Yups hihi. Ik zou eerst ook naar Martini, maar moest 9 weken wachten op een echo, en bij UMCG 5... dus daarvoor gekozen. Bovendien is het voor ons makkelijker en goedkoper bereikbaar. Auto bij het noorderstation en dan bussen... En bij Martini word het al parkeergarage, die dingen heb ik een hekel aan
Naja, 5 km rijden naar je verloskundige valt toch wel mee? je kan toch moeilijk met zijn allen als zwangeren rondom de praktijk gaan wonen.. Als ik hier naar de andere kant van de stad moet ben ik ook wel een poosje bezig. Gelukkig wonen we dichtbij het ziekenhuis (5 min rijden). Geen idee waar de verloskundigenpraktijk zit, ik ben in eerste instantie onder behandeling bij de gynaecoloog. Maar misschien ben ik te nuchter
Ja, dat snap ik wel. Hoewel ik de parkeergarage niet eens zo eng vind daar hoor! Het is alleen wat ver lopen met een dikke buik straks!
nee hoor k vind t ook wel fijn!! alleen k dacht is het niet makkelijker om bij een praktijk te zitten waar ze ook echo's doen. als ze het ff niet vertrouwen is het een kwestie van liggen maar shirt omhoog maar wel een eind weg anders als het niet dat geval is Ik zit ook bij een gyn, ivm pcos. maar weet niet wat 'normaal'is. Dus heb maar ff gemaild naar ze
Ja, das waar ja! Maar goed, mijn huisarts dacht toch dat ik gewoon naar de verloskundige zou moeten. Dus dan zou ik daar weer geen last van hebben!
Hannie, ik heb ook geen idee hoe het werkt, zoals ik het begrepen heb: Als je onder begeleiding van de gynaecoloog bent hoef je niet naar een verloskundige. De gynaecoloog doet alle controles en dus ook de echo's. Ivm PCOS ben ik ook bij de gynaecoloog. Ik zou gaan beginnen met Clomid, maar dat is dus niet nodig geweest, omdat ik toch spontaan zwanger ben geraakt. Als de echo verder goed is, dan kom ik onder controle bij een verloskundige. Zelfs met mijn niet goed functionerende schildklier, die overigens al jaren goed onder controle is. Ik weet niet of dat ook voor jou geldt, omdat je toch ook spontaan zwanger geraakt bent (toch?).
oke dat wist ik niet, bij sommige las ik een echo bij de vk en gyn. maar dat zal ik ook even navragen vlgnde week. oke, ik had een provera kuur gekregen, aangezien ik na 4 april niet meer ongi ben geweest moest mijn baarmoeder weer even 'opgeschoont' worden. maar daar dacht mijn lichaam anders over de provera sloeg niet aan en ik bleek spontaan zwanger. wel een hele verrassing. ik heb 1 juli een echo gehad en 25 juli dus de uitslag pcos. maar toen had ik al een eisprong gehad (achteraf gezien). en was de provera en alle spanningen ook niet nodig. ik moest van de gyn eerst afvallen, dan zouden we weer kunnen kijken of mijn cyclus op gang komt of dat we wat anders moesten. we hadden beiden (mijn man en ik) het gevoel dat het of gefeliciteerd werd of iets wat niet oke was. En om beide dingen werd ik rustiger en ben je er minder bewust mee bezig. dus ik geloof ook wel dat je er niet te veel mee beizg moet zijn om zwanger te kunnen raken. al is dat natuurlijk bij iedereen verschillend!! ik ben ook heel benieuwd naar de echo volgende week. vlgns de bijsluiten was Provera echt niet goed in je zwangerschap. en ik heb de hele kuur in de eerste weken na mijn ovulatie gebruikt... maar volgens de gyn maakte dat niets uit!! erg tegenstrijdig, dus hoop dat we een mooie echo krijgen... net als iedereen natuurlijk
oh kijk aan, dan is het wel makkelijk ik dacht al elke maand daarheen... k hoop ook dat ik gewoon naar de vk kan en eventueel af en toe naar gyn... maar niet te vaak. Ben er altijd wel een dagdeel zoet mee
Wauw er is ontzettend veel gekletst !!! Ik had net moeders voor moeders thuis, deze mevrouw begon met de test.. en toch weer even in spanning.... komt dat tweede streepje...... tuurlijk kwam dat tweede streepje erug duidelijk hihihi ze vertelde dat ik nu boven de 5000 zit. ga morgen de bussen ophalen en dan beginnen. Van deze mevrouw heb ik ontzettend veel info gekregen + een mooi blad een ketting en zo ontzettend lief een mutsje kreeg er bijna tranen van ahh lieff... pff zullen de hormonen wel zijn... wauw wat een mooie echo's gefeliciteerd !
Evan; heeft deze mevrouw jou gevraagd naar bepaalde ziektes waardoor je geen urine zou mogen doneren? Ik ben daar namelijk wel benieuwd naar, maar kan het op de site nergens vinden.
@unox ja ze had een hele lijst met allerlei vragen waarop ik ja of nee moest invullen. dit ging indd om bepaalde ziektes. ga jij je opgeven ? ik heb nog wel even navraag gedaan ivm het afvallen van een collega, deze spoot bij zichzelf het hcg hormoon in om plaatselijk af te vallen. Ze vertelde dat ze nu eindelijk deze bedrijven mogen vervolgen en dus wordt je urine alleen maar gebruikt om daadwerkelijk andere vrouwen mama te maken. vind ik erg fijn om te horen.
ja door dit hormoon heb je minder trek net zoals een zwangere vrouw die zich niet zo lekker voelt plus hierbij een dieet van 500 calorieën dan wil het afvallen wel. door de spuit kan je zelf bepalen waar je wil afvallen !!! ziek toch ?
Ik weet niet. Iets in de organisatie staat me tegen. Het doel niet hoor, dat is geen discussie. Je kan op de site nergens een rechtstreeks antwoord op een vraag vinden, meteen moet je gaan bellen of mailen. Dan vind ik je geen doorzichtige organisatie. Als ik nou een aandoening heb die op die lijst staat kom ik er dus achter dat ik geen urine mag doneren als die mevrouw er al is. Niet zo effectief