn nog steeds blij dat ik deze keer vaginaal ben bevallen. Heb sinds vandaag pas echt het gevoel dat de pijn minder wordt en dat ik wat meer kan in huis. Hoop donderdag voor het eerst na de bevalling buiten een rondje te lopen. Ga dan even bij mijn zus langs die vlak achter mij woont en als dat lukt ga ik vrijdag weer een stukje verder. Ben erg benieuwd hoe mijn conditie zal zijn. De kleine meid is rustig en makkelijk en de onze grote meid is een echte grote zus. Ben echt aan het genieten van beide meiden. Helaas loopt de borstvoeding ook deze keer niet zoals het moet en slaapt ze veel overdag en is moeilijk wakker te houden tijdens het voeden. Vandaag kreeg ze een volle fles en meteen daarna was ze echt wakker en actief, een compleet ander kind. Ik twijfelde de hele week al, maar nu was de beslissing makkelijk: geen borstvoeding meer! Heb bij de oudste nog twee maanden gekolfd, maar ga dat nu niet doen. Moet helaas weer gaan, de kleine meid wordt wakker en wil een flesje .. Tot later!
@duo: we zijn net pas begonnen (dit weekend) met bijvoeding en hij is nog erg jong dus snapt nog niet hoe het moet dus denk dat hij gemiddeld echt 1-2 hapjes binnenkrijgt. heb het idee dat, hoe weinig het ook is, zijn darmen echt wel even flink moeten wennen, dus we doen het ook rustig aan. Is echt minimaal wat hij krijgt. @girafje: wat een grote meid zeg en ik vond Tim al stevig maar ja, jij bent natuurlijk overtijd gegaan. herkenbaar verhaal wel een beetje met de bv, goed dat je naar je gevoel geluisterd hebt en een keuze hebt kunnen maken waar je achter staat.
@ maia: met F liep ik 2 dagen langer zij was 4050. Dat M zo groot zou zijn had ik echt niet verwacht. Was nu ook slechts 11 kilo aangekomen en geen 20 zoals bij F
Girafje: Leuk om je verhaal te lezen Inderdaad een grote meid, maar dat is alleen maar goed. Lekker genieten nu! Hoe is het lopen je bevallen? Lukte het een beetje? Maia: Alle kleine beetjes helpen Hoe doet tim het verder? Nou hier word het nu wel steeds moeilijker naarmate de zw vordert. Laatst bleek bij de vk dat ik 7kg bijgekomen ben in 2 weken tijd. Hou ontzettend veel vocht vast ook. Ben blij dat het einde in zicht is. Maak me best wel zorgen ook nu ik zoveel aangekomen ben (30 kilo al) en veel vocht vasthoud. Zolang bloeddruk goed is, is er niets aan de hand zegt de vk. Maar zelf heb ik alle scneario's al in gedachte gehad (vergiftiging of suiker).
volgens mij sterft dit topic een zachte dood, wat een rust hier. @duo: 30 kg is wel veel, maar ik ben bij Fleur ook 25+ aangekomen (denk dat ik na 36 weken niet meer op de weegschaal ben gaan staan) dus als je goed in de gaten gehouden blijft worden niet al te druk maken. hier gaat het wel goed, ik ben aardig ziek geweest deze week, vandaag ook nog, voel me vanavond eigenlijk pas beter. Fleur en manlief ook maar die waren er binnen 1 dag vanaf. met Tim alles goed, hij is lekker relaxed heeft inmiddels het 'spelen' ontdekt dus slaat tegen van alles en nogwat enzovoorts. Heerlijk ventje, zou bijna de huilperiode vergeten.
