Mama's die gaan voor een 2e kindje Deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meisje93, 27 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kelly84

Kelly84 Fanatiek lid

16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    Nou meid dat precies, en ik had daar ook moeite mee hoor maar iedereen om me heen verklaarde me voor gek! Wat is er nu t belangrijkst, jezelf en je baby en niet je werk. (Duurde even voordat ik dat accepteerde, maar ben er nu echt blij mee ;) )

Joyce2013 vindt dit leuk.
  2. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @Kelly84 je hebt ook helemaal gelijk, en zelfs collega's zeggen het tegen me. Maar ben er mee bezig, als ik 26 april hooor dat ze de kleine eerder gaan halen (met 37/38 weken) dan ga ik die laatste week ook niet meer werken. Bedoel zou dan 1 of 2 weken hebben voordat de kleine er is, nou ik heb nog zat te doen en me lijf moet ook echt nog even rusten.

Kelly84 vindt dit leuk.
  3. Kelly84

Kelly84 Fanatiek lid

16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    Groot gelijk heb je hoor!!
    1 weekje verlof is dan wel erg kort!!
    De vorige keer had ik 2 dagen dus ik geniet nu ook echt!

4. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Ja dat is zo een grote omschakeling dan ook als je net 2 dagen verlof hebt! Ik wil door gaan tot wanneer het lukt, en het gesprek volgende week afwachten. Ben erg benieuwd wat ik te horen krijg, vind het nu ook echt spannend worden. Nog maar een paar weken en dan is hij er gewoon, bijzonder hoe het toch elke keer weer spannend is.

Kelly84 vindt dit leuk.
  5. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Hoe gaat het nu @Fluss1984? Wat heftig joh, arm klein ding en arme jullie... Hopelijk kunnen ze hem goed helpen en knapt ie gauw op!

Denk idd aan jezelf @Joyce2013, uiteindelijk ben jij de enige die die beslissing kan nemen wanneer het genoeg is... En hoe goed ook dat je je zo verantwoordelijk voelt voor je werk (heel herkenbaar ook) uiteindelijk ben je niet onmisbaar... Even heel rottig gezegd maar als het niet lukt, vinden ze vast wel een oplossing. Dus luister goed naar je lijf hoor!

Vanochtend op visite geweest bij een vriendin met een heeeel klein babietje, met 3 maanden nog maar 4,5 kilo. Zoon was echt zó lief met haar, steeds kusjes geven en knuffelen. Heel voorzichtig ook. Heel anders dan tijdje terug toen ik met zijn nichtje op schoot zat en hij enorm jaloers was steeds. Biedt vertrouwen, al zal ie heus niet altijd blij zijn met zijn broertje!

6. Kelly84

Kelly84 Fanatiek lid

16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    @Joyce2013 ohh zo herkenbaar ik vind het ook echt spannend worden nu!! Nog maar een paar weekjes en dan zijn we niet meer met zn 3tjes maar met zn 4tjes.
    En ik ben heeeeeel nieuwsgierig naar hoe ze eruit ziet.

@TiToTam ja blijft een soort spannend he hoe ze straks op elkaar gaan reageren.
    Mijn dochter is gek op baby’s maar ben heel benieuwd hoe ze straks reageerd als ze haar mama echt moet delen. Vanzelf komt het wel goed maar kan haar ook niet echt voorbereiden ze is net 2 en we praten er veel over maar of ze het echt begrijpt dat denk ik niet.

7. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @TiToTam je hebt helemaal gelijk het werk gaat ook door zonder mij. En me verantwoordelijkheidsgevoel moet ik gewoon even los laten. Baby en ik staan voorop nu.
    Wat fijn om te zien dat je zoon zo lief reageerd op een baby. En natuurlijk zal hij straks echt wel moeten wennen, maar dat moet iedereen in het gezin.

@Kelly84 ja zo een gek idee met ze viertjes ipv met ze drietjes, me aandacht verdelen lijkt me ook moeilijk. Het is voor die kleine al wennen een extra gezinslid en dan ook minder aandacht. Erg spannend, hopelijk gaat het allemaal heel natuurlijk, al kan ik er nu af en toe over piekeren.

Kelly84 vindt dit leuk.
  8. diana285

diana285 Bekend lid

6 jan 2016
    813
    363
    63
    Ach jeetje, heel veel beterschap

9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Lvdv89 hoe gaat het nu? Heeft het inmiddels doorgezet?

10. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Fluss1984: wat een verdrietig bericht :(. Gaat het al beter met hem nu hij daar ligt? Wel fijn dat jullie in de buurt kunnen zijn. Ronald McDonald is een fijne plek. Mijn buurvrouw in het ziekenhuis had geen bedrust en als haar kinderen op bezoek kwamen, ging ze daar altijd met hen naartoe. Even geen ziekenhuis gevoel en de kids konden lekker spelen. Heel veel sterkte voor jullie en ik duim voor een snel herstel van de kleine man!!

@Meisje93: En? Laat je temp inderdaad zien dat je eisprong al geweest is? Ben benieuwd naar alle onderzoeken die ze bij je gaan doen. Maar ik duim heel hard dat je voor die one year mark een positieve test in handen hebt!

@love7: heb jij vandaag getest?

@Joyce2013: als ze besluiten de kleine eerder te halen zou ik idd ook eerder met verlof gaan! Ik had nu 2 weken verlof gehad voor ik in het ziekenhuis kwam. Van die 2 weken waren zoontje en ik 1,5 week ziek, dus echt een gevoel van verlof heb ik deze keer niet gehad.

Hier gaat het met ups en downs. Ene moment denken we dat we vooruitgang boeken in het voeden, andere moment lukt het aanhappen weer niet en raakt hij overstuur. Sinds vannacht lijken we weer de goede kant op te gaan. Hij hapt goed aan en drinkt aan iedere borst bijna een kwartier. Bijvoeding heeft hij niet meer gehad en ik heb ook niet meer gekolfd. Wel heeft hij heel veel pauzes nodig. Per borst minimaal 10 minuten. Heb 2 dagen extra kraamhulp gekregen om te kijken of deze lijn zich voortzet en om nog wat dingen uit te proberen om te zien of hij dan beter wakker wordt. Waarschijnlijk komt het gewoon omdat hij nog te zwak is, maar wil alles geprobeerd hebben. Hij komt meestal ook niet zelf voor zijn voeding. Ik geef hem 3 tot max 4 uur en dan leg ik hem zelf aan. Hij is gelukkig al wel weer aan het aankomen en als hij zo doorgaat, zou hij woensdag op de laatste dag kraamzorg ook weer op zijn geboortegewicht moeten zitten. Grote broer is al weer wat meer zichzelf. Gaat morgen op school trakteren en heb de juf een foto gestuurd die hij dan op het digibord mag laten zien.
    Man en ik kijken elkaar trouwens nog regelmatig met verwondering aan: we hebben gewoon echt 2 kids nu! :D

Joyce2013 vindt dit leuk.
  11. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Yesera yep ben nu 2dpo. :)
    aftellen kan weer beginnen! Zou zo geweldig zijn als ik precies een jaar later een positieve test mag hebben.
    Al ga ik er niet teveel op hopen.

Fijn dat er geen bijvoeding meer nodig is. Hopelijk nu alleen maar in stijgende lijn. Fijn dat je nog 2 dagen extra hebt gekregen.
    Ja je hebt nu 2 kids! :)

Yesera vindt dit leuk.
  12. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @Yesera ja daarom 2 weken zijn echt niet veel en dan kun je je toch ook miet echt voorbereiden. Jij inderdaad ook nog ziek dus helemaal rot, zoveel dingen die je nog wilt doen maar niet kan. Moeten het gewoon afwachten tot bet gesprek de 26e.
    Wat fijn dat je niet meer bij hoeft te voeden en hij toch richting zijn geboorte gewicht gaat. Fijn ook dat je 2 dagen extra hulp hebt gekregen, snap dat je alles geprobeerd wilt hebben. Hopelijk gaat het voeden soepeler voordat de kraamhulp weer weg is.
    Wat leuk dat hij mag trakteren op school, fijn dat hij alweer wat meer zichzelf is. Bijzonder he, prachtig ouders te mogen zijn van 2 kindjes!

@Meisje93 oo ik duim voor je meid, op het magische 1 jaar. Hopelijk inderdaad toch die test over 2 weken. Zo gegund!

Yesera vindt dit leuk.
  13. Lvdv89

Lvdv89 Bekend lid

2 okt 2017
    588
    456
    63
    Vrouw
    Sorry voor de late reactie. Drukke dagen achter de rug. Maar helaas ben ik zaterdag ongesteld geworden. Dus toch weer niet gelukt. Met mijn zus gaat het niet goed. En ook nog eens mijn scriptie vandaag terug gehad met een 4,5 dus het zit allemaal niet echt mee.

@Fluss1984 jeetje wat heftig zeg. Dat is zeker niet de start die je wenst. Heel veel sterkte gewenst! Hopelijk knapt de kleine man snel op en mag je alsnog van je roze wolk gaan genieten

14. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Lvdv89: het zit je niet mee :(. Heel veel sterkte voor je zus. En moet je je scriptie nu herschrijven? Nieuwe deadline?

Lvdv89 vindt dit leuk.
  15. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Joyce2013 ik hoop het zo!
    Zo bizar jullie zitten allemaal in een hele andere fase nu.
    verlof, bevallen etc.

@Lvdv89 och meis! Wat ongelooflijk k*t dit allemaal.
    Heel veel sterkte met je zus! Hopelijk mag ze nog een tijd bij jullie blijven.
    En dan je scriptie ook nog. :(

Lvdv89 vindt dit leuk.
  16. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @Lvdv89 wat zit het je ontzettend tegen meis. Heel veel sterkte voor je zus. Moet je nu je scriptie aanpasen of mag dit ook wachten? Kan me voorstellen dat je hoofd er nu niet naar staat. Heel veel sterkte meid!

@Meisje93 Ja het is ook heel bizar, tegelijk begonnen in dit clubje. En inderdaad in een andere fase nu, druk met verlof en bevallen, terwijl jij nog steeds moet wachten. Het is erg oneerlijk, maar hoop echt dat het deze maand raak voor je mag zijn. Volgende week naar de gyn ben je zenuwachtig? Leef met je meee, hoop dat alles gewoon goed is.

Lvdv89 vindt dit leuk.
  17. Lvdv89

Lvdv89 Bekend lid

2 okt 2017
    588
    456
    63
    Vrouw
    @Meisje93 @Yesera @Joyce2013 Dank jullie wel!
    Ik denk dat ik hem nog mag herschrijven maar kon dat zo gauw niet vinden. Ik ga vanmiddag of morgen even het bureau bellen. Baalde gister te erg om dat te doen. Kost dan wel weer extra geld allemaal. Dus het zit niet echt mee nee!

Ik vermoed dat mijn zus nog wel een tijd bij ons blijft hoor. Alleen moet haar been geamputeerd worden en dat is toch wel weer heel heftig. Zowel fysiek als mentaal. Dus hoop dat ze daar doorheen komt.

18. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @Lvdv89 jeetje wat ontzettend heftig zeg, kan me voorstel dat het mentaal als fysiek inderdaad verschrikkelijk zwaar is.
    Hopelijk mag je hem herschrijven, maar kun je niet aangeven dat je door prive minder focus hebt, bedoel dat zou niemand je kwalijk nemen toch? Misschien hoef je dan ook niet extra te betalen? Het is in ieder geval super hefig allemaal meis, sterkte.

19. love7

love7 Actief lid

12 sep 2012
    497
    69
    28
    Vrouw
    NB
    Gister avond 2x overgegeven totaal niet ziek verder ik dacht zal toch niet maar helaas vandaag ongesteld geworden op naar ronde 5 xxx

20. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Joyce2013 heel oneerlijk. Mrja doen er helaas niks aan.
    Ja volgende week gyn. Nee ben er niet zenuwachtig voor. maar wie weet komt dat nog.
    Zien het wel. Verwacht er iig niet teveel van.

@Lvdv89 Jee wat heftig zeg van je zus.
    Heel veel sterkte jullie allemaal.

Ah nee wat ontzettend balen. :(

love7 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina