Mama's april 2012

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Assepoes84, 22 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kim198

kim198 Bekend lid

29 jun 2011
    898
    0
    0
    @moestra: hey! Gefeliciteerd! Leuk om je hier terug te zien!

Ik heb mijn 1e echo 5-9-2011! Nog 25 dagen wachten dus! Jeetje wat spannend! Ik hoop zo dat alles goed is!
    De buikpijn heb ik nog steeds en mijn darmen rommelen! Mijn borsten zijn nog steeds erg gevoelig. Stiekem ben ik blij met die kwaaltjes. Het maakt het 'echt'. Heel af en toe een vaag vlaagje misselijkheid, maar nog niet echt.

Xx

2. Sar

Sar Lid

25 apr 2011
    86
    0
    0
    Sociaal Pedagogisch Werker (4)
    friesland
    Hallo allemaal,

Ik wil me hier ook graag melden.
    Vanmorgen een test gedaan en ik ben ZWANGER van ons tweede kindje :D Zoooo blij!!!
    Ik heb officieel morgen mijn NOD maar ik kon niet meer wachten ;) Allemaal kwaaltjes, die ik erg herkende van de eerste zwangerschap. (zere borsten, misselijk met vlagen, moe)
    Volgens de berekeningen ben ik uitgerekend op 19 april 2012!

Groetjes!!

3. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Heb ik toch in een hele avond dit topic doorgelezen! Ha!
    Veel namen ben ik alweer vergeten, we zijn met zoveel!

Ik las ook iets over een club? Zou ik daar ook een uitnodiging voor mogen?

De "pijn" in m'n borsten is weer terug trouwens, wel fijn, toch een bevestiging ;) Weird, blij met pijn! :p

Nou meiden, niet teveel schrijven anders zit ik weer een hele avond terug te lezen :D

Trusten! :)

4. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Sar, gefeliciteerd trouwens! :)

5. Hannie

Hannie Actief lid

17 mei 2011
    385
    0
    0
    Weer een paar meiden erbij :) gefeliciteerd!

Ik heb elke keer zo'n buikpijn, ben er misselijk van... soort ongi pijn en het gevoel of er een bowlingbal in mn buik zit ;) Als ik naar voren zit of buig doet dat ook zeer onderin mn buik... Verder niet veel last, af en toe een beetje misselijk.
    Iemand die dit herkent?? :S

Heb het inmiddels mijn ouders en schoonmoeder verteld :) ben enigst kind dus mijn ouders kunnen alleen grootouders worden van onze kids.Ze waren door het dolle heen hihi. Mijn schoonmoeder was voorzichtig blij, heeft meerdere miskramen gehad dus kent de klappen van de zweep.
    En mijn beste vriendin weet het, ken de hele loop van het afgelopen jaar dus wel fijn om iemand te hebben om mee te kwekken. Zelf heeft ze in juni n manneke gekregen :)
    Verder houden we het nog even voor ons, hebben over 2 weken precies een echo dan kijken we wel weer verder :)
    Slaap lekker meiden! En genietse :)

6. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    we kletsen samen in het nod-topic van 1 tot 15 aug.!!!! hihi
    hoe ik het weet, geen idee vanaf het begin dat ik je naam zag staan dacht ik goh dat kon wel eens raak zijn bij haar!!! vraag me niet hoe en wat, heb ik anders eigenlijk nooit!!!

7. Penguin

Penguin Actief lid

9 apr 2010
    495
    0
    0
    @ikbenkaatje sinds ik weet dat ik zwanger ben eet ik bewust veel fruit en eigenlijk snoep ik minder. 1e echo na 7+5, 24 augustus.

@moestra, marleen31, babyfantasy, sar, gefeliciteerd en welkom! Ik ga jullie een uitnodiging voor de club april 2012 sturen, hebben jullie nog meer te schrijven, reageren etc. Ook kun je daar jezelf voorstellen.
    @Evan, heb wel het idee dat mijn buik savonds opgezetter is. Ook mijn bh zit vooral s’avonds echt bijna te strak. Boek klinkt goed, ga ik ook maar eens naar op zoek!

@Wij hebben het afgelopen dinsdag verteld aan schoonzus en haar man en mijn schoonouders. Was best emotioneel want schoonzus probeert al ruim twee jaar zwanger te worden en onlangs is hun eerste ivf poging zwaar mislukt. Schoonouders hebben het daar best moeilijk mee en daarom hadden we hun niet verteld er ook al ruim een jaar 'mee bezig te zijn'. Schoonzus wist dit wel en af en toe hele mooie gesprekken met haar gehad waarin ze had benadrukt alleen maar superblij zou zijn dat wij dat hele medische traject niet zouden hoeven meemaken. Toch vond ik het moeilijk en op het moment van vertellen begonnen we ook allebei te huilen. Zal het moment niet snel vergeten en ook wel super opgelucht dat zei het nu weten.

Vanavond eerste afspraak bij de VK, spannend en leuk, wordt steeds echter allemaal. Ook vandaag worden m'n eerste kratjes MvM weer opgehaald.