Maia, ja het is hier inderdaad rustig. Bij mij komt dit vooral omdat ik ook op 3 andere topics schrijf en dat is nu misschien wel iets teveel van het goede. Als ik uit het werk thuis kom ga ik eerst op de bank liggen om daarna iets fitter te zijn om te gaan koken. Maar goed, nog maar 2 dagen werken (vrijdag en maandag) en dan hoef ik niet meer naar m'n werk! 30 kilo is misschien veel, maar als je vocht vasthoudt gaat het snel. Ik ben nu 11 kilo aangekomen en hou helemaal geen vocht vast. maar wat is kan nog komen, al hoop ik het niet natuurlijk. duo, nog even volhouden! en van dat vocht ben je zo weer af als je eenmaal bevallen bent. En het klopt inderdaad wat de vk zegt, als je bloeddruk nog in orde is, niet teveel zorgen maken. Kan me voorstellen dat je het fijn vindt dat het 'einde' in zicht is. Gelukkig is je vriend ook weer thuis . Verzorgt hij je goed? Ik kijk nu ook wel uit naar de bevalling zeg ... nog 2 dagen werken en dan hoef ik in elk geval niet meer na een lange dag werken met moeite naar m'n auto te lopen. Doet echt pijn namelijk (m'n bekken), gisteren zelfs steken bij het lopen. Vanmiddag naar de vk voor controle, ben benieuwd of de kleine zo explosief is gegroeid als ik vermoed. Maia, fijn dat het zo goed gaat met Tim nu! En nu zelf ook weer helemaal topfit blijven. Het weer is nu in elk geval bevorderlijk om je beter te voelen... helaas volgende week wel weer winters, dat hebben we eigenlijk al genoeg gehad! Girafje, jullie kleine meid is alweer bijna 3 weken, hoe gaat het? Bedankt voor het delen van je verhaal m.b.t. de bevalling en je kraamtijd. Is toch altijd weer informatief . Aan nieuws heb ik verder dat ik een co-sleeper ledikantje/wiegje heb gekocht (op wieltjes die je aan je bed kan zetten en ook als ledikantje voor in het begin kunt gebruiken). Dinsdag naar een voorlichtingsavond van de vk geweest, vond het erg informatief. Een meid van de zwangerschapsgym was daar ook dus konden we even bijkletsen (zijn ongeveer gelijk uitgeteld). Verder heb ik zondag op maandag de eerste écht slechte nacht gehad met enorme last van maagzuur midden in de nacht waardoor ik weinig lucht had en pijn in m'n borst had. De nachten er na gingen gelukkig weer goed, alleen rond een uur of 4 telkens op staan om te plassen. Daarna wel wat last van maagzuur maar kan na een kwartiertje meestal weer in slaap komen.
Hey meiden, Hahahaha ja arm topic word het he haha. Ach goed.. Dat vocht vasthouden maak ik me niet zoveel druk meer om, ben goed gerustgesteld, maar het is zo onprettig! Kan bijna niet meer lopen, voeten en onderbenen doen ontzettend pijn. M Moest vandaag in zkh zijn om bloed te prikken en zat niks anders op dan vl zijn schoenen aan! Leek wel een waggelende clown haha. Gelukkig is me vriend weer thuis ja Hij verzorgt me super goed. Erg lief van hem want ben niet de gemakkelijkste meer. Tori: Hoe was het vandaag bij de VK? Kleine weer goed gegroeid. Echt super vervelend dat je zo last hebt van je bekken! Gelukkig heb je bijna verlof. Jeeej! Zal wel heerlijk zijn als je straks wat meer rust kunt pakken. Maia: Die grote sprongen die tim nu maakt zijn heel bijzonder Lekker van genieten en die huilperiode maar snel achter jullie laten! Hoe gaat het met het bijvoeden?
Goedemorgen , het is weekend! En ik hoef alleen maandag nog maar naar m'n werk en dan kan ik elke dag rustig aan beginnen. Wat een heerlijk idee! Wel jammer dat het zo nat is buiten zeg, ach was toch niet van plan naar buiten te gaan. Duo, fijn te horen dat je vriend je goed verzorgt! En dat je niet meer de makkelijkste bent ... nou hoogzwanger zijn is toch ook niet makkelijk. Dus daar mag hij dan ook best een beetje 'last' van hebben, haha. Maar ik denk dat onze vriendjes het wel fijn vinden dat ze iets voor ons kunnen doen. Nu ben je alweer bijna 37 weken, dus over 'n week zou ze al kunnen komen ; heb je alles klaar? heb je het bed al omhoog gedaan? Ik ben morgen 35 weken en moet nog wel vanalles doen. Ach, heb er op zich nog genoeg tijd voor zodra ik niet meer naar het werk hoef. Bij de controle was alles weer prima in orde, mijn bloeddruk 110/70. Hartje klopt goed van de kleinee meid en ook groeit ze goed volgens haar groeicurve. De vk denkt wel dat het een kleintje is, dus zie alweer minder op tegen de bevalling, haha. Ik heb wel het gevoel dat ze lange benen heeft, die kan ze namelijk bijna niet 'binnen' houden. Een hiel steekt voortdurend naar buiten aan de rechterkant. Ze hebben ook even met het echo apparaat gekeken, al konden ze heel goed voelen dat ze alweer verder was ingedaald en haar hoofdje beneden ligt. Dus we hebben haar hersenactiviteit en ruggewervel ff gezien, haha. Meer krijgen ze al niet op beeld! Ik weet dat ik niet mag denken dat ze eerder komt, maar toch voelt het al even alsof ze toch eerder komt ... Zou wel heel fijn zijn want ik krijg steeds meer last van m'n rug en bekken. Lopen doe ik liever niet te veel en zitten gaat ook niet lang meer. Voel ook zo goed dat ze met haar hoofd beneden in het bekken zit, die druk op mijn blaas/plasbuis is geen fijn gevoel. Hoef gelukkig nog steeds maar 1 x per nacht eruit om te plassen, was eerst rond een uur of 4 maar de laatste twee nachten is het om 3 uur geweest. Maar goed, nu weekend en niets gepland dus ik ga lekker vaak even liggen en hopelijk gaat het dan beter met m'n rug (nu nog niet, ook niet na deze nacht). Amezen, hoe is het met jou? mooi rond getal: nog maar 40 dagen te gaan vandaag .
