Mama's april 2012

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Assepoes84, 22 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TKL

TKL Niet meer actief

Yes! :d

2. troela85

troela85 Bekend lid

1 mrt 2011
    949
    0
    16
    NULL
    NULL
    aahhh oke. Noemen ze dat ook een pretecho?? hahah zit er nog niet zo in.

Ik heb wel een echo met 7 weken, maar dat is omdat ik 2 maanden terug een vmk heb gehad.
    Als je hier zelf voor kiest, en je dus geen verwijzing hebt, zal het niet binnen je zorgpakket vallen.
    De kosten zullen denk ik wel meevallen.
    ik ik kan me helemaal voorstellen dat je al eerder een echo wil.
    Ik moet nu 2 weken wachten en dat vind ik al lang.

Maar ik denk dat het voor iedereen persoonlijk is. Als jullie dat graag willen en het is mogelijk moet je dat gewoon doen.
    HEt is waar jullie je fijn bij voelen toch!!

3. ons2wonder84

ons2wonder84 Actief lid

5 jan 2011
    212
    0
    0
    zuid holland

4. Kernesia

Kernesia Actief lid

18 jul 2011
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom Dijkim en gefeliciteerd!!
    Ik begreep het hier ook even verkeerd met die pretecho, maar als je het graag wil moet je het gewoon doen. Ik heb mijn eerste afspraak bij de VK met ongeveer 8 weken en dan krijg ik direct een echo om het hartje te horen. Ik denk als ik dat gehoord heb ik het in principe wel genoeg vind. Ik heb nog geen afspraak voor de termijnecho, maar die zal wel zo'n 2-4 weken erna komen. Ik zie wel of ik tot die tijd kan wachten.... :p

5. Goedemorgen dames! Iedereen lekker geslapen?

Gisterenavond was ik flink misselijk en heb ik maar een halve droge cracker gepakt toen zakte het wel iets. Ik heb er tot nu toe 's avonds meer last van dan 's ochtends.

6. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Goedemorgen,

Mag ik me bij jullie voegen? En ben (denk ik) 8 april uitgerekend van ons 2e kindje. Ik heb een dochter van 3.5.
    Mijn 1e zwangerschap, voor mijn dochter dus, eindigde met een MA met 12.5 week. Curettage met 13.5 week.
    Afgelopen dec. heb ik een vmk gehad. Met 5 weken.
    Ik heb na de geboorte van m'n dochter veel buikpijn gehad. Met name rond m'n eisprong. Menstruaties waren erg lang en pijnlijk. Maart besloot ik om daarmee naar de HA te gaan en die verwees me door naar de gyn. Die zag iets van 6 bij 5.5cm zitten bij m'n rechter eierstok en na nog een echo werd dat iets niet kleiner en wilde hij opereren. Dat is afgelopen april gebeurd. Het bleek een dermoid cyste te zijn en daarbij heeft hij helaas m'n eierstok moeten verwijderen. Daarna kwam mijn cyclus snel op gang en erg ging een wereld voor me open. Geen buikpijn meer. Keurig 28 of 29 dagen en maar 5 dagen ongesteld ipv 8.
    En nu dus zwanger! Vind het rete spannend en kan nog niet echt blij zijn. Zal blij zijn als ik die 5 weken voorbij ben en het gaat nog goed. Wil volgende week bellen met de VK en dan zo snel mogelijk een echo om te kijken of er een hartje klopt. Desnoods betaal ik die echo zelf. Daar vroeg hier iemand naar, dat kost zo rond de 35 euro. Niet echt duur dus.
    Kwaaltjes heb ik nog niet. Ja, heb zere borsten, maar verder voel ik nog helemaal niks.
    Hier mijn test rijtje. Ben een beetje verslaafd geloof ik :) Vanmorgen geen gedaan. Misschien zondag nog 1 en dan niet meer.

Bekijk bijlage 171654

7. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    30 maart
    Gentle, 23 jaar, Overijssel, 2e kindje
    1 april
    Rosemarie, 25 jaar, Zuid-Holland, 1e kindje
    Gertje08, 30 jaar, Groningen, 2e kindje
    xlns, 32 jaar, Limburg, 2e kindje
    Marg1981, 30 jaar, Utrecht, 2e kindje
    Hellow86, 25 jaar, Dronten, 1e kindje
    2 april
    Assepoes84,
    27 jaar, Zuid-Holland, 1e kindje
    Lantine, 31 jaar, Zuid Holland, 1e kindje
    Kawaii, 28 jaar, Brabant, 1e kindje
    3 april
    Chanelle noah, 23 jaar, Brabant, 1e kindje
    Chelleke84, 26 jaar, Duitsland ( Limburg), 1e kindje
    Jonie2, 26 jaar, Utrecht, 2e kindje
    4 april
    Kernesia, 28 jaar, Zuid_Holland, 1e kindje
    danielle, 29 jaar, Utrecht, 1e kindje
    Troela85, 25 jaar, Brabant, 1e kindje
    5 april
    LieveL, 27 jaar, Drenthe, 2e kindje
    JuultjeT, 24 jaar, Drenthe, 1e kindje
    Vlindertje1982,29 jaar, Flevoland, 2de kindje
    tamtam78, 33 jaar, Gelderland, 2de kindje
    Bloempje83, 28 jaar, Brabant, 2e kindje

Dijkim, 28 jaar, Zuid Holland, 2e kindje
    6 april
    Zeynep70, 27 jaar, zuid-holland , 2e kindje
    Linnie1984, 26 jaar, Noord-Holland, 1e kindje
    7 april
    Magdalena6, .. jaar, ? , 1e kindje
    8 april
    Milapalou, 30 jaar, Zuid-Holland, 2e kindje
    Boney, 29 jaar, Drenthe, 2e kindje
    9 april
    vruchtje24, 28 jaar, Noord-Holland, 2e kindje

8. Penguin

Penguin Actief lid

9 apr 2010
    495
    0
    0
    @Boney, gefeliciteerd! En wat een 'voorgeschiedenis'.. Ik duim voor je!

@Bloempje heerlijk geslapen

Gistermiddag VK gebeld maar voicemail, nou verwacht ik dat ze vandaag terugbelt maar zit dan wel op mijn werk.... ben benieuwd of ik stiekem weg kan sluipen ;)

Sporten jullie? Zo ja wat en wat zijn jullie plannen?

Fijne dag!

9. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Dames zo raar...... vanacht de hele nacht gedroomd dat ik 12 weken zwanger was en de echo goed was, maar iedere keer als ik wakkeer werd dacht ik huh 12 weken???? ben er pas 5, vanmorgen ook voor de eerste keer een heel klein beetje misselijk bij het opstaan, was wel weer zo weg maar goed......

Pffff ik ga aan het werk dames ben dr vanavond weer .... ik heb geen zin.....

10. TKL

TKL Niet meer actief

@ Linnie1984: Ik sport niet!! :( Was wel van plan weer te beginnen maar nu weet ik het niet, ben vorige zwangerschap ongeveer 30 kilo aangekomen (alles is er wel weer afgegaan) Maar dat wil ik nooit meer!!

11. Kernesia

Kernesia Actief lid

18 jul 2011
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    @boney: gefeliciteerd!! Ik duim voor je dat nu alles gewoon goed gaat.

@linnie: voordat ik zwanger werd ging ik 3x in de week naar de fitness (2x cardio en 1x body-pump). Ik ben voorlopig nog van plan dit te blijven doen, met uitzondering van de rechte buikspieren (die mogen niet, scheve buikspieren mogen wel). Hey belangrijkste is dat je naar je lichaam luistert en het rustiger aan doet als dat nodig is.

12. Rosemarie86

Rosemarie86 Bekend lid

8 apr 2011
    850
    0
    0
    welkom boney, heftig wat je hebt meegemaakt, maar gelukkig nu minder pijn als je ongesteld bent, en nu een tijdje niet ongesteld:) jeej gefeliciteerd!

ik sport wel, zumba en bbb. ik denk dat ik het wel blijf doen zolang het goed voelt.wilde gister gaan, maar toen was ik te moe. dus miss volgende week weer ofzo.

@ chelleke: miss een vooruitziende droom? :)
    ik droomde van de week volgens mij dat ik een jongetje kreeg:)

oja ik heb wel een btje een onzuivere huid, jullie ook?

13. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Sporten doe ik niet aan :D Maar als ik het wel zou doen, dan zou ik het gewoon blijven doen. Is alleen maar heel gezond. En minder kans dat je veel aankomt.

14. Lantine

Lantine Lid

2 feb 2010
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dijkim en Boney, van harte gefeliciteerd en welkom.

Wat sporten betreft, ook ik doe daar niet aan.
    Maar inderdaad, als je een fanatiek sporter bent, lijkt het mij geen goed idee hiermee te stoppen. Lekker door sporten!

Ik lees hier op het forum over dromen. Al sinds ik in verwachting ben, droom ik heftig. Meer mensen hier last van?

15. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Ik sport ook niet fanatiek. Gelukkig een slank figuurtje van mezelf. Wel maat 40-42, maar hey, ben 1.83 m dus dat mag dan ook wel. Ga wel af en toe een rondje skeeleren en fietsen. Fietsen blijf ik sowieso doen, maar skeeleren vind ik toch wel eng.

Iemand enig idee hoe het zit met hormonen? wanneer begint dat op te spelen? Kan dat nu al? Voel me een labiel persoontje vanochtend en jank om alles. Bah.

Oh, iemand had het over dingen vergeten. Nou hier nog zo eentje hoor.. jongens ben net een vergiet!! Zwangerschapsdementie slaat nu al toe! Hahaha!

16. milapalou

milapalou Actief lid

25 jul 2011
    254
    0
    16
    fulltime thuismoeder ;-)
    Zuid Holland
    @ alle nieuwe dames: Van harte!!!!
    @ Boney: Wat een boel testen!!! ( fijn om te weten dat ik niet de enige verslaafde ben..hahahaha)
    @ Kawaii: ja, dat herken ik wel, vergeet van alles en kan ook echt om alles janken..:) Is bij iedereen weer verschillend..

Lijkt alles bij jullie ook over babys en zwangerschappen te gaan?? Echt moeilijk hoor , je mond houden en NIET HUILEN!!! haha

17. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Lantine, ik ben altijd een levendige dromer geweest. En idd heb ik dus als ik zwanger ben dat ik vaker en enger droom. Tijdens de zwangerschap van m'n dochter heb ik heel wat monsters gebaard. Ben zelfs een paar keer vermoord.
    Echt van die nachtmerries. Vreselijk! Badend in het zweet wakker worden.

Ik heb ook heel sterk als ik zwanger ben dat ik alles 100 keer beter ruik. En dus ook vind stinken ;)

18. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Dijkim en Boney, gefeliciteerd en welkom!

Wat een boel baby's op komst al in april zeg. pfoe! babyboom :D

Ik sport ook gewoon nog hoor. Ik doe aan fitness (cardio en lichte krachttraining). Ik heb deze week aan de instructeurs gevraagd of ik gewoon alles mag blijven doen, en dat mag. Behalve inderdaad de rechte buikspieren. Moet wel zeggen dat het sporten me iets zwaarder af gaat nu hoor. Normaal loop ik met gemak een uur op de loopband (hardlopen), nu had ik het met 20 minuten echt wel gehad.

De instructeurs zeiden tegen mij dat je gewoon alles kunt doen zo lang je lichaam dat toe laat. Als je lichaam het niet aan kan dan voel je dat wel en dan moet je er dus ook naar luisteren en een stapje terug doen!

Hier nog een vergiet! Echt enorm ook gewoon.. pff.. heel irritant. En slecht slapen, dus nog vermoeider. En ben ook echt wel sneller aangebrand enzo. En die onzuivere huid? ECHT WEL! Mijn gezicht is een grindtegel :( Ik lijkt wel een puber van 14, bah :( word er onzeker van!

19. Lantine

Lantine Lid

2 feb 2010
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Boney,

ik heb de afgelopen dagen ook al aardig wat mensen van de dood moeten redden gedurende mijn slaap. Wat met zich meebrengt, dat ondanks ik voldoende uren pak ,door het dromen toch vermoeid wakker wordt.

Wat betreft het ruiken kan ik mededelen dat ik dat ook lijk te gaan ontwikkelen. Heel naar, wat heb een collega die het niet zo nauw neemt met schone kleren aantrekken. Kan op het moment dus beter niet op de tekenkamer komen :).

20. LieveL

LieveL Lid

3 jul 2011
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    16 augustus intake bij de verloskundige! Dan wordt het echt! al stelt de eerste afspraak niets voor... Ik ben pas echt blij als ik de 12 weken echo achter de rug heb!

Deel Deze Pagina