Mama's april 2012

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Assepoes84, 22 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Penguin

Penguin Actief lid

9 apr 2010
    495
    0
    0
    @Evan en 2012mama, wat fijn van de goeie echo's!

Op m'n werk toch maar even een paar klusjes uit handen gegeven en iets eerder naar huis gegaan, ga proberen een slaapje te doen, heb ik toch wel even nodig.

Zelfstandig ondernemer zijn heeft voordelen maarja soms ook nadelen.. Gelukkig samen met mijn hubbie en schoonouders alleen doordat mijn schoonouders vorige week voor 3 weken op vakantie waren gegaan hadden we het al wat drukker en nu met die inbraak erbij... Wel blij dat we het van mijn zwangerschap vorige week al verteld hadden aan het personeel, veel begrip en support.

Morgen de echo zal hopelijk een positief gevoel geven en me nieuwe energie geven.

X

2. Hannie

Hannie Actief lid

17 mei 2011
    385
    0
    0
    Tjonge wat een nare verhalen... Heb met grote ogen gelezen... Brrr... Sterkte met alles, rustig aan en vlug weer op de been :)
    En prachtige echo's... Ik hoop volgende week nog weer een echo te hebben, moet nog bellen :S Om voor de vk een termijn echo te maken. Zo'n zin in!! Maar ook wel weer een beetje spannend of alles nog wel goed is... Maar dat is vast herkenbaar ;)
    En hele verschillende weekenden haha... Rustig aan verhalen en ren en vlieg weekend haha. Bij mij van beiden een beetje. Vanaf vrijdag middag naast de wc een stoel gezet... Kon elk kwartier rennen. Een paar uurtje geslapen en zaterdag t zelfde weer... Tot een uur of 3, bek af en t hele huis moest nog onder handen genomen (zaterdag is altijd poets dag hihi). Gelukkig hielp manlief ook even mee. Zondag ochtend kerkdienst, duurde 2 uur (ivm avondmaal) en was in een andere kerk met rechte houten banken, auw rug auw heupen.. Volgende week maar n kussentje mee ;) En 'smiddags visite. Allemaal hapjes gekookt, heel gezellig. Heb niet echt veel meegegeten, btje bang dat k weer moest spugen btje ongezellig. Maar het ging goed. Net voor t slapen gaan weer mega misselijk, maar gelukkig niet spugen. En die hormonen haha... Elke keer huilbuien, waarom geen idee. Zaterdag omdat ik niet gestofzogen had :p Hebben jullie ook zo last van de hormonen?
    En vandaag weer aan t werk, gelukkig niet zo'n lange dag, en gezellig even voor de klas gestaan, maar was wel heel moe, misselijk en ontzettend hoofdpijn thuis gekomen. Manlief was thuis kwam gelijk met n kussen en dekbed beneden mij op de bank instoppen, zo lief. En maakte me toch maar wakker na 3,5 uur... Is nu even langs zn moeder, en dan zo weer bedenken wat we gaan eten... Vind t wel lastig nu, heb vrijwel geen eetlust en manlief zegt elke keer maakt me niet uit... grr :p
    Eet smakelijk iig allemaal :)

3. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    evan gefeliciteerd!!!waarom hadden ze niks meer van jullie verwacht dan??

mama2012 fijn dat alles goed was, en dat de beeb goed gegroeid is, das denk belangrijker als dat het ietsje kleiner is??

fidel, fijn dat je morgen toch kan, heeel veel plezier alvast!!!!

hannie jeetje meid wat zul jij je beroerd hebben gevoeld, en dan nog naar de kerk ook, petje af hoor!!!

linnie, jee heftig verhaal zeg, wat voor zaak hebben jullie eigenlijk dan?zomaar nieuwschierig hoor haha

hier:nou heb afgelopen 4 nachten t minste geslapen van de hele zwangerschap tot nu toe, 2 dagen zwaar ziek geweest, en toch vandaag t meeste in huis gedaan tot nu toe :)
    geen idee waarom maar ben er blij mee haha.
    lekker beneden alles gestoft, gestofzogen gedweild, keuken schoon en lades opgeruimd, was gedraaid boodschapopen gedaan, heerlijk.

nu ff rustig want morgen weer werken bahhh

xxx

4. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe

Inderdaad..als het kindje iets kleiner blijft dan de duur van de zwangerschap zegt ben ik gewoon minder ver. Maar wacht gewoon de termijnecho af..

Wat vervelend dat jij je zo min voelt..hopelijk snel weer wat beter!

