Via de website/Facebook kun je je aanmelden,ik wil het graag proberen. Heeft iemand van jullie het weleens gedaan? Lijkt me best pittig dus wie doet er mee?
Ik heb het vanaf 1 januri gedaan, wel vooral om medische reden. k eet nog steeds zonder toegevoegde suikers. t is goed te doen vind ik, alleen met uit eten enzo is t lastig. Al denk ik dat k et vooral volhoud omdat t mijn gezondheid echt beinvloed, anders zou ik wel wat vaker zondigen. Wel shokerend hoeveel suiker overal inzit vond ik, dus alleen voor stuk bewustwording al heel goed.
Moet je even zoeken via google,het is iig 30 dagen zonder suiker. Ik heb het ooit een week volgehouden en was toen 4 kilo kwijt,ging echt als een speer dus wie weer wat er in een maand gebeurd. Het begint 1 september,je kan je inschrijven en dan krijg je de 'regels' via mail.
Ik heb fibromyalgie, vanuit de natuurgeneeskunde (dus niet wetenschappelijk bewezen) kwam ik erachter dat je via eten flink minder pijn kan hebben. Bij mij werkt dat inderdaad, ik eet nu geen toegevoegde suikers meer en heb aanzienlijk minder pijn, als ik een keer zondig, moet ik daar de volgende dag meestal voor boeten. ('k Ben nog aan het experimenteren met andere dingen in het eten of die ook invloed hebben.)
Zonder suiker is echt niet zo moeilijk. Ik neem althans aan dat het om geraffineerde suikers gaat? Ik at altijd al zo weinig mogelijk suiker en nu sinds 2 weken eet ik vrijwel suikervrij (ook tarwevrij overigens, maar dat is wel lastiger). Ik eet dus geen geraffineerde suiker, maar wel kokosbloesemsuiker, ahornsiroop etc. Mij bevalt het iig erg goed. Suc6 met de challenge!
Zonder (toegevoegde) suikers eten vind ik juist best lastig, omdat het echt aan zo ontzettend veel dingen is toegevoegd... Zelf in theezakjes schijnt tegenwoordig vaak suiker te zitten...en in vrijwel alle zakjes kruiden, in veel sausjes, enz. Zelfs in veel chips zit wat suiker. Ik ga eens even zoeken op google. Heb jaren terug jaren suikervrij gegeten, maar sinds ik kinderen heb, is het ivm het gemak toch weer steeds meer ingeslopen... Zou veel beter voor mijn gezondheid zijn als ik geen toegevoegde suikers meer zou eten...
Ik eet dus geen gewone koekjes (alleen biologische die zijn gemaakt met ahornsiroop, dadelstroop, kokosbloesemsuiker etc.), geen chips, geen zakjes, geen pakjes, geen gewone thee (alleen kruidenthee) .
Het schijnt in vrijwel alle theezakjes te zitten...losse thee weet ik niet. Ahornsiroop las ik net over dat het nog slechter zou zijn dan gewone suiker...
Dat laatste is echt onzin. Maar het bevat wel sucrose (glucose-fructose), wat kan zorgen voor o.a. schommelingen in je bloedsuiker. Maar er zitten ook goede mineralen etc. in, die in geraffineerde suiker helemaal niet zitten. Mede daarom kies ik liever voor ahornsiroop. (Alles over ahornsiroop, ofwel maple syrup | Voedzo)
Ja het is een interessante materie en het is me nog niet duidelijk welke natuurlijke suikers of stropen wel of niet kunnen. Ik wil wel een maaltijd per dag met koolhydraten zoals brood eten. Denk dat het de lunch wordt. Ontbijt en avondeten kan best zonder koolhydraten. Al is groente ook een koolhydraat Ik zal morgen de 'regio's even posten!
Geen idee wat er van waar is, dit was wat ik las: Agave-siroop Is Slechter Dan Suiker - Inge van Haselen.nl
Breek even in. Vind het echt leuk dat je dit zegt veel mensen geloven me niet, maar ik heb ook fibromyalgie en sinds ik meer op mijn eten ben gaan letten, dus gezonder, geen toevoegingen, vers, biologisch, enz. En er wat meer bij ben gaan bewegen/sporten heb ik ook veel minder pijn voel me veel fitter heb nu echt weer het idee of ik de hele wereld aan kan. Succes verder en voor de rest ook succes met de challenge.
Waar koop je dat? Of maak je het zelf? Want aan het speltbrood van bijv. de Jumbo is ook suiker toegevoegd.
In speltbrood van de bakker/supermarkt zitten altijd nog varkensharen/eendenveren (of zelfs mensenharen).