Meiden groeit jullie buik ook zo hard? heb het idee dat die van mij in 4 dagen echt enorm gegroeid is
Haha ja best wel! maar ook apart...zo zit je wekenlang te kijken of er al een.hobbeltje komt en zo ineens een groeispurt
@Delfino, Jeetje meid dat is echt belachelijk ! Net alsof je maar effe alles uitsteld. Net alsof je je er mee bezig houd wanneer je uitgerekend bent. Ik hoop dat ze het in gaan zien en dat de sfeer beter word.
@Juultje, De laatste dagen zit ik zelf ook ech te kijken hoe hard als het gaat, wel heel leuk Kan niet wachten op een nog grotere buik haha @Delfino, Daar zijn we voor toch Je kunt hier lekker je verhaal kwijt ! @Chelleke, ik denk inderdaad dat je harde buiken hebt gehad.. niet fijn maar is nu niks ernstigs volgens mij. Je moet natuurlijk wel rustiger aan gaan doen want je lichaam geeft dus blijkbaar aan dat je te druk bent geweest. @All, ik weet al niet eens meer wat ik allemaal gelezen heb, en sorry als ik dus vergeet te reageren op iemand... Vanochtend half 5 pas thuis *gaap* echt te laat en nu zo duf als wat haha. Ga maar is lekker bankhangen
Hey meiden, Zit even na te denken over hoe het het handigst is om de commode en de kledingkast in te richten. We hebben een commode met 2 deurtjes en 3 lades. De kledingkast heeft een hanggedeelte, een leggedeelte en 2 lades. Hebben jullie enig idee wat handig is om het in te richten? Wat wil je direct in de commode bij de hand hebben en wat kan wel wat verder weg in de kledingkast?
@Maud, daar zat ik ook over na te denken...denk in de commode luiers, extra billendoekjes,rompertjes,zinkzalf ( als je die hebt ) misschien een paar kleertjes, pyama en verder kom ik zelf nog niet eigenlijk. Ben op dit moment ook nog niet echt helder haha dus misschien vergeet ik wel iets heel logischs
Goedemiddag! Hier een lekker weekend..wel veel last van mn buik, die inderdaad (hard) groeit en dus trekt... Vanochtend met Finn, neefje en mn moeder naar Ballorig geweest..jongens hebben heerlijk kunnen rondrennen en liggen nu allebei total loss te slapen. Vanaf morgen ga ik de maandagochtend werken, ben benieuwd hoe me dat bevalt..neem Finn mee, aangezien ik geen opvang op maandag heb...daarvoor in de plaats ben ik tot aan mn verlof op dinsdag vrij... Commode: Wij hadden hier de rompers,hydrofiele luiers, gewone luiers, sokken en pyamatjes erin liggen...oja en in het laadje de sudocreme, thermometer enz...
Doe je eigenlijk bij een pasgeborene al een pyamaatje aan? Ik had er niet eens over nagedacht? Zou het kindje ook gewoon in z'n kleertjes kunnen slapen? Die newborn kleertjes zijn toch heel zacht. Alleen een rompertje is niet genoeg toch?
Wat een leuke discussie!! Ik had in het begin eigenlijk bijna alles in de commode zitten. En dan vooral in de bovenste la. De eerste kleertjes zijn zo klein, dat paste makkelijk. Pas bij maat 68 paste het niet meer en ben ik echt de kast gaan gebruiken. Maar de luiers, hydrofiele luiers, sokjes, kruiken enz. had ik in de bovenste la. In de la eronder had ik lakentjes voor het bed, hoezen voor het aankleedkussen, en de voorraad billendoekjes. Op de commode had ik een mandje met zeep en lotion en alles (ook de thermometer en alcohol enzo stond erin), en daarvoor had ik zo'n mooie doos van Zwitsal voor de billendoekjes.
Owja, pyamaatjes zijn wij gaan gebruiken toen we zoonlief elke avond in badje deden. Zodat dit direct al een gewoonte werd voor hem. 's avonds voor het slapen gaan in bad en daarna in de pyama en in bed. Ik geloof dat dit al met een week of 3 zo was. Maar er zijn ook veel mensen die heel lang geen pyama gebruiken.
Wij lieten de baby nog steeds trouwns overdag in hun kleren slapen en savonds na het badje een boxpakje aan
Wij gebruikten ook vrij snel pyamatjes..inderdaad om een beetje een avondritueel te krijgen... Finn spuugde ook veel, dus was het ook geen klus om een pyama aan te doen, we moesten hem toch al een paar keer per dag verschonen..
Hoeveel kleding in maatje 50 kopen jullie eigenlijk? Zou het kunnen dat een baby bij de geboorte daar al te groot voor is? En hoeveel kleding in maatje 56? Ben een echte nitwit
Hihi, nee hoor Maud. Ik ben zelf ook van de eerste zwanger en vraag me dezelfde dingen af. Dus ook al ben jij de eerste die de vragen post, je bent niet de eerste die het zich af vraagt. @kamertje: vanmiddag de muren geverfd. De kleuren zijn wel wat donkerder uitgevallen dan ik dacht. Ook de vloer wordt al een redelijk donkere kleur, dus ben nu wel beetje bang dat het geheel te donker wordt. Gelukkig zijn de meubeltjes voornamelijk wit en kan ik eventueel nog een wit karpet op de vloer leggen. Als het dan nog te donker is naar mijn smaak dan kan ik altijd nog de donkerste muur wit verven, houdt me lekker bezig...
haha idd nee hoor maud, hier net zo een. Heb geen flauw idee. Mijn schoonmoeder zit ook de hele tijd, die van mij konden geen maatje 50 aan, maar niet ieder kind is hetzelfde toch. Ik koop gewoon maatje 50 ik denk 3 rompertjes en 2 setjes kleren en dan wat meer van 56 ofzo...denk ik haha.
Ik had maar 2 of 3 setjes maatje 50 die hebben ze kort tot helemaal niet aan! Maatje 56 had ik wel meer van die hadden ze bij mij heel lang aan ook al waren ze 54 cm bij geboorte
nee we wachten echt tot minimaal 3 jaar, tinkers zijn trage groeiers, dus om vergroeingen te voorkomen nog lekker wachten koe paard maakt niet uit hoor, zo horen ze lekker bont haha, van de winter laten ruien ( ballen eraf)
@commode: wij hebben 4 grote vierkante lades en in het midden 2 open vakken waar we mandjes in hebben gedaan. linksboven zitten bij ons luiers (buiten her stapeltje op de commode) en zwemluiers, linksonder alle billendoekjes (op zn kop weg leggen anders drogen de bovenste uit ), rechtboven alle rompertjes, verschillende stapeltjes met verschillende maten en lange en korte mouw, en rechts onder gebruiken we eigenlijk niet echt. we hebben op de commode een mandje staan met sudocrem, thermometer,borstel, tandenborstel, speentjes, doucheschuims/shampoos en cremepjes en olies. @pyama: die zijn wij met een maand of 4/5 beginnen te gebruiken daarvoor altijd in de kleren die ze aan had. haar middagslaapjes doet ze ook in haar gewone kleren, pyama is nu ook alleen nog maar voor snachts. wel vanaf maand 2 een slaapzak gaan gebruiken omdat ze het hele bed door ging. @maat 50: ik had 5 setjes maat 50 en heb er na de geboorte een hoop bij laten halen. zelfs 50 was nog te groot hihi heeft ze dus ook lang aan gehad.
Hoi dames, Moest zoveel bijlessen, dat ik maar op een aantal dames reageer! @Linnie: ik heb geen ervaring in de omgeving met gbs. Begrijpelijk dat het vragen oproept en dat je je zorgen maakt. 21 nov duurt nog even bij de verloskundige. Indien je je zorgen maakt, dan is het verstandig om op korte termijn een afspraak te maken. Wie weet neemt het heel veel onzekerheden weg en wordt het je wat duidelijker. Sterkte ermee. @Delfino: ik sta perplex van de reactie van je broer en verloofde. Ik begrijp totaal niet hoe ze durven dit jullie te verwijten. Wat een vervelende situatie is dit zeg. Ze horen blij voor jullie te zijn. ik vind het erg egoïstisch. De dag dat ze gaan trouwen staan zij in de spotlight, maar volgens mij denken ze dat de hele wereld om hen draait. Sorry, kan er echt met mijn hoofd niet bij wat je op hebt geschreven. Ik sta volkomen achter jullie, was dit niet zo dan had ik het ook eerlijk gezegd. Hoop dat jullie er toch uit gaan komen en gaan voor een goede afloop. Sterkte met je oma. Hier alles prima. Ik voel af en toe wel wat gerommel in mijn buik maar heb echt geen flauw idee of het de kleine is. lijkt net of je darmen bezig zijn. Dit weekend samen naar babydump geweest. Verschillende spullen gekocht. - Kinderwagen - aankleedkussen+hoezen - aerosleep+bijbehoren hoeslakens (hier zijn de meningen over verdeeld, maar wij hebben hier een fijn gevoel bij). Hoe staan jullie hier tegenover? - voedingskussen - leuk truitje voor mezelf haha - en we hebben een kinderstoel besteld van Bloom. Gigantisch duur maar mijn broer en schoonzus zijn hier zo over te spreken. en de kleine kan er vanaf de geboorte in en je kunt hier heel wat jaartjes mee vooruit. Deze komen ze nog leveren aan huis. Een hele uitgave dus. Van kennissen hebben we een campingbedje gekregen. Deze hadden ze nog voor hun kleinkinderen, maar werd niet meer gebruikt en is ook heel weinig gebruikt. Echt super. We moeten nu nog een matrasje kopen. Maar heb nog geen idee wat voor iets? iemand tips? De earosleep ventileert al hel goed. Fijn weekend gehad allemaal? ik heb 4 dgn vrij gehad, maar zijn allemaal volgepland geweest! Morgen mag ik weer 5 dgn aan de slag. Fijne avond nog allemaal.