Mama's april 2012

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Assepoes84, 22 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Ja gewoon 1 iets dat goed is maken en niet meer :p dan hoef je ook niet te kiezen. Maarja wat maakt het ook uit haha.
    Iedereen moet gewoon doen wat hij/zij goed vind en dan komt het helemaal goed !:D

Hier een heerlijke poetsdag gehad ! :D echt zo'n fijn gevoel is dat ! Morgen (als ik dan nog steeds zin heb :p) weer verder met de bovenverdieping:D

2. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Kampen
    @maud, leuk hoor geslachtsbepaling. Laat je het hier ook weten of is het geheim ...;)
    Veel plezier alvast !

3. Maud85

Maud85 Actief lid

14 aug 2011
    343
    0
    16
    Jullie mogen het weten hoor :)

4. Penguin

Penguin Actief lid

9 apr 2010
    495
    0
    0
    @Chellek en Juultje, ook hier de buik de afgelopen dagen flink gegroeid.

@Voelen, volgens mij heb ik onze kleine vanochtend voor het eerst gevoeld, bijzonder…

@Sab1988, van harte gefeliciteerd en welkom!

@Delfino, gecondoleerd. Kies ook echt voor jezelf en doe het rustig aan! Dat is makkelijker gezegd dan gedaan (weet ik uit eigen ervaring) praat er ook goed over met de VK en breng haar van alles op de hoogte, hopelijk kan zij je nog wat goede adviezen geven. En dat hartje gaat ze vinden hoor! Knuffel!

@Babs, fijn om nog wat van je te horen.

@Delfino en tamtam veel suc6 en plezier bij VK en Maud veel plezier bij de pretecho!

@Ankje, idd super leuk van je vriendin, veel plezier samen.

Hier nog steeds niet geweldig, last van m’n buik, rug, bekken ondanks twee dagen rustig aan doen. Vanmorgen stond mijn buurvrouw/vriendin op de stoep dat t slecht ging met haar moeder, even heel verdrietig geweest saampjes en daarna heb ik haar naar haar schoonouders gebracht, toen het huis nog een beetje opgeruimd en t slot was nog afgebroken en in de deur blijven zitten. Daar zou ik nog de sleutelmaker voor bellen want was niet gelukt om er zelf uit te halen.. Kon pas woensdag langskomen.. maar ik kon ook zelf schroef eruit halen, cilinder eruit tikken en daarmee langs komen… daar half uur gewacht, hij had nog de tip om achterdeur slot en voordeur slot te verwisselen en alles was weer opgelost.. maja voel nu alweer dat zelfs dit alweer te veel was, zo frustie, nu maar weer in m’n bedje gaan liggen.. De serie overspel opgezocht op uitzendinggemist, ben nu bij aflevering 2 ben bang dat ik er nog veel ga kijken de aankomende tijd..

5. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Kampen
    @Linnie, wat vervelend van je rug/bekken/buik. Rustig aan doen meid. Wat vervelend van je vriendin haar moeder :(

@Maud, Ga je het ook aan familie vertellen of hou je dat lekker geheim ? Hebben wij hier wel gedaan :p iedereen lekker nieuwsgierig houden, is er toch nog iets een verrassing :)

6. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    idd ze hebben veel te veel keus haha.

Wij vonden de aerosleep met bijbehorende goeie matras olok erg duur, maar aan de andere kant voor de veiligheid van me kind is niks te duur!!!!

en kruiken, gebruik je echt maar heel kort, bij neomi is t echt op 2 handen te tellen, en onze kleintje komen in april dan is het tegenwoordig zomer dusss hij gaat er hier weer op, vind t een heerlijk idee als ze zo klein toch op de buik komen, en niks gebeurd...!

Maar ieder zijn eigen mening natuurlijk!!!!

Maud, leuk, en spannend!!!

7. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    [FONT=&quot]@ Delfino:[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]Ja dat ga je wel merken aan je buik zeg.[/FONT]
    [FONT=&quot]Misschien toch proberen om vooral ’s avonds ff lekker een warm bad of douche te nemen. Gewoon ff iets voor jezelf.[/FONT]
    [FONT=&quot]En anders leg je het probleem voor bij je vk. Ik durf te wedden dat je vast eerder mag komen om je gerust te stellen. Dat is al een stress minder toch?[/FONT]
    [FONT=&quot]@ Sjors:[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]Aangepast :)[/FONT]
    [FONT=&quot]@ Maud:[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]Heel veel succes morgen!![/FONT]
    [FONT=&quot]@ Linnie:[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]Knuffel!! Hopelijk zakt het snel een beetje af. Rustig aan doen hoor.[/FONT]

8. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Delfino, gecondoleerd met je oma :(
    Probeer je niet te druk te maken, morgen hoor jij een prachtig hartje kloppen.
    Die kindjes van ons kunnen toch wel wat hebben denk ik zo :)

Troela, in het andere topic klets ik ook nog wel mee hoor, maar dat topic is veeeel kleiner en wordt niet zoveel gepost en vind het soms wel leuk om met wat meer meiden wat meer te kletsen :)

Leuk al die geslachtsbepalingen!!!:D
    Ik weet al wat het wordt, ben met 15 weken naar een pretecho bureau geweest :D En daar hebben ze een jongetje gezien :D
    Ik ben dus al goed aan het shoppen geweest!! Al moet ik zeggen dat ik ook nog wel verder wil wachten op het lentespul, veel is nu zo donker!

In het lijstje mag trouwens dat ik 8 nov. om half 9 20 weken echo heb. (een week eerder dan normaal omdat ze de week zelf geen konden doen) en ook gelijk weer normale controle VK .
    Zag dat ik al bijgevoegd in de uitgerekende datum :)
    Bedankt meiden, voelt nu al erg prettig hier!!

9. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    [FONT=&quot][/FONT]
    Vanmiddag boodschappen gedaan op de fiets met Jonna. Wat denk je....vergeet ik mijn portemonnee toen alles al op de band stond.
    Grrrr. Echt weer een Blonde-Anke-Actie hoor. [FONT=&quot][/FONT]
    [FONT=&quot][/FONT]

[FONT=&quot]@ Sab:[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]Ik heb je er ook bij gezet![/FONT]

10. troela85

troela85 Bekend lid

1 mrt 2011
    949
    0
    16
    NULL
    NULL
    @fidel: autsjjj, dat is niet prettig om iets degelijks in de oog te krijgen. Hopelijk geen blijvende schade aan zijn oog.
    Mbt je moeder, dat is wel erg kort zeg dat ze bellen of ze morgen geopereerd wil worden. Niet prettig. 15 nov is dan wel iets fijner ja. Ook wij mensen hebben instellingstijd nodig he. Ja af en toe wordt je gek he van al die afspraken.
    En dat worden er steeds meer haha.

Ano: moeilijk he om de keuze te maken. Ik heb er eigenlijk geen twijfel over gehad. Ondanks dat ik toch altijd wel goed overweeg om iets duurs aan te schaffen en let toch wel een beetje op de centen. Maar aan de andere kant sparen we maar door en door en geven we dit nauwelijks uit. Dus ja, dan nu maar een keer aan dit soort spulletjes uitgeven haha.
    Heb je een bijbehorend matras nodig voor de aerosleep? Kan neem ik aan toch wel op elk matras?

Sjors: heerlijk he als je een keer de voldoening hebt. Die grote poetsdag zal bij mij pas in het weekend komen. Lukt me deze week niet doordeweeks. Suc6 met de rest morgen.

@Linnie: wat vervelend dat je nog zo'n last hebt. En wat rot dat het zo slecht gaat de moeder van je vriendin. Wat een dag zo. Dan krijg je ook alles op je dak. Nu lekker even ontspannen dan. Ik ken de serie overspel niet!!!

@sab: Leuk zeg een jongen. Gefeliciteerd!! Ik ben blij dat we je het gevoel geven dat je hier van harte welkom bent.

Nou ik ga zo gtst kijken en dan hollands next topmodel. :)

11. troela85

troela85 Bekend lid

1 mrt 2011
    949
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ankje: haha nou ik denk een zwangerschapsactie!! Laten we het daar maar op gooien, kan nu he

12. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    tijdje niet geweest ik lees vanaf ier weer mee.....althans ik doe een poging.....heb ik iets gemist?

13. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Oei ankje geld vergeten haha zwangerschapsdementie!!!

14. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    We hadden het hier laatst over de kosten van kinderopvang gehad.... Nou.... Wij hebben er voor gekozen om de kleine 1 halve dag per week weg te brengen naar de kinderopvang. mocht manlief weer gaan werken als hij dit lichamelijk weer aan kan dan wil mijn schoonmoeder 2 dgn in de week op gaan passen, ik kan 1 vaste vrije dag per week aanvragen (of in ieder geval een vaste vrije ochtend) en dan gaat de kleine naar de opvang. Die andere dag is dan wel met mijn collega's te ruilen.... maar jezus zeg.
    Een halve dag opvang ( van 08:00u tot 13.30u) kost me op maandbasis 148.85...... is dit veel of is dit normaal???

15. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    chelleke is dat na tegemoetkoming van de belasting of niet?
    anders is het niet veel.

Ik betaal voor neomi voor 2 hele dagen per week 581eur per maand, krijg daar 380 van terug van de belasting

16. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    ik weet niet eens of ik geld terug krijg van de belasting hahahaha. i denk dat we tijdens een eerste gesprek maar even een en ander moeten navragen, want ik weet eigenlijk niet precies wat t kost... dit was zo'n tabel zeg maar....

17. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    werkzaam als gastouder thuis en huismoeder
    Groningen
    dit kan je zoeken op de site van de belasting chelleke! Bij kinderopvangtoeslagen. Dit word aan de hand van jullie jaarsalaris berekend.

18. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ Ano: zie net dat dit de bruto tarieven zijn. Ik weet niet OF we recht hebben op terug gave van de belasting aangezien mijn man in de WIA zit maar indien hij weer gaat werken in de toekomst hebben we wel recht op belasting teruggaaf..

19. troela85

troela85 Bekend lid

1 mrt 2011
    949
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als je die bedragen zo leest dan gaat het toch om flinke bedragen he.
    De gastouder waar wij volgende week gesprek heb kost 4,25 per uur. bureaukosten zijn 75,- . De belasting vergoed tot max 5,09 per uur. Dus dan hou je over 5,09 -4,25= 0,84 wat je per uur van de bureaukosten af kan halen.
    Dan zouden we 89 uur per 4 wkn af moeten nemen om de bureaukosten er volledig uit te halen, maar dat gaan we niet redden.
    Hoe meer uren we afnemen deze te goedkoper het dus in verhouding wordt.
    Maar ik ga kijken of ik nog iets kan regelen met de gastouder, om zich misschien aan te laten sluiten bij nog een ander bureau dat goedkoper is.

Het is al heel wat als we een flexibele gastouder kunnen vinden die zich aan kan passen aan mijn wisselende rooster ipv dat wij ons aan moeten passen aan de opvang. Dat wordt lastiger.

Hoe meer ik me er in verdiep, des te beter ga ik het allemaal begrijpen.:D

20. troela85

troela85 Bekend lid

1 mrt 2011
    949
    0
    16
    NULL
    NULL
    Chel: als ik voor jou een proefbereking maak en ik vul in dat je partner niet werkt krijg ik dit.

Om kinderopvangtoeslag te krijgen, moeten u en uw toeslagpartner ieder voldoen aan 1 van de volgende voorwaarden: U werkt.
    U krijgt een bijdrage voor kinderopvang van UWV of de gemeente.
    Krijgt je vriend/man een bijdrage voor kinderopvang van uwv of gemeente. Anders zou je eens uit kunnen zoeken hoe dat ik zijn werk gaat.

Deel Deze Pagina