5. Hannie

Hannie Actief lid

17 mei 2011
    385
    0
    0
    Ano, t was niet heel prettig, maar k kwam er achter dat beginnende misselijkheid bij mij te dempen is met pepermuntjes. Dus had maar ff 2 rolletjes meegenomen ;) maar de wijn was wel een beetje te sterk :S
    Vervelend dat je zo ziek bent (geweest) gaat t nu weer beter?
    Knap van je dat je toch zo druk in huis bezig bent geweest!!
    Moet je lang werken morgen? K heb gelukkig maar n half dagje. K wil wel even kijken hoe t deze week gaat of k dat nog lang volhoud... Hoop echt dat t met 12 weken beter gaat... t vergt zoveel van m'n lichaam.
    Wat is wel vreemd vind, meestal ben ik voor het eten weinig misselijk en zodra ik begin met eten word ik steeds misselijker en zodra ik klaar ben met eten moet ik binnen een uur spugen... Oftewel eten voor nx ;) maar alleen bij t avond eten. Tussen de middag eet ik 1 of 2 appels en 1 droge boterham dan gaat t redelijk... Maar haal daar niet optimaal mijn energie uit vooral niet bij n hele werkdag 9-15 met klassen vol stuiterballetjes ;)
    Zijn jullie wel 'gewoon' misselijk of ook vaak met eten meer?

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.212
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Evan en 2012mama super gefeliciteerd met jullie goede echo's:)

Hannie: vervelend zeg die misselijkheid en overgeven. Ik heb veel gelezen dat dat minder wordt/overgaat met 12 weken. Nog even volhouden dus.

Hier ontzettend last van mijn darmen en ook niet goed naar de toilet kunnen.....Verder nog veel last van moeheid meestal ga ik s'avonds wel 21 uur naar boven. Niet echt gezellig dus haha.

7. Hannie

Hannie Actief lid

17 mei 2011
    385
    0
    0
    Ik ben ook al ijverig aan het aftellen... Ng 2,5 week... Pfft ;) ,maar ik zit nu al 5 weken zo dus zal wel oke komen.
    Mijn tante had dit van de eerste dag tot de bevalling... Tot 3x toe... Daar moet ik echt niet aan denken...

Oh bah, last van je darmen is nx aan, heb n spastische darm, naar... Moe ben ik ook elke keer en ga ook op tijd naar bed. Voel me soms ook wel bezwaard, maar anders word k heel humeurig cker met de hormonen nu :p

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.212
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Verschrikkelijk zeg als je vanaf begin tot eind misselijk zou zijn of moet spugen, daar gaan we maar niet vanuit.

All: maken jullie je tussen de echo's door ook stiekem weleens zorgen of het allemaal nog wel goed gaat daar van binnen?? Ik helaas wel........vroeg me even af of dit herkenbaar is. Heb 6 sept echo gehad en nu staat echo voor 30 sept gepland. Er zit dus 3,5 wk tussen. Soms denk ik er weleens aan om in de tussentijd pretecho te doen, maar gelukkig kan me man mijn verstand weer op nul zetten haha

9. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Jahoor, herken die onzekerheid heel erg..had er nu ook erg last van, en nu zat er maar 2weken tussen...
    Nu moeten we 4 weken wachten...ben benieuwd of ik dat vol ga houden. Wat wel scheelt is dat mn buik begint te groeien,aangezien ik verder eigenlijk helemaal geen kwaaltjes meer heb...

10. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    ow meiden als we eerst maar in de veilige zone zitten......na de 12 weken dus!

11. Hannie

Hannie Actief lid

17 mei 2011
    385
    0
    0
    Ik heb niet zo veel last van die onzekerheid. Heb wel zin in weer een echo. Maar k denk dat t ook komt omdat k elke keer misselijk ben en nog helemaal geen last heb gehad van een bloeding oid. Is de misselijkheid toch een voordeel :p En ik heb een beetje de nuchterheid dat als het wel mis gaat ik er nx aan kan doen, hoewel ik op het moment zelf vast wel anders zou praten :(

12. babs81

babs81 Bekend lid

9 aug 2011
    675
    0
    0
    NULL
    NULL
    haai meiden

ik zie allemaal mooie echo;s

super... hier gaat het redelijk, mis het zwanger zijn

en mijn vaste baan want heb bij de icare ontslag genomen
    wat een zooitje zeg!!!

morgen solicitatieg gesprek voor evv-er en hoop echt dat het hem word.. moet wel veel langer rijden!! maar goed

enneh..... nog 2 dagen voor de uitslag van het kindje

13. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    Babs: had je helemaal niks meer van dat ene gehoord???? BALEN zeg! Succes!

14. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    [FONT=&quot]evan[/FONT]
    [FONT=&quot]Wat een super echo!![/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]2012mama[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
    [FONT=&quot]Wat fijn dat ook jou echo goed was! Veel plezier met het vertellen![/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]Hannie[/FONT]
    [FONT=&quot]Beterschap! Hopelijk gaat het snel beter met je![/FONT]

15. babs81

babs81 Bekend lid

9 aug 2011
    675
    0
    0
    NULL
    NULL
    jawel hoor ben vrijdags begonnen en zelfstandig maandags en dinsdags gewerkt
    en moest weer ingewerkt worden voor het regelaars functie
    en dat liep wederom weer mis... werd er ziek van

16. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Hellow ladies. Ben weer terug van een heerlijk weekendje weg..... veel gezwommen en gewandeld met de honden..... heerlijk..... Ben zelf wel enorm moe en als ik niet toegeef aan de moeheid wordt ik ook misselijk.... hopelijk is dat snel over... verder niet te klagen... buikje begint ook al wat te groeien :)

@Unox: ik heb die pijn in mijn bil, heup ook, al vanaf het begin van mijn zwangerschap. soms komt t dagen terug en dan is t weer een paar dagen weg.... wat t is weet ik ook niet.... dus als je voor mij bij de vk komt hoor ik t graag...( ik ga pas weer voor controle over5 weken en volgende week alleen echo spreekuur...)

@ Ano: Jeetje meid wat heavy... gelukkig voel je je weer beter.

@ Sjors: meid... heel veel sterkte... laten we met zijn alleen duimen en bidden dat de uitslagen allemaal goed zijn!!!

@ Linnie: Boh wat een heftig weekend zeg.... verschrikkelijk als mensen met hun poten niet van andermans spullen af kunnen blijven... afgelopen week hebben ze bij mij ook de beurs gestolen..... kan daar zoooo kwaad om worden.... Hopelijk dekt de verzekering al jullie schade, over de angst die er door komt maar niet te zwijgen.... sterkte meis....

@Fidel: whoeee spannend morgen echo... veel plezier meid

@Babs: fijn te horen dat het een klein beetje beter gaat met je... hopelijk komt er iets uit de uitslag van de onderzoeken.... heel veel succes morgen bij je sollicitatie gesprek

17. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Chelleke..klinkt alsof jij een heerlijk weekend hebt gehad...fijn hoor!

Hier trouwens ook niet zo de spanning van alleen de 1e maanden...ik heb het hartje nu 2x gezien, en ben niet bang dat het perse in de 12 weken mis zal gaan ofzo...gewoon gezonde zorgen om je kindje in je buik, dat heb ik wel...

Hier is iedereen op de hoogte van onze zwangerschap...ook gisteren op hyves gezet, zodat er niet geroddelt kan worden..
    Kreeg van heel veel de reactie..we hadden al zo'n vermoeden...en daar was ik ook al bang voor, dus blij dat ik het verteld heb.

Finn net naar het kdv gebracht en nu zo maar eens opruimen. Heb vanmiddag om 16.10 nog een info afspraak bij de vk. ben benieuwd, maar had gisteren mn eigen gyn weer, en die vind ik toch ook wele rg fijn, dus...

Vanavond maar eens een keus maken, verloskundige of gyn..
    Jullie nog plannen vandaag???

18. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    @ Onzekerheid: Nee, heb ik geen last van. Ook de eerste weken niet. Gaat het fout, dan gaat het fout en helaas is daar geen lieve moedertje in de wereld die daar iets aan kan veranderen. Verder heb ik het in mijn nabije omgeving ook een paar keer na de 12 weken fout zien gaan dus ook die 12 weken zijn voor mij niet direct een 'ding'. 't Is dan wel mijn eerste zwangerschap en zonder miskramengeschiedenis, maar onbevangen ga ik er allerminst in. Wel heel nuchter.

Chelleke; Ik heb een scoliose in mijn rug en een gekanteld bekken. De klachten kunnen daar vandaan komen, maar het zou ook bekkeninstabiliteit kunnen zijn. De VK raadde me aan om zsm naar een bekkentherapeut te gaan om in ieder geval te proberen erger te voorkomen.

Vandaag moet ik weer gewoon werken, een half dagje. Gisteravond enorme buikpijn gehad, kennelijk iets teveel melkproducten gegeten ofzo. Het lijkt wel of ik daar nu nog gevoeliger op reageer dan voor de zwangerschap. Raar.

19. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    Oh, en Babs: Succes bij sollicitatie en met de uitslag straks. Ik hoop maar dat er iets 'verklaarbaars' uit komt, dan kunnen jullie evt verder.

20. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Hallo meiden... Ik kom even vertellen dat Hellow86 of te wel Marleen die helaas al vroeg een miskraam kreeg bij de april mamma's weer zwanger is :):):). ze is nu ruim 5 weken zwanger..... Allemaal hard duimen dat het deze keer een plakkerd is hè!!!!! heb haar gevraagd of ze wil laten weten wanneer ze de echo gehad heeft.......

Dacht dat vinden jullie misschien wel leuk om te horen

Deel Deze Pagina