dag dames. hier druk weekend gehad. Tim slaapt overdag de laatste dagen erg weinig dus heb mijn handen vol. @tori: nu verlof? lekker hoor. en leuk shoppen en fijn dat de controle goed was. Ik hoop dat je kindje eerder komt, ik ben bij allebei voor de uitgerekende datum bevallen en moet zeggen, ben er toch wel blij om. niet dat wachten overtijd te hebben. als het zo is is het zo natuurlijk, maar ik was er inderdaad wel blij om. @duo: irritant he, dat vocht. ik hield ook echt heel erg veel vast (en ik had een zomerzwangerschap, is niet aan te raden ) @bijvoeden: mwah, we hebben nu wortel gegeven maar hij weet niet hoe snel hij het naar buiten moet werken... ga nu kijken naar bloemkool. maar we doen rustig aan, ik heb er ook weer niet zo'n enorme haast mee. heb net bloemkool gepureerd dus de komende 7 dagen mag hij dat uitproberen
@ zwangere meiden: geniet er nog maar van de bolle buik en alle bewegingen. Voor je het weet is de kleine er en ga je op een hele andere manier genieten (hihi). @ maia: Overlopen is inderdaad niet echt leuk, de dagen lijken dan steeds langer te duren. Tim wordt al groot! Hoop dat hij het eten snel door heeft! Hier gaat alles zijn gangetje! Kleine meid zit volledig op de fles, enkel groeit ze nog niet voldoende. Ze is in 1 week tijd slechts 80 gram gegroeit i.p.v. de gewenste 150 gram. Ze zit nog 90 gram onder haar geboortegewicht van 4550 gram. Voed haar nu op verzoek (om de 2,5 of 3 uur overdag en om de 4 uur s'nachts) en ze geeft zelf aan wanneer ze vol zit. Bied de fles daarna nog wel aan, maar ze pakt hem niet of spuugt alles weer uit. Ze moet voor haar gewicht 675 cc drinken, maar we komen slechts rond 600 elke dag. Hoewel ze de afgelopen dagen wel meer lijkt te drinken en sneller de fles leeg heeft. Ga vrijdag naar het consultatiebureau om te wegen, ben benieuwd of ze dan meer is aangekomen. Grote meid doet het ook super! Ze klimt desnoods in de box om haar zusje te troosten en dat vindt mama natuurlijk niet zo'n goed idee
Hai meiden! Hier is het aftellen begonnen, bijna een ks!!! Zo spannend allemaal Verder nog steeds best druk met van alles dus moet snel even wat tijd vrij maken voor het forum Liefss
Hey meiden, Afgelopen dinsdag had ik mijn afspraak bij de VK en daar bleek dat eiwitgehalte iets van 600 was, wat maar 30 mag zijn. Ben meteen die dag opgenomen in het ziekenhuis met zwangerschapsvergiftiging en afgelopen donderdag 14 maart ben ik ingeleid. Inmiddels had ik al 8 cm ontsluiting, maar onze dochter kreeg het erg moeilijk. Dus uiteinndelijk is ze met een keizersnede te wereld gekomen. Ze is 14 maart om 20.21 uur geboren en is met haar 2875gram erg klein. Ik heb tot vandaag in het ziekenhuis moeten blijven vanwege me hoge bloeddruk. Bloeddruk is nog steeds te hoog, maar mag er wel mee naar huis. Word goed in de gaten gehouden. Nou onze dochter doet het goed. Omdat ze erg klein is en nog niet zo sterk is kan ze niet goed worden aangelegd, daarom kolf ik haar voeding. Ook slaapt ze erg veel en huilt ze bijna nooit. Ze heeft vandaag haaar hielprik gehad en was erg sterk! Ben zeer trots! Sillywendy: Heb je de Ks al gehad?
@ duo penoti: gefeliciteerd met de kleine meid. Hoop dat je snel herstelt van de keizersnee. Luister goed naar je lichaam en laat je maar lekker verwennen thuis.