Hallo.. HIer vanochtend weer gewerkt...lekker een half dagje en nu even tijd voor mezelf. Voel me inmiddels echt een stuk beter...blij om. Ik hoef nu niet meer volledig aan het werk, gezien het feit dat die collega mijn uren krijgt, en ik dus voor dat deel in de ziektewet blijf...en moet zeggen, vind het eigenlijk wel prima..na mijn verlof ga ik gewoon weer 30 uur werken... Bandenpijn: hier af en toe last van, meestal snachts, en dan lig ik er ook wel wakker van. Merk ook wel dat mn buikje groeit...krijg nu echt een zwangerschapsbuikje..leuk, kan iedereen het zien. Wat spannend, dat veel deze week de geslachtsecho krijgen...ben benieuwd hoeveel jongens en meiden er komen... Hier nog steeds van plan te wachten tot de uitgerekende datum..al ben ik wel erg nieuwsgierig...veel erger dan bij Finn! Ga nu nog ff lekker onderuit op de bank en dan zo Finn halen bij het kdv, en lekker hutspot eten bij mijn ouders. Vriendlief heeft vandaag een beurs, dus is pas laat thuis...dus denk vanavond maar (weer) eens vroeg naar bed...
sfeer met vriendlief ook heel herkenbaar hoor... gezellig was gisteravond anders.. hij smste kom eraan, oftewel dan zet ik de aardappels op, is hij normaal met 10 min thuis. na 45 nog niks.. dus bellen hij zegt rustig ben NU onderweg... ehh ja sorry maar dan heb je aangebrande aardappels. kwaad dat hij was, niet nadenkend dat ik ook doodongerust was, waar hij bleef... nouja goed uitgesproken, beetje beide overdreven gereageeerd.
zwaai dames ik ben er nog hoor!! ondanks dat ik in de ziektewet zit heb ik het toch nog erg druk... naar de fysio, regelmatig mensen op visite nu, mn collega helpen bij haar huiswerk voor de opleiding en verjaardagen haha. hier gaat alles nog goed, veel bandenpijn en bekkenpijn de fysio helpt tot nu toe helaas nog niet... ik moet weer snel stoppen, mijn s.ouders komen zo...
Bandenpijn...... pfffff auw ! Gisteren lag ik in bed op mijn rug en zette mezelf met kracht omhoog maar jeetje dat deed ontzettende pijn. Midden in mijn buik dus neem aan dat dat mijn banden zijn ? in ieder geval doe ik rustig aan.... even een tip voor de meiden die last hebben van pukkeltjes ik had gelezen en zelf ook uitgeprobeerd. met een citroen plakje je huid insmeren kan overal waar je de pukkeltjes hebt. Door het zuur drogen ze in. ik moet zeggen dat het echt werkt en geen duur middel is suc6
Gezellig al die mannen joh.. Wie heeft er meer last van (zwangerschaps)hormonen? @2012mama vind het echt knap dat je kan wachten tot de geboorte voor het geslacht! Ik wil het echt heel graag weten en zou echt niet zolang kunnen wachten haha @ bandenpijn, daar heb ik gelukkig geen last van.. Ben nog wel steeds de hele dag misselijk en moet veel overgeven Was bij de eerste niet zo erg als nu maarja.. Gaat vanzelf weer over haha.. @puistjes.. Vooral niet aan zitten haha! Je voelt je wel net weer een puber
Hallo dames. Even update.... net terug gebeld door de fysio en ik kan vrijdag al terecht voor de eerste behandeling.... das nog eens snel he moet er om half 6 zijn... ben benieuwd.. Zo ik ga ff de MvM flessen wegbrengen voor de laatste keer krijg nu nog 4 flessen mee en dan ben ik klaar
@mammie patricia: dan verschijnt er weer 1? bij mij verschijnen ze met 10 tegelijk, serieus! Denk ik 'savonds; oke, nu wordt het rustiger. word ik de volgende ochtend wakker en dan zitten er weer allemaal nieuwe! pfff Wanneer hoor je meer over die woning trouwens? spannend hoor!! @fidel: ja, die plekken die je noemt zijn bij mij ook verre van sexy te noemen. alles zit eronder. Doet het bij jou ook zeer of jeukt het? Ik heb op mijn rug steeds dat het eerst zeer doet en na een tijdje gaat het jeuken, heeeel irritant. Smeer je er iets op o.i.d.? @Sjors: bandenpijn noemen ze het volgens mij al gauw als je pijn hebt in je buik, volgens mij maakt het dan niet eens uit waar je het voelt Dus jij hebt er ook 'last' van? waar voel jij het en wat voel je dan precies? oeh, schoonmaakwoede hihi nu al nesteldrang? wat spannend, je 3d echo! heb dat bij mn schoonzus gezien bij hun 2e kindje, zooo gaaf. Je ziet echt alles al. Ik zelf wil het niet, we weten straks het geslacht al en de naam, wil wel iets als verrassing houden oh volgende week is nog even spannend voor je dus? mag ik vragen waarom je naar het ziekenhuis moet voor controle? @Moestra: fijn dat je weer een mooie echo hebt gehad zo he, als de navelstreng het geslacht zou zijn was ie wel erg groot geschapen hihi wat vervelend dat je ruzie hebt (gehad) met je man stom he, dat ruzies nu ineens over de kleinste dingen kunnen gaan. Moet zeggen dat ik er met mijn man geen last van heb. Sinds ik zwanger ben is hij ontzettend lief en zorgzaam voor me, zo fijn! Volgens mij hebben we nog geen moment geruzied... @2012mama: fijn dat je je beter voelt meid Hoeveel uren werk je nu en hoeveel zit je in de ziektewet dan? krijg je die ziekteweturen wel 100% betaald of is dat maar 70%? Als je door zwangerschap ziek bent krijg je gewoon 100% toch? @Naomi: jeetje meid, denk je wel een beetje om je rust? Hoe zit dat trouwens als je in de ziektewet zit; mag je dan wel gewoon de deur uit enzo? @Evan: Ja, denk idd dat dat je banden zijn! Over je citroentip; die klinkt lekker. Kan ook met azijn, werkt ook heel goed als uitdroger. Probleem met mijn huid is dat die al heel droog is en als ik dan iets uitdrogends gebruik heb ik de vellen aan mijn gezicht hangen. Heel frustrerend. @MamaR: wat vervelend dat je zo misselijk bent zeg. Ik heb gehoord dat je bij de apotheek wel iets tegen de misselijkheid kunt krijgen, misschien het proberen waard? @Chelleke: wat fijn dat je zo snel terecht kunt bij de fysio! hoop dat het gaat helpen! Ik heb me vandaag ziek gemeld op mijn werk. Ik had gisteren last van mijn buik, slecht geslapen vannacht en werd wakker met hoofdpijn. Ik kon me niet voorstellen dat werken ging lukken dus heb me afgemeld. Hele dag op de bank gehangen en 2 keer naar buiten geweest voor wat frisse lucht. Ik heb sinds vandaag ook last van mijn heup en rechter onderkant van mn rug. Opstaan en lopen is pijnlijk, maar vooral bukken of voorover leunen is erg pijnlijk. Ik snap er niks van. Heb al wel een paar dagen af en toe een pijnscheutje, maar zo erg als vandaag nog niet. Ben benieuwd waar het door komt...
heey Juultje, zo begon het bij mij ook... hopelijk wordt t bij jou niet erger...... Dames.... ik net mijn flessen inleveren voor MvM dacht oh nog 1 week en dan ben ik er vanaf.... blijk ik nu al klaar te zijn geen flessen meer voor mij... jippie.... was er ook wel klaar mee hoor.... kan weer gewoon op de wc plassen. Gisterenavond is een vriendin van mij bevallen van een dochter genaamd Evi.... nu kan ik lekker roze gaan shoppen whahahah heb er nu al zin in....
