@Kelly84 oo gelukkig viel het mee en was het alleen de vulling en stond je snel weer buiten. Kleine man was iets verder ingedaald maar nog niet helemaal. Gyn verwacht eigenlijk ook niet dat er spontaan iets gaat gebeuren de komende dagen, en zei we maken er dinsdag een mooie gentle sectio van. Dus ga daar maar vanuit, en genieten van de laatse dagen beweging in me buik. @123abc wat bijzonder om samen zwanger te zijn, fijn dat alles goed met jullie gaat. Ook alweer 33 weken, gaat snel zeg! Lekker van genieten! @Meisje93 hoe laat moet jij naar de gyn?
Alle bloeduitslagen waren goed. TSH zat wel net op de grens. Hebben 54% kans, dat het binnen een jaar raak is. Nu dus een jaar zelf gaan proberen.
yep. Ja wel goed. Het liefst raak ik zsm zwanger zonder al teveel toeters en bellen. Het is allemaal zo ontzettend dubbel.
Ja dat kan ik me dus goed voorstellen, nog een jaar klinkt zo verschrikkelijk lang. En je wilt gewoon snel zwanger zijn. Het idee is fijn dat het allemaal oke is, maar het lost momenteel niks op waarom het dan niet mag lukken. Vind het gevoelsmatig erg lastig, knuffel!
Dankje! X Ja het is allemaal zo tegenstrijdig! Alles ziet er goed uit. En toch wachten we alweer 13 maanden. Proberen het rustig af te wachten.
Nou opzich wel heel fijn dat jullie dus allebei wel gewoon gezond zijn. En nu keihard duimen dat het gewoon zo snel mogelijk raak is! En misschien heeft dat doorspoelen wel toch wat goeds gedaan! Ik blijf voor je duimen! @Joyce2013 nou fijn dat je de juiste keuze hebt gemaakt! En indd nu nog even genieten van dat getrappel in je buik! En sterkte met het warme weer nog even vooral van t weekend! @123abc ja is ook stom om nu naar de tandarts te gaan Haha maar ik heb zelf eergister gebeld voor een afspraak zo snel mogelijk kon komen voordat het nog erger zou worden.. Ah nou de hielprik heeft ze gehad en de gehoortest die was gelukkig helemaal goed. Daarna nog lekker in t badje, en toen hebben we heerlijk van 1 tot half 4 geslapen.
@Kelly84 wie weet. Wachten het af. Fijn dat de gehoortest goed was. Wauw wat een heerlijke lange middagslaap.
Ja die hadden we ook echt allebei even nodig. Dan denk je van “even naar de tandarts” is toch wel wat pittiger als dat je van te voren denkt. En Mn baarmoeder zakt voor het mooie net iets te langzaam dus moet echt nog wat rustiger aan gaan doen. En niet denken van oh joh ik kan ook nog wel even de vaatwasser uitruimen.. Ik voel er verder weinig van maar werd wel terug gefloten vandaag
@Meisje93: wat fijn dat alles goed met jullie beide is. Een jaar lang zelf proberen is wel lang idd. Maar hopelijk hebben jullie het echt niet nodig! Ik duim voor je dat de HSG jullie vruchtbaarheid nog even een boost heeft gegeven waardoor er op korte termijn een positieve test in jullie handen ligt! @Joyce2013: wauw echt nog maar een paar nachtjes voor jullie de kleine gaan ontmoeten. Fijn dat je een gentle sectio krijgt. @123abc: bij jou schiet het ook alweer op! En wat leuk om met zoveel (schoon)zussen tegelijk zwanger te zijn. @Kelly84: fijn dat de hielprik er weer op zit en de gehoortest goed was. Eerste diploma is dus al binnen . Wel balen van je kies, maar gelukkig was het vandaag snel opgelost. Wij zijn woensdag bij de kinderarts geweest. Hij vond de longen van kleine man niet goed klinken. Hij hoorde duidelijk dat hij erg veel moeite heeft met uitademen. Voor de zekerheid een longfoto gemaakt om te kijken of ze wel helemaal ontwikkeld waren of dat er andere afwijkingen te zien zijn. Dat was gelukkig niet het geval! De arts vermoedt nu dat het tracheomalacie is. Dat betekent dat de luchtpijp nog onrijp is en daardoor zijn stevigheid mist. Normaal beweegt de luchtpijp nauwelijks mee met de ademhaling, maar bij kleine man dus wel. Na de inademing vernauwt deze (klapt in zeg maar), waardoor hij niet goed kan uitademen. Goede nieuws is dat dit iets is waar hij overheen kan groeien, dus het is een kwestie van de komende maanden afwachten of de klachten idd minder worden. Dus hopelijk is dat het inderdaad! Meeste kinderen zijn er voor hun 1e, uiterlijk 2e verjaardag vanaf. Slechts bij een klein percentage blijven de klachten aanwezig. Inspanning verergert de klachten. Door het drinken zet de slokdarm ook uit, waardoor deze de luchtpijp nog meer dicht duwt. Daardoor drinkt de kleine dus ook heel onrustig en heeft hij ook heel veel moeite met boeren. En daardoor houdt hij teveel lucht binnen, waardoor hij weer meer buikkrampjes krijgt . Vandaag heben mijn man en ik overdag alle voedingen met de fles gegeven (en ik dus alles gekolfd). Bij borstvoeding komt de melk natuurlijk niet geleidelijk uit mijn borsten, waardoor hij soms grote hoeveelheden melk moet verwerken. Daardoor zet de slokdarm natuurlijk extra uit, wat het voor hem alleen maar zwaarder maakt. Uit een fles komt de melk met een geleidelijke stroom, dus is het uitzetten van de slokdarm ook geleidelijker. Het drinken zelf veroorzaakt nog steeds benauwdheid, maar we merken wel dat hij rustiger drinkt, daardoor rustiger is na het drinken, makkelijker boert en vandaag ook minder krampjes had. Net de avondvoeding weer gewoon aan de borst gedaan (omdat ik het nogal een gedoe vind om ook weer 's nachts te gaan kolven), maar merk nu al een groot verschil. Hij dronk weer super onrustig en is dat nu ook nog steeds. Moet dus nog even aankijken wat we daarmee gaan doen. Over 4 weken moeten we weer op controle en ze blijven hem volgen tot hopelijk de klachten verdwenen zijn.
