Hai, ik ben Miranda. Op dit moment ben ik bijna 11 weken zwanger van ons 3e kindje. Ik weet dat ik dit keer moet gaan bevallen met een geplande keizersnede. Er zijn vast meer mama's die al weten dat ze een geplande keizersnede krijgen. Het lijkt me gezellig om een hoekje te hebben waarin je kunt kletsen, ervaringen uit kunt wisselen of met elkaar meeleven... van pas zwanger tot (bijna) bevallen. Dus wie kletst er mee?
Ik ben er erbij Zwanger van de derde en over een week of 8 een geplande ks.Ben nog niet zeker over de keuze van het ziekenhuis,daar hoop ik volgende week meer over te weten
Hey trotsemams. Over 8 weken al, dat gaat best snel hé? Ben de de vorige keren ook met een keizersnede bevallen? Waar hangt de keus van het ziekenhuis vanaf?
Ja het gaat echt snel! Bij dochter en zoon geen ks gehad,was achteraf gezien bij zoon wel echt nodig geweest (ik had dat vaak aangeven bij de gyn,maar die nam me hier niet serieus in). Heb veel "schade" aan die bevalling overgehouden en nog een keer bevallen zou een veel te groot risico zijn. "Ons" ziekenhuis heeft regels waar ik me niet zo in kan vinden Na de ks gaat de baby meteen naar de couveuseafdeling,mag niet bij mij blijven ook niet op de vercouver. Nou is dat in meer ziekenhuizen,maar het ziekenhuis waar zoon na de bevalling heeft gelegen (hij moest naar de nicu) staat daar heel anders in. Het zijn eigenlijk een hoop dingen bij elkaar waardoor ik twijfel aan het ziekenhuis hier,belangrijkste is dat het vertrouwen niet zo groot is omdat er bij zoon meerdere verkeerde inschattingen zijn gemaakt. En nu ik zo ver op weg ben heb ik er steeds minder een goed gevoel bij.
Ja ik ook! over een 2 wkn mag ik voor een geplande ks. heb alleen nog geen datum weet alleen dat het in week 39 gaat gebeuren. kan niet wachtten. mijn 1e was een spoed ks. dat pastte niet tot 8cm gekomen met alle toeters en bellen. Zoonlief was 5080 gram oeps! Deze kleine liep met 32 wkn al 2 weken voor wordt w.s. niet zo groot als de 1e volgens gyn. daarom wel een geplande ks.
Trotsemams; Oei, die schade..moet er niet aan denken. Daarom ben ik echt blij dat het beide keren wel op een keizersnede is uitgelopen hier. Het is erg belangrijk dat je een goed gevoel bij een ziekenhuis hebt, ik zou dan ook zeker voor die andere kiezen. Is dat ziekenhuis meteen veel verder bij jullie vandaan? Inggrid: over 2 weekjes al. Spannend zeg! Dus jij had ook een flinke knul Ik vond het bij die van mij eerst wel meevallen, totdat er een 6 pond baby naast werd gehouden. Wat een beer van een vent vond ik hem toen Ik weet inderdaad nu ook al dat ik in week 39 ga bevallen met een keizersnede, duurt voor mij nog even haha. Mijn eerste bevalling verliep een beetje hetzelfde als die van jou, ben ook tot 8 cm gekomen en toen keizersnede.
Ingrid en Miran,dat lijkt me helemaal heftig..als je eerst al zo`n lange weg hebt gehad en dan toch een spoed ks. Het andere ziekenhuis (Maxima in Veldhoven,mss wel bekend) is wel ruim een half uur met de auto,ons ziekenhuis nog geen 10 minuten. Ik heb daar dinsdag een gesprek,een second opinion.En ben super benieuwd! Dochter woog ruim 8 pond bij de geboorte en zoon 11 pond...deze smurf ligt al 5 weken voor op de groei.Iets waar ik me erg veel zorgen over maak,maar de gyn hier denkt daar anders over. Nou heeft zoon natuurlijk ook erg veel last gehad van de zware geboorte,dat is iets wat ik zeker niet onderschat.En dat zal deze beeb niet mee hoeven maken.Maar zoon heeft wel liggen vechten voor zijn leven en ik wil er alles aan doen om dat deze beeb te besparen als dat kan. Zoon had naast veel pijn van de bevalling ook moeite met zijn suiker op peil te houden,hij kreeg daarvoor infuusjes maar die sneuvelde iedere keer.Toen is besloten dat hij naar de Nicu moest waar ze operatief een infuusje in zijn liesje hebben gezet. Het is allemaal een beetje veel en vast een beetje warrig zoals ik het nu vertel... Wordt vervolgd
Trotsemams; succes vandaag, second opinion toch? Ben benieuwd wat ze zeggen. Kan me voorstellen dat jullie ondanks de afstand toch voor dat ziekenhuis gaan. Ik heb vanmiddag de termijnecho... spannend.
Het gesprek dinsdag was echt positief!Wat super is het toch als mensen met je meedenken ipv je verhaal zonder pardon aan de kant schuiven. Volgende week donderdag heb ik weer een afspraak daar.De gyn zorgt dat hij ondertussen overleg heeft gehad met collega`s en de neonatoloog.Ik vind dat erg prettig.Voor mijn gevoel is mijn situatie (met geschiedenis van zoon erbij) ook verre van gemiddeld. Het is een fijn idee dat er meer mensen naar kijken vind ik.En dan komt er vast een goede beslissing uit.M`n keuze voor welk ziekenhuis is dan ook gemaakt,niet naast de deur maar wel een ziekenhuis waar ik het gevoel heb dat zowel beeb als ik op de juiste plek zijn. Miran,hoe was je echo???
ik kan de gyn wel zoenen hoor haha dat ik nu voor een geplande mag. Niels had ook een APGAR van 2 toen die geboren is en bls van 1.6mmol. Vindt het echt prettig dat nu voor gepland ga i.p.v. drama's en dan nog ks. Heb inmiddels de datum in wk 39. maar 11pond haha dacht dat ik een grote knul had.