Mama's die gaan voor een 2e kindje Deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meisje93, 27 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    Ja die richtlijn is er inderdaad meer zo van: met bv weet je niet hoeveel je geeft, dus áls je wilt kolven kun je dit ongeveer aanhouden. Maar in principe geldt natuurlijk: bv mag altijd.

Anderzijds zit ik nu ook meteen te denken... de fles schijnt "makkelijker" te drinken en is dus minder vermoeiend, duurt minder lang, en is daarom misschien ook minder verzadigend? Misschien dat hij aan de borst wel tevreden zou zijn met die hoeveelheid omdat t dan moeilijker drinken is. Misschien toch eens een lactatiekundige vragen? (Of misschien heb je dat al gedaan? Oeps... sorry!)

2. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ja fles drinkt idd makkelijker. Ik geef de fles rechtop (volgens therapeutisch voeden), dus dan moet hij er wat meer moeite doen. Maar vandaag is hij ook met die 120 ml niet tevreden. Dus zoals @Meisje93 zegt denk ik dat hij nu door de hitte gewoon meer dorst heeft. Heb vandaag dus lekker veel met hem aan de borst op bed gehangen. Gelukkig werkt het goed hoe ik hem nu aanleg. Soort van natuurlijke borstvoedingspositie maar dan ligt hij niet op mijn buik, maar meer langs mijn zij. Krijgen we dat samen ook direct samen onder de knie.
    Jij ook alweer 36 weken! Hoe voel je je nu? Nog steeds in je bubbel?

@Kelly84: hoe gaat het met jouw kleintje met deze hitte?

En hou jij het nog een beetje uit @Joyce2013?

Kelly84 vindt dit leuk.
  3. Kelly84

Kelly84 Fanatiek lid

16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    Ja ze doet het super goed.
    Alleen begin ik een soort nu te twijfelen wat ze vannacht aan moet.
    Ze ligt naast mij in bed op een Voedingskussen met een hoes van een aankleedkussen erover heen.
    Ze heeft tot nu toe alle dagen gewoon met lange broek(dun stofje) en shirtje en rompertje met korte mouwen en sokjes en een dekentje naast me geslapen. Temp netjes op 37,1 en snachts zelfs een keer 36,5.
    Nu heeft ze een dun jurkje aan Met dunne legging en sokjes en dan een romper zonder mouwen. Ze zweet niet, en der temp was net netjes 36,9. En dat terwijl ze al wel heel de tijd warm bij ML op zn borst lag. Nu denk ik dat ik dit maar aan hou maar dan maar een dun lakentje pak voor over haar heen.
    Zal dit te veel zijn of goed?
    Ik heb het raam ook lekker op een kier zodat het vannacht wel goed ventileert.
    Pfff lastig met zo’n heel
    Kleintje.

4. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Fijn dat het zo goed gaat! Haar temp is mooi zo, dus zou het idd zo houden. Voor nu een dun lakentje over haar heen en als ze vannacht een keer wakker wordt nogmaals temperatuur meten. Afhankelijk daarvan kun je altijd nog een dikker dekentje doen.

Kelly84 vindt dit leuk.
  5. Kelly84

Kelly84 Fanatiek lid

16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    Dankje wel voor je snelle reactie ;)

Yesera vindt dit leuk.
  6. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    Haha zo voed ik Mees ook nog steeds. Hij op zijn zij en ik op mijn zij, allebei liggend op mijn bed. Heerlijk! Ik vind die houding ook echt het fijnst. Kost me de minste moeite. Andere houdingen geven zo snel rugpijn of een lamme arm!

Ja ik zit nog steeds in mn bubbel haha! Niet echt dat ik dromerig op de bank zit ofzo, maar meer dat ik een hele duidelijke focus heb (die bevalling) en dat ik daar onwijs naar toe leef. Alles wat daar niet mee te maken heeft, vergeet ik gewoon ofzo... heel apart!

123abc en Yesera vinden dit leuk.
  7. Kelly84

Kelly84 Fanatiek lid

16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    @Yesera net toch maar even der jurk en korte mouwen romper en legging en sokjes gewisseld voor een lange mouwen romper met legging en sokjes.
    Ze had helemaal plakkerige haartjes in der nek. Temp was wel netjes 36,9 maar normaal snachts 36,5.
    Toch voor de zekerheid dus maar 1 laagje eraf gehaald. Zo lastig dit.

8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    lijkt me ook erg lastig. Het is natuurlijk ook erg benauwd. :(

Kelly84 vindt dit leuk.
  9. Kelly84

Kelly84 Fanatiek lid

16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    Ja ik vind het echt moeilijk!! Ze is ook nog zo klein. Maar ze slaapt gelukkig verder super, maar je wil ook niet dat ze het te warm of te koud hebben.

Wel apart, vorige week zondag lag ik nu Mn eerste weeen op te vangen en hadden we rond dig tijdstip Mn schoonouders gebeld om te vragen of ze onze dochter wilde komen ophalen zodra ze aangekleed waren.

10. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Zo samen op de zij liggen met voeden ligt idd heel fijn in de nacht. Alleen is zoontje in die positie ook erg onrustig. Ik lig dan zelf ook niet op mijn zij, maar op mijn rug met kussens onder mijn hoofd, nek en schouders. Kleine ligt aan de linkerborst het liefst op zijn zij schuin over mijn buik. En aan de rechterborst ligt hij het liefst op zijn zij tegen mijn zij. Als ik ga zitten, op mijn zij liggen of voorover buk dan kan hij de melkstroom niet aan in combinatie met zijn benauwdheid. Als ik op mijn rug lig, komt de melk er minder snel uitgestroomd. Het is de een gedoe, maar het lijkt te werken.

@Kelly84: 36.9 is voor de nacht ook heel mooi hoor! 36.5 was voor mijn zoontje al te koud. Voor hem was het het beste om boven de 36.7 te hebben. Hij zat meestal tussen 36.7 en 37.3. Bij 36.5 begon hij al echt te fladderen. Maar als jouw meisje plakkerige haartjes had, dan is wat lager juist comfortabeler voor haar. Vooral doen wat goed voor haar aanvoelt.

@Meisje93: hoe gaat het met jou op het wachtbankje?

milou1991 en Kelly84 vinden dit leuk.
  11. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Kelly84 ja apart heh. En nu heb je een prachtige meid naast je. :)

@Yesera Goed hoor. Inmiddels 9dpo
    Wachten het maar weer rustig af. Het is immers alleen maar wachten & wachten.
    Maand in, maand uit. ;)

love7, Yesera en Kelly84 vinden dit leuk.
  12. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @Meisje93 nou inderdaad je wacht je eigen suf! Hopelijk hoef je niet lang meer te wachten, ik duim voor je.

@Kelly84 per kindje inderdaad erg verschillend hoe ze reageren op de warmte. Het is echt even zoeken naar wat confortabel is nu met dit weer. Bij ons zo heet op de kamers (op zolder) dat we een mobiele airco gaan halen, mag natuurlijk niet aan aan als de baby er is maar kunnen wel voor koelen. Hopelijk krijgen we de kamertemperatuur dan op schappelijke waarde.

@Yesera ja vandaag gaat het wel, zo blij met de bewolking, even bijkomen gewoon. Vannacht was 27 graden op onze kamer dat was echt een rot nacht dus. Hopelijk vannacht beter, ben echt moe!

Kelly84 vindt dit leuk.
  13. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Nou wachten hebben jullie wel genoeg gedaan!

14. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    @Meisje93 Knuf! Mijn duimen draaien voor je... Hopelijk wordt het lange wachten binnenkort beloond!!

@Joyce2013 Ik zat laatst ook aan zo'n airco te denken. Heb het nu al zwaar met de hitte en de zomer is nog maar net begonnen :confused: Hoe is het verder met je? Ben er klaar voor?

@Yesera ohhh ik had daar nog nooit van gehoord. Zal het eens aan de kraamzorg of cb navragen als de kleine er is :rolleyes:

@TiToTam haha oepsss :roflmao: Ik heb gisteren de ventilator mee naar de zolder genomen. Heb een kast een aantal dozen met babykleren uitgeruimd en toen werd het me te heet daarboven. Moet nog een aantal dingen opgeruimd worden daar, maar het grootste deel is al gedaan :D Verder een paar babywasjes gedraaid. Ik ga ze denk ik echt niet strijken. Kan geen warmte om me heen verdragen o_O Daarna mocht ik niks meer doen van ml, dus verplicht op de bank serie gekeken :o:

@Kelly84 gaat ineens hard he zodra ze er zijn :oops: Fijn dat het zo goed gaat met de kleine meid. Lekker genieten van je roze wolk meis :)

Kelly84 vindt dit leuk.
  15. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @Manana wij gaan toch voor een split airco voor in de hal zodat hij beide slaapkamers kan koelen. Nu nog even via marktplaats iets vinden haha. Het blijft de komende week ook gewoon warm dus moeten echt iets.
    Verder alles bijna klaar, vandaag de bedden nog even wassen. Dweil door het huis dan is alles schoon.
    Enveloppen komen straks binnen dus die ga ik vanmiddag schrijven. Nog even postzegels halen en en bad antislip mat.
    Vanmiddag bloedprikken en bellen hoe laat ik morgen aan de beurt ben. Vijd het zo gek morgen gewoon onze kleine man. Net voor de laatste keer gewogen en precies 13 kilo aangekomen, zo veel minder dan de vorige keer! Heel blij mee! Vanavond nog even de laatste buikfoto en dan gaan we er voor!

123abc, Kelly84 en Manana vinden dit leuk.
  16. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Joyce2013 ik hoop het niet. Al ben ik er wel bang voor, dat het nog lang gaat duren.

ideaal hoor een airco. Hij staat nu ook weer aan op E. haar kamertje.
    Heel veel succes met de laatste dingetjes. Lijkt me zo gek, om te weten dat je morgen je kleine mannetje in je armen hebt.
    Netjes hoor 13 kilo!

Jawel heh. :p

@Manana dankje ♡

Jij bent al druk bezig zeg! Heeft geen haast heh. Beeb blijft als het goed is nog zo'n 10 weken zitten.

17. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Allemaal de schuld van de hormonen :roflmao: Kan me echt niet inhouