Mama's april 2012

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Assepoes84, 22 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MM1981

MM1981 Bekend lid

30 dec 2010
    668
    0
    0
    Naast de geslachtvraag, ben ik eigenlijk ook wel benieuwd of jullie een keuze hebben gemaakt om thuis of in het ziekenhuis te bevallen.

Ik zeg (nog voorlopig) "thuis".

2. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    En ik zeg absoluut ziekenhuis bevalling

3. MM1981

MM1981 Bekend lid

30 dec 2010
    668
    0
    0
    Ben stiekem wel benieuwd waarom.

4. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    ik weet het nog niet. wilde graag poliklinisch ivm het erge uitscheuren vorige keer maar de vk denkt dat het zo snel zal gaan dat ik niet naar het zkh kan! ook lijkt het haar sterk dat ik nog een keer zo erg uitscheur ahah.

vorige bevalling duurde maar kleine 5 uur waarvan 8 min. persen dus deze keer zal de kleine er helemaal zomaar uitvallen:p

5. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    zeker ziekenhuis!!!

Het schijnt trouwens (zei mijn vk) weet helaas niet precies t percentage meer, maar dat bij de eerste bevalling van alle vrouwen die thuis willen bevallen zo'n 70%alsnog naar het ziekenhuis moet!
    bij een 2e bevalling zakt dat enorm, naar ongeveer 20%.

maar wilde bij de eerste zowieso al ziekenhuis, ik bedoel stel dat er iets mis gaat, dan zeggen een hoop mensen ach ik ben er in 10min, maar je moet er toch niet aan denken dat er direct hulp nodig is, en je geen 10min over hebt!!!!
    mijn schoonzusje moest direct na de bevalling met de artsen mee, bloedtransfusie en weet ik t allemaal, als dat thuis was gebeurd, had ze t waarschijnlijk niet overleeft!!!

ik heb gewoon zoiets het zekere voor het onzekere, en als alles goed gaat ben je daarna ook zo weer thuis!!!

6. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    [FONT=&quot]fidel[/FONT]
    [FONT=&quot]Wat een rot streek zeg! Bah! Hopelijk komt er iets positiefs uit het gesprek.[/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]Maud[/FONT]
    [FONT=&quot]Nou dan zat je er zeker dichtbij zeg![/FONT]
    [FONT=&quot]Ik heb het aangepast.[/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]Naomi[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
    [FONT=&quot]Leuk gedaan met die buikfoto’s! Je kunt het al goed zien he![/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]MM[/FONT]
    [FONT=&quot]Beterschap.[/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]thuis/zkh bevallen[/FONT]
    [FONT=&quot]Ik wil weer thuis gaan proberen.[/FONT]
    [FONT=&quot]Met Jonna kozen we voor het zkh omdat we midden in de verbouwing zaten en Jeroen het wel fijn vond dat ik in veilige handen ben, maar het ging allemaal zo ontzettend snel….dat ik wel thuis moest bevallen (ondanks dat Jonna in het vruchtwater heeft gepoept).[/FONT]
    [FONT=&quot]Achteraf ontzettend blij dat ik thuis ben bevallen. Wat een rust!! Ook Jeroen vond het heerlijk![/FONT]

[FONT=&quot][/FONT]

[FONT=&quot][/FONT]

