Het word al gezellig druk hier!! Welkom alle nieuwe en gefeliciteerd!! Ik heb ook geen last van mijn borsten Juultje. Leuk idee tamtam!! Ik weet echt nog niet hoe we het gaan vertellen... Dacht mss wel leuk om mn dochter een tshirt aan te laten doen met daarop ik word grote zus, maar is niet echt orgineel toch? Ach we hebben nog even om er over na te denken. Wij gaan over 2 weken eerst nog op vakantie en waarschijnlijk vertellen we het daarna... Wachten tot de echo redden we denk ik niet
Hoi Juultje, Mijn vriend en ik willen nog een week of 6 wachten ? ppfff... klinkt nog heel ver weg dus verder willen we het zowiezo pas vertellen als we bij een verloskundige ofzo zijn geweest en we zkere weten dat het op dat moment nog allemaal goed gaat !!!! Als we dat weten vertellen we het misschien wel eerder veel succes allemaal met alle kwaaltjes, smoesjes verzinnen en het geheim houden ahhahah Groetjes
April 2012 Mama's Gentle, 23 jaar, Overijssel, 2e kindje, 30 maart 2012 Rosemarie, 25 jaar, Zuid-Holland, 1e kindje, 1 april 2012 Gertje08, 30 jaar, Groningen, 2e kindje, 1 april 2012 xlns, 32 jaar, Limburg, 2e kindje, 1 april 2012 Marg1981, 30 jaar, Utrecht, 2e kindje, 1 april 2012 Hellow86, 25 jaar, Dronten, 1e kindje, 1 april 2012 Assepoes84, 27 jaar, Zuid-Holland, 1e kindje, 2 april 2012 Lantine, 31 jaar, Zuid Holland, 1e kindje, 2 april 2012 Kernesia, 28 jaar, Zuid_Holland, 1e kindje, 4 april 2012 danielle, 29 jaar, Utrecht, 1e kindje, 4 april 2012 JuultjeT, 24 jaar, Drenthe, 1e kindje, 5 april 2012 Vlindertje1982, 29 jaar, Flevoland, 2de kindje, 5 april 2012 tamtam78, 33 jaar, Gelderland, 2de kindje, 5 April 2012 Linnie1984, 26 jaar, Noord-Holland, 1e kindje, 6 April 2012 Bloempje83, 28 jaar, Brabant, 2e kindje, 6 april 2012 Ik heb mezelf erbij geschreven. Na 2 miskramen in maart en april had ik vorige week ineens een knal test in mijn handen. Het voelt deze keer anders. Klein beetje bloedverlies met innesteling en flink wat roze/bruin vanaf die woensdag. Op dit moment naast flinke zere zware borsten heb ik eigenlijk nergens last van. Nu maar hopen dat het deze keer echt een plakbaby is. Maar ik probeer nu heel positief te zijn!
@Danielle van harte welkom en gefeliciteerd! Ik duim voor je dat het deze keer goed gaat! Gisteren heb ik mij aangemeld voor moeders voor moeders, ben benieuwd... Alle feestgangers de avond doorgekomen met of zonder smoesje? Vrijdag met de vrienden gingen er opeens plannen gemaakt worden voor een survival in de ardennen voor oktober en een wintersportvakantie in maart.... Maar een beetje meegepraat maar voelt wel een beetje raar... Fijne zondag allemaal!
welkom danielle en gefeliciteerd, ik duim ook dat het nu goed gaat! ik ga me denk ik ook aanmelden voor moeders voor moeders. wij hebben het wel al aan een aantal mensen verteld, mn collega's. ( die wisten ook dat ik met de pil gestopt was), mn ouders, mn schoonouders, gister wat vrienden. ik kan dat niet zo lang geheim houden hoor en als het mis gaat dan kan ik dat ook aan ze kwijt.
hallo dames mag ik me hier ook voegen? 5 april uitgerekend van de 2e!!! Hopen dat het ons allen goed vergaat!!! Wat is het toch fijn om zwanger te zijn!!!
April 2012 Mama's Gentle, 23 jaar, Overijssel, 2e kindje, 30 maart 2012 Rosemarie, 25 jaar, Zuid-Holland, 1e kindje, 1 april 2012 Gertje08, 30 jaar, Groningen, 2e kindje, 1 april 2012 xlns, 32 jaar, Limburg, 2e kindje, 1 april 2012 Marg1981, 30 jaar, Utrecht, 2e kindje, 1 april 2012 Hellow86, 25 jaar, Dronten, 1e kindje, 1 april 2012 Assepoes84, 27 jaar, Zuid-Holland, 1e kindje, 2 april 2012 Lantine, 31 jaar, Zuid Holland, 1e kindje, 2 april 2012 Kernesia, 28 jaar, Zuid_Holland, 1e kindje, 4 april 2012 danielle, 29 jaar, Utrecht, 1e kindje, 4 april 2012 LieveL, 27 jaar, Drenthe, 2e kindje, 5 april 2012 JuultjeT, 24 jaar, Drenthe, 1e kindje, 5 april 2012 Vlindertje1982, 29 jaar, Flevoland, 2de kindje, 5 april 2012 tamtam78, 33 jaar, Gelderland, 2de kindje, 5 April 2012 Linnie1984, 26 jaar, Noord-Holland, 1e kindje, 6 April 2012 Bloempje83, 28 jaar, Brabant, 2e kindje, 6 april 2012
@alle nieuwe meiden: gefeliciteerd en welkom!! Ik ben gisteren goed het feestje door gekomen. Er is wel gevraagd of ik niet dronk, maar er is niet over door gevraagd, ik heb dus ook niet hoeven liegen. We hebben het toevallig wel over bevallingen enzo gehad, dus dat was wel leuk. Viel alleen wel op dat de mannen angstvallig wegbleven bij dit gesprek . Ik heb het in ieder geval goed naar mijn zin gehad.
Danielle en LieveL, gefeliciteerd meiden!! Ik vind het ook zooo fijn om zwanger te zijn! Bij mijn dochter echt zo van genoten, gelukkig voelde ik me super goed dat is mijn geluk geweest want dat hoeft natuurlijk niet... Ik hoop dat ik weer zo'n zwangerschap mag meemaken!! Mijn dochter trouwens erg ontstoken ogen! Zo zielig Helemaal dik en rood! Even aankijken en anders morgen de dokter bellen... Fijne dag allemaal!!
Rosemarie86, Danielle en LieveL, van harte gefeliciteerd en van welkom. Ik zit met smaak al jullie feest verhalen te lezen en alle smoezen om het glas niet te hoeven heffen. Soms is het ook een idee het glas gewoon in te laten schenken, dan even iets in de keuken te gaan halen, waar je het dan per ongeluk achter laat. Wij hebben het mijn ouders, mijn broer en schoonzus en mijn beste vriendin inmiddels verteld. Over twee weken gaan we mijn ouders opzoeken in Frankrijk en eigenlijk wilde ik wachten, maar helaas, ik kon mijn mond niet houden. Het is ook zo overweldigend. Al moet ik wel zeggen, dat ik het moeilijk vind er nu al van te genieten, er kan nog zoveel mis gaan. Vind het dan moeilijk om te geloven dat het allemaal goed gaat komen. Is dit herkenbaar? Vlindertje, wat verveldend dat je dochtertje ontstoken ogen heeft, ik hoop dat het vandaag stukken beter met har zal gaan! Groetjes!
Gefeliciteerd alle nieuwe meiden ! Ik heb mij ook aan gemeld voor moeders voor moeders . Aankomende woensdag komen ze langs voor gesprek . Mijn eerste echo heb ik 29 augustus bij de gyn . Mijn zusje is ook zwanger van haar 1ste kindje zij zit nu op bijna 9 week . Erg spannend allemaal we gaan samen naar zwangerschapsgym straks als alles goed gaat .Gaan hier ook nog meiden naar de pufclub ?
gertje, wat leuk dat je zusje ook zwanger is!! Ik ga niet naar zwangerschapsgym... Heb ik bij mn dochter wel gedaan en vond het echt tijdverspilling. Maar dat is bij iedereen natuurlijk verschillend. Nou zat ik ook in een groepje waar totaal niks in zat.. Verder qua info kreeg ik ook allemaal bij de verloskundige dus voor mijn gevoel beetje nutteloos. Maar dat is mijn ervaring geweest het hoeft natuurlijk niet zo... En jij gaat met je zus zal ongetwijfeld erg leuk en gezellig worden hopelijk ook leerzaam
@ LieveL: Gefeliciteerd en welkom @ Lantine: Ja ik vind het ook moeilijk om te geloven hoor, maar gewoon positief blijven, al is dat niet altijd makkelijk @ Vlindertje: Wat vervelend van je dochtertjes ontstoken ogen heeft mijn zoontje ook gehad je moet het goed schoonhouden meer kun je er bijna niet aan doen. Hoe oud is je dochtertje? @ Gertje: Bij de vorige zwangerschap zijn we naar een cursus geweest en we gaan dit keer niet meer. Heb van alles bewaard, dus dat lees ik wel door. Wat leuk dat je zusje ook zwanger is lijkt me heel bijzonder. Wij gaan vanmiddag naar Burgers Zoo mijn zoontje is helemaal gek van dieren, dus dat wordt vast leuk. De terug weg rijden we langs mijn zwager en schoonzus en andere schoonzus om het nieuws te vertellen
ik ben blij om te horen dat ik niet de enige ben die dit grote nieuws niet voor me kan houden... we hebben onze ouders inmiddels ook ingelicht! Ach iedereen is net zo blij als ons! @vlindertje ik had bij de eerste ook een hele gemakkelijke zwangerschap! Wat heerlijk he als je er zo van kan genieten. Hopelijk dit keer weer zo gemakkelijk! Hoe zit het met jullie al veel last van kwaaltjes! Ik voel me op en top zwanger maar ben helemaal niet misselijk ik teken ervoor en hoop dat het zo blijft! Bij mijn zoontje ook geen dag misselijk geweest! Hopelijk gaat het bij jullie ook allemaal zo makkelijk!
LieveL en Danielle: gefeliciteerd en welkom! Gertje, bij mijn eerste zwangerschap heb ik een cursus zwangerschapsyoga gedaan, vond ik erg ontspannend (en niet zo zweverig als wat ik vantevoren dacht...) Bij deze zwangerschap denk ik dat ik geen cursus meer ga doen. Weet eigenlijk nog niet. Ik denk dat we hier het grote nieuws aan de familie na de eerste echo gaan vertellen. Er zijn wel een paar vriendinnen op de hoogte (natuurlijk) En aangezien het zo de 18e is kunnen we daarna de familie verrassen. Hoe weten we nog niet. We maken er waarschijnlijk een terughouden feestje van, mijn broer en zijn vriendin zijn momenteel zwanger maar hun 20 wkn echo bracht verontrustend nieuws, dus even afwachten hoe zich dat ontwikkelt.... Gister leuke film gekeken met mijn vriend: forgetting Sarah Marshall.. een echte aanrader, erg gelachen. Wat betreft zwangerschapskwaaltjes, krijg wel wat last van mijn borsten en mn darmen zijn ook een beetje van streek. Gister een halve dag buikkrampen gehad, nu weer weg... Het blijft toch allemaal weer spannend. Ik zal blij zijn als de eerste paar weken voorbij zijn.
Vlindertje, ik vind die tshirtjes altijd zo schattig. En het is altijd de vraag wanneer ze het dan gaan zien en die reacties zijn dan zo leuk!!! Het hoeft toch ook niet origineel te zijn, denk dat alles al wel eens gedaan is, dus originaliteit is erg moeilijk Als jij zo'n tshirtje leuk vind zou ik dat gewoon doen! Chanelle, jeetje nog 6 weken wachten? Pffff dat je dat vol kunt houden... Maar als dat voor jullie goed voelt, dan moet je dat gewoon zo doen! Danielle, wat verdrietig! ik hoop voor je dat deze baby lekker in je buik blijft! Ik denk dat het goede gevoel dat je er nu bij hebt ook veel zegt. Op de een of andere manier voelt je lijf dat toch aan denk ik! Spannend meid! Linnie, leuk is dat he van die gesprekken waarvan je weet dat je er eigenlijk niet aan mee kunt doen! Knap hoor dat je dat zo volhoudt! Ik had mijn mond allang voorbij gepraat! Rosemarie, dat deel ik met je! Het is idd wel vroeg om te vertellen, maar dan kun je het in ieder geval ook delen mocht er iets gebeuren. Niet vanuit gaan natuurlijk! Maar ook dat je de leuke dingen kunt delen is fijn, dan hoef je niet meer in je eentje blij rond te lopen LieveL gefeliciteerd en welkom!! Vlindertje wat sneu voor je dochtertje hoop dat het gauw beter gaat! Lantine, haha heb je het ze over de telefoon verteld? Hoe reageerden ze? Dat gevoel dat het nog mis kan gaan ken ik. Je bent wel blij, maar ergens is ook zo'n stemmetje dat zegt: maar misschien..... Verrot is dat Maar we moeten gewoon positief denken! Mijn ouders zijn in Italië en we zien ze niet meer voordat we op vakantie gaan, dus dan zou het pas september worden dat we het ze kunnen vertellen, maar de rest weet het dan allemaal al! dat vind ik niet leuk. Mijn ouders gaan straks naar de franse alpen en wij gaan naar de omgeving van Nice, dus ik heb er op aangedrongen dat we elkaar daar gaan ontmoeten, met de smoes dat ik een heel leuk kado voor hun 32ste trouwdag heb (is ook zo). Ik heb trouwens steeds meer dat mijn broeken niet meer fijn zitten, vooral als ik zit. Hebben jullie dat ook al? Heb gisteren een positiesportbroek gekocht, daar loop ik vandaag de hele dag in. Mijn buik is echt opgeblazen en vrij hard, dus het veert niet meer mee met mijn broeken...
@ nieuwe meiden, gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!! hier gister feestje gehad... gingen proosten en ze hadden allemaal glazen vol met wijn... ik heb heel subtiel mijn glas ergens weggemoffeld en zo aan iemand anders gegeven zonder dat ie het door had... vond ik best goed van mijzelf.. op het feest bleef ik slapen... tjah zeiden al die meiden dat ik wel wat wijntjes mee kon drinken.. ik gezegt dat ik geen alcohol nodig heb om gezellig te doen, zegt ineens iemand anders; nee ik weet wel hoe het komt een paar dagen geleden is ze flauw gevallen dus ik denk dat ze nu even niet duft te drinken... ik heb dat verhaal natuurlijk beaamd... kwam dat ff goed uit.. hiihi.. wel grappig dat je er zo mee bezig bent om maar niet te hoeven drinken, zonder dat het te veel opvalt.... vraag me af hoe ze gaan reageren als ze later horen dat ik zwanger ben... hihi.. het was een meiden avond dus ja dan gaat het ook over zwangerschappen, kinderen enzo... ppffff was echt moeilijk af en toe om het niet te zeggen.. want je bent zo blij en je wilt het zo graag delen.. ik weet nog niet zo goed wanneer ik het mijn fam ga vertellen... denk dat ik het na de echo doe, als we niet langer kunnen wachten dan... kwaaltjes, niet echt... beetje last van opgezette buik en gevoelige borsten, steekjes en soms wat misselijkachtig...