Gezonde leefstijl ontwikkelen

Discussion in 'Algemene clubs' started by MylaJ, Nov 24, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MylaJ

MylaJ Actief lid

Oct 28, 2013
    315
    0
    16
    Hallo allemaal!

Ik zit al een tijdje niet helemaal lekker in mijn vel. De laatste jaren toch wel wat kilootjes aangekomen door 3 zwangerschappen. Natuurlijk ook niet alleen door de zwangerschappen, maar ook door ongezond/verkeerd eten. Ik heb besloten dat ik het roer nu echt om ga gooien. Ben er echt klaar mee.

Zijn hier meiden die ook hun leefstijl willen omgooien. Misschien leuk om elkaar te stimuleren en te helpen?

2. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Ik wil wel meedoen! Ik zou er het liefst 10 kilo of meer af willen hebben. Ik weet dat ik het kan, ik ben eerder 30 kilo afgevallen en daar zitten er nu 6 van bij. 'De' knop moet om, maar ook ik zit momnteel niet zo goed in mijn vel en dan is het erg moeilijk om te starten. Vorige keer ben ik zoveel afgevallen door de Eetmeter in te zetten en rond de 1400 kcal te nuttigen en dagelijks een uur te bewegen.

3. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,016
    547
    113
    ik ben twee jaar geleden door middel van een gezonde leefstijl 40 kilo blijvend kwijtgeraakt. inmiddels ben ik hier beroepsmatig mee bezig.
    mocht je hulp willen schroom niet.

groetjes tina

4. MotherPrincess

MotherPrincess Actief lid

Oct 19, 2014
    276
    170
    43
    Vertel eens meer Tina? Waar ben je begonnen en hoe? Bij mij mogen er ook wat kilootjes af (10 misschien?). Ik heb in mijn hele leven nog nooit een dieet gevolgd ofzo. Lijkt mij erg moeilijk... Na twee zwangerschappen ben ik mijn blubberbuikje blijven houden 😕

5. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Bedankt TinaTeenslipper! Kan dat via pb of in dit topic? Ik vind het vooral lastig om onze huidige leefstijl om te gooien. Mijn man is verslingerd aan zijn brood bij het ontbijt en de lunch, ik zou dit graag willen vervangen door wat anders/gezonders (maar wat.. yoghurt en fruit? Pasta salade? Omelet?). Mijn zoon is getransformeerd in een lastige eter, als ik het roer om ga gooien en geen of minder brood ga aanbieden eet hij niks meer :p Er gaat momenteel geen hap warm eten in (nee, zelfs patat en pannenkoeken niet!). Qua fruit eet hij alleen appels, peren en bananen, hij eet zeker 2 stuks fruit per dag. Ik pers nu regelmatig sinaasappels uit en doe er wat mango oid door, zodat hij toch nog wat meer/andere vitamines binnenkrijgt. Rauwkost staat dagelijks op tafel, maar ook dat eet hij niet. Bento/monkeyplatter zegt hem ook niet zoveel haha. Ik zit er nu aan te denken 's avonds een grotere portie pasta/rijst oid klaar te maken en dit tussen de middag weer op tafel te zetten. Eet hij ook niet, maar zo zou ik voor mezelf een lunch met brood kunnen vervangen. Zou een dwarse peuter uiteindelijk overstag gaan?

6. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,016
    547
    113
    Ikzelf ben afgevallen met gewoon gezond eten en bewegen. Oa kip, mager vlees, vis , eieren, kwark, yoghurt, groenten en fruit, maar ook gewoon volkorenbrood, pasta, rijst, zoete aardappel etc.
    Geen spannende dingen dus.
    Ik begeleid inmiddels mensen die willen afvallen. Ook al mensen hier op zp.
    Misschien is het het handigst om mijn Facebookpagina even te bekijken. Het vastgezette bericht bovenin vertelt mijn verhaal. Vanuit daar kun je me een bericht sturen.ik maak voedingsadviezen met begeleiding op maat voor een geringe vergoeding.

Link staat in mijn handtekening;)

7. MylaJ

MylaJ Actief lid

Oct 28, 2013
    315
    0
    16
    Hey meiden,

Wat leuk dat jullie mee willen praten in dit clubje. Ik heb vorige week het boek van de foodsisters gekocht. Alle recepten daarin zijn suikervrij.

Ik wil proberen wat dingen voor te bereiden in het weekend dat ik 's morgens uit gemak niet naar een snelle boterham met hagelslag grijp.

Waar ik ook altijd problemen mee heb is drinken. Ik lust geen koffie en ben absoluut geen fan van thee. Af en toe een kopje thee vind ik wel lekker, maar niet de hele dag. Verder vind ik alleen water of cola zero/light lekker. Ik weet dat de cola zeer slecht is, maar wil soms ook wel eens wat anders dan water. Wat drinken jullie?

8. Theedoek

Theedoek Actief lid

Jul 5, 2016
    380
    8
    18
    Female
    NULL
    NULL
    Ik wil ook meedoen! Wel zwanger dus Afvallen zit er niet in
    Maar elke dag 4 boterhammen met nutella gaat ook niet goed🙈

9. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

Mar 16, 2016
    3,655
    2,558
    113
    Ik zou ook wel mee willen doen. Sinds ik gestopt ben met de pil ben ik heel veel aangekomen. Verder kan het hier en daar wel iets gezonder en zoek ik vooral tips en inspiratie.

10. Supi

Supi Fanatiek lid

Sep 12, 2011
    1,523
    8
    38
    Noord-Holland
    Ik doe graag mee!

De laatste tijd weer meer aan het snaaien en dat terwijl ik al wilde afvallen.
    Ben al 5 kg aangekomen sinds juli.
    Ik wil motivatie om op een gezonde manier af te vallen en ook weer meer te gaan sporten.
    Als ik kijk naar wat ik nu weeg, zo'n 97 kg wil ik mininaal 10 aan 15 kg kwijt.

11. Supi

Supi Fanatiek lid

Sep 12, 2011
    1,523
    8
    38
    Noord-Holland
    Niemand meer?

12. luca75

luca75 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    4,864
    3,500
    113
    Ik ben 3 maanden geleden begonnen met een cursus fit en slank (fitenslank.nl)

Kreeg het vergoed van mijn verzekering. Elke week ga je er naar toe en word je gewogen. In groepsverband bespreek je dan de moeilijkheden enz. Eigenlijk net zoiets als weight watchers alleen baseert fit en slank zich op de richtlijnen van het voedingscentrum.

Je krijgt een gezond voedingspatroon aangeleerd. Je leert weer wat een normale portie is enz. Ben nu in 3 maanden 10 kilo afgevallen,,

13. Supi

Supi Fanatiek lid

Sep 12, 2011
    1,523
    8
    38
    Noord-Holland
    Netjes luca, ik ga ook eens verdiepen in de zorgverzekering.
    Wie weet gaat het dan beter.

14. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

Jan 13, 2014
    3,648
    305
    83
    Ik heb een nieuwe eetstijl door boeken. Nooit meer diëten van Sandra Bekkari, een beetje een hype in België momenteel maar het helpt me wel :)

Nu bijna 6 kg kwijt op 3 maanden tijd.

Het gaat vooral om :
    - 3 maaltijden per dag + 3 tussendoortjes
    - Veel water drinken
    - Suikers vermijden
    - KH mogen maar proberen te beperken
    - Veel groenten & fruit
    - 80% gezond eten en 20% zondigen (Daarmee 'nooit meer diëten' ;) )

En ik ga 3x per week lopen.
    Heb me een fitbit aangeschaft, dit motiveert ook!

15. Supi

Supi Fanatiek lid

Sep 12, 2011
    1,523
    8
    38
    Noord-Holland
    De afgelopen week anders gegeten dan normaal door ziek zijn, maar het begin was goed!
    Twee keer een uur op de crosstrainer gestaan en niet tussendoor gesnaaid:D
    Ook veel meer gedronken dan normaal.
    Nu even aankijken hoe het de komende week gaat, probeer het gewoon op korte termijn te bekijken.
    Deels door het ziek zijn en minder gegeten te hebben ben ik deze week een kilo kwijt geraakt.
    Dat is wel fijn om te merken!

16. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

Jan 24, 2014
    1,689
    110
    63
    Ik meld mij ook, de knop is om. Ik weeg 75,2 kilo en heb er 3 zwangerschappen op zitten. Ik woog voor de eerste zwangerschap 65 kilo, hoef ik op zich niet meer te wegen, maar zal heel blij zijn als ik 67 kilo weeg. Ik wil geen streng dieet, dat ga ik niet volhouden. Een gezonde levensstijl hopelijk wel. Of ja, het is mij al gelukt om met gezonde levensstijl 6 kilo kwijt te raken in 3 maanden tijd.

Vanmorgen een uur intensief gesport, cardio. Ik heb voor mijzelf 2 avonden en 1 ochtend in gepland per week om te sporten. Daarnaast hebben wij 2 honden, die veel beweging nodig hebben. Hopelijk gaat het lukken en kan ik het volhouden. De motivatie is er zeer zeker. Vandaag trok ik dingen uit de kast, gekocht voor de laatste zwangerschap. En ik voel mij er niet fijn in, hang buik. Hoop mijn buik, billen en benen ook weer strakker te krijgen.

17. Supi

Supi Fanatiek lid

Sep 12, 2011
    1,523
    8
    38
    Noord-Holland
    Hoe gaat het koningsgezin?

Hier belabberd door de feestdagen en zieken, maar goed het komt wel weer in orde.
    Baal dan wel weer als er nog het zwemmen gezegd word door mijn schoonmoeder dat ze kan zien dat ik wel een onsje (met andere woorden meer dus) ben aangekomen.

18. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,542
    3,057
    113
    Ik wil ook meedoen :)
    Tenminste, vanaf maandag :D
    Gezonder eten en wil naar de sportschool 💪
    Voel me laatste tijd zo moe, hoop dat ik me dan wat beter voel.

Eet nu als ontbijt en lunch brood.
    Sochtends fruit tussendoor en Smiddags vaak koek of fruit.

Met wat ontbijten jullie?
    Muesli hou ik niet van.
    En moet vaak al vroeg werken en ben niet zo'n ontbijter:)

19. Supi

Supi Fanatiek lid

Sep 12, 2011
    1,523
    8
    38
    Noord-Holland
    Gezellig mamachantal dat je mee wilt doen.

Ik ontbijt vaak met havermoutpap waar ik wat rozijnen doorheen doe en stukjes appel.

20. Ballon

Ballon Niet meer actief

Najaa. Ik snap echt niet dat mensen dat durven te zeggen he! 😳

Share This Page