@Manana: jij was toch van plan om volledig te kolven en aan te bieden met de fles? Dat had je toch ook bij de oudste gedaan? Hoe deed jij dat 's nachts? Alle voedingen kolven of sloeg je dat 's nachts over? Ik denk er serieus over om hem in de nacht ook de melk met een fles te geven en man zegt dat doe ik wel dan kan jij slapen. Maar ik ben bang dat als ik niet op die momenten ook kolf, dat mijn lichaam dan denkt dat er op die momenten geen voeding nodig is en dus de melkproductie terugschroeft. Wil niet met een tekort aan melk komen te zitten. Heb jij tips? Of een van de andere dames?
Klopt. Ik sloeg de nachten gewoon over. Al vanaf de kraamweek sliep A. De klok zowat rond maar ik kolfde in de ochtend uiteindelijk gewoon 2 grote flesjes vol. Ik had een overvloed aan productie, waardoor hij minder snel achteruit ging. Ik kolfde beide borsten altijd tegelijk helemaal leeg. Dit zorgt voor een goede productie zeggen ze. Hopelijk zal het bij de 2e ook net zo goed gaan.. Hoe zit het met je productie? Hoeveel kolf je per keer per borst? Ik zou in de nacht gaan kolven wanneer je borsten op knappen staan en dit elke keer wat uitstellen zodat je uiteindelijk de nacht door kan slapen.. Ten minste als je productie goed blijft gaan.. Probeer beide borsten tegelijk te kolven (dus niet iedere keer de andere pakken net zoals bij life voeden doet). Dit helpt de productie om op gang te blijven en zelfs toe te nemen. Heb je een elektrische kolf?
Op de andere berichten zal ik morgen reageren. Moet nodig slapen nu A. ook weer ligt te snurken na een enge droom
Dank voor je reactie! Ik kolf idd altijd beide borsten en heb een elektrische kolf. Hij drinkt nu 120 ml goed op en ik kolf meestal tussen de 120 en 180 ml totaal. Gisteren om 22:45 laatste voeding (aan de borst). Toen om 02:00 flesje en om 6:30 weer. Had helaas maar 1,5 voeding klaarstaan, dus moest om 02:00 na het flesje wel nog kolven. Heb dus wel iets extra productie, maar niet heel veel. Denk namelijk dat hij ook snel wat meer dan die 120 zal willen drinken, omdat hij daar nu net aan tevreden mee lijkt. Mocht ik vandaag genoeg extra kolven voor 2 flesjes op voorraad, dan ga ik vannacht eens kijken wat er gebeurd als ik die voeding rond 02:00 uur niet kolf.
Nee nog even rustig aan doen hoor. Nu kan je je nog lekker laten verwennen. @Yesera ik hoop het ook! Wat een geluk dat hij hier overheen kan groeien. Nu weten jullid iig wel de oorzaak. Lijkt me behoorlijk pittig om nu alleen maar te gaan kolven. Maar een rustig/tevreden kindje is je ook veel waard.
@Yesera Goed van je dat je gaat kolven! Hoop voor je dat de productie gewoon goed blijft! Maar als het beter is voor de kleine dan zou ik het ook zeker proberen. @Meisje93 beetje dubbele uitkomst dus. Aan de ene kant fijn dat er niks geks uit is gekomen, maar toch jammer dat je nu nog een jaar zelf probeert, lijkt me. Zit toch in je achterhoofd dat je al een jaar achter de rug hebt denk ik. Maar we gaan gewoon duimen voor een snelle zwangerschap!
@123abc ja dat was het eerste waar ik aan dacht. We hebben er al een jaar op zitten. mrja. We gaan het beleven aankomende rondes. bij jou schiet het ook al op.