Hoe zit het ook alweer met vitamine D druppels?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door P73, 7 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. P73

P73 Actief lid

7 nov 2007
    286
    0
    0
    Volgens het cb bureau moet ik vitamine D druppels bij gaan geven zodra onze meid minder dan 300cc opvolgmelk per dag drinkt....
    In de bijsluiter echter staat dat het is voor kinderen die een getinte huidskleur hebben of voor kinderen die weinig buiten komen.....Niets over een aanvulling als ze te weinig opvolgmelk zouden krijgen.

Ik begin nu dus aan mezelf te twijfelen. Moet ik een andere vitamine gaan toevoegen? Of zat het anders in elkaar? Ik weet het echt niet meer, en het cb- bureau is vandaag niet bereikbaar.

Wie helpt mij?

2. P73

P73 Actief lid

7 nov 2007
    286
    0
    0
    Niemand die mij kan vertellen hoe het zit?

3. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Als je opvolgmelk geeft dan hoef je geen vitamine D erbij te geven, want in de opvolgmelk zit deze al verwerkt. Als je gewone melk geeft dan moet je wel vitamine D er bij geven.

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Inderdaad als je kindje minder dan 300 cc opvolgmelk krijgt, moet je vitamine D bijgeven.

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik geef BV en dan moet je ook vit D geven. Maar als Mirre (zoals vandaag) lekker buiten is, dan is het (mijns inziens) niet nodig om extra vit D te geven. het is meer iets voor de maanden met de R (maar op thuisdagen of slecht weer dagen geef ik haar toch de druppeltjes)

6. P73

P73 Actief lid

7 nov 2007
    286
    0
    0
    Oke, had ik het dus toch goed. Begon te twijfelen of het niet iets anders was (andere vitamine?). Dan is het toch vervelend dat je het cb-bureau niet kan bereiken. Maar o zo fijn dat er zoiets is als dit forum, super!

Wel 'vreemd' dat het in de bijsluiter heel onduidelijk vermeld staat, of eigenlijk niet. Er staat niets in over opvolgmelk/gewone melk. Alleen dat je het toe moet dienen als je kindje een donkere huidskleur heeft of weinig buiten komt.....Nou, aan buitenlucht geen gebrek met dit mooie weer!

7. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

:( Ik heb van het cb te horen gekregen dat ik Noa vitamine D moet geven als ze op gewone melk overstapt. vanaf haar 1e verjaardag kreeg ze gewone melk en ben ik daar mee gestart. Ze krijgt dus nu 300cc melk op de dag en 5 druppeltjes vit D. Dit moest ik haar dagelijks geven tot aan haar 4e verjaardag.

Zo hebben ze het ook in het groeiboekje opgeschreven. Wie heeft het nou goed? Overal zeggen ze wat anders.

Deel Deze Pagina