@vruchtje: ja dat dacht ik dus ook al pffff in het maart mama 2012 topic is er zooo veel slecht nieuws echt niet leuk! 1 kindje is al overleden en geboren met 18 weken, eentje is er heel slecht aan toe en verwachten ze binnen een paar weken ook het einde ivm het waarschijnlijk ontbreken van nieren en blaas, navelbreuk en meerdere hartproblemen, er is er nog 1 met mogelijk hartproblemen en iemand is uit elkaar met haar vriend... allemaal wel heel pittig hoor... ik was altijd heel onbezorgd maar hoop nu toch echt dat we over een paar weken een goede 20 weken echo hebben!!
@Naomi: Voor zover ik weet mag je gewoon zwemmen, en ja zwemmen is zeker goed voor je bekken en rug. Je kunt idd geen kluistenaar blijven voor een half jaar zoals vruchtje zegt en je kunt er niks aan veranderen dus gewoon lekker gaan zwemmen @Moestra: Ja dat vind ik nou ook, als ik ermee zit dan zegt ie ach komt wel goed en de week dr op zit ie te zeuren :S haha maar ach mannen he...zullen we nooit begrijpen Dankjewel vruchtje hopelijk gaat het helemaal goed komen !
Zijn er hier nog meer mensen die de aanvraag voor een uitkering voor zelfstandige zwangeren???! Ik snap er niets van!!!
juultjeT de makelaar neemt volgende week contact op met personen die op nr 01 en 02 zijn geéindigd. Personen die geen bericht hebben ontvangen die hebben niet het huis. Maar ik zal zo balen als ik nr 2 ben geworden want gegarandeerd dat die ander het huis neemt want het huis zag er van binnen echt goed uit! Dus ja hopen op geluk!!
@moestra: ja moet je eigenlijk allemaal niet aandenken! heb het ook nog nooit meegemaakt dat er zoveel kindjes met problemen en vroeggeboortes zijn heel akelig allemaal. sorry kan je niet helpen denk ik met de uitkering, maar wat snap je er niet aan? @sjors: ja daarom
[FONT="]@ Linnie:[/FONT][FONT="] [/FONT][FONT="]Whahahaha .als we een zoon krijgen! Lol (jij denk dus ook dat ik een zoon krijg hihihi)[/FONT] [FONT="]We hebben hier dan een klusteam joh!! Lol[/FONT] [FONT="]@ Juultje:[/FONT][FONT="] [/FONT][FONT="]Gelijk heb je meid! Lekker ff een dagje voor jezelf.[/FONT] [FONT="]@ Vriendlief:[/FONT][FONT="] [/FONT][FONT="]Ja het schiet al op. Morgen wordt het ook nog slecht geloof ik. Maar daarna weer droog. Dus wie weet kunnen we het klaar maken.[/FONT] [FONT="]@ Puistjes:[/FONT][FONT="] [/FONT][FONT="]Hier heb ik er ook last van. Voornamelijk op mijn gezicht helaas. Bij Jonna had ik het op mijn borsten en buik een beetje. Maar nu is het echt veel! Echt enorm vervelend.[/FONT] [FONT="]@ moestra:[/FONT][FONT="] [/FONT][FONT="]Oei oei. Ruzie thuis. Toch niks ernstigs?[/FONT] Vandaag precies 14 weken! [FONT="]Afsprakenlijst April 2012 mamas[/FONT][FONT="][/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]Wo. 19-10-2011[/FONT][FONT="][/FONT] [FONT="]------ vriendlief: 12 weken echo[/FONT] [FONT="]Do. 20-10-2011[/FONT][FONT="][/FONT] [FONT="]------ Josephine76: VK[/FONT] [FONT="]------ Lili81: Geslachtsbepaling echo[/FONT] [FONT="]Vr. 21-10-2011[/FONT][FONT="][/FONT] [FONT="]------ Tijgertje1984: pretecho, geslachtsbepaling[/FONT] [FONT="]09:00 juultjeT: VK[/FONT] [FONT="]14:15 juultjeT: Geslachtsbepaling[/FONT] [FONT="]Ma. 24-10-2011[/FONT][FONT="][/FONT] [FONT="]11:30 Jessy82: VK[/FONT] [FONT="]Di. 25-10-2011[/FONT][FONT="][/FONT] [FONT="]------ vruchtje24: VK[/FONT] [FONT="]------ Kernesia: VK[/FONT] [FONT="]Wo. 26-10-2011[/FONT][FONT="][/FONT] [FONT="]------ Sjors22: 20 weken echo[/FONT] [FONT="]------ Tijgertje1984: VK[/FONT] [FONT="]21:30 ons2wonder84: Geslachtsbepaling echo[/FONT] [FONT="]Vr. 28-10-2011[/FONT][FONT="][/FONT] [FONT="]------ Hannie: VK[/FONT] [FONT="]Di. 01-11-2011[/FONT][FONT="][/FONT] [FONT="]------ fl3xgirl: VK[/FONT] [FONT="]------ Maud85: pretecho tbv geslachtsbepaling[/FONT] [FONT="]------ tamtam78: VK[/FONT] [FONT="]Wo. 02-11-2011[/FONT][FONT="][/FONT] [FONT="]09:00 Naomi123: VK[/FONT] [FONT="]09:20 fidel2010: VK[/FONT] [FONT="]Do. 10-11-2011[/FONT][FONT="][/FONT] [FONT="]18:00 Linnie: termijnecho[/FONT] [FONT="]Ma. 14-11-2011[/FONT][FONT="][/FONT] [FONT="]------ moestra: VK[/FONT] [FONT="]Di. 15-11-2011[/FONT][FONT="][/FONT] [FONT="]09:00 Naomi123: 20 weken echo[/FONT] [FONT="]10:00 Chelleke84: 20 weken echo[/FONT] [FONT="]10:45 Troela85: 20 weken echo[/FONT] [FONT="]19:30 Jessy82: 20 weken echo[/FONT] [FONT="]Wo. 16-11-2011[/FONT][FONT="][/FONT] [FONT="]------ Tijgertje1984: 20 weken echo[/FONT] [FONT="]Do. 17-11-2011[/FONT][FONT="][/FONT] [FONT="]------ tamtam78: 20 weken echo[/FONT] [FONT="]Ma. 21-11-2011[/FONT][FONT="][/FONT] [FONT="]------ Unox: 20 weken echo[/FONT] [FONT="]Di. 22-11-2011[/FONT][FONT="][/FONT] [FONT="]------ Maud85: 20 weken echo[/FONT] [FONT="]09:30 ons2wonder84: 20 weken echo[/FONT] [FONT="]Ma. 28-11-2011[/FONT][FONT="][/FONT] [FONT="]------ vruchtje24: 20 weken echo[/FONT] [FONT="]Di. 29-11-2011[/FONT][FONT="][/FONT] [FONT="]08:40 2012mama: 20 weken echo[/FONT] [FONT="]Wo. 30-11-2011[/FONT][FONT="][/FONT] [FONT="]17:15 Sar: 20 weken echo[/FONT] [FONT="]Do. 01-12-2011[/FONT][FONT="][/FONT] [FONT="]08:45 Ankje: 20 weken echo + geslacht[/FONT] [FONT="]09:00 fidel2010: 20 weken echo + geslacht[/FONT] [FONT="]Wo. 28-12-2011[/FONT][FONT="][/FONT] [FONT="]------ tamtam78: 3D/4D echo[/FONT]
@Chelleke: fijn dat je al zo snel bij de fysio terecht kan, hoop dat het helpt. Uk heb afgelopen weekend ook mijn laatste MvM flessen weggebracht...... pfff eindelijk klaar, was het eigenlijk ook helemaal zat op het einde. @Sjors: als je klaar bent met je eigen huis schoonmaken dan heb ik er hier ook nog wel 1 in de aanbieding als je het toch leuk vindt... Net weer even in het kamertje bezig geweest, het plafond gewit. Moet helaas wel een nieuwe deur kopen want die is omgevallen en nu zit er een gat in....
kernesia ach een deur met een gat is ook wel makkelijk, kun je je kindje goed in de gaten houden haha.nee maar wel balen,deuren zijn best duur... moestra, fijn dat je echo goed was, heerlijk!!! naomi, he bah wat een verhalen zeg, dan word je af en toe toch zelf ene beetje bang he, ken het hoor.... chelleke fijn dat je zo snel terecht kunt, hopelijk heltp het! vriendlief heel veel plezier morgen !!!!!vraag je een nub foto!!! puistjes, ow jee me voorhoofd zit er ook vol mee, echt erg. en me haar is super dun....en dan zeggen ze dat je er bij een jongetje ngoed uitziet, hahaha nou mooie fabeltjes zijn dat!!! verder weet ik het even niet meer.... vandaag beetje onverwachts besloten dat ik na mijn zwangerschapsverlof ga stoppen met werken. volgend jaar verandere namelijk de regels voor de kinderopvang. het word zo dat ze gaan kijken hoeveel uur de minst werkende ouder werkt, en van die uren krijg je max 140%vergoed, dat houd in: ik werk meestal 6 uur per dag, dan krijg ik dus 8,5 uur vergoed, maar bij mijn creche(en bij de meeste) ben je verplicht een hele dag van 11 uur te betalen. de overige uren moet ik dus 100%zelf betalen, en dan word t nog eens duurder, de tegemoetkoming word lager, nou dan blijft er echt niks over. ik betaal nu netto 200eur voor 2 dagen per week, dat gaat dan denk ik wel 300-350 worden en dan nog een 2e kindje erbij, en ik werk maar 9-12 uur.... Dus kan net zo goed stoppen dan, al vind ik t jammer, tis best lekker om er even uit te zijn en neomi vind t super leuk.... maar mijn man krijgt in jan een loonsverhoging wat mijn inkomen da twegvald wel opvangt, en als je niet werkt heb je ook nog een recht op t zogeheten huisvrouwengeld, ongeveer 150eur per maan, dus dat gaan we er dan zelfs op vooruit, nou dan is de keus wel gemaakt hoor.... maar wel raar idee...
@Naomi: Haha ja toch @ Moestra: haha, Ja we hebben last van hetzelfde, helemaal zeker Laat maar gaan. @Kernesia: haha, zou wel heel makkelijk zijn he @ Ano: jeetje dat is inderdaad een heel onverwacht iets zeg. Wel heel erg balen Zou je wel aan moeten wennen ja, maar je hebt groot gelijk als je er niet op achteruit gaat zou ik het ook doen. Maar je werkt maar 9-12 uur per week ? zat effe te rekenen hoe dat bij ons uit zou komen, ik wil als ik weer een baan vind 20 uur gaan werken namelijk.
sjors, ja we gaan er zelfs op vooruit dus tja... maar tis zo: als je het minst werkt van jullie 2 is het belangrijk dat je minimaal 8uur per dag werkt (ervan uitgaande dat je verplicht de hele dag van 11uur moet betalen zoasl op de meeste creche's is) je krijgt namelijk max 140% vergoed van het aantal gewerkte uren, dus als je 11uur moet betalen voor een dag, dan moet je min 8uur werken om voor die 11 uur een tegemoetkoming te krijgen, alles wat je minder werkt, is voor 100% voor eigen rekening. ikw erk dinsdags van 9.00-15.00 en woensdag ook en om de week maar tot 12.00 voor mij gaat dat dus heel duur worden,, plus de uurprijzen van de creche gaan omhoog, en de vergoeding van de belasting gaat omlaag, t wordt dus echt fors duurder!!!
jeetje, ze weten de mensen wel uit te melken zeg pff.. Ik was al bezig om halve dagen te regelen bij de creche maar aangezien ik nu geen werk heb heeft het ook geen zin om wat te regelen omdat ze daar graag dagen willen weten en ik niet weet als ik aan het werk kom wanneer ik moet werken. Ik wou het zo doen om 2 hele dagen te werken en 1 halve, en dan de 2 hele dagen de kleine alleen s ochtends naar de creche te bregen en s middags bij mijn moeder, dat zal al heel veel schelen. Maarja het is nu afwachten hoe alles loopt. Vind het rond uit belachelijk dat het voor sommige ( zoals jij ) gewoon beter is om niet te werken, terwijl werken ook wel lekker is en vooral als je het leuk vind.
@Josephine: ja een voedingskussen lijkt me idd ook fijn om mee te slapen. Zal eens kijken of dit aan blijft houden met mijn rug anders ga ik dat ook maar eens proberen. @Anoniempjuh: wat een leuke kleertjes zeg. @MamaR: altijd super om het hartje te horen. Leuk om het nieuws nu naar buiten te brengen. Is er bij jullie geen opvang of gastouders in de buurt waarbij je betaalt wat je afneemt? Wel balen zeg, maar begrijpelijk dat je dan die keuze maakt. Het eigenlijk te gek hoe het allemaal veranderd. @Chelleke84: fijn dat alles goed gaat met de kleine en met jou controles. maar probeer nu echt te gaan genieten meid. Ik begrijp je onzekerheid hoor. En id als je de kleine gaat voelen heb je ook echt de bevestiging. En niet normaal nee van dat meisje wat overreden wordt. Gewoon schokkend. Kan er met mijn hoofd niet bij hoor. Dat is snel zeg je afsprak bij de fysio. super!! Ik heb mijn laatste flessen nu ook ingeleverd. Is toch tot week 16? ow ik lees al dat je er achter bent gekomen haha. ben eerlijk gezegd nu toch wel blij dat ik er vanaf ben. Gewoon lekker op de wc zitten zonder er bij na te moeten denken er een opvangkannetje onder te houden. En de geur stond me ook niet meer aan. Maar we zijn goed bezig geweest. Applausje voor ons. haha @KIm198: mooie echo's. @Juultje: vervelend dat ontstoken tandvlees. bekend dat dit kwetsbaarder wordt tijdens de zw-schap. Voel je je al wat beter? Goed dat je je ziek meld als het niet gaat. Hopelijk worden je bekken-/rugklachten niet erger. @ankje: wat goed dat je merkt dat de vit. pillen werken. Heeerlijk om er lekker even tussenuit te gaan met vrienden. ben jaloers. @Kernesia: nog even doorklussen in his en dan kun je met het leuke gedeelte aan de slag. Leuk leuk!!! Een konijn schuren hahahaha!!! lachwekkend. gat in de deur . kun je er geen kattenluikje van maken haha. Nee flauw!! Wel een domper zeg!! @Unox: fijn dat ales goed was bij de vk. En wat een mooi geluid he dat hartje. @Fidel: herkenbaar die puistjes op je rug en schouders. Bij mij wordt het nu minder gelukkig. Hopelijk bij jou ook over een aantal weekjes. Mannen . die begrijpen het soms echt niet he. @sjors: en is er wat terecht gekomen van je schoonmaakdag? Ik heb nog wel een huisje wat gepoetst mag worden haha. He verdorie, zie dat Kernesia me net voor is. Spannend zeg volgende week weer naar het zh. We duimen allemaal voor je natuurlijk. @moestra: haha laten we het idd maar op de hormonen houden. Hier ook af en toe last van. tja hoort er bij en mannen moeten er maar even mee leven toch Ze hoeven al zo weinig te doen!! @Mamiepatricia: finn begin van een werkdag met de fiets de trap af. grrrr. @2012mama: fijn dat je je weer wat beter voelt. en niet meer volledig werken ook lekker zeg. @Maud: helaas kan het 2 kanten op met de huid. Misschien veranderd het nog. @Naomi123: klote om al die vervelende verhalen te lezen in het maart topic.Dit maakt je extra onzeker. en het is en blijft spannend. Ik leef nu echt naar de 20 ween echo toe en als blijkt dat alles goed is wat ze kunnen onderzoeken dan krijg je er toch meer vertrouwen in.
Inderdaad gaat het straks zo...ik werk zelf in de kinderopvang, en voor ons is het redelijk gunstig, omdat ik het minst werk, maar wel 3 dagen van 10uur, terwijl we 11uur per dag afnemen...bij ons kan het dus wel uit...wij zouden zelfs een extra dag mogen afnemen... Niet alle uurprijzen gaan trouwens omhoog..op mijn werk gaatt de uurprijs van het kdv naar beneden, en kun je straks 3 weken "vakantie" afnemen en die niet betalen...dit om de ouders een beetje tegemoet te komen...
Dat moet je wel even goed uitzoeken sjors...bij ons is het bijvoorbeeld veel duurder om een 2 halve dagen af te nemen dan om 1 hele dag...en idnerdaad ben je straks dus afhankelijk van je daadwerkelijk gewerkte uren...
@2012mama: Ow dat wist ik niet...goed dat je het zegt Ik ging er zo vanuit dat het goedkoper was omdat het toch een paar uur scheelt, maar zo logisch is het dus niet :S Dankjewel dat je me er op wijst ! Zou het wel heel jammer vinden, want ook wouden we de kleine voor halve dagen naar de creche brengen omdat we het niet leuk vonden om 2 hele dagen te doen als ze nog zo klein zijn. Niet dat ze er slechter van worden, maar vind het een vervelend idee, en mn moeder wou dolgraag oppassen maar die kan alleen maar de middagen. Maarja we zien wel hoe het loopt @troela85: haha, ja kernesia was je net voor maar ik heb een hoop gedaan nu nog de hele badkamer en keuken en dan is alles klaar maar vandaag effe niet, vanmiddag lekker met een vriendin shoppen en lunchen. Effe niet schoonmaken haha. Dankjewel voor de steun nog een weekje wachten...en die lijkt nu al een eeuwigheid te duren.
Hallo dames, Heb niet alles bijgelezen, maar zag iets over stoppen met werken. Ik ga ook stoppen met werken, want voor ons wordt het ook te duur. Ik werk alleen de maandag en vrijdag van 10.00 tot 15.00 uur en dat is gewoon te weinig om alle kosten te dekken. Januari en Februari blijf ik nog wel werken, want anders heb ik geen recht op zwangerschapsuitkering. Mijn contract loopt ook in Februari af en mocht hij wel verlengt worden dan moet ik ontslag nemen. Zit er aan te denken om 3 avonden te gaan werken dan hebben we ook geen kosten voor de opvang want dan is mijn man thuis, maar dat is pas na de bevalling. Iedereen met goede echo's gefeliciteerd en iedereen die binnenkort echo's heeft succes. Hier nog steeds beroerd en erg moe waarschijnlijk ook door de medicijnen. Heb geprobeerd om de medicijnen af te bouwen, maar dan ben ik nog beroerder. Vrijdag op mijn werk geweest om de zwangerschapsverklaring in te leveren en mijn bazin was heel lief. Ze zei dat als ik weer kwam ik eerst heel licht werk kon doen en niet bang hoefde te zijn dat ik meteen vol aan de bak moest. Het probleem is alleen dat het allemaal staand werk is en dat lukt mij maar een half uur en dan moet ik zitten, want anders wordt ik nog misselijker. Heb vanmiddag een gesprek bij de bedrijfsarts kijken wat die gaat zeggen. Mijn moeder is hier gisteren gekomen die heeft deze week vakantie en die blijft tot morgen dat is dus wel gezellig.
@tamtam: wat vervelend dat je zo beroerd bent!!! hopelijk wordt het snel minder want prettig is anders.... @werk: werk in de thuiszorg en voornamelijk de avonden dus hier is het geen probleem. de ochtenden die ik werk kan mn zus/tante/moeder wel oppassen hihi. mijn contract loopt alleen 19 november af.... ik zou een vast contract krijgen werd me in het begin gezegd maar ja ik weet niet wat ze nu zullen gaan doen omdat ik niet meer kan werken tot na de bevalling! we zullen het maar gewoon afwachten mn moeder komt zo hierheen! mag ze mooi isabel uit bed gaan halen want die slaapt nog hihi. vind dat wel erg fijn dat er bijna elke dag iemand komt die even het buk en tilwerk over kan nemen mbt isabel. mn moeder heeft op het werk ook al aangegeven dat ze waarschijnlijk straks vooral avonden wilt gaan werken zodat ze mij kan gaan helpen, want we verwachten toch dat ik over een tijdje bijna helemaal niets meer kan.. vind dat echt erg lief van haar! en gelukkig vinden ze het op haar werk ook goed. ze is ook bij de bevalling en dat was ook geen probleem, dat viel wel te regelen zeiden ze en haar manager vroeg of ze 1 of 2 dagen vrij wilde hebben na de bevalling hahaha.