[FONT=&quot]Bevallen van een [/FONT][FONT=&quot]jongen[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]of [/FONT][FONT=&quot]meisje[/FONT][FONT=&quot]?[/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]Sjors22 ------------ [/FONT][FONT=&quot]krijgt een jongen![/FONT]
    [FONT=&quot]Ankje[/FONT][FONT=&quot] –-------------- willen het wel weten, geen geheim[/FONT]
    [FONT=&quot]--- Mama: jongen ------ Papa: meisje[/FONT]
    [FONT=&quot]2012mama -------- [/FONT][FONT=&quot]willen het niet weten[/FONT]
    [FONT=&quot]--- Mama: meisje ------ Papa: ?[/FONT]
    [FONT=&quot]Maud85 ------------ [/FONT][FONT=&quot]willen het wel weten[/FONT]
    [FONT=&quot]--- Mama: jongen ------ Papa: jongen[/FONT]
    [FONT=&quot]Anoniempjuh ------ [/FONT][FONT=&quot]willen het wel weten[/FONT]
    [FONT=&quot]--- Mama: ? ------------ Papa: ?[/FONT]
    [FONT=&quot]Moestra ------------ [/FONT][FONT=&quot]weten het nog niet[/FONT]
    [FONT=&quot]Gertje08 ----------- [/FONT][FONT=&quot]willen het wel weten[/FONT]
    [FONT=&quot]--- Mama: ? ------------ Papa: jongen[/FONT]
    [FONT=&quot]Chelleke84 --------- [/FONT][FONT=&quot]willen het wel weten[/FONT]
    [FONT=&quot]--- Mama: meisje ------ Papa: jongen[/FONT]
    [FONT=&quot]beccy --------------- [/FONT][FONT=&quot]willen het niet weten[/FONT]
    [FONT=&quot]--- Mama: meisje ------ Papa: meisje[/FONT]
    [FONT=&quot]Naomi123 ---------- [/FONT][FONT=&quot]willen het wel weten, geen geheim[/FONT]
    [FONT=&quot]--- Mama: meisje ------ Papa: jongen[/FONT]
    [FONT=&quot]Hannie -------------- [/FONT][FONT=&quot]willen het wel weten[/FONT]
    [FONT=&quot]JuultjeT ------------- [/FONT][FONT=&quot]willen het wel weten[/FONT]
    [FONT=&quot]tamtam78 ---------- [/FONT][FONT=&quot]willen het wel weten, verteld het alleen tegen familie[/FONT]
    [FONT=&quot]Mammie Patricia --- [/FONT][FONT=&quot]willen het wel weten[/FONT]
    [FONT=&quot]Fl3xgirl -------------- [/FONT][FONT=&quot]willen het niet weten[/FONT]
    [FONT=&quot]--- Mama: jongen ------ Papa: ?[/FONT]
    [FONT=&quot]Fidel2010 ----------- [/FONT][FONT=&quot]willen het wel weten[/FONT]
    [FONT=&quot]MM1981 ------------- [/FONT][FONT=&quot]weten het nog niet[/FONT]

7. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    [FONT=&quot]Afsprakenlijst April 2012 mama’s[/FONT]

[FONT=&quot]Ma. 19-09-2011[/FONT]
    [FONT=&quot]------ LinC: [/FONT][FONT=&quot]echo gyn.[/FONT]

[FONT=&quot]Di. 20-09-2011[/FONT]
    [FONT=&quot]09:20 fl3xgirl: intake VK[/FONT]
    [FONT=&quot]------ liftrasa: 1[/FONT][FONT=&quot]e echo[/FONT]

8. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    Ik kies ook voor het ziekenhuis. En da's op zich een lang verhaal, maar ik hou 't kort:
    Ooit een Mirena-plaatsing gehad en ondanks een stapel ibuprofennetjes viel ik flauw van de pijn. Ook in de periode erna toen mijn lichaam die Mirena eruit wilde werken. Dan krijg je -volgens de gynaecoloog- een soort weeen-activiteit en ook daar werd ik supermisselijk en beroerd van, tot flauwvallen aan toe.
    - Als ik overgeef dan val ik automatisch flauw. En hoe dat kan, geen idee. Altijd al gehad.
    en aangezien pijn en overgeven inherent zijn aan bevallen.. doe mij dan maar een ziekenhuis zodat ik kan kiezen voor pijnbestrijding en er iig meteen iemand komt mocht ik een smak maken.

Namen.. zijn we redelijk over uit, maar houden ze voor ons. Geslacht willen we wel weten, weten nog niet of we het de wereld in slingeren. Ik vind dat prima, Lief weet het nog niet. Van mij mag hij kiezen. :)

Ik voel me zo slap als een vaatdoek, ga zo maar eens bloed laten prikken. Ben namelijk heel benieuwd wat mijn hb aan het doen is. Waarschijnlijk niet heel veel ;)

Bekkenpijn is hier nog steeds aanwezig, maar fluctueert. fingers crossed!

9. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ zieknhuis: ik wil graag in het ziekenhuis bevallen omdat ik me gewoon prettiger voel bij het feit dat als er iets is er meteen hulp is. natuurlijk is het zo dat als je 's nachts bevalt je ook moet wachten op de dienst doende arts, maar je zou maar thuis bevallen en niet meer op tijd in het Zh kunnen komen brrrrr moet er niet aan denken

10. gertje08

gertje08 Lid

14 jun 2011
    56
    0
    0
    kapster
    NULL
    @patricia wat een knappe meid die dochter van jou en supergaaf dat shirt .
    @ naomi leuk hoor die buikfoto's kan je mooi vergelijken .

Mijn zusje is vannacht opgenomen in het ziekenhuis ze is 16 week zwanger en kon niet meer lopen van de pijn in haar buik . waarschijnlijk blinde darm en met uk is gelukkig alles goed . nu afwachten wat er gaat gebeuren ga vanmiddag effe bij haar langs .

Ik moet zelf aanstaande donderdag naaar de internist ivm mijn te hoge bloeddruk . Dan volgende week donderdag uitslag en weer naar de gyn en dan kijken hoe het verder gaat of ik onder controle blijf bij de gyn of dat ik terug kan naar de verloskundige .

Ik moet in het ziekenhuis bevallen heb vorige keer een keizersnee gehad .

11. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    gertje, he jeetje zeg, beterschap voor je zusje!!

wat leuk zoveel meiden samen zwanger met hun (schoon) zus!

chelleke haha beetje dezelfde mening als mij dus :)

12. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    werkzaam als gastouder thuis en huismoeder
    Groningen
    Patricia, Wat een leuk shirt!! En een mooie dochter!
    Ik heb zelf ook net een shirtje ontworpen voor zoonlief hier. Hoop dat deze binnen is voor we op vakantie gaan!

Naomi, Leuk om te zien hoe je buik groeit zeg!! Ik heb zelf nog steeds geen foto gemaakt...

Gertje, Vervelend voor je zus zeg! Hopelijk is ze snel weer op de been!

Ziekenhuis of thuis bevallen? Ziekenhuis! Ik heb een keizersnede gehad de vorige keer, dus ik moet wel. En eigenlijk vind ik het ook wel prima! Geen bed op klossen waar ik in en uit moet KLIMMEN. En al die rompslomp ook niet thuis.
    En alles bij de hand als er wat is!

Hier: vanmorgen weer een echo gehad!
    Het was even heeeeeeel erg spannend. Ze konden het hartje eerst niet vinden.:$ De baby ligt goed verstopt helemaal boven in de baarmoeder. Maar goed, het hartje klopt mooi!
    Helaas konden ze de metingen door dit eigenwijze kleintje ook niet goed doen, dus kwamen ze op 8.5... En daar kan ik me dan toch weer zorgen om gaan maken...
    Maar goed, alles liep raar vanmorgen... Ik heb ook geen echo meegekregen en toen ik beneden in het ziekenhuis mijn bloed ging laten prikken was ik ineens veranderd in mv. Aboedabi o.i.d...
    Al met al niet echt veel vertrouwen gekregen... Terwijl ik toch echt niet meer naar de verloskundige mag... Dan mogen ze wel hun best doen zeg!:p

13. MM1981

MM1981 Bekend lid

30 dec 2010
    668
    0
    0
    Jeumig, Moestra.... dat moet inderdaad even heel spannend zijn geweest. Gelukkig dat ze het hartje hebben kunnen vinden!

Weten jullie wat het stomme is... ik kan eigenlijk geen enkele reden verzinnen, waarom ik thuis wil bevallen... is eigenlijk heel gevoelsmatig (Ben van nature een enorme huismus... tjilp ;) ). Als ik al die bladen lees met de meest vreselijke verhalen, dan begin ik toch stiekem te twijfelen.

14. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @moestra: dat moet wel even schrikken zijn geweest! gelukkig was het met de echo goed :)

@MM1981: je kunt het ook tegen die tijd beslissen he! ik wilde vorige keer perse thuisbevallen, maar tijdens de bevalling waren de weeën wel zooooo heftig bij me en de 1e 4 cm schoot niet echt op dat ik met 4 cm naar het zkh ben gegaan voor pijnstilling. daar aangekomen al 8 cm (in 10 minuten tijd) en vrij snel daarna persweeën, 8 minuten later is isabel geboren, zonder pijnstilling dus haha.

het kan raar lopen ;) ik laat het nu weer maar van de situatie afhangen. als het allemaal goed gaan gewoon thuis maar duurt het me te lang of doet het me teveel pijn gaan we gewoon lekker naar het zkh toe.