Evan, goede tip! Ik kende hem niet, maar hij klinkt me goed!Maar net als JuultjeT, heb ik ook een heeeeele droge huid. Moet eigenlijk nog eens andere creme halen... Mijn haar is trouwens heeeeeeel erg vet! Daar kreeg ik een tip voor van mijn zusje: shampoo voor volume! Die droogt je haar een beetje. (en daardoor krijg je normaal gesproken volume door. Ik nu niet natuurlijk! ) Fidel, heb jij nu je zwanger bent meer mee-eters? Ik wel! Echt niet normaal! Pukkels ook trouwens, ook op mijn armen en borsten en hals. Waar niet eigenlijk... Zelfs op mijn benen kom ik ze tegen! En op mijn rug altijd op plekken waar ik niet bij kan! JuultjeT, gelukkig hebben jullie nergens last van! Ik moet zeggen: ook mijn man is nu heel lief voor me hoor! (sinds ik zwanger ben bedoel ik dan!) Maar hij maakt zich nu ineens heeeeeel erg veel zorgen over geld! Hij werkt meestel 50 tot 60 uur per week. En nog houden we geen cent over! Dat is echt heel irri! En die zorgen gaan bij ons nooit tegelijk! Vorige week maakte ik me er druk over, nu hij! En bij hem ging dat vandaag mis helaas... We hebben nu geen ruzie mee hoor! Maar gezellig is het ook nog niet. En er nu al over praten werkt nog niet bij ons... Dat komt meestal later...
Gefeliciteerd chelleke! Ook fijn dat je niet meer in de flessen hoeft te plassen! Of althans, in de kannen. Die flessen stinken zo!
@chelleke: fijn dat je zo snel terecht kan!! meestal nemen ze dit soort klachten ook heel serieus gelukkig. hopelijk gaat het jou wel helpen. @juultje: jeetje meid hopelijk krijg je er niet meer last van!! bij mij begon het ook zo maar na een goede week was het opeens zo erg dat ik niet meer kon werken.... trek op tijd aan de bel bij de fysio hoor, voorkomen is beter dan genezen.. ik weet het niet of ik naar buiten mag maar ik doe het wel hihi. ik mankeer verder toch niets! ik ga gewoon naar verjaardagen, ga 5 november lekker naar een dinershow en loop wanneer ik kan een rondje buiten met de hond, ook boodschappen ga ik gewoon mee doen met mn man! de fysio heeft ook gezegd dat ik dat gewoon moet doen en dat dat wel mag van de arbo, zo niet moet ik ze maar naar haar sturen
Volgens mij mag je inderdaad gewoon naar buiten hoor Naomi! Ik zat in mijn vorige zwangerschap ook al vroeg in de ziektewet. Maar alleen als je naar het buitenland gaat moet je om toestemming vragen!
