Hey meiden ik heb deze hier maar even geopend zodat we straks allemaal weer lekker gezellig kunnen verder kletsen!! Nou wie o wie heeft er nog wat te melden
jaaahh... daar ben ik weer! Het was even zoeken naar het topic maar heb hem gevonden. Hoe gaat het met je que? En met kleine Sven? Kun je het ritme een beetje oppakken? Hoe is het toen eigenlijk afgelopen met je kraamverzorgster, heb je zelf om een andere gevraagd? Hier gaat het redelijk, denk dat je wel gelezen hebt dat ik na de bevalling nog een baarmoederonsteking heb gekregen. Antibiotica en je bent weer een week verder voordat je kan gaan herstellen. Ging nu al een paar dagen heel goed maar vanaf vandaag weer buikpijn.. mischien hoort het er gewoon bij maar vind het toch nog een beetje spannend. Hoop dat de andere kersverse moeders ons ook snel kunnen vinden! Fijne avond, ik ga me klaar maken voor de laatste voeding!
Ik heb idd zelf om een andere gevraagd. Was echt een super vrouw. Heb zelf tegen haar gezegd mocht ik ooit voor een 2e gaan dan wil ik alleen nog jouw hebben!!! Met mij gaat het goed. Ben erg moe nog van het ziekenhuis drama, maar t gaat steeds beter. Ritme is nog ver te zoeken, kom nergens aan toe zeg. Huishouden is een drama!!!! Nee had dat niet gelezen. Hoe kan je dat krijgen dan eigenlijk?? Verveelend dat je nu weer pijn hebt. Ik zou even daarover gaan bellen, want misschien is de antibiotica niet lang genoeg geweest!!
Hallo meiden, leuk om zo nog door te kletsen!! Que: wat goed dat je een andere kraamverzorgster hebt gevraagd!! Hier hebben we er 3 gehad! Eerste avond even voor 2 uurtjes om ons op te starten, toen 2 dagen een... die was echt niet fijn, maar op dag 3 kwam er ineens een andere, hoera!! En dit was een geweldige vrouw. De borstvoeding kwam niet lekker op gang en daar heeft ze zo goed in begeleid. De avond voor de laatste dag heb ik zitten huilen omdat ze nog maar 1 dag kwam (hmm, hormonen zullen ook wel meegespeeld hebben, haha). Butterfly: dat lijkt me zo rot: baarmoederontsteking! Heeft dat nog gevolgen voor de toekomst, of is het gewoon: antibiotica en dan is het ook goed en klaar? Hier gaat het lekker, Storm doet het geweldig, is heel tevreden. Kan zich leuk vermaken met naar dingen kijken En de borstvoeding loopt grandioos! Leve de zoogkompressen Ben ook al alleen met hem in de auto weg geweest en vanmiddag gaan we weer even, een kolf kopen. Dat konden we nu alvast gaan proberen, gewoon eerst 1 keertje, dan over aantal dagen nog eens. Kijken of hij ook uit flesje wil drinken. Ben benieuwd! Zo, weer een heel verhaal geworden. Leuk dat de club in stand blijft! Groetjes!
Ik ga over op voeding voor hongerige baby's omdat Sven niet te vreden is. Hij komt na 2 uur voor zijn volgende fles en dat is niet helemaal de bedoeling. Ik heb het met de vk besproken omdat de cb zegt nee je moet dit eerst maandag met de cb arts bespreken. Nou dus niet he. Van de vk mag ik het samsam doen. Ik krijg zo mijn eerste kraamvisite sinds hij in het ziekenhuis heeft gelegen, dus kan het waarschijnlijk pas vanavond halen. Dat is wel jammer, maar goed. Misschien dat hij vanacht lekker kan slapen!! Gek eigenlijk dat ik nu hij een maand oud is pas 3x kraamvisite heb gehad. Hihihihihi lekker rustig zeg!! Wij geven 11 juli een kraamfeest. Dit zou vorig weekend al plaats vinden, maar wij vonden het zo kort op de opname in het ziekenhuis dat we het hebben verzet. Nu vindt ik het zelf eigenlijk een beetje te laat, maar ja t is niet anders. Wat voor fles ga je proberen?? Difrax is een hele goede, die staat in het meeste gelijk aan je tepels. Heeft trouwens ook een zachtere speen dan bv avent.
Gevonden Vandaag voor het eerst een dag dat ik me lekker voel! Had gedouched en heb mn kleren weer eens aan ipv een pyama En vandaag ben ik met de kleine tycho en pappa een stukje wezen wandelen in het bos Klein stukje, want die hechtingen die lijken eruit te springen!! Misschien dat de vk mogen een paar los kan knippen ter verlichting. Hang nu elke avond in een soda badje Pff hier heel gedoe met kraamzorg en toestanden!! Ik had de eerste 2 dagen iemand, toen de tweede 2 dagen een ander en nu heb ik tot en met vrijdag ook 1 iemand.... Heb 10uur extra gekregen vanwege mijn toestand. Maar heel verhaal. Tycho werd door de eerste kraamhulp uitgehongerd.. arme kind heeft zaterdagnacht hele nacht liggen huilen van de honger!! Dat meisje meldde zich zondagochtend ziek. Dus ik vertelde aan haar door de telefoon van dat huilen, zegt ze: nou dan krijgt ie toch meer bv binnen dan we denken, en heeft ie last van krampjes! ( achteraf hoode ik dat ze nog niet eens gediplomeerd is) Maar toen de vervangende kraamhulp kwam zei ze gelijk: dat jochie heeft honger! Meer voeding gegeven en het is een heel ander kereltje! En nu heb ik een oudere vrouw als kraamhulp en zij is zo lief!! Ze kan alles uitleggen en is heel rustig en evaren! Blij dat zij tot en met zaterdag blijft hahaha. @ Que: Hoe is he met je klein mannetje? ik won op 118 Staat ook een ooievaar in de tuin 8)! Ik ook nog niet veel kraamvisite gehad! Pfff als ik er alleen al aan denk! Dit weekend de eerste vrienden eens uitnodigen..... Verder alles ok met de dames? Ik heb geprobeerd dat ndere bij te lezen maar das me niet meer gelukt! xxx
@ Sas Ow nou dan was het weer ergens anders...... Lekker he in het bos wandelen!! Ik probeer dat iedere dag te doen, maar meestal blijf ik toch maar in de woonwijk. Ik ga morgen eens even kijken, of ik je huis kan vinden. Wil even een kaartje bij je door de bus doen hihihihi. wat raar dat ze iemand sturen die niet is afgestudeerd hiervoor. Wel fijn dat hij nu rustiger is!! Kan je zelf ook een beetje bijkomen. Vandaag met Sven voor de 2e gehoortest geweest. Helaas nog steeds niet goed. Maar kleine man is ook nog steeds verkouden. Nu ga ik gebeld worden dat ze thuis komen met speciale apparatuur. Sinds gister heeft hij voeding voor hongerige baby's. Hij heeft van 9 uur gisteravond tot half 3 geslapen vanacht!!! Wat een heerlijkheid dacht ik. Tot dat hij om 5 uur weer kwam, wat een domper zeg. Hij is ook even gewogen en is in 2 weken tijd 600 gram aangekomen!! Ik vroeg nou wat zou hij nu mogen dringen, zegt die verpleegster ja dat weet ik niet, moet je even bellen naar het telefoonnummer. Ik gedaan nee is een inhoudelijke vraag had de verpleegster moeten weten, nu moet ik na 1 uur terug bellen. Pfffffff.
Quote: Pff hier heel gedoe met kraamzorg en toestanden!! Ik had de eerste 2 dagen iemand, toen de tweede 2 dagen een ander en nu heb ik tot en met vrijdag ook 1 iemand.... Heb 10uur extra gekregen vanwege mijn toestand. Maar heel verhaal. Tycho werd door de eerste kraamhulp uitgehongerd.. arme kind heeft zaterdagnacht hele nacht liggen huilen van de honger!! Dat meisje meldde zich zondagochtend ziek. Dus ik vertelde aan haar door de telefoon van dat huilen, zegt ze: nou dan krijgt ie toch meer bv binnen dan we denken, en heeft ie last van krampjes! ( achteraf hoode ik dat ze nog niet eens gediplomeerd is) Maar toen de vervangende kraamhulp kwam zei ze gelijk: dat jochie heeft honger! Meer voeding gegeven en het is een heel ander kereltje! En nu heb ik een oudere vrouw als kraamhulp en zij is zo lief!! Ze kan alles uitleggen en is heel rustig en evaren! Blij dat zij tot en met zaterdag blijft hahaha. Hee Sassie, leuk dat jij ook terug bij de club bent! Dit lijkt exact op wat wij meemaakten! Mijn borstvoeding was niet op gang (lees: enkele druppels kwamen er maar) en Storm had drinktechniek nog niet onder de knie. Kreeg hij de 2de nacht koorts (dorstkoorts) en toen 's nachts kunstvoeding gehaald en kereltje tevreden. Van die kraamzorg mochten we alleen niet te veel geven (lees: honger laten lijden), zo erg als je kind honger heeft. We hielden ons er lekker niet aan en gelukkig kwam er toen een andere (ook een oudere) en die zei: dat kind heeft honger en geen kracht meer om te drinken, we gaan hem eerst goed voeden. Heerlijk!! Nu loopt de borstvoeding ook als een gek, dus dat krijgt hij nu gewoon. Wel zielig: hij heeft een ontsteking aan zijn teen, onder zijn nagel. Vandaag maar naar de huisarts geweest en die heeft het losgepeuterd zodat de rommel onder zijn nagel kon. Gelukkig sliep hij door het gepeuter heen Nu moet zijn teen 3x daags in een sodabadje en masseren maar. Leuk om met de kinderwagen voor het eerst te lopen he! Wij vonden het heel spannend (ik vooral), maar die kleine sliep overal doorheen, hoe erg het ook hobbelde voor mijn gevoel, haha.
@sas maar het is dan toch de Blaan of de Mstraat?? Meid ik loop overal heen hihihihi Tja die verkoudheid hij heeft er niet heel veel last van. doe voor iedere voeding zoutoplossing in zijn neus met een pipetje. Dat is wel even klote want hij maait echt met zijn handen. Leuk he trouwens zo'n baby die overal bij wil zijn en alles wil zien. Moet je zien als ik Sven uit bed haal. Overal heen kijken. Hij heeft vanaf zijn geboorte al een hele sterke nek dus je moet hem echt af en toe in een houtgreep houden anders draait hij zijn hoofd echt alle kanten op. Ik ben sinds vanmiddag weer gewijzigd met voeding pfff wordt er gek van. Ipv 95cc wat hij mocht mag hij nu 165. Dat is dus ook met meer scheppen in de hoop dat hij nu wel tevreden is. T is zo'n drama hier met eten. Eerst wil hij niets en dan heeft hij weer niet genoeg. Ik kom nergens aan toe, niet aan huishouden, boodschappen doen laat staan zelf eten. Hij is alleen maar aan het huilen voor eten. Gek wordt je er van aangezien ik hem niet meer dan een liter per dag mag geven. En hij wil maar meer. Heb net een keer gewoon een fles water gegeven denk ik nou dan heeft hij wat binnen, nee kwartier later begon hij weer.............. Heb hem toen maar gewoon zijn fles gegeven. Bv mag toch ook op verzoek, waarom een fles dan niet!!!! Hij ligt nu eindelijk te slapen. Heb even boodschappen gehaald met hem die ga ik nu opruimen, dan vw uitruimen en alvast het eten klaarzetten voordat hij straks weer veel te vroeg komt voor zijn eten. Als iemand een advies heeft hierover dan hoor ik het heel heel heel erg graag. Ik vindt het zo zielig namelijk!!!!!!
@ Que: de blaan Als je het nou toch te ver vind, kom je ff binnen voor een vind achteraf, kom je toch ff binnen voor een bakkie? Rusten we samen ff uit hahah. Wat ontzettend rot dat Sven niet verzadigd is na zn voedingen! Jeetje, hij neemt nu wat ie eerst niet kon drinken lijkt wel! Heb je al contact met het consultatiebureau of gebeld met de vk? Zij zullen toch wel weten hoe je zoiets moet aanpakken? Vandaag was de kraamhulp voor het laatst... ze zei ik laat m met een gerust hart achter, maar toch vind ik het toch wel een soort van griezelig hahah. Bedoel de hele week is het zo dat Lineke elke dag komt, dus vragen werden meteen gesteld... maar nu moeten we het helemaal alleen doen.... Hier eindelijk weer eens een heerlijke nacht gehad.... om kwart voor 12 ging Tycho in zn eigen bedje slapen en hij heeft geslapen tot kwart over 6.... Nou moet alleen mamma nog even aan de babygeluidjes wennen en niet bij elk kickje wakker te schieten Voorheen kon men een bom naast me afschieten en werd ik niet wakker, maar sinds Tycho geboren is word ik wakker van elke scheet hahaha. En we zijn begonnen met het plannen van de eerste kraamvisite. Gisteren overgroot opa en oma. Tycho vond het erg interessant, is niet meer gaan slapen vanaf een uur of 4 tot aan zn laatste voeding... kreeg er een lamme arm van hahah. Ben benieuwd hoe het gaat lopen van de week. xx sas
ff kijken of dit lukt... dit is zo'n leuke foto hahaha. ( Ik heb ontdekt waarom ik geen foto's erop kreeg eerder, bestanden waren veel te groot Zo zie je maar weer, zo handig ben ik niet met ict hahah) Elke klus een Praxis klus
Leuk die foto!! Ga morgen ook even proberen een foto er op te zetten, ben er nu te moe voor. Sven is inmiddels terug naar 7 flessen en heeft voeding voor hongerige baby's en dan krijgt hij ook nog eens extra johannesbroodpitmeel er door. Hoop zo dat hij vanacht weer lekker lang weg blijft. Ook krijgt hij spul (weet even de naam niet infacol ofzo) voor krampjes. Hij was zo zielig. Ook heeft hij nog die neusdruppels. Vanavond kwam de melk via zijn neus er uit is tohc ook niet normaal!!! Sas is snap dat je het verveelend vindt dat ze voor het laatst was, maar ooit moet je het toch zelf doen. Doe iedere dag gewoon rustig aan en iedere dag een heel klein beetje van je huis (als niemand je kan helpen). T komt altijd goed!!! Ik zal zeker even bij je stoppen voor een rust moment. Zullen we anders een dag en tijd afspreken, want misschien kom ik wel heel erg ongelegen en dan voel ik me ook zo lullig als ik dan aan de deur sta. Lijkt me erg leuk om elkaar in levende lijve te ontmoeten!! Nou meiden ik ga lekker naar bed. Ben kapot. Mijn ogen doen zeer zo moe als ik ben. Kleine heeft heel de dag nog niet geslapen. Hij ligt nu op bed maar heeft nog steeds pijn in zijn buik. Hoop wel dat hij zo inslaap valt. Nou meiden slaap lekker!!