Mama's (2B) uit NH

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Duo Penotti, 5 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maia

Maia Niet meer actief

@duo: lang kan dat dan duren he, die 2 weken. maar fijn dat je wat meer gerust bent.

hoe gaat het met de andere dames?

ik begin er een beetje doorheen te zitten, nog 2 dagen werken (vrij/zat) en dan heb ik eindelijk verlof. m'n bekken beginnen met werken gewoon op te spelen. maar ja, nog eventjes.

2. Badhairday82

Badhairday82 Actief lid

18 feb 2012
    171
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Haarlemmermeer
    Tijd om af te tellen nu zie ik Maia. Bijna verlof, dat kan je wel gebruiken denk ik.

Hier blij dat het weer weekend is. Wel een heel leuke week gehad, schoonfamilie verteld, collega's verteld, ouders van de kids waarmee ik werk verteld en kaartjes gestuurd naar mijn eigen familie. Ik denk dat de kaartjes vandaag wel aangekomen zijn, dus zit vol spanning op een telefoontje of mailtje te wachten :)

Intussen is mijn man al druk geweest met kasten in elkaar zetten om meer bergruimte te maken, hij heeft er echt zin in. Hij zegt nu ook regelmatig dat ie me mist als een van ons uit is :) wat lief.
    Het wordt nu ook wel steeds echter allemaal.

3. Sillywendy

Sillywendy Actief lid

1 aug 2012
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    yes de 12 weken bereikt!! :)
    Denk dat ik toch graag een geslachtsbepalende echo wil laten doen, hebben jullie daar ervaring mee? en met hoeveel weken?
    In velsen kan je vanaf 14 weken al terrecht en babyview zegt op de website 18 weken, ik vind dat best een groot verschil!

Fijn weekend alvast allemaal!!

4. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Gefeliciteerd Sillywendy, toch een fijn gevoel denk ik?!

Ik moet daar helaas nog een tijdje op wachten.. wat kruipt de tijd voorbij zeg.. Nog 12 dagen tot de volgende echo. Ik hoop zo dat alles goed blijft gaan!

5. Maia

Maia Niet meer actief

hi! zo, ik heb verlof. Vandaag m'n laatste dag gehad, het was weer eens warm (werk in een bijgebouw zonder airco, dus niet leuk als je niet zwanger bent maar als je zwanger bent is het echt tig keer zo erg) en het was volgens mij echt de rustigste dag van het jaar. maar vooruit, ik heb het overleefd en hoef nu de komende 16 weken even niks meer :) nou ja, niet qua werk.

@silly: fijn dat je die grens hebt bereikt. toch een mijlpaal.

@badhair: lekker bezig dus! leuk. ben benieuwd naar de reacties op de kaartjes.

@amezen: ja he, ik vond die eerste periode ook zo traag gaan, toen ging het een tijdje heel snel en nu gaat het weer traag moet ik zeggen.

6. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Maia, geniet lekker van je verlof!! nu kun je hopelijk echt rustig aan doen als je het nodig hebt en op naar het moment van de bevalling.

Sillywendy, lekker zeg dat je nu op 12 weken zit :). Dat is zeker een mijlpaal en ik hoop dat het voor mij ook snel zo ver is (3 oktober, m'n verjaardag, dan ben ik 12 weken). In principe moeten ze kunnen zien wat het is als je 16 weken bent... 14 vind ik wel heel erg vroeg, maar goed misschien met heel goed apparatuur is dat ook dan geen probleem. Ik wil ook graag zo snel mogelijk weten wat het is :) en dan beginnen met de kinderkamer!

Badhairday, wat leuk dat je je familie een kaartje hebt gestuurd :) ; nu is het dus bekend, lekker gevoel he?
    wanneer heb je de 12 weken echo?