Gisteravond was ik een beetje koortsig en enorme buikpijn maar nu gaat het gelukkig weer.

8. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Gisteren merkte ik op dat ik vervelende pukkels begon te krijgen, meerdere die hier nu last van hebben?

9. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    @Linnie1984 kan me voorstellen dat het moeilijk was om het te vertellen, ben blij voor je dat het je opgelucht heeft.
    Spannend zeg dat je vanavond je eerste afspraak hebt bij de VK:D

10. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    werkzaam als gastouder thuis en huismoeder
    Groningen
    Ja, dat wist ik nog! lol
    Maar dat was nog nauwelijks een maand!
    Wel grappig dat je het gewoon wist!!
    Ik snap dat gevoel wel! Soms heb ik dat ook ineens bij iemand!

11. IkBenKaatje

10 aug 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Linnie1984: Wat een bijzonder verhaal over het vertellen aan je schoonzusje, kan me voorstellen dat dat erg emotioneel was. Ik eet ook meer fruit en snoep ook minder, voel me zo gezond, hihi!
    Zou ik ook een uitnodiging voor de club mogen?

Ik wordt vandaag gebeld voor het plannen van een echo. Spannend! Eerste afspraak bij VK is pas op 19 september, moet nog zoooo lang wachten!

Linnie: 1e echo bij 7+5 is best vroeg toch al?

@MammiePatricia: ja, die pukkels heb ik ook, helaas....

Hebben jullie trouwens de zwangerschap van week tot week al ontdekt? Hierin kun je per week de ontwikkeling van je kindje volgen, zo leuk! Ik heb nu een soort garnaaltje in mijn buik dat al een heel klein beetje op een mensje gaat lijken :D

12. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    werkzaam als gastouder thuis en huismoeder
    Groningen
    @linnie Thanks! Ik heb je uitnodiging geaccepteerd!

@mamapatricia Ik heb ze nu nog niet zo heel erg, wel een klein beetje. Maar ze zullen zich vast nog wel melden de komende weken, die vieze pukkeltjes...

13. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    @IkBenKaatje ja mooi is dat he ontwikkelijk stap voor stap!(L)

14. IkBenKaatje

10 aug 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee meiden,

Net het echocentrum gebeld en ik kan zaterdag 10 september terecht voor een echo. Ben dan 10+1 weken! ZO spannend!!!

15. IkBenKaatje

10 aug 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ MammiePatricia: ja, zo leuk om te zien! Meteen gekeken hoe het kindje er uit ziet bij 10 weken (bij mijn 1e echo) al helemaal handjes en voetjes, vingers en tenen, zo bijzonder! Wanneer heb jij je 1e echo?

16. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    #616 Mammie Patricia, 11 aug 2011
    Laatst bewerkt: 11 aug 2011
    @IkBenKaatje morgen bel ik de Vk voor een afspraak dan ben ik precies 6 weken!
    Bij de eerste controle heb ik ook gelijk de echo.
    Vorige keer belde ik vanaf de 4e-5e week maar de assistente vond dat ik wel een hele vroege vogel was betreft het bellen dus besloot ik nu maar iets langer te wachten.

Ik las dat jij 11 september terecht kunt voor de echo spannend:D

17. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    ik had anders ook wel gewacht met bellen maar:
    ik zou mee doen aan de lifestyle studie ( kort gezegt een grootschalig onderzoek naar overgewicht en of het zwanger worden nu werkelijk beinvloed.) ik was ingeloot om af te vallen, en had maandag het 1e gesprek bij de dieet-verpleegkundige. maarja zondag ervoor een positieve test, dus wou afbellen, waarop er werd gezegt, je mag ook meteen een afspraak maken voor de 1e echo... ik moet nog 20 dagen pffff wat duurt dat nog lang!!!!

18. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    het ziet er naar uit dat het volgende vlindertje er is namelijk bij an1985!!! praat ook met haar in een ander topic gisteravond beginnen te bloeden met wat krampen wat vannacht heeft doorgezet!!!

19. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Ik kom me ook aanmelden!

Ik ben tot nu toe 13 April uitgerekend. Ik ben in Juni gestopt met de pil en heb maandag positief getest.
    Dit is mijn 3e zwangerschap. Ik werd na 2 maanden ook de eerste keer zwanger, helaas kreeg ik met 7 weken een mk. Een maand later weer zwanger en daar is mijn dochter Jonna uit gekomen. Zij is nu 1,5 jaar.
    We gaan nu dus voor een 2e kindje.

Ik heb in het verleden ook bij de Januari 2010 mama's gekletst en had er ontzettend veel plezier. Ook kon ik lekker mijn ei kwijt waar mannen niet altijd op zitten te wachten.
    Heerlijk dus.
    Vandaar dat ik nu de April mama's heb opgezocht.

Ik heb het mijn ouders en schoonouders al wel verteld. Ook weet mijn schoonzus het ook. Mijn broertje vertel ik het morgen.
    A.s. zaterdag geven wij een feest omdat mijn man Jeroen jarig is geweest. Dan vertellen we het iedereen.

20. Mammie Patricia

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    @an1985 heel veel sterkte!

Deel Deze Pagina