Goedemorgen... Hier vandaag weer lekker vrij, en ga maar eens proberen wat in het huishouden te doen...dat is echt iets waar ik zo geen zin in heb steeds! Vanmiddag lekker fysio voor mn bekken, ben benieuwd. Morgen moet ik even voor controle naar de gyn ivm lage bloeddruk en smiddags gaan we lekker naar ikea...wel zin in!
Ik lees nu pas weer bij Maar het gaat goed, dank je! Ik heb een afspraak gehad bij de vk en ik krijg een gesprek met de gyn over een ks. Waarschijnlijk krijg ik dus een ks deze keer, nou ja, beter voor het kindje dus dan neem ik het langere herstel maar voor lief. Echo, eind van de maand heb ik de geslachtsbepaling. Jij hebt m al snel he, wanneer precies?
Goedemorgen allemaal! Zooo, alles weer een beetje bij gelezen! Lieke welkom, wat gezellig dat je mee komt schrijven! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Dames, fijn dat er weer een aantal hartjes gehoord zijn en dat alles met de beeb goed gaat! Heerlijk gevoel altijd weer! Wat vervelend dat er zoveel dames met gebit-problemen zitten! Pfff, lijkt me erg pijnlijk en vervelend! Sterkte meiden! @Verzekering: Ik ben nu ook nog verzekerd bij de Menzis maar vanaf 1 januari kies ik voor een andere maatschappij. De VK heeft mij aangeraden wat prijzen uit te gaan zoeken/vergelijken omdat ik zelf graag in het ziekenhuis wil gaan bevallen en dit zonder medische indicatie een flink kostenplaatje met zich meeberengt. Ik ben namelijk afgelopen febr geopereerd aan een Hernia en ben bang dat ik straks rug weeen ga krijgen of dat de pijn terug komt. Verder heb ik in mijn omgeving nu al twee keer meegemaakt dat het kindje medische hulp nodig had tijdens de bevalling en ze het niet overleefd hadden als ze thuis ter wereld waren gekomen. Kortom, voor mijn eigen gemoedsrust wil ik straks dus in het ZH bevallen. Vandaar dat ik een verzekering heb gevonden die dit 100% vergoed en waarbij er geen eigen bijdrage is voor kraamzorg. Volgens de VK zou ik deze verzekering dus een jaar moeten nemen en dan kan ik nadien mezelf altijd weer terug zetten. Sorry voor het lange verhaal ... haha
vandaag naar vk geweest Baarmoeder groeit goed en hartje was ook mooi gemiddeld.....vroeg nog of ze kon horen of het jongen of meisje zou worden maar dat kon ze niet omdat hij heel mooi klopte haha....... Ik denk dat het gewoon weeer een jongen word en michiel denkt of nouja hoopt een meisje hihihihi.... Volgende week kan schoonmams dus gewoon mee naar de 12 weken echo...... Zei heeft zelf ook 2 dochters maar die gaan waarschijnlijk geen kinderen krijgen dus mag ze lekker met ons mee genieten zal ze wle leuk vinden
nou ik ben zelf geen opgever, ik ben er zelf praktisch elke training, elke wedstrijd, vind het een enorme leuke sport, ik wil aan de ene kant ook niet stoppen, maar ben het ook een beetje zat om elke wedstrijd dik te verliezen. IK wil mezelf verbeteren, maar het is een teamsport dus moet je dat met zijn alle doen... tis een beetje lastig uitleggen... maarja ik heb nog even voordat ik definitief hoef te besluiten.. vannacht gedroomd over dat ik een KS kreeg zonder aanleiding, werd een prachtige moeder van een halfbloedje haha, hoe krijg je het voor elkaar.. werd er een beetje verward door wakker. @ verzekering ik ben bij OZF en heel uitgebreid, eigenlijk al vanuit huisuit en zo laten staan, zo verzekerd uitgebreid dat ik ook bepaalde delen van het eigen risico niet hoef te betalen. bijv. heb nooit een eigen risico-rekening gehad van de vk vorig jaar na me MK. dit jaar ook geen rekeningen van het ZH. ik ben al verzekerd voor pol. bevalling int zh zonder med ind. dus dat is wel fijn. ben ik ook zeker van plan te doen.. nou iedereen werk ze vandaag, hier nog een dagje vri, dus vanmiddag eens int eigen huisje aan de gang
@vriendlief: Wat fijn dat je zo'n mooi en regelmatig hartje hebt gehoord! Haha, wat jammer dat je VK je nog niet kon vertellen wat het geslacht van jullie Ukkie is ... Heel veel plezier volgende week met je 12 weken echo! @fidel2010: Ik snap heel goed dat je gefrustreerd raakt als jij enorm gemotiveerd bent en graag je best wil doen en je merkt dat andere in je team dit minder hebben. Het is inderdaad een teamsport! Heb je hier al eens met jullie coach over gepraat? Wat fijn dat jij al zo goed verzekerd bent en dat stuk van voorbereiding naast je neer kunt leggen! Geeft toch een bepaalde rust! Ik ben ook lekker vrij vandaag dus kom waarschijnlijk wel even regelmatig op het forum koekeloeren! Al moet ik eerst toch echt even wat huishoudelijke klusjes gaan opknappen ...
