M'n dokter weggebracht? Hahahaha, mijn dochter natuurlijk, verrekte telefoon . Alles ging goed hier, hij was al behoorlijk aan het zwemmen, dooierzakje was bijna opgegeten, ik ben nu 10w5 ipv 10w6, dus haast geen afwijking. De uitgerekende datum staat nu op 14 maart. spannend Tori, jij bijna je eerste echo!!!
Oeh leuk die echo's! ik mag volgende week! ben zo benieuwd! Zit nu met het dilemma combinatietest.. wel of niet doen, ik vind het erg lastig om die keuze te maken..
fijn dat alles goed was Edge! @sillywendy: het is ook een lastige keuze. Wij hebben ervoor besloten om het niet te doen omdat wij niet in de doelgroep met een verhoogd risico vallen, omdat het een kans berekening is en wat als je een verhoogde kans krijgt en er blijkt niks aan de hand te zijn? omdat een kindje met een handicap bij ons welkom zou zijn (tuurlijk, hangt het van de gradatie af, maar toch). Maar het is ieder voor zich een keuze natuurlijk.
pufpuf, ik vind het nog steeds te warm Gisteren me zo naar gevoeld en moe dat ik de hele dag geslapen heb, vandaag moest ik weer werken en was bang dat het tegen zou vallen, maar ging gelukkig goed. Op het werk ook ontdekt dat ik me minder naar voel als ik ipv water limonade drink. Wel jammer dat ik dan een hoop meer suiker binnen krijg, maar het helpt nu eenmaal wel. @Edge: super dat alles goed gaat, en maar een dag verschil in de berekening. Leuk! @Sillywendy: erg lastig he die keuze. Mijn man reageerde gelijk dat hij wel een combitest wilde, terwijl ik die niet wilde om de redenen die Maia al gaf. Uiteindelijk was mijn man toch ook om toen hij de infogids had gelezen. Over twee weken dus geen combitest voor ons, wel een gewone controle. Weten jullie toevallig vanaf hoeveel weken de echo's uitwendig zijn? Mijn eerste was nog inwendig, maar wil eigenlijk bij de volgende graag een vriendin meenemen omdat mijn man niet kan die dag. Ik ben dan 9w5d.
Dan zal hij uitwendig zijn. In eerste instantie dan, hoewel ik ze in het zh snelle inwendig kreeg dan bij de vk, daar proberen ze eerst uitwendig . Lijkt me heerlijk.om te kunnen slapen, is mij sinds vrijdag niet meer gelukt helaas, te warm. Als ik vannacht weer niet slaap meld ik me morgen helaas ziek want dat ga ik niet meer trekken.
Badhairday; ligt aan je verloskundige denk ik, het is altijd een kwestie van proberen denk ik. Het is even ongemakkelijk, maar uiteindelijk krijg je dan wel een beter beeld. En als je vriendin naast je gaat zitten, ziet ze toch niets? Ik snap wel wat je bedoelt hoor. Over de combinatietest; wij doen het ook niet, ik zat eerst wel te twijfelen, maar aan de andere kant...doelgroep zijn wij niet en uiteindelijk heb ik zoiets, als het zo is is het zo. Misschien een beetje makkelijk gedacht, maar op dit moment denk ik er zo over. Uiteindelijk moet je ook een keuze maken natuurlijk. Zeker moeilijk Sillywendy!
Goedemorgen! @ edge: fijn dat je een goede echo gehad hebt Wat ik trouwens doe als ik me beetje slap voel is een paar dropjes eten. Werkt bij mij heel goed. Ik merk ook wel dat ik meer behoefte heb aan suiker. Als ik te lang stilsta (bijv douchen of afwas) dan word ik al gauw licht in me hoofd. Moet ik echt gaan zitten. Ik heb zometeen om half 2 me intakegesprek. Ik denk dat ik ook ga informeren naar de combinatietest. De halfbroer van me moeder is geestelijk gehandicapt dus wil wel graag weten of zoiets erfelijk is. Weet niet of ze dat ook kunnen zien met een combinatietest? Groetjes!
@duo: met de combinatietest wordt er maar op 3 'afwijkingen' getest en dat zijn ook allemaal lichamelijke syndromen, geen geestelijke. Geen idee of een geestelijke handicap an sich getest kan worden, heeft hij het in combinatie met andere dingen? Snap dat je dat zou willen weten.
hmm, dan zal het toch een inwendige echo worden. Ben intussen wel wat gewend door de MMM, dus heb er zelf niet zo'n problemen mee, maar lijkt me toch handig te weten voor m'n vriendin dat ze dan naast me moet komen zitten @Maia: nog een beetje geslapen vannacht? Of toch nog ziek moeten melden? Ik vind het nog steeds erg warm. Maar heb er zelf gelukkig niet veel last van met slapen. Het is eerder vervelend dat ik er zo vaak uit moet om naar de wc te gaan. @duo penotti: hoe was je intakegesprek? Hier gaat het nu goed dankzij de siroop in m'n water. Dus toch ook meer behoefte aan suiker dan. Dropjes lust ik niet. Ik dacht trouwens dat je daarmee moest oppassen als je zwanger bent, al weet ik niet precies waarom. Wij hebben eindelijk uitgedacht wanneer we iedereen gaan inlichten en hoe we dat gaan aanpakken met onze beide families. Want alles is altijd zo snel rondverteld via facebook, maar we willen toch graag onze familie persoonlijk inlichten. En voor mijn deel van de familie moeten we naar België.