15. Maud85

Maud85 Actief lid

14 aug 2011
    343
    0
    16
    @moestra, gefeliciteerd met de goede echo! Ik kan me heel goed voorstellen dat je hart even in je keel heeft gezeten toen ze het hartje niet konden vinden!

Ik wil in het ziekenhuis bevallen, van mijn vriend mag het niet eens thuis. Vinden we toch "veiliger" voor het geval er complicaties zijn. Volgens mij moet je ook bij een ziekenhuis bevalling later wel je bed op klossen zetten, i.v.m. de kraamverzorgster? Of is dat niet zo?

16. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    grrrrrrrrrrrrrrr nou zit de komende tijd thuis... ook me vaste medewerker krijgt een andere vaste kracht. omdat ik maar invalhulp ben... schiet me echt even in het verkeerde keelgat.. (ondertussen te janken op de bank) en thja idd alle andere invalclienten zijn overgeplaatst naar andere medewerkers. volgende periode wordt ik weer ingepland.. ben zo kwaad en verdrietig... iets anders zoeken heeft nu ook geen zin. wie neemt er nu een zwangere aan???!!!! t zal ook ooit wel eens meezitten grrrrrrr

thuis/zh bevallen
    duidelijk zh. ik zie dat gewoon niet zitten hoor thuis!! alle respect voor de dames die het wel thuis willen proberen!!!!

17. Maud85

Maud85 Actief lid

14 aug 2011
    343
    0
    16
    @Fidel, balen!!! Kunnen ze dit echt zomaar doen? Als je volgens mij al enkele maanden een gemiddeld aantal uren werkt (ook als je een nul uren contract hebt). Kunnen ze je niet zomaar niet meer inplannen. In ieder geval dan moeten ze je wel doorbetalen naar het gemiddeld aantal uren gewerkt de afgelopen tijd.

Dit is een stukje dat ik vond op internet:
    Rechten oproepcontract
    Als je niet meer wordt opgeroepen, hangen je rechten als oproepkracht af van het soort oproepcontract. Bij een nulurencontract is er sprake van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. Als de oproepkracht minimaal drie maanden op structurele basis minimaal 20 uur per maand gewerkt hebt, moet de werkgever ook doorbetalen als er minder werk is. De hoogte van de doorbetaling wordt bepaald door het gemiddeld aantal gewerkte uren in de laatste drie maanden.

Bron: Rechten en plichten oproepkracht | Zakelijk: Juridisch

18. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier net weer thuis...en...ben zo misselijk:( Nog niet echt eerder geweest deze zwangerschap...hopelijk zakt het snel weer af!

Hier dus geplande keizersnee, maar anders ook zieknhuis. Vind het prettig dat als er complicaties zijn je op het juiste adres bent.
    Finn is na de keizersnee erg benauwd geworden en heeft 2 dagen op de kinderafdeling gelegen..had er niet aan moeten denken om na de bevalling vanaf huis met hem naar het ziekenhuis te moeten, en hem daar achter te moeten laten!

19. Loesje13

Loesje13 Actief lid

3 apr 2009
    397
    0
    0
    gastouder
    Kop van Noord Holland
    Pfff, moest een heel stuk teruglezen, ga voor het gemak maar even alleen reageren op het laatstgeschreven:

ook als je in het ziekenhuis bevalt, moet je bed op klossen, dit zodat je kraamverzorgster ook Arbo-correct kan werken. Overigens vond ik het heel fijn dat het bed eenmaal op klossen stond, stapt makkelijk in en uit bed met zo'n mega-buik!

@ Geslacht: Wij willen het niet weten. Ik kan nu wel opschrijven wat we denken, maar dat verandert per dag.... Vorige keer waren we er allebei heilig van overtuigd dat het een jongen zou worden, wat sta je dan gek te kijken als er een meisje 'uit komt floepen'.