Amezen, ja de tijd kruipt echt voorbij ... hopelijk gaat het straks wel weer sneller ... moet er niet aan denken om steeds weer te leven van echo naar echo. Ik heb ook geen idee hoe vaak ze een echo doen in het begin... eens in de vier weken?!
    Ja, het moet goed blijven gaan ... je bent nu al zo ver! Ik ben ook wel bang voor de eerstvolgende echo... of alles nog goed is ; erg spannend.

ego, erg drukke week achter de rug dus niet veel tijd gehad voor 't forum. Heb wat minder last van zwangerschapskwaaltjes dan vorige week. Dat is op zich wel prettig (maar word je ook weer zo onzeker van). gelukkig hoorde ik van iemand op zp dat zij dat in deze week ook had en dat het de week erop weer dubbel terug was gekomen, dus moet maar ff lekker genieten dat het nu zo makkelijk gaat haha.
    Vanmiddag ff op de motor naar een winkelcentrum gegaan en heb een mooie positiebroek en blouse gekocht!

7. Maia

Maia Niet meer actief

@tori: logisch dat je wat onzeker wordt als de kwaaltjes weggaan. ik had ook mindere en betere dagen kan ik me herinneren en als ik dan een keer niet misselijk was had ik meteen zoiets van 'waarom niet' enz... terwijl ik als ik misselijk was het vervloekte. dat soort dingen :D

8. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Hey Wendy, wij zijn de vorige keer naar Santpoort geweest, weet even niet meer hoe ze heet, maar ze had wel gelijk hahahaha. Ik meen dat dat ergens rond de 16e week was. 14 weken lijkt me zo onwijs vroeg...!

Lekker Maia, verlof, geniet ervan!!

9. Maia

Maia Niet meer actief

14 weken lijkt mij ook vroeg maar het kan wel. volgens mij is de reden dat babyview het pas met 18 weken doet omdat het dan gewoon goed te zien kan zijn, maar weet het niet zeker. wij hebben het pas bij de 20 weken echo laten doen want hier in h'dorp zit ook alleen babyview en ik vond het verschil tussen 18 en 20 weken te klein om dan apart voor een echo te gaan betalen.

10. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Ik kom even hallo zeggen :)
    Laatste tijd beetje druk geweest (of nouja druk, veeeeeeeeeeeeeel geslapen haha) dus heb niet echt op het forum gezeten.

Hier gaat het goed, al lijkt het of bij mij anders totaal anders gaat. In het begin was ik zo ongerust omdat ik geen klachten had maar nu ben ik vaak lui, beetje misselijk, moe. Betere dagen en K dagen haha. Volgende week eindelijk me 1e echo!

Volgens mij kun je al wel met 14 weken aan de hand van de Nub voorspellen of het een meisje of jongen word. Hoef je geen aparte echo voor te maken. Gewoon vragen aan de VK of ze de baby zo plat mogelijk wilt fotograveren en met de nub goed in beeld. Waarschijnlijk zal de vk geen voorspelling geven maar hier op het forum zijn sommige dames al erg kundig haha.

11. Maia

Maia Niet meer actief

nou kijk, het gaat al snel duo! nog 1 weekje!

hier gaat het goed, sinds een paar dagen verlof, heerlijk, ben lekker bezig in huis :) nesteldrang is goed ingeslagen in elk geval hihi
    verder had ik vanavond wel al wat weeën, denk indalen want ik voel hem nu ook wat lager bewegen.

12. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Meiden weten jullie misschien een goed echobureau in de buurt waar ik terecht kan voor pretecho's en (vooral) een geslachtsbepaling voor de 20 weken echo?

13. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Amezen, enige die ik nu ken is drs. Papa in A'dam ; daar wil ik heen gaan voor een 24 weken echo in 4D! Maar die doet ook geslachtsbepaling, volgens mij al vanaf 14 weken. En hij schijnt er heel goed in te zijn!

Maia, lekker genieten! haha, nesteldrang dus jullie huisje is blingbling schoon nu? En alles op het kamertje ligt op z'n plek?
    Je hebt nu ook denk ik zo'n tas klaar staan met vanalles wat mee moet als je naar het zh moet toch?

