Mama's die gaan voor een 2e kindje Deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meisje93, 27 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Klopt, bij de oudste braken mijn vliezen op 38w4d om 23:30 uur en ben ik de dag erna spontaan bevallen. Alleen was mijn buik toen veel kleiner. Aan het eind vergelijkbaar met mijn buik met 32 weken deze keer. Ook had ik toen veel minder vruchtwater, dus de druk op mijn vliezen was minder, waardoor ik waarschijnlijk langer kon doorlopen. Je weet natuurlijk van tevoren niet hoe groot je buik wordt en hoeveel vruchtwater je krijgt, maar over het algemeen weet je lichaam wel hoe het werkt en is het allemaal al wat slapper, waardoor bij een volgende zwangerschap je buik weer groter wordt. Zou bij een 3e zwangerschap wel mijn grote angst zijn op nog eerder gebroken vliezen.

Klinkt bij jou idd als voorweeen. Zelf geen last van gehad. Eerste dagen nadat mijn vliezen gebroken waren alleen wat harde buiken omdat mijn baarmoeder gevoelig was door de open verbinding. Heb je vandaag nog veel last gehad?

@piscean: balen dat een break van je werk de tegenzin alleen maar erger heeft gemaakt! Is spw wel een richting die je weer op zou willen? Misschien zou je die opleiding kunnen opfrissen? Bijvoorbeeld met thuisstudie of zo?

Kelly84 vindt dit leuk.
  2. Lvdv89

Lvdv89 Bekend lid

2 okt 2017
    588
    456
    63
    Vrouw
    @Meisje93 Aah dank je wel! Ik jou ook! Het mag nu toch wel eens gebeuren. Wat je over je dochtertje zei met andere baby’s herken ik ook.
    Mijn dochtertje is al zo lief voor een pop. Lijkt me zo schattig met een broertje of zusje.

Die vriendin vond het wel pittig maar te doen. Ze was blij dat er iemand mee was. Las dat jouw man ook mee gaat toch? Ze konden zien dat er 1 eileider een beetje vernauwd was. Dus het was in ieder geval niet voor niks. Toen ze thuis kwam zei ze dat het voelde alsof ze heftige menstruatie krampen had.

Ik ben vandaag gebeld door mijn arts. Mocht zelf kiezen wat ik wilde gaan doen. Of nog verder aankijken zonder medicijnen, of terug naar Clomid of toch gaan spuiten. Ik heb voor het laatste gekozen. De kans dat ik zonder medicijnen een eisprong heb is toch heel klein. Helaas betekent een positieve test icm pcos niet altijd een eisprong zei de arts... dus ik ga toch voor het spuiten. Minder bijwerkingen en meer controle.
    Nieuw hoofdstuk en dat geeft ook wel weer een positief gevoel.

Dan moet ik waarschijnlijk volgende week ergens beginnen als ik ongesteld word. Maar eerst een prikinstructie...

3. Lvdv89

Lvdv89 Bekend lid

2 okt 2017
    588
    456
    63
    Vrouw
    @Meisje93 Aah dank je wel! Ik jou ook! Het mag nu toch wel eens gebeuren. Wat je over je dochtertje zei met andere baby’s herken ik ook.
    Mijn dochtertje is al zo lief voor een pop. Lijkt me zo schattig met een broertje of zusje.

Die vriendin vond het wel pittig maar te doen. Ze was blij dat er iemand mee was. Las dat jouw man ook mee gaat toch? Ze konden zien dat er 1 eileider een beetje vernauwd was. Dus het was in ieder geval niet voor niks. Toen ze thuis kwam zei ze dat het voelde alsof ze heftige menstruatie krampen had.

Ik ben vandaag gebeld door mijn arts. Mocht zelf kiezen wat ik wilde gaan doen. Of nog verder aankijken zonder medicijnen, of terug naar Clomid of toch gaan spuiten. Ik heb voor het laatste gekozen. De kans dat ik zonder medicijnen een eisprong heb is toch heel klein. Helaas betekent een positieve test icm pcos niet altijd een eisprong zei de arts... dus ik ga toch voor het spuiten. Minder bijwerkingen en meer controle.
    Nieuw hoofdstuk en dat geeft ook wel weer een positief gevoel.

