Ik heb drie meiden van 4, 3 en 1 en ze zitten alle drie regelmatig bij mij op de fiets. Nu is vanmiddag ons GMG fietszitje stukgegaan (oud model gmg) en nu zoek ik een nieuw zitje. Nu is het probleem dat onze dochter van vier lang is en 27kg. De meeste achterzitjes zijn tm 22kg ongeveer, tenzij je een juniorzitje gebruikt. Maar een juniorzitje vind ik mijn dochter van 3 nog te klein voor, die van 1 zit voorop, maar als ze tzt naar achteren verhuist is een juniorzitje niet geschikt... Dus ik zoek een oplossing... ivm veiligheid heb ik ze ook het liefst met de voeten in de fietstas. Ik zoek dus een oplossing voor mijn fiets, een fietskarretje hebben we wel en wil geen bakfiets.
Het is geen optie om je 4-jarige zelf te gaan laten fietsen? Zodat je het met alleen fietskarretje af kan?
ik heb een junior bobike omdat die tot 35 kg gaat en mijn dochter 30 weegt...dus moest wel. Maar ik heb het ding aangepast. Ipv de bijbehorende stangen voor de voeten, heb ik daar kuipsteuntjes aan vast laten maken (dus net zoals bij het voorstoeltje, en bij de tussenstoel voor achterop) En ik heb er een riempje bij besteld...dat kan voor over de schouders, maar ook voor gewoon om de buik. (je hebt verschillende) Ik heb gekozen omdat mijn dochter ouder is voor een buikriempje...en de voeten zet ik dan vast in de kuipsteuntjes...ze zit prinses heerlijk! En veilig ook voor jongere kindjes, ik zou mijn zoontje als hij wat ouder is er ook gewoon om zetten! (nu zit hij nog lekker een jaar ofzo voorop hihihi)
Het gaat er niet om dat ik ze alle drie tegelijk mee kan nemen maar dat ze wel allemaal achterop kunnen in een voor hun geschikt zitje oid. Als ik met ze alle 3 weg moet neem ik de fietskar, fietst ook een stuk lichter dan met een 26kg wegend kind. Zij is trouwens motorisch /evenwicht niet helemaal ok, dus fietsen is okay voor kleine stukjes, en dat doen we ook wel, maar als we ver weg gaan met het gezin moeten we wel een geschikt zitje hebben (die van drie kan dan nog voorop bij papa) of als ik alleen met haar fiets moet ze achterop kunnen maar ik wil niet steeds zitjes hoeven te wisselen.
hier zelfde probleem, alleen kan dochter pas sinds paar dagen fietsen (halve meter....hihi, maar wel trots!) Ik heb alleen geen zin om steeds met die zware kar achter de fiets te leuren, fiets me een breuk. Daarom voor junior zitje gekozen..want in het kuipstoeltje voor achterop pastte ze niet meer Los zitten achterop is geen optie......
Ja, die voetensteuntjes hebben we nog wel van het kapotte zitje dus die kan ik er sowieso opzetten (snap trouwens uberhaupt niet dat ze dat standaard niet hebben... voet in spaak is het meest voorkomende ongeluk met kinderen op de fiets...) Ik vind het een beetje eng dat ze dan geen zijbescherming hebben, die ukjes... maar angst komt met de jaren hé Mijn oudsten zaten vanaf 3 jaar met zo'n beugel op de bagagedrager en dan voeten in de fietstas
gaat echt goed hoor! geloof me. En voor jouw eigen gevoel..ga gewoon langs je fietsenmaker en vraag of hij zo een riem kan bestellen. (let op zijn niet geodkoop helaas en moeilijk leverbaar geloof ik...heb er 9 weken op moeten wachten! en was 20 euro armer......)
enneuh...ikzelf zat bij mijn mams achterop toen ik 2 was zonder zitje......toen was alles anders hahahaha. Enkel die steuntjes aan het frame voor de voeten!
ja schandalig! Maar toen ze ook binnen kwamen vertelde hij kreeg hij ze meteen van 5 verschillende leveranciers..hij had overal besteld maar overal waren ze moeilijk aan te komen....ik geloof hem dan maar op zijn woord he..... Maar uiteindelijk...ze doet het ook goed zonder riem hahaha, voor niets gekocht want gebruik hem nu zelfs niet meer....
Nee in het gewone zitje gebruiken de dames het gordeltje ook niet, de oudste niet omdat ze het niet over haar hoofd krijgt omdat ie ingesteld staat op de jongste