Ik wil in het ZH bevallen. De 1e keer ook gedaan. Gelukkig maar, achteraf had ik toch naar het ZH gemoeten. Moet er niet aan denken dat ik besluit thuis te blijven en dan alsnog naar het ZH moet. Nee, geen twijfel, ik ga naar het ZH.
Ik wil ook in het ziekenhuis bevallen. heb ik altijd gezegd. is voor ons maar 5 minuutjes rijden vanuit thuis.... ben er nu ook onder behandeling geweest ivm onderzoeken en IUI dus ben er toch gewent..
Hee meiden, Mag ik me ook aanmelden? Heb dit weekend een positieve test gedaan (nou ja, eigenlijk drie ) maar kan maar niet geloven dat ik echt zwanger ben! Zo bijzonder! (en ook heel gek om nu te typen). Had al wel een vermoeden; zere en gespannen borsten en dat heb ik normaal echt nooit! Toen afgelopen zaterdag getest en jawel hoor; twee streepjes! Ik huilen, mijn vriend huilen, hahaha! Daarna nog een CB test gedaan en daar stond het ook: zwanger! Ik ben dus Kaatje, uitgerekend op 6 april, 1e kindje, 29 jaar en woon in Noord-Holland. Leuk om te lezen dat er zoveel mensen in hetzelfde 'schuitje' zitten! Geniet ervan!
Welkom nieuwe dames en gefeliciteerd! Wat bevallen betreft denk ik dat ik het toch in eerste instantie thuis wil. Bij de eerste wilde ik het ook, maar toen moest ik naar het ziekenhuis, omdat mijn zoontje in het vruchtwater had gepoept. Achteraf maar goed ook, want de weeën waren niet sterk genoeg. Heb er 22 uur overgedaan. Ik hoop dat deze keer sneller gaat, want als het weer te lang duurt dan wil ik wel naar het ziekenhuis. Ben vandaag voor het eerst de hele ochtend al misselijk Bij mijn zoontje was ik het de hele dag door tot de 14 weken hopelijk is dat nu niet zo.
vorig jaar met me MK totaal niet misselijk geweest, nu zit ik wel met lange tanden te eten, brood smaakte me vanmorgen niet echt, dacht neem een kommetje vla, maar dat is ook geen aanrader. blijft tot zo ver nog wel binnen...
@ Fidel: Ja, volgens mij hoort een vettere huid ook bij de kwaaltjes. Ik heb zelf iig enorm last van puistjes; voel me net een puber... Hier gelukkig nog niet misselijk, wel af en toe een weeig gevoel in mijn buik en HONGER! Net een bak sla veroberd als lunch, dus ben in ieder geval gezond bezig. Letten jullie ook meer op je voeding sinds je weet dat je zwanger bent? Net het echocentrum op mijn voicemail! Morgen bellen om een afspraak te maken, spannend! Bij hoeveel weken hebben jullie je 1e echo?
Hallo Dames! Ik heb zojuist een mooie positieve zwangerschapstest in handen gekregen! Ik heb eigenlijk pas vrijdag mijn NOD! Maar ik mag me nu vast wel aansluiten bij jullie!! voor zover ik berekend heb, is de uitgerekende datum 20 april. Succes allemaal!! Lijkt me leuk om jullie op deze manier te volgen! Althans, ervan uitgaande dat dit een plakbeebje is!!
Hallo dames, Ik wil me ook graag bij jullie aansluiten! Ik ben volgens mijn berekeningen vandaag exact 5 weken zwanger (Ticker komt nog wel, durf het nu nog niet zo goed ) Na 8 rondes hadden we 2 augustus, 1 dag voor nod, een positieve test in handen We zijn echt dolgelukkig! Ben nog wel ontzettend onzeker, ook door een mk in het verleden, en de kwaaltjes die soms ineens zijn verdwenen, m'n borsten voelen vandaag ineens minder gevoelig dan een paar dagen geleden en het "blaasonsteking-achtige" gevoel in mijn onderbuik lijkt ook een stuk minder.. Misschhien hou ik me er teveel mee bezig en moet ik weer *hop* terug op m'n roze (of blauwe) wolk. Ik heb me ook opgegeven voor moeders voor moeders, de consulente moet me nog terug bellen. Vind het een fijn idee dat ik mama's in 'spé' kan helpen doormiddel van MvM. 1 september mogen we voor het eerst naar de verloskundige, we hopen natuurlijk op een mooi kloppend hartje! Spannend spannend spannend! Ik ga even jullie verhalen lezen, ben ik een beetje op de hoogte Groetjes, Marleen
@ moenstra ik wist het!!!! gefeliciteerd @ marleen welkom!!!, hier ook wisselende kwaaltjes, vanmorgen eigenlijk nergens last van, nu net thuis van werk en nu duidelijk pijnlijke boobs...
Welkom en gefeliciteerd! Vette huid en pukkeltjes heb ik dus ook En m'n borsten doen zeer en zijn echt groter. De linker probeert zelfs al om uit m'n bh te glippen! Maar dat ze pijnlijk zijn heb ik al vanaf voor m'n NOD.
Hmmmm ik lees dat jullie bijna allemaal pijnlijke borsten hebben, ik heb dat niet ? Ben wel moe, misselijk en hongerig Ik eet alles met kruidenboter, heerlijk!! Hahahaha
O wil iemand mij ook op de lijst zetten Ik ben 31, woon in rotterdam, dit is mn 2e kindje En ben 13-4 uitgerekend Alvast bedankt
Voor het eventuele lijstje idd: Ik ben 31, kom uit Noord Holland, 1e kindje. Uitgerekend op 11 april Jij ook welkom Babyfantasy en gefeliciteerd! Wat betreft je borsten, iedere zwangerschap voelt anders aan denk ik? Had je met je vorige zwangerschap wel last van je borsten? Groetjes!
Welkom nieuwe mama's ! Over bevallen... poe dat is nog een eindje weg ! maar ik zou graag in het ziekenhuis willen, omdat ik daar toch meer vertrouwen bij heb. ik heb te vaak gehoord dat de thuisbevallers toch nog haastje rep naar het ziekenhuis moesten ... Hebben jullie sávonds ook al echt een opgezette buik ? We lezen nu iedere avond in kluun, help ik heb mn vrouw zwanger gemaakt ! geweldig boek ik raad het iedereen aan!!!
Welkom en gefeliciteerd nieuwe zwangeren ! @Evan. Ik heb ook een opgezette buik en indd voornamelijk s'avonds! Lees ook een stukje over bevallen. Ik heb mijn vorige bevalling thuis gedaan en dat wil nu zeer zeker ook doen! Vondt het zooo fijn dat ik gewoon in mn eigen omgeving was! Ook na de bevalling, dat je dan al gewoon thuis bent, heerlijk!
hallo!!! alle nieuwe meiden, welkom en uiteraard van harte gefeliciteerd!!!! bevallen:mijn vk zei 2 maanden terug toen ik daar was voor de intake, dat bij de 1e bevalling ongeveer 70% van de vrouwen die thuis willen bevallen alsnog naar het ziekenhuis moeten, bij een 2e bevalling was dit nog maar 15%!een heel verschil dus! Ik wilde bij de `1e ook in het zh bevallen, en achteraf had het gemoeten ook, dus blij dat ik er al iets eerder was. ook dit keer zeker weer het ziekenhuis, vind t gewoon een veel veiliger idee!
Ik klets maar gewoon lekker mee. Ik las iets over bevallen. Ik moet naar het ziekenhuis. Mijn zoontje is uiteindelijk met een keizersnede geboren. En eigenlijk vind ik dat ook wel prima! En ik las iets over een lijstje: ik ben 29, ben nu zwanger van de 2e. 20 april is de vermoedelijke uitgerekende datum.
Welkom nieuwe mama's en gefeliciteerd. @ZH-bevalling: ik denk dat ik dat ook wil, zoals ano al zegt, vaak niet je er alsnog heen, dus dan kan je er maar beter al zijn. @voeding: daar probeer ik zeker wel wat op te letten. Iig eet ik geen rood vlees meer (hoe houd ik dat vol tot de bevalling?) en al die andere dingen die niet mogen. Verder drink ik gewoonlijk geen melk, houd ik niet van, maar dat doe ik nu dus maar wel. Ook neem ik zwangerschapsvitaminen als aanvulling.