Goedemiddag dames!! Ff snel bijlezen en dan weer weg! Ik heb mezelf vandaag verplicht om dingen in huis te doen! Het is bijna aso hoe smerig het hier is! De helft van de cadeautjes stonden vanmorgen nog op de kast uitgestald... Dus ben de hele morgen al druk bezig! Heb de kast klaar staan om naar boven te laten brengen. Die gaat naar zoonlief zijn kamer en hier beneden wil ik nog maximaal 3 bakken met speelgoed. Scheelt me elke avond weer opruimen! Want zoonlief ruimt wel op, maar ja, wat is opruimen van een 3-jarige... Dus ik ga er vaak nog achteraan. (hoewel, de afgelopen maand ook niet meer... De berg met speelgoed op zijn tafeltje was dan ook erg hoog... ahum...) Naomi, hoe is het met je mond??! Nog last van die kies die ze bij je hebben getrokken?! Voor de rest: ik reageer vanavond even weer!
@moestra: oww daar heb ik geen last meer van hoor het is heerlijk nu zo zonder kiespijn hihi. hier vanmorgen gesprek gehad op mijn werk over de opleiding. ik ben van de opleiding gehaald maar mag volgend jaar wel weer opnieuw beginnen. het is even balen maar het geeft me wel meer rust nu! meer tijd voor mezelf, isabel en het huishouden en natuurlijk de zwangerschap! zit nu gewoon in de ziektewet dus werken hoeft nu gelukkig ook even niet.. misschien als het over paar weken beter gaat dat ik weer wat wil gaan werken maar dat zien we wel. ze gaat wel kijken voor aangepast werk, ben benieuwd wat ze vind hihi. hierbij ook even een nieuwe buikfoto hij groeit hard!!!
Oh Naomi wat een buik... ik ben echt jaloers. Ik zag hier ergens ook nog een nieuwe april 2012 mamma langskomen, leuk gezellig welkom!!! Hier gaat het vandaag niet al te geweldig... vanmorgen met de auto naar de TUV geweest om hem te keuren ( Duitse keuring) anders mag ik m niet invoeren. gelukkig was hij goed gekeurd, maar heb ruim een uur moeten staan daar, dus heb enorme pijn in mijn rug en bekken nu... vanmiddag moet ik ook nog echt zuigen en dweilen want alles zit nog onder het stuc gruis al heb ik het al 3x gedweild hahaha dus vanavond ben ik kapot, en dat noemen ze dan een dagje bij tanken..... pfff
@celestea: hihi geen idee, ik hoor het wel, voorlopig doe ik even lekker niets. kan de fysio goed haar gang gaan! @chelleke: hihi dat is het voordeel van veel vetjes hebben, je buik lijkt een stuk dikker hihi.
tijgertje bij menzis hebben ze ook gewoon een verzekering waarbij bevallen in het ziekenhuis vergoed word, en de kraamzorg hoor, had ik namelijk ook gewoon bij mijn dochter, en doe ik nu weer. vriendlief fijn dat alles goed was, nu wel genieten he!!!! maar aan de hartslag horen een jongen of meisje?das toch een fabeltje schijnt het? volgende week met je echo ff vragen of ze t van de zijkant kunen doen, kun je kijken wat de NUB aangeeft celestea, okeej ks omdat je vorige bevallingen nogal moeilijk gingen meen ik me te herinneren?nou ja dan is dit misschien ook wel een geruststellend idee, al is het herstel daarna idd langer zeggen ze. ik mag zaterdag!!!! niemand dus ervaring met die doos van babypoint, nou heb m aangevraagd, dus ben benieuwd1 je krijgt eerst een zwangerschapstas, en later nog een geboortekoffertje, altijd leuk gratis dingen haha ))
Wauw Naomi! Wat kun je het goed zien bij jou!! Mooi hoor. Welkom ons2wonder84 bij de April mama's! Celestea, klopt, morgen hebben we de tweede echo. Heel spannend, we krijgen ook meteen de uitslag van de nekplooimeting e.d. omdat ik twee weken terug al bloedgeprikt heb, dus ze kunnen meteen de berekening maken. Beetje nerveus wel, hopen dat alles goed is daarbinnen, maar ook zin in... want als het goed is allemaal zien we onze kleine ook weer een poosje op het beeld. Maar je had het over een keizersnede bij jou, weet niet of ik wat gemist heb, maar waarom kiezen ze daarvoor bij jou? Moestra: erg is dat als het blijft liggen hè. Ik ken dat... soms moet het gewoon eens goed gebeuren. Succes met de schoonmaakklus! Jullie ook Tijgertje , 2012mama en Fidel met jullie huishoudelijke klusjes. Maar lekker vrij... heerlijk toch. (Ben zelf aan het werk maar gun me af en toe een ZP pauze.) En wat een droom over die keizersnede Fidel, en dan dat halfbloedje! Hoe kom je erop zou je denken. Heb tot nu toe nog niet gedroomd over de zwangerschap. Vriendlief, fijn dat het allemaal goed gaat bij jou! Wat lief dat je je schoonmoeder meeneemt naar de volgende echo. Gisteravond hadden we een voorlichtingsavond in het UMCG over zwangerschap. Was wel leuk, iedereen was met partner gekomen en we waren allemaal (voor zover ik weet) tussen de 10 en 14 weken. Grappig om te zien hoe de één al een buikje heeft en de ander nog niets, wat een verschil kan het zijn. Het meeste wat werd verteld wist ik wel, maar toch goed om nog weer een keer te horen, dan blijft het ook beter hangen allemaal. Wat betreft zwangerschapscursus (daar lagen veel folders van gisteravond), als je iets gaat doen, wat ga je doen? Maar ehm... nog één nachtje en dan de tweede echo dus. Ben echt geduld aan het kweken bij mezelf. Wil gewoon meer zekerheid of het allemaal goed is of niet. Herkennen jullie die ongedurigheid?
