Mama's april 2012

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Assepoes84, 22 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Celestea

Celestea Actief lid

7 aug 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Balen vruchtje, dat de nub niet te zien is :(

2. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Goedemorgen..
    VRuchtje, wat goed van je echo!

Nub, ik heb er echt geen verstand van...nooit in verdiept...komt misschien omdat wij het niet willen weten?

Vandaag ga ik zeilen met de lotgenotenvereniging waarvan ik in de kerngroep zit...nog 1 dagje druk. MOet helemaal naar Enkhuizen, ruim 2 uur rijden voor ons..
    Heb beetje last van mn buik, bandenpijn denk ik...vandaag maar lekker rustig aan doen en genieten van het zonnetje!
    We gaan daarna ook nog uiteten, dus wordt een latertje...denk zo rond 23.00 terug, dus zal niet meer hier komen vandaag, denk ik!

Maandag hebben wij eindelijk de echo...ben zo benieuwd hoe het met ons kleintje gaat!!!

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Zeker jammer dat ze het niet kunnen zien bij het nub-topic. Ik had het wel grappig gevonden en dan kijken of het klopt uiteindelijk. Bij mijn zoontje voelde ik echt vanaf het begin dat het een jongentje zou worden en ik had gelijk. Nu heb ik gewoon totaal geen gevoel, dus afwachten nog een paar weken.

2012mama: veel plezier vandaag en rustig aan. Heerlijk maandag weer een echo veel plezier:)

4. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Goede morgen!

Wij hebben met Jonna een uitgebreide pretecho gehad, maar met 23 weken ofzo. We hebben ook een 4D echo gehad met DVD en foto's.
    Dat was heel bijzonder, maar dat koste ook 100 euro.
    Nu doen we het niet meer. Met 20 weken heb ik een echo en zie dan wel wat het geslacht is. Daarna willen we het lekker een verrassing laten hahaha.

5. Celestea

Celestea Actief lid

7 aug 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    2012mama, zeil ze! Het wordt vandaag vast lekker zeilweer, geen idee of je genoeg wind hebt maar volgens mij niet te warm of te koud.

Vruchtje, als ik echt een meisje krijg zit mijn gevoel er voor het eerst echt helemaal naast :D

Ankje, jij krijgt dus na de 20 weken echo geen echo's van je vk meer? Ik krijg sowieso na de 20 weken echo nog 2 groeiecho's en een liggingsecho, standaard. Maar tegen die tijd zie je daar al niet meer zo veel op denk ik. De enige pretecho die ik deze zwangerschap laat maken is de geslachtsbepaling met 16 weken.

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Allemaal lekker aan 't genieten van mooie weer? Wij zijn bijna de hele dag lekker buiten. Sinds uur last van extreme moeheid wil liefst slapen. Nog paar uur wachten hihi. Wel vroeg me bed in hoe ongezellig ook op zaterdagavond.

7. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    werkzaam als gastouder thuis en huismoeder
    Groningen
    Oooh meiden,
    Ik probeer van een week alles terug te lezen, maar het lukt me niet...
    Ik zag wel een paar goede echo's! Altijd goed!
    Ik las ergens een berichtje van Sjors waaruit ik heb opgemaakt dat alles goed is!! JEEJ!!
    En ik las een paar nieuwe namen!
    Altijd welkom natuurlijk!

Ik probeer vanaf nu alles weer mee te lezen!!

8. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    Groningen
    ff abbo nemen hoor!
    Leest wat makkelijk terug!
    lol;)

9. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    jeej wat een rust hier zeg!!

hier vandaag naar me ouders geweest, lekker in t zonnetje gezeten, afgelopen week lekker weer beetje bijgekleurd, gaan we teminste niet zo wit de winter in straks haha.

Gister lekker me haren weer stuk eraf en geverfd, was hoooog nodig :)

Bij Neomi hebben we 4 echte pretecho's laten doen:)
    met 16wk geslacht, met 18wk geslacht met ong 25 uitgebreide
    4D en met 32 nog een korte 4D.
    zoveel laat ik er nu niet doen hoor.
    met 16wk t geslacht en denk rond 25 nog een pretecho, al is het de 2e, blijft toch ook een kind en net zo bijzonder vind ik!!!

10. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten

Goede morgen!
    Gisteren een geweldige dag gehad. We zijn met z’n 3tjes naar de Noordzee vertrokken naar Wijk aan Zee. Wat is het daar leuk! Niet zo gek druk.
    Maar het geluk was in het begin niet met ons.
    We waren de luiertas (waar luiers, billendoekjes, zonnebrand, mutje, zwembroekje, enzo inzaten) vergeten. En in Wijk aan Zee was natuurlijk maar 1 supermarkt (een kleine). Daar heb ik gelukkig luiers en billendoekjes kunnen halen. Maar ja….geen zonnebrand.
    Geen drogisterij… maar misschien was het strandtentje met standspullen nog open. Dus ik ben alleen even over de duin gelopen het strand op, en ja!!! Ze hadden zonnebrand en ook een zwembroekje! Maar ja, kon daar niet pinnen….volgend probleem.
    Ik naar het restaurant aan de overkant, daar mocht ik niet extra pinnen. Toen terug over de duin gelopen en verder omhoog daar stond een hotel. Ook daar mocht ik niet extra pinnen. Maar vertelde mij wel dat beneden in het dorpje één pinautomaat stond. Dus wij met de auto naar beneden. Eindelijk gevonden….is hij buiten gebruiken!!
    Naar het winkeltje ernaast gelopen en die vertelde mij dat de sigarenboer het misschien wel wilde doen. En ja!!!!
    We konden eindelijk naar het stand.
    Maar ja….daar aangekomen…was het natuurlijk giga druk….geen parkeerplek te vinden.
    Ik dus naar dat strandtentje om die spullen te kopen en toen terug de auto in en verder gereden.
    Daar was een afgelegen plek waar nog parkeerplek was. En daar konden we het strand op.
    We hebben daarna vreselijk genoten! Jonna vond het ook prachtig!
    En het was eb..dus er bleef een klein slootje (om het zo maar ff te zeggen) over. Dat was net diep en warm genoeg voor die kleintjes. Wat een pret!