@ Waar bevallen: Ik moet verplicht in het zh bevallen. Heb vorige keer 3 liter bloed verloren en de herhaalkans is te groot. Maar wel een fijn idee, als ik daar aankom staat de hele santekraam al klaar en iedereen op scherp om in ieder geval de hoeveelheid te voorkomen.

@ Ego: Afgelopen vrijdag een echo+intake in het zh gehad. Dit ivm hierboven. Afgesproken is dat ik tot 34 weken gewoon bij vk onder controle blijf. Is wel lekker, dat is dichterbij!!
    Na een druk weekend nu alleen thuis. Het is hier kermis (lees keihard bierdrinken 3 dagen lang) en om daar broodnuchter tussen te staan, vind ik niet zo'n succes, word ik chagerijnig van!! We hebben dit weekend de vrienden verteld, dus ook geen rare smoezen verzinnen.

Hoop dat alles goed gaat met iedereen en dat iedereen lekker op de rit is. Ga proberen om hier weer iets vaker te zijn!!

Liefs

20. Loesje13

Loesje13 Actief lid

3 apr 2009
    397
    0
    0
    gastouder
    Kop van Noord Holland
    [FONT=&quot]Bevallen van een [/FONT][FONT=&quot]jongen[/FONT][FONT=&quot]of [/FONT][FONT=&quot]meisje[/FONT][FONT=&quot]?[/FONT]

[FONT=&quot]Sjors22 ------------ [/FONT][FONT=&quot]krijgt een jongen![/FONT]
    [FONT=&quot]Ankje[/FONT][FONT=&quot] –-------------- willen het wel weten, geen geheim[/FONT]
    [FONT=&quot]--- Mama: jongen ------ Papa: meisje[/FONT]
    [FONT=&quot]2012mama -------- [/FONT][FONT=&quot]willen het niet weten[/FONT]
    [FONT=&quot]Maud85 ------------ [/FONT][FONT=&quot]willen het wel weten[/FONT]
    [FONT=&quot]Anoniempjuh ------ [/FONT][FONT=&quot]willen het wel weten[/FONT]
    [FONT=&quot]Moestra ------------ [/FONT][FONT=&quot]weten het nog niet[/FONT]
    [FONT=&quot]Gertje08 ----------- [/FONT][FONT=&quot]willen het wel weten[/FONT]
    [FONT=&quot]--- Mama: ?------------ Papa: jongen[/FONT]
    [FONT=&quot]Chelleke84 --------- [/FONT][FONT=&quot]willen het wel weten[/FONT]
    [FONT=&quot]--- Mama: meisje------ Papa: jongen[/FONT]
    [FONT=&quot]beccy --------------- [/FONT][FONT=&quot]willen het niet weten[/FONT]
    [FONT=&quot]Naomi123 ---------- [/FONT][FONT=&quot]willen het wel weten, geen geheim[/FONT]
    [FONT=&quot]--- Mama: meisje------ Papa: jongen[/FONT]
    [FONT=&quot]Hannie -------------- [/FONT][FONT=&quot]willen het wel weten[/FONT]
    [FONT=&quot]JuultjeT ------------- [/FONT][FONT=&quot]willen het wel weten[/FONT]
    [FONT=&quot]tamtam78 ---------- [/FONT][FONT=&quot]willen het wel weten, verteld het alleen tegen familie[/FONT]
    [FONT=&quot]--- Mama: meisje------ Papa: ?[/FONT]
    [FONT=&quot]Mammie Patricia --- [/FONT][FONT=&quot]willen het wel weten[/FONT]
    [FONT=&quot]Fl3xgirl -------------- [/FONT][FONT=&quot]willen het niet weten[/FONT]
    [FONT=&quot]--- Mama: jongen ------ Papa: ?[/FONT]
    [FONT=&quot]Fidel2010 ----------- [/FONT][FONT=&quot]willen het wel weten[/FONT]
    [FONT=&quot]MM1981 ------------- [/FONT][FONT=&quot]weten het nog niet[/FONT]
    Loesje13--------------willen het niet weten
    --- Mama: ?------------Papa: ?

Even mezelf op de lijst gezet :D

Deel Deze Pagina