Mijn vader werkt op de hartchirurgie intensive care. Hij heeft hierdoor al 30 jaar ervaring met "horen" van hartslag. Hij heeft afgelopen week gezegd dat hij weldegelijk aan de hartslag kan horen of het een jongen of meisje wordt. tot nu toe heeft hij ook altijd gelijk gehad bij iedereen...... Hij wil bij mij ook heel graag luisteren maar ik wil wachten tot de 20 weken echo zodat ik weet wat t wordt en dan mag hij luisteren. Dan zeg ik wel of t goed is ja of nee
hoi dames hoe is het . hier bij ons vies weer regen , en denk niet dat ik avond naar de kermis zin heb voor me zoontje met deze weer , maarja hier in nl is het altijd regen dus dames ik moet me kraampaket zelf betalen en kopen en kraamzorg word helft vergoed de rest moet ik zelf betalen zit bij trias
Dat herinner je je goed Ano! Knap, dat is toch best alweer even geleden dat ik het daarover had. Kan dat je dat hebt gemist Josephine, dat was op de afgeschermde club hier. Spannend zeg, zaterdag al de geslachtsbepaling en dan kun je los, kun je ook gerichter genieten van alles. Tenminste, zo ervaar ik dat. Josephine, succes morgen en veel plezier. Duurt best lang die echo dus je kunt echt de tijd nemen om te genieten. Of ik dat herken, nou, ik ben vaak al tevreden als ik zelf even met de doptone het hartje hoor.
Celestea: wat is dat voor afgeschermde club? Kun je daar zomaar lid van worden of moet je daar een uitnodiging voor krijgen? ... berichtwijziging: ik heb het gevonden! Denk ik. Hehe. Maar hoe kan ik daar lid van worden? En dank je wel! Ik had al begrepen dat die echo best lang kan duren, dus ben heel benieuwd!
@josphine jah hoe kom ik er op twee oerhollanders en er komt een halfbloedje uit. ehhh ik ken niet eens "gekleurde mensen" in mijn kennisenkring hahaahah (nee niet dicriminerend bedoeld, maar allemaal boerenzonen en dergelijke) over nog mijn coach ehhhh welke coach?? we hebben geen vaste trainer/ geen coach mede omdat iedere dame toch overal een grote bek op heeft of gewoon niet luisterd, er zijn er al een aantal versleten haha.... okee genoeg geklaagd kom er wel uit.. volgende week krijgt mijn mama een neef en nicht van haar uit australie te logeren, die komen ook bij ons huisje kijken.. leuk joh denk dat we ze zeker al 15 jaar neit gezien hebben. de nicht kan ook geen nederlands praten, wel verstaan, dus dat wordt weer even de talenknobbel inschakelen!!
Hoi allemaal, even snel een berichtje van mn andere topic gekopieerd, reageer straks even op anderen, maar ben benieuwd wat jullie van onderstaande vinden: Al 2 jaar werk ik gemiddeld 29uur per week op een kdv, 0-4 groep. Ik heb een 18/28 contract. Sinds deze week ben ik door klachten van een lage bloeddruk en bekkenproblemen voor 50% in de ziektewet. Nu heb ik vandaag te horen gekregen dat ik per 1 november terug gezet wordt op 18u. Er komt een collega van een andere locatie mijn uren opvullen, en dus "kan" ik mindere werken. Hierdoor hoef ik dan maar voor 30% de ziektewet in, aldus mijn locatiecoordinator. Nu is mijn vraag, mag dit zomaar? zonder met mij te overleggen?
Kraampakket krijg ik gratis van de verzekering voor mijn eerste zwschap had ik me al extra verzekerd voor bevalling in zhuis enzo dus vandaar ook gratis pakket ik zit bij cz via werk van mijn man