Achteraf hebben we vreselijk gelachen… de luiertas zullen we niet snel meer vergeten hahahaha.

Celestea
    Ik weet niet of ik na de 20weken echo nog een echo krijg. De pret echo doen we dit keer niet idd.
    Bij Jonna kreeg ik na de 20 weken nog een groei echo omdat ze al zo groot was (ze is uiteindelijk 4660 gr. Met de geboorte).

Ano
    Bijzonder is het zeker die pretecho’s! Vond de 4D ook ontzettend bijzonder. En toen ik Jonna ging vergelijken met de echo en met de geboorte. Zie je wel gelijkenissen! Zo mooi.

11. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    Groningen
    grappig ankje, zoonlief was hier 10 gram zwaarder dan jouw dochter!

12. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Ow wat leuk!!!!
    Heb gelijk een vraagje aan je.

Heb jij nu ook zo'n last van bandenpijn (pijn in je buik).

13. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    Groningen
    Oooh jaaa!! jij ook??!!
    Ik maak me zo nu en dan gewoon zorgen erom!!
    vanacht deed het hoesten zelfs heel zeer!

14. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Dames een vraagje: hebben jullie ook het idee dat als jullie 's morgens ent wakker worden dat jullie buikje een heel pak kleiner is of soms wel bijna weg? heb het idee dat mijn buikje terug kleiner wordt..... aan het eind van de dag is het wel opgezet, maar dat lijkt dam neer van eten en darmen toch???

15. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Chelleke, jahoor, dat heb ik ook. Sochtends valt er bijna niks te zien,en gedurende de dag steeds meer...

Ankje, super dat jullie een heerlijke dag hebben gehad!

Celestea, spannend of jullie kindje nou een jongen of meisje is! Ben benieuwd!

Hier gisteren ook een heerlijke gehad. Lekker gezeild, stond amper wind, maar liever dit dan regen..lekker genoten van het zonnetje. Daarna uiteten geweest, en was uiteindelijk om half 11 thuis..erg moe!

Vandaag dan ook veel last van mn lichaam, moe, pijnlijke rug/bekken en trekkende buik..lig nu lekker in mn bedje, even beetje bijkomen vandaag..

Zijn er nog meer mensen met morgen een echo???

16. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Moestra
    Gelukkig! (ja sorry hoor, gun jou geen pijn natuurlijk).
    Maar ik heb nu een bevestiging gekregen dat mijn vk en gyn gelijk hebben.
    De vk heeft me al gewaarschuwd en de gyn beaamde het, dat als je een groot, zwaar kind op de wereld heb gezet dat je bij de volgende zwangerschap extra gevoelig bent.
    De bm is extra gevoelig en heb je dus meer last van bandenpijn enzo.

Chelleke
    Dat heb ik ook dat het buikje ’s ochtends minder is enzo. Waar het aan ligt….geen idee. Maar weet wel dat het hoort. :)

17. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    @moestra: ja idd, alles zag er super uit, nu echt trots en aan het genieten.

@Chelleke: Ik heb dat ook en vroeg me hetzelfde af als jij maar gelukkig hoort het zo :)

Nou hier een lekkere luie zondag, beetje op de laptop rondneuzen en lekker genieten van het weer.

Vrijdag 14 oktober hebben wij een 2d echo staan, was eigenlijk voor de geslachtsbepaling maar dat is niet meer nodig.
    Toch laat ik m staan want het lijkt me super leuk :)

Iedereen nog met een goede echo, super ! geniet ervan

18. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Dames... ik ging vanmorgen op de weegschaal staan en ben deze zwangerschap al 4 kg aangekomen ..... is dit normaal.
    Bij de controle bij de Vk met 10 weken woog ik 62kg..... nu met 14 weken weeg ik er al 65kg......... maak me best wel zorgen hierom.... kan dit? en is dit normaal??

19. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Chelleke:
    De een komt snel aan, de ander komt iets aan, en weer een ander valt af. Het verschilt zo enorm!
    Dit heeft allemaal te maken met de hoeveelheid vruchtwater (de een heeft meer dan de ander).
    Het kan bij jou ook goed zijn dat je in het begin veel aan komt en daarna niet meer zo veel.
    Niet druk om maken hoor lieffie. Hoort er allemaal bij.
    Je bent zwanger!!! Dan mag je aankomen :)

20. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Vrienden van ons belde net op of we mee gingen naar de Noorderplassen (in almere).
    Dus wij gaan zo weer naar het strand. Lekker genieten van het weertje hahahaha.

Deel Deze Pagina