Nee niet geslapen dus ben thuisgebleven. Ben echt kapot maar ja, vandaag echt niks gedaan, in bed gelegen en toen ik dat zat was op de bank. @drop: kan je bloeddruk beïnvloeden en verhogen maar dat is in het begin night niet enorm van belang. Ik heb bijv. Steeds een erg lage bloeddruk dus voor mij is het ook geen ramp .
Goedemorgen! Mijn intakegesprek is goed gegaan hoor. Ze kunnen idd met een combi test niet zien of het kindje een geestelijke beperking heeft. Want vaak is dat het gevolg van zuurstoftekort tijdens de bevalling. Daar is dus niks aan te doen. Ik moet deze week beslissen of ik de combitest wil doen omdat dat met 9 weken het best kan gebeuren. Zit nog steeds te twijfelen.. Me 1e echo is pas 18 september. Dan ben ik 11 weken en 5 dagen zwanger. Duurt nog zoooo lang!! Trouwens ik lees heel vaak dat mensen bij 15/16 weken al het geslacht weten. Wat voor echo is dat dan? Want ik krijg met 20 weken dan pas weer een echo.
dat is een pretecho, als je dat wilt natuurlijk, maar dan moet je er zelf voor betalen. Wij hebben met het geslacht gewacht tot de 20weken echo want ik vond het zonde van het geld voor alleen het geslacht te weten te komen.
Wat een rust hier. Ik ga morgen weer werken, heb de laatste dagen heerlijk uit kunnen rusten en vannacht voor het eerst sinds vrijdag ook weer kunnen slapen, heel fijn. Ben wel benieuwd hoe het morgen gaat maar dat zien we dan wel weer.
@Maia: hopelijk gaat het werken goed vandaag. Hier intussen blij dat het weer weekend is. Even geen lange werkdag Gelukkig nog maar 1 weekje met lange werkdagen en dan weer een rustiger ritme. Ik kijk er echt naar uit. Kan wel wat extra rust gebruiken. Moeten jullie er eigenlijk ook regelmatig uit 's nachts om naar de wc te gaan? Ik word er echt gek van. Loop dan echt als een zombie naar de wc. Eigenlijk te moe om te gaan, maar anders zo'n last van m'n buik.
Voordat ik zwanger was, hoefde ik er 's nachts nooit uit om te plassen. Gewoon voor het slapen gaan en dan bij het opstaan weer. Dat is nu wel anders. Niet alleen plas ik overdag 3x zoveel, maar ook 's nachts moet ik er wel 2 tot 3 keer uit! Sinds gisteren doe ik ook mee met MvM en moet het dus ook nog eens in een kannetje. Maar goed, alles voor het goede doel denk ik dan maar. Al dat plassen vind ik nog wel het minst erge. De constante buikpijn en nu ook opgekomen misselijkheid vind ik veel vervelender. En de drang om het van de daken te schreeuwen, maar omdat het nog zo pril is wacht ik daar toch echt nog even mee. Helaas is er niemand in mijn omgeving die ook zwanger is ofzo dus ik vind het echt moeilijk mijn ei kwijt te kunnen. Lang leve het forum!
Meer plassen heb ik nog geen last van. Wel steeds die aanvallen van menstruatie-achtige pijn in m'n buik en rug en daardoor word ik dan misselijk. En lijkt erop dat ik nu zonder dat ook al meer misselijk aan het worden ben. Verder zijn m'n borsten al behoorlijk gegroeid en zijn ze constant gevoelig (en soms extra, waarom dat is?!). Heb de afgelopen dagen weer goed doorgeslapen, niet wakker geworden van die menstruatie-achtige pijn in de nacht ; heel fijn! Nog 5 dagen en dan de eerste echo, ik kijk er zó naar uit. Hier op mijn werk weet iedereen dat ik zwanger ben dus als ik weg loop omdat ik last heb, weten ze waarom. En dat vind ik wel zo prettig. Praat er verder niet echt over op m'n werk.
Duo, jij pas bij 11 weken een echo?! jeetje dat is echt wel lang wachten dan. Kan me voorstellen dat jij dat ook zo voelt. Denk dat ik zo vroeg een echo krijg omdat ik in de mmm zwanger ben geworden. Sterkte met wachten, gelukkig ben je al 8 weken dus nog maar 3 te gaan.
Hoihoi! Hah gelukkig hoef ik er pas 1x uit snachts om te plassen! Lucky me Boven een wc of helemaal naar beneden? Ow Tori wat fijn dat jij al bijna je echo hebt! Ik moet idd nog 3 weken wachten Heb zoooo weinig geduld dat ik zelfs denk een doppler te kopen zodat ik hopelijk met 10 weken zelf het hartje thuis al kan horen. BF-500D Professionele Fetal Doppler - BabyGearMax (hartje te horen 10-12 weken) stel je voor dat ik met 10 weken ga zoeken en nog niets kan horen. Stress!! Weet dus echt niet wat ik zal doen haha.
@badhair: ja het ging aardig ondanks dat ik sinds vorige vrijdag zo goed als niet meer geslapen heb. Gelukkig kan ik op vrijdag/zaterdag altijd rustig aan doen. @doppler: wij hadden een angelsound, ik was er erg blij mee. Bij Fleur hoorde ik het hartje al rond week 10, bij deze zwangerschap pas met week 14 dus let daar wel op, niet meteen stressen. Verder gebruik ik hem eigenlijk al een week of 5 denk ik niet meer, zo goed als ik hem voel @wc: nou ik lig 's nachts dus sowieso wakker helaas, maar ik moet ook vaker naar het toilet 's nachts. Hoort erbij, heel irritant.