14. Maia

Maia Niet meer actief

@Amezen: ik ga altijd naar babyview in hoofddorp. die zit bij de geboortecentrum wonderwereld in, dus zij doen ook de termijnecho, 20 en 30 weken echo's. maar ze zijn gewoon echt goed, professioneel en hebben echt kennis van zaken. en ze doen ook pretecho's. Alleen geslachtsbepaling pas vanaf 18 weken.

15. Maia

Maia Niet meer actief

@Tori: nog niet helemaal schoon, maar wel bijna ;) je moet toch wat he!

gisteravond best flinke krampen, sommigen voelden echt aan als weeën (o ja, zo voelen die dingen ;)) en vanochtend merkte manlief op dat mijn buik echt wel anders is, lager zit, dus ik gok dat hij een stuk is ingedaald. Verder is Fleur ziek thuis, deels jammer want dit was een kdv dag en had ik gehoopt op een rustig dagje, maar ja, zit er niet in. heb de tv maar aangezet en haar in een hoekje geïnstalleerd. Valt wel mee, gisteren had ze koorts, vanochtend niet maar wel van die waterige oogjes en een hoestje dat ik haar toch even thuis hou.

16. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Gisteren echo gehad en wat was dat super!
    De kleine ligt precies op schema :). Hartje gehoord en hem/haar zien bewegen. Alleen de beentjes kon ze niet goed in beeld krijgen en nu mag ik a.s. woensdag nog weer komen voor een echo, voordat ze me 'ontslaan' uit t zh. Wat een verwennerij! Over 4 dagen alweer kijken naar ons kindje!
    Check mn fotoalbum voor de echo foto's.

Hoe gaat het net de andere zwangeren in NH?

17. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Maia hopelijk voelt Fleur zich weer beter. Lijkt er wel op dat de verkoudheid heerst in NH, ik heb er ook al n paar dagen last van.
    Heb je alweer een echo gehad en gezien of de kleine is ingedaald?

18. Maia

Maia Niet meer actief

fijn dat alles goed is Tori! ik kan alleen je foto niet zien dus denk dat hij is ingesteld voor alleen vrienden. heb je een verzoek gestuurd.

met Fleur gaat alles prima weer, maar inderdaad, het zal heersen want het weer is natuurlijk ook weer zo omgeslagen. Maar ze is niet heel ziek geweest, alleen di/wo en een beetje do nog.

krijg helaas geen echo's meer, maar ze voelen altijd en hij is inderdaad wat ingedaald dus daarvan kunnen de krampen en het anders voelen inderdaad komen.
    verder is hier alles wel klaar, moet de kleertjes nog even strijken, m'n vluchtkoffertje inpakken en dan is het wachten tot hij wil komen.

19. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Maia, hmm ik dacht dat de echo foto's niet alleen voor vrienden was ingesteld, maar misschien gaat alles op vrienden als je je account zo instelt. Heb je geaccepteerd! :)
    Oké, dus geen echo's meer ; maar goed hij is nu natuurlijk ook al zo groot dat het met voelen ook prima gaat om te bepalen hoe hij ligt.
    Laatste dingen dus nog even doen en dan ben je er klaar voor! Hopelijk laat ie niet langer op zich wachten.

20. Maia

Maia Niet meer actief

@tori: ja nu kan ik ze zien. Wat lief he en bijzonder zo klein!

hier wel een lekker dagje gehad. vanochtend niks gedaan want had weer eens niet geslapen en vanmiddag zijn we naar de Olmenhorst geweest (tussen NV en Lisserbroek), lekker appels geplukt. Fleur vond het geweldig.
    Verder is m'n huis nu echt schoon hihi, de grote dingen zijn gedaan dus het is nu echt afwachten tot de kleine komt. Ga morgen even de kleertjes strijken en van de week gaan we de laatste dingetjes kopen zodat we voordat Fleur jarig is (2 okt) eigenlijk klaar zijn en ik dan nog de laatste 2-3 (of als ik pech heb 4) weken echt lekker rustig aan kan doen.

Deel Deze Pagina