Goedemorgen dames!! Ik heb gister een mooi hartje zien kloppen op de echo!! Wat ben ik blij zeg!!! Ik kreeg het advies om in het ziekenhuis onder controle te blijven. Vanwege mijn overgewicht. Maar de verloskundige vond dit echt onzin! Ze hebben veel dikkere mensen in de praktijk lopen dan ik... Nouwja, ik kan het zelf beslissen, en ik vind het wel een beetje lastig... Elke keer een echo is leuk! Maar is het nodig?? En als ik bedenk dat ze mijn zoontje 7 pond hadden geschat in het ziekenhuis en door de verloskundige, en hij toch een echte dikke 9 ponder was, dan denk ik ook: een echo of voelen van de vk maakt ook niet veel uit... Maar ineens hoorde ik iemand zeggen: omdat jouw zoon 9 pond woog... (geloof de vk) Nouwja, ik heb in ieder geval over 3 week weer echo en een gesprek in het ziekenhuis. Dus tot die tijd kan ik nog even nadenken!
Moestra, wat je mee zou kunnen laten wegen in je beslissing (als het verder kwa deskundige begeleiding niet zoveel verschil maakt), de afstand van jou naar de vk versus zkh. Flexibiliteit met maken van afspraken, ik weet niet of het jou veel uitmaakt wanneer / hoe laat afspraken plaatsvinden, maar soms heb je bij de vk wat meer keus dan bij de gyn. En gefeliciteerd natuurlijk met je goede echo!!
@ Moestra: ik heb ook de keuze gekregen in het ziekenhuis. Maar wat ben ik blij dat ik voor de Vk heb gekozen.... Het is althans bij mij een wereld van verschil. de Vk heeft veel meer tijd en je voelt je dus absoluut geen nummertje en dat ik voelde ik mij in ZH wel. bovendien nemen ze me bij de Vk veel serieuzer dan in het ZH..... Maar aangezien je al een kleine hebt denk ik dat je het verschil zelf ook wel weet, wilde alleen mijn ervaring met je delen.
@ afsprakenlijst..ook ik mag op, ik mag 12 september voor mn 2e echo, om 15.00 bij de gyn. Ook ik heb die keuze gekregen, maar het zal hoe dan ook een keizersnee worden, en dus moet ik dan rond 36 weken alsnog weer naar het ziekenhuis, en dat wil ik niet. Vandaar hier weer voor de gyn gekozen. Moet er wel bij zeggen dat ik een hele fijne gyn heb, en niet het gevoel heb een nummertje te zijn. @ Moestra, gefeliciteerd met het kloppend hartje Hier nu nog een dagje werken en dan bijna 2 weekjes vrij..heerlijk even met mezelf bezig zijn en lekker uitrusten. Heb vandaag wat last van krampjes en steekjes, weet niet goed wat het is...hopelijk snel weer minder
Hallo! Net mijn enorm spannende echo gehad na mijn bloeding van afgelopen dinsdag en ik heb goed nieuws. Het hartje klopte luid en duidelijk. Ik moest er enorm van huilen Ik had het zo niet verwacht. Dus nu ben ik officieel een april 2012-mama. Voor op het lijstje: Uitgerekende datum: 03 april 2012 4e kindje ik heb nog nooit zo'n vreselijk spannend eerste trimester gehad volgens mij. Nou dames, ik ga genieten van mijn dag. Die kan echt niet meer stuk!
@Moestra en Tamarah wat fijn van de echo! @2012, lekker vooruizicht 2 weekjes vrij, geniet er maar lekker van! Mijn mannetje is voor vier daagjes weg.. so home alone. Gisteren lekker gelummeld, vanaaf hapje mee-eten bij mn ouders en heerlijk nog geen plannen voor het weekend. Misselijkheid gaat goed de laatste dagen alleen wel nog wel vermoeid. Gr. Linnie
moenstra en tamarah GEFELICITEERD!!!! mm1981 veel plezier!!! @linnie vermaak je je dan wel een beetje?? hier wordt de misselijkheid en de vermoeidheid meer bah. maar nog geen wc-pot geknuffeld, hopelijk blijft dat zo!!!
hier neemt de misselijkheid ook af gelukkig! nog wel moe en weinig eetlust maar ja heb dat vorige keer ook tot 20 weken gehad en met 30 weken begon de vermoeidheid weer hihih.
@ Mama Patricia: Geen bruin bloed verloren, wel vrijwel om de dag een "roze bloeding"maar het is steeds maar een heel klein beetje en dan stopt t weer het lijkt meer een gesprongen adertje, maar of dat kan zomaar zonder reden steeds.... maak me ook wel ongerust hoor, al moet ik zeggen dat ik genoeg goede echo's heb gehad en niets momenteel o peen MK duidt.... ik heb maandag de intake dus ik hoop dat ze dan nog eff kijken of luisteren, gewoon ter geruststelling.....
nou aan jullie heb ik ook niks Bruin: hier nog steeds beetje tja wat moet je ermee:S. Volgende week vk dus wacht het maar af. Als ik nou eerst maar een echo gehad heb pffffff. Deze maken ze overigens niet bij de vk dus ben benieuwd weer dat gaat gebeuren
Wat een rust hier! Hier lekker optijd wakker, en nu lekker met Finn tv kijken...maar en vanochtend ontzettend misselijk...voelt echt niet fijn! Straks komt moeder,ga even met haar naar een markt in dorpje verderop..hopelijk dan iets minder misselijk. Jullie nog leuke weekendplannen?
De rust hier zal wel komen door het mooie weer Vandaag ga ik met Nigel naar Thomas de trein. Er is hier in de buurt een spoorweg museum en daar komt de echte trein. verder is er van alles voor de kids te doen dus ben benieuwd of Nigel het leuk vind. Hij praat er in ieder geval al dagen over
Haaai het word mooi weer vandaag, de zon staat alweer scherp aan de hemel... heerlijk he?? @hier, gatsie mijn buik blijft gewoon zo dik, ooit wist ik dat er een tijd kwam dat ie niet meer terug kwam hahaha Aders op mijn borsten blijven, had echt idee dat die vent me erin luisden ook omdat ik vaker een vruchtje van 8 weken in mijn handen gehad heb, en dit zag echt niet uit naar een baby,,, normaal zie je echt het hoofdje hartje ruggentje en dit was meer een zwarte/blauwe bloedding met iets wittigs eraan Er staan ook wel foto;s 7 weken, zulke dingetjes heb ikk vaker gezien in mijn handen, en deze keer was het gewoon niet zo als dat maar oke.....net wel maga weefsel in mijn verbandje.
Raar hoor Babs.. Ik kan me alleen nog herinneren toen ik jouw echo zag, dat ik dacht 'wat ligt ie mooi opgerold in een holletje' waar je bij de meeste anderen een groot zwart vlak ziet waarin het kindje ligt. Geen idee of dat een aanknopingspunt kan zijn. Vond het er juist wel knus uitzien, die echo Misselijkheid is hier zo goed als weg, nu alleen nog moe moe moe. En ik ben een soort van Pregnazilla, heb weinig geduld. Niet zo heel leuk maar goed. Ik hoop maar dat ook dat wel weer overwaait.
Ja en op die ene echo (zie album) dacht ik echt een beentje te zien. Nou jah. Ff testje halen. Volgens gyn halveert per dag je hcg xxxies voor julliw