Dan moet ik waarschijnlijk volgende week ergens beginnen als ik ongesteld word. Maar eerst een prikinstructie...

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Lvdv89 Nou heh! Wachten al zolang! :(
    Ah wat lief, vind je dat soms niet extra moeilijk om je kind zo te zien?

Nou ben benieuwd! Ja van die menstruatie krampen had de gyn verteld ja. Gelukkig ben ik dag erna ook vrij. Even bijkomen.
    Kijk, hebben ze dat gelijk op kunnen lossen? Ja klopt mijn man gaat mee. Stond ook als advies in de folder om iemamd mee te nemen. Sowieso om diegene te laten rijden..

Wat moet je gaan spuiten dan? spannend hoor. Hopelijk is dit jullie weg!

Lvdv89 vindt dit leuk.
  5. Kelly84

Kelly84 Fanatiek lid

16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    @Yesera nee gelukkig weet afgezakt want het was toch wel een vervelende pijn.
    Dan moet het maar in 1x doorzetten ;)

Oké ik snap het, maar zou je nog voor een eventuele 3de willen gaan? Ik niet Haha maar ML wel..

@Meisje93 bij die vriendin van mij zat er 1 zwaar verstopt en toen had de arts gezegd ik spuit nog 1x dat vloeistof door en dan moet het open gaan, zo niet dan zou ze onder t mes moeten(of willen natuurlijk)
    Maar door de 2de keer spoelen ging hij toch open)

@Lvdv89 wat fijn dat je arts heeft gebeld en je goed voelt om nu te gaan spuiten.
    Zijn dat dan hormonen die je moet gaan spuiten?

Lvdv89 vindt dit leuk.
  6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Kelly84 wat een geluk dat het met spoelen open gegaan is.
    Scheelt weer een operatie. :)

Kelly84 vindt dit leuk.
  7. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    @Meisje93 en @Lvdv89 mijn duimen draaien heel hard voor jullie! @Lvdv89 ik hoop dat de positieve test toch van een eisprong kwam!

@Kelly84 oei klinkt vervelend.. Bij A. Geen voorweeën oid gehad. Het begon gelijk met flinke rug weeën, na een kwartier de vk gebeld en bleek in een half uur al op 8 cm te zitten :rolleyes:

Hier: net terug van ronde 1 prikken voor de suikertest. Straks om 11 uur weer prikken. Zit bomvol met eten :o:
    Gisterenavond op advies van de vk langs de hap gegaan. Heb al dagen last van hartkloppingen, benauwdheid en soms ook duizelig.. Gisteren na het boodschappen doen, viel ik zowat bijna flauw:eek: dus samen met ml voor de zekerheid naar de hap gegaan. Lichamelijk mankeert er gelukkig niks met me. En de klachten zijn niet zorgelijk voor de zwangerschap. Ik moet van de arts wel een flinke stap terugdoen en meer rust nemen. Wat ik gisteren had was een hyperventilatie aanval en dat schijnt vaker voor te komen bij zwangere vrouwen. Nu mag ik vandaag helemaal niks meer doen van ml :o: geen idee hoe ik mezelf bezig ga houden... Stil zitten is niks voor mij :rolleyes:

