Mama's april 2012

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Assepoes84, 22 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    ik wordt op het moment om een of andere rede heel weinig ingeroosterd, gemiddeld 2 a 3 ochtende van 3 uur werken, dus dat is nog te overleven, maar dan moet ik me echt uit bed slepen, liefst slaap ik door tot 10.00 uur, terwijl ik er meestal al om 22.30 uiterlijk in lig... morgen gelukkig weer vrij, woe en don. werken en vrijdag vrij..

2. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @Baby voelen: Dames heel raar.... heb al 3 tot 4 dagen het idee de kleine dagelijks zeer regelmatig te voelen... kan dat of haal ik me dat in mijn hoofd en voel ik iets anders???

hier vandaag fanatiek geweest. tot 15u gewerkt, bij thuiskomst de badkamer eens grondig gesopt.... de was gedaan, eetkamer opgeruimd en gestreken... en tussen door even snel een kop soep gegeten..... nu eindelijk vrij haha dadelijk lekker in de pyjama voor de televisie..... zalig... begin steeds meer energie te krijgen.
    heb voor woensdag op de planning staan om de hele keuken eens flink te soppen van binnen en buiten, donderdag de slaapkamer weer ff poetsen, vrijdag even niks overdag want dan ga ik naar mijn vroegere beste vriendin die ik al 4 jaar niet gezien heb... misschien vrijdagavond nog even wat was doen.... en zaterdag ga ik het dressoir eens uitruimen en opruimen.... oh en de papieren boven uitzoeken en in klappers doen........ geloof dat ik dan mijn rondje gehad heb en de grote najaar schoonmaak erop zit:) oh en trouwens gisteren heb ik het hele terras winter klaar gemaakt en het onkruid uit gedaan.... kreeg van mam een doos met 150 bloembollen in.... ik ga die dus deze dagen maar eens planten, dan heb ik in maart/april mijn hele tuin vol staan met mooie voorjaarsbloemetjes.... nou wie wil er zo niet bevallen dan met de tuin vol kleur...:D:D:D:D

Waarschijnlijk interesseert het jullie geen moer wat ik nu schrijf hahaha maar ach ik vind toch wel dat ik een schouderklopje van me zelf verdiend heb hahahaha..... Zou dit dan toch al die nesteldrang zijn, of zou het toch de energie zijn die ik nu terug krijg.....????

3. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @chelleke: *klop klop* goed gedaan meid ;)
    woon je hier niet een beetje in de buurt :p
    zou het allemaal wel willen maar kan het niet.. al heb ik vandaag best een goede dag. ik heb beneden alles opgeruimd en keuken beetje gedaan, vaatwasser uitgeruimd en terug in en meer lekker niet. en ik ben al trots dat ik dit kan haha.

en het kan zeker dat je je kindje al veel voelt!!! isabel voelde ik vorig jaar ook heel veel, met 17 weken precies schopte ze al tegen mijn hand aan.. nou deze nog niet hoor! zo af en toe een keertje een plopje (laatste dagen wel meerdere keren per dag) en daar houd het nu nog bij op. misschien krijgen we nu een rustiger kindje hihi.

4. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    ik haak weer even halverwege in ;)

@sjors: wat betekent GUO? jeetje waarom heb je je 20 weken echo al zo vroeg dan? kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent, komt vast goed meid! ook wel een beetje genieten he, dat je je kleintje weer kunt zien :) wat vervelend dat je last hebt van je nieren. kan idd duiden op blaasontsteking! je hebt de uitslag dus nog niet? Ik heb laatst ook blaasontsteking gehad, maar heb het vermoeden dat het nog niet helemaal voorbij is. Denk dat ik ook maar weer even een plasje weg ga brengen. Moest jij ook urine naar het ziekenhuis brengen om op kweek te laten zetten?

@josephine: hier geen tattoo, maar jeeeeeetje dat je dat bij jezelf durft/kunt! pfoe...

@troela: ah 'gelukkig' , nog iemand met bloedneus. Ik heb t nu ook 3 keer gehad. de vk zegt dat het normaal is. das gewoon een gesprongen adertje. Net als dat andere meiden af en toe vaginaal bloed verliezen kan dat ook uit je neus komen (wat een vergelijking).

@tamtam: wat goed dat je een verwijzing hebt gekregen en dat je vrijdag al terecht kunt. zou fijn zijn als het helpt!!

@meiden die moe/lusteloos zijn en geen zin hebben om te werken: klinkt zooo bekend! heb er afgelopen weken heel erg veel last van gehad. Dacht er zelfs over me langdurig ziek te melden, gewoon omdat ik geen zin meer had. Gelukkig kan ik het niet over mijn hart verkrijgen me ziek te melden als ik dat niet ben. Deze week lijkt t allemaal anders, vandaag een hele goede werkdag gehad, misschien is het tij gekeerd. Ik denk dat het ook iets tijdelijks is, misschien komt elke vrouw dat op een bepaald moment in haar zwangerschap tegen? je bent nu ook met heel andere dingen bezig dan werk, dus geen wonder dat je er geen zin in hebt! Dus Unox, Fidel er is nog hoop ;)

Wow Anoniempjuh, goed bezig geweest!

Angelsound: heb er hier ook wel aan gedacht, maar mijn man vond t onzin. En ik eigenlijk ook als ik erover nadacht. Je moet soms ook gewoon vertrouwen op dat je lichaam zn werk wel doet en om het voor de leuk te doen... hmm tja... geduld is een schone zaak toch (zegt zij die een pretecho deed voor de geslachtsbepaling)..

@ chelleke: dat kan hoor meid! had ik ook. als je eenmaal het gevoel herkent voel je het ook vaker! Leuk toch? lekker van genieten :D jemig jij bent ook al zo actief bezig geweest, pfff ik voel me lui! :p ik vind ook dat jij een schouderklopje verdiend hebt hoor, dus bij deze *schouderklopje*

5. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Ik heb me vanmiddag aangemeld voor zwangerschapsyoga. Zijn er al meer meiden die zich aan hebben gemeld voor een zwangerschapscursus of die plannen hebben om dit te gaan doen?

Ik heb nog nooit yoga gedaan, maar het focussen op ademhaling, ontspanning en rust vind ik een heel mooi uitgangspunt. Helemaal gezien mijn eigen onrust en 'snelle levensstijl'. Ben benieuwd of de yoga mij helpt te kalmeren en meer tot mezelf te komen, helemaal tijdens de bevalling!

6. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    [FONT=&quot]@ Hannie:[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]Bij Jonna had ik hem geleend van een kennis.[/FONT]
    [FONT=&quot]En idd….heb het ook gebruikt voor mijn moeder. Zo kan zij ook het hartje horen. In het begin een paar keer geluisterd, maar dat werd al wel minder.[/FONT]
    [FONT=&quot]Je moet jezelf alleen beloven dat je het niet gebruikt als je ongerust hebt (want dan lukt het meestal niet), en dan dus de vk gewoon beld. En ook als je het hartje een keertje niet kan horen, niet ongerust zijn….het kindje kan gedraait liggen en kun je het dus slecht horen, of het is zo bewegelijk dat je het niet te pakken krijgt.[/FONT]
    [FONT=&quot]Hopelijk heb je hier wat aan.[/FONT]
    [FONT=&quot]@ Kruidvat:[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]Hebben ze geweldige hello kitty rompertjes en slabbertjes in de aanbieding![/FONT]
    [FONT=&quot]@ 2012mama:[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]Ik zou me geen zorgen maken hoor. In het begin kan het zo zijn dat je het een aantal dagen/of paar weken niet voelt.[/FONT]
    [FONT=&quot]Maar voel je je er niet gelukkig onder…..vk bellen! Zij kunnen je zo gerust stellen, en nee….je bent dan geen zeikerd! :)[/FONT]
    [FONT=&quot]@ Troela:[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]Leuk dat je gaat beginnen met zw.zwemmen! Ik wil het ook weer gaan doen, maar wacht nog even een paar weken.[/FONT]
    [FONT=&quot]@ Fidel:[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]Wat klote voor je vriendin zeg! Tegenwoordig worden er zoveel contracten niet verlengt.[/FONT]
    [FONT=&quot]@ Vraagje:[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]Ben eigenlijk wel benieuwd waar iedereen vandaan komt. (als jullie het willen vertellen natuurlijk).[/FONT]
    [FONT=&quot]Ik kom uit Almere (flevoland).[/FONT]

7. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    ankje: ik woon in Purmerend.....kom oorspronkelijk uit Volendam en wil heeeel graag terug hihihi!

Ik voel ukkepuk nog steeds niet.......mijn placenta ligt achter en volgens de echoscopiste ben ik slank(valt reuze mee hoor) dus moet ik hem snel voelen......wachte elke dag in spanning of ik wat voel maar noppes:(

8. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    werkzaam als gastouder thuis en huismoeder
    Groningen
    jeetje, Chelleke!! Dat heet nesteldrang zeg!! WAUW!!
    Als je klaar bent: je bent hier VAN HARTE WELKOM! lol
    Fijn dat je je zo goed voelt meid!
    En leuk dat je waarschijnlijk je kleine al voelt!

Sjors, weet je al of je een blaasontsteking hebt?

Ik kom uit Haren/Groningen Ankje!

9. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    ik kom uit roosendaal :)

10. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    Groningen
    Wat jammer vriendlief!
    Bij mij schijnt de placenta voor te liggen en ik voel regelmatig al iets!
    Soms denk ik zelfs kleine schopjes te voelen.

11. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Vriendlief: je bent nog geen 14 weken zwanger dus je hoeft m nog lang niet te voelen! ik was 14w5d maar sommigen voelen t pas bij 20 weken of nog later. dus geen zorgen maken, maar kan me voorstellen dat je t graag wilt en dat je erop zit te wachten.

12. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Wil iedereen een weltrusten wensen.

Slaap lekker!

13. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Goedemorgen allemaal!!!

14. Maud85

Maud85 Actief lid

14 aug 2011
    343
    0
    16
    @Chelleke: lekker actief geweest! Ben jaloers, heb hier nog niet zoveel energie.

@Baby voelen: ik voel jammergenoeg nog niets, hopelijk duurt dat niet al te lang meer!

@Tamtam: hopelijk voel je je snel beter! Ben zelf wel misselijk geweest maar nu heb ik het nog maar sporadisch.

@Bloedneus: die heb ik nu ook geregeld terwijl ik die hiervoor noooit had. Vond het eerste keer wel eng maar het schijnt inderdaad niets ernstigs te zijn.

@Zwangerschapscursus: ik heb me nog niet aangemeld, vanaf hoeveel weken is dit ongeveer? Zit er wel aan te denken om in ieder geval aan zwangerschapszwemmen te doen, maar misschien is gym of yoga ook wel handig. Hier wordt volgens mij meer informatie gegeven dan tijdens het zwemmen.

@Woonplaats: ik woon op de Veluwe.

Gisteren hadden we controle bij de VK en gelukkig kon ze het hartje snel vinden. Dit was de eerste keer dat ik het hartje hoorde, klonk erg mooi!
    Over een week hebben we de geslachtsbepaling, ben benieuwd!

15. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    @Juultje, GUO betekent geavanceerd ultrageluids onderzoek.
    Ik krijg hem zo vroeg omdat ze me niet langer wouden laten wachten, vanwege al die spanningen ( die ik nu ook heb :p ) maar tussen de 18 en 22 weken mag een 20 weken echo plaatsvinden.

@Moestra/Juultje, Ik heb nog geen uitslag van de blaasontsteking, ik wou het gister al doen maar omdat het met ochtend urine moest kon dat niet. Ik ga hem zo wegbrengen.
    Nee ik breng het gewoon naar de huisarts toe en hoop vanmiddag de uitslag te hebben :)

Zo Chelleke haha dat is volgens mij nesteldrang ;)
    Ik heb vandaag ook zo'n dag, ga straks lekker alles schoonmaken :D

Ik kom uit Kampen, Overijssel. Btw ;)

@Vriendlief, dat is bij iedereen echt verschillend ik heb dan wel mijn placenta aan de buikwand liggen en voel denk ik nog niks of bijna niks ik weet het namelijk niet zeker, Maar dat betekent niet dat als ie achter ligt je al wat moet voelen. Laat je niet gek maken hoor soms duurt het wel tot in de 20 weken voor je wat voelt heb ik gehoord en gelezen :)

@Juultje, Fijn dat je niet meer zo lusteloos en moe bent.
    Ik denk dat iedereen dit heeft. Ik heb dan misschien geen werk meer maar ik was thuis altijd een poetsert en alles moest strak zijn ( ja ben echt heel erg, altijd al geweest ) maar de afgelopen weken echt nergens zin in en kon me niks schelen :S maarja het is nu beter gelukkig :)

16. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Kampen
    @Moestra, leuk dat jij al wel wat voelt, terwijl je je placenta ook ervoor hebt liggen :) ik heb wel is wat gevoeld maar weet niet zeker of dit de beeb was dus afwachten tot het meer word :) en ik hoop snel ben nou toch al 18 weken :p

17. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    Groningen
    Ze zeggen altijd dat je bij de 2e de kleine eerder voelt. Omdat je het dan beter herkent.
    Maar ik moet wel zeggen, als ik er op ga letten, dan voel ik ook niks hoor!

18. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Kampen
    ja dat heb ik ook wel eerder gehoord ja :) is wel leuk.
    Ik voelde gisteravond iets aparts, ik stond in de keuken en toen voelde ik wat kriebelen:) ik hoop dat dit de baby was maar durf het niet te zeggen. ( de placenta die voor ligt is toch hetzelfde als de placenta aan de buikwand hebben...misschien een domme vraag hoor haha :$ ) Het lijkt me zo'n fijn gevoel en vooral dat je weet dat er echt leven zit en vooral als je het kan delen met je partner :D

19. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    Sjors dat kan goed de baby zijn, daarmee begon t bij mij vorige Kerr ook!!

Ik heb de placenta ook voor, en twijfel ook, geen kriebels maar plopjes en soms t idee of t draaid ofzo?! Denk dat t niet lng
    Meer duurd voor ik t voel ...

20. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Kampen
    ik hoop het :) had eerst een trillend spiertje ( dat gevoel ) ter hoogte van mn navel maar volgens mij zit het nog niet zo hoog dus daar twijfelde ik aan en later kreeg ik een plop gevoel een paar keer, maar weet niks zeker...
    Zou erg leuk zijn als je het gaat voelen :) hoop dat we het beiden snel mogen gaan voelen !

Deel Deze Pagina