Wat een verhaal geworden zeg haha... @Juultje: Goed dat je je hebt ziekgemeld, je gezondheid gaat voor, lekker rustig aan doen het hoort er allemaal bij en denk niet dat het iets ergs is Bandenpijn:Ja daar heb je gelijk in, het is al gauw bandenpijn. Ik heb het echt onderin mn buik, bij mn liezen en meestal als ik een onverwachtse beweging maakt doet het heel zeer en kan ik niet recht op staan. vaak is het een beetje een trekkend gevoel vooral nadat ik een stukje heb gelopen krijg ik er last van. Heb jij er ook veel last van of valt het mee ? Haha ja nesteldrang, nu al ik ben altijd al een schoonmaakmiep geweest, vind het erg leuk ( klinkt raar maar is echt zo ) en nu ik thuis zit omdat ik geen werk meer heb pak ik het hele huis aan Ja dat is ook zo met 3d, je ziet eigenlijk al hoe het er uit gaat zien, maar we laten het doen met 27 weken dus dan kan het nog 13 weken veranderen we doen het meer omdat we alle mooie foto's en herrinneringen eraan willen overhouden...klinkt misschien raar want je hebt natuurlijk al heel wat moois als het kindje geboren word maar vind het heel mooi om dit alles ook te hebben en we willen ook alles laten doen omdat het toch al 2 keer fout is gegaan en deze zwangerschap heel veel stress met zich mee bracht/brengt en als alles volgende week woensdag goed is dan kunnen we dat achter ons laten met veel mooie echo's en herrinneringen. Ik moet dat onderzoek laten doen omdat er bij de termijn echo met 11 weken een verdikte nekplooi is geconstateerd, echt perongeluk want ik had er niet om gevraagd. we hebben een vlokkentest laten doen en die was goed, de vorige echo was super, al het vocht en de verdikking waren weg en tot zover ze konden zien zag alles er goed uit.Helemaal happy dus, maar omdat ik toen 14 weken zwanger was konden ze het hartje en de overige organen nog niet goed bekijken, was het nog te klein voor. Daarvoor moet ik volgende week woensdag terug komen, en is er dus nog een kans dat ons kindje een hartafwijking heeft of slecht functionerende nieren etc. iets waar je niet over na wilt denken, maar waar ik nu al wel heel erg zenuwachtig voor ben. @Moestra: Heel vervelend dat je ruzie hebt met je man, ja onze hormonen zijn niet echt alles op dit moment. hoop dat het snel weer goed is @Mama2012: Fijn dat je je weer beter voelt echt genieten ! @Chelleke: Ik hoop dat de fysio voor je helpt meid !
Ook ik heb sinds ik zwanger ben veeeel meer last van puistjes. En ik lees overal dat je zo'n stralende huid zou moeten hebben. Nou helaas bij mij niet waar! En bij jullie?
Je mag wel naar buiten hoor naomi ik zit ook in de ziektewet en het is geen probleem, omdat je niet "ziek" bent maakt het niets uit. Gefeliciteerd Chelleke, wat leuk...Shopse alvast Erg fijn dat je mag stoppen met MvM scheelt toch weer. @Moestra: Dat heb ik dus ook altijd met mijn vriend, hij werkt gewoon normale uren en we houden wel geld over zodat we kunnen sparen maar als ik me ergens zorgen over maak dan komt hij een week later ermee aan :S heel vreemd maar ach gelukkig gebeurt dat niet heel vaak. Hij is nu wel heel erg lief en zorgzaam, eigenlijk altijd wel maar nu nog meer klusjes in huis doen enzo echt heel lief
@sjors: ja dat dacht ik dus ook ik zou ook graag op zondag willen gaan zwemmen met man en dochter mag dat ook gewoon? lijkt mij eigenlijk alleen maar goed maar ja..
Grappig dat je dat zo herkent Sjors! Ik denk dan altijd, waarom deed je dit vorige week niet gewoon? Scheelt een hoop gedoe! haha!
Naomi: het is al vervelend genoeg dat je in de ziektewet zit, dus ik zou zeggen gewoon lekker rustig aan gaan zwemmen hoor. Je kan moeilijk nog een half jaar als een kluistenaar leven sjors: begrijp dat je best zenuwachtig bent voor volgende week, maar we duimen gewoon dat alles in orde is. Leuk dat jullie voor een pretecho gaan. Puistje: hier gelukkig geen last van chelleke: wat heerlijk dat je klaar bent met MvM. Ik moet hierna nog 1 weekje en dan zit het er ook op. Met liefde gedaan maar oh zo blij als het klaar is........Gefeliciteerd met Evi veel shop plezier Hier lekker dagje vrij gehad. Morgen en donderdag werken en dan alweer weekend. Zo vliegen de dagen wel voorbij. A.s. dinsdag naar VK voor o.a. hartje luisteren. Kijk daar echt naar uit weer even bevestiging