Lvdv89 vindt dit leuk.
  8. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ja liever zet het echte werk idd gewoon in 1x door! Fijn dat het nu weer rustig is.
    Qua aantal kinderen.... tja heb heel lang 1 genoeg gevonden en heb er nu 2, dus zeg nooit nooit! Qua gevoel momenteel zou ik best nog 1 bij willen, of zijn dat de hormonen die nu nog spreken :D:p. Maar een 3e zou vooral praktisch en financieel bezwaren opleveren. Ik kan de jongens nu zelf vervoeren, met een 3e erbij kan dat niet. We hebben namelijk geen auto en nu ook financieel niet de ruimte om er een aan te schaffen. Ik heb een scootmobiel met kinderzitje achterop. Momenteel zit de oudste daar nog in en heb ik de kleine in de draagzak. Als de kleine kan zitten, dan kan hij achterop en gaat mijn oudste meer fietsen. Als we voor een 3e zouden willen gaan, dan zou ik daar niet te lang mee willen wachten. Wordt er namelijk ook niet jonger op ;). Maar ja, 2 kleine (zittende) kinderen op de scootmobiel gaat niet. Qua ruimte in huis zouden er dan waarschijnlijk 2 kinderen bij elkaar op de kamer moeten slapen, terwijl ze nu zo fijn ieder een eigen kamer hebben. Maar als ik naar mijn neefjes van 3 en 7 kijk, die willen nu juist samen op 1 kamer dus mogelijk willen onze kids dat later ook wel. Als we nu een loterij zouden winnen, dan zeg ik we gaan ervoor :rolleyes::D

9. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Oei @Manana, dat klinkt niet helemaal goed. Wel luisteren naar je man en de arts hoor! In het ziekenhuis bracht ik mijn dagen met volledige bedrust door met tv kijken, netflix kijken, appen, kletsen met mijn buurvrouw (die heb jij thuis natuurlijk niet naast je liggen ;)), haken, tijdschriften lezen en dutjes doen. Hopelijk voel je je snel beter!

Manana vindt dit leuk.
  10. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @Lvdv89 fijn dat je mocht kiezen, en stoer dat je gaat spuiten. Maar inderdaad een nieuw process en hopelijk met snel een mooi resultaat. Spannend allemaal.

@Kelly84 hahaha hier wil manlief er inderdaad ook nog wel een 3e bij, ik zei prima maar doe jij dan ook de zwangerschap haha!!

@Manana jeetje wat heftig meis, doe je wel rustig met jezelf. Al is het moeilijk, neem je rust.

Hier naar de diabetes verpleegkundige geweest en die was hartstikke tevreden, dus stond met 10 minuten weer buiten. Nu volgende week naar de internist. En vandaag me laatste werkdag!! Jippy!!! Hahah op naar me verlof!

Manana, Lvdv89, Kelly84 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Lvdv89

Lvdv89 Bekend lid

2 okt 2017
    588
    456
    63
    Vrouw
    @Meisje93 Ja was gelijk verholpen. Ze gingen voor de zekerheid nog wel een echo maken. Maar dat was meer om het zeker te weten.

Ik hoorde de arts gonal zeggen? Maar geen idee of het daadwerkelijk zo heet. Ik krijg as maandag de prikinstructie bij de fertilliteit assistente. Dus dan ook de prikken ophalen bij de apotheek. En dan dag 3 beginnen. Ben benieuwd!

Ik vind het wel moeilijk om haar zo te zien ja! Ze is ook zo gek op andere kindjes. Dat ik haar echt wel een broertje of zusje gun. Ik had ook zo gehoopt dat ze dicht op elkaar zouden zitten... Maar goed wie weet is 2019 dan ons jaar ;)

@Kelly84 ja dat zijn dan hormonen die ik moet gaan spuiten. Hopelijk met minder bijwerkingen. Dat lees ik in ieder geval veel online.

@Manana dank je wel! Wel rustig aan doen hoor! Beter voorkomen dan dat je echt ergens flauw valt. Aankomende dagen veel tijd doorbrengen op balkon/tuin met het lekkere weer? Of naar een speeltuin waar de kleine kan spelen en jij op een bankje erbij kan zitten

@Joyce2013 Haha ik zou er ook zo graag 3 willen! lijkt me het perfecte aantal. Maar weet wel dat ik tijden mijn eerste zwangerschap zei dat ik niet wist of ik dit nog wel een keer wilde. Gelukkig vergeet je dat ook weer snel.

Wat fijn dat je goed nieuws heb gehad! Lekker gaan genieten van je verlof en het lekkere weer wat eraan komt.

Joyce2013 vindt dit leuk.
  12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Manana superlief! ♡

Heel veel succes met die suikertest. Hopelijk zijn alle metingen goed.
    Oei dat klinkt niet goed meis. Rustig aan gaan doen jij!

@Kelly84 ben benieuwd wanneer deze beeb zich gaat melden.

@Fluss1984 hoe gaat het daar bij jullie?

@Yesera Dat zijn indd lastige overwegingen. Maar nu eerst lekker van je kleine ventje gaan genieten. :)

@Joyce2013 Wat fijn! En je laatste werkdag alweer. Heerlijk zeg.
    Zeker nu het mooie weer eraan komt.

@Lvdv89 Super zeg!
    Ja zag in de folder staan, dat ze na de HSG nog een controle echo doen.

Pfoe spannend hoor! Gonal zie ik wel eens in handtekeningen staan. Zou goed kunnen hoor.
    Hoe vindt je dat. Dat je jezelf moet gaan prikken?
    Zo bizar, 1ste door de pil heen toch? En nu dit.

Rot heh, dat dat dan niet wilt lukken. :( Net toen ze ging slapen. Pakte ze de pop uit de wieg. Slaap lekker baby. Kusje & een knuffel. Pff wat had ik het even moeilijk.
    Zo daar schrok ik even van. 2019!
    Maar indd. een 2018 kindje zit er niet meer in. :(
    Op naar een 2019 baby dan maar. ♡

Manana vindt dit leuk.
  13. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Vandaag is een mooie dag voor ons: we zijn eindelijk thuis met Sam. Na 24 dagen ziekenhuis kennen we ons huis bijna niet meer terug... hopelijk nu alleen nog maar genieten!

Joyce2013, Kelly84, Manana en 5 anderen vinden dit leuk.
  14. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Oh wat fijn!!! Geniet ervan!!

15. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wat fijn! ♡
    Nu heerlijk gaan genieten van jullie gezinnetje!

16. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ja genieten van deze kleine man doen we zeker! Sinds vannacht is hij weer wat minder onrustig, dus we hebben een stuk beter geslapen. En het weer is heerlijk! Dus net lekker met beide jongens naar de kinderboerderij geweest.
    Wat naar om je te realiseren dat het sowieso geen 2018 baby meer wordt :(. Maar nog genoeg tijd voor een zwangerschap in 2018, dus dat moet het gewoon echt gaan worden!! Begonnen in 2017, zwanger in 2018 en baby in 2019 :thumup:.

Manana vindt dit leuk.
  17. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wat fijn! Nachtrust doet een mens goed. :D
    Het is zeker lekker weer!
    Laat dat maar ons motto zijn.

Yesera vindt dit leuk.
  18. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Oh wat fijn om te horen! Nu lekker van elkaar genieten!!

19. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Ik heb heel braaf mijn rust gepakt vandaag en voel me idd beter :) ik heb zelfs niet hoeven koken. Ml heeft A. mee de tuin in genomen en hebben samen een heerlijke barbecue diner klaargemaakt :D

@Yesera tnx for the tips. Ik heb een bijna kleuter rondlopen in huis. Die houdt mij ook goed bezig :p
    Fijn dat jullie wat meer hebben kunnen slapen :)

Moet morgen om 8 uur bij de fysio zijn. Geen zin in, maar wel nodig :rolleyes:

20. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @Fluss1984 wat ontzettend fijn dat jullie eindelijk thuis zijn. Nu heerlijk genieten van jullie mooie gezin.

@Yesera wat fijn dat hij minder onrustig is, heerlijk genieten inderdaad van het mooie weer en elkaar.

@Manana goedzo dat je je rust hebt gepakt. En fijn dat je man zo lief voor je is. Succes bij de fysio!

Manana vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina