mama's die 4 dagen werken

Discussie in 'De lounge' gestart door sidmick, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giraf

giraf Niet meer actief

Wij werken allebei 4 dagen.
    Ik werk van de 4 dagen 1 dag thuis, dus ze gaat 2 dagen naar de opvang.
    Zoals het nu gaat vind ik het goed te doen.
    Gelukkig heb ik een makkelijke leidinggevende, dus ik mag mijn thuiswerk-uren maken wanneer ik wil. Vaak komt het erop neer dat ik in de avonduren werk of als mijn man thuis is.
    Het huishouden doen we vaak samen in de avonduren, of tijdens het slaapje van de kleine.
    Dus als de kleine wakker is, dan hebben we echt alle tijd voor haar.

2. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik werk 3,5 dag (32 uur) en ik vind het prima te doen. Ik ben op donderdagmiddag en vrijdag vrij (mijn man werkt zaterdags en is dus doordeweeks een dag vrij). Ik let er wel op dat de vrije dagen geen schoonmaakdagen worden en dat doe ik vaak savonds, zodat ik op de vrije dagen alle tijd voor de kleine heb.
    Ik zou niet minder willen werken omdat ik dan mn werkzaamheden niet kan doen en een minder verantwoordelijke baan moet zoeken.

3. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    ik werk 4 dagen per week, maar heb ook een reistijd van bijna 4 uur per dag...
    Dus nee!
    Hier bevalt het niet meer...... Geef mij maar 3 dagen!

Het wordt mij gewoon echt teveel.
    Ik heb juist het idee dat ik beter ga presteren wanneer ik naar 3 dagen p/w ga. Meer energie en tijd voor mezelf dus beter op het werk.

4. augustus

augustus Niet meer actief

Ik werk 4 dagen. Vind het prima. Is goed te combineren met mijn dochter. Heb zeker niet het gevoel dat ik haar te kort doe. Zij heeft het erg leuk op het kdv. En ik ben happy dat ik lekker kan werken...Vind werken namelijk heerlijk!! Zou er niet aan moeten denken om 7 dagen thuis te zitten. Is niet mijn ding...En mn huishouden hou ik gewoon netjes bij, ziet er hier thuis altijd keurig uit. Dat is een kwastie van elke dag even iets doen in het huishouden..

5. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Wij werken allebei 4 dagen, zo heeft mijn man een dag met de kids en ik ook, heerlijk hoor, we gaan altijd wel iets leuks doen op mijn vrije dag; eendjes voeren, speeltuin, fietsen, knutselen etc. Daarnaast doe ik in huis ook wel wat op mijn vrije dag, mijn man ook. Op de dag dat mijn man vrij is kookt hij, onze kinderen gaan 1 dag naar oma en 2 dagen naar het kdv. op de dagen dat ze naar het kdv gaan zal het wel aanpoten worden (geen idee want onze zoon is 2 weken oud, dus hoe het dadelijk gaat....?) maar dat is maar 2 dagen. In het weekend slaap ik 1 dag uit, net als mijn man.

Gaat eigenlijk prima zo, heb niet het idee dat ik wat mis :).

6. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Wij hebben beide voor de geboorte van ons dochtertje 4 dagen gewerkt en waren op dezelfde dag vrij. Nu werken we nog steeds 4 dagen en hebben we de dagen veranderd. Ik ben op de maandag vrij en dan ben ik thuis met mijn dochtertje en op de dinsdag is mijn man thuis en dan is zij met hen. En van woensdag t/m vrijdag gaat zij naar het kdv.

Ik vind het ook prima zo, we hebben zeker niet het idee dat we ons dochtertje tekort doen. Op de vrije dagen gaat alle aandacht naar haar.

7. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ik werk ook 4 dagen en dat bevalt me prima.. Nou heb ik wel het "geluk" dat ik minimaal 3 weekenden in de maand werk.. T huishouden prop ik er maar een beetje tussendoor ;) k moet vaak 'savonds werken dus dat scheelt al een hele hoop.. En dan heb ik ook nog t idee dat ik er de hele dag voor de kleine ben..

Daarbij vind ik mijn baan erg leuk en mijn carriére best wel belangrijk dus ik zou ook echt niet minder willen werken.
    En ik merk ook dat ik voor iedereen om me heen veel liever ben als ik me op t werk lekker kan uitleven ;)

succes met je keuze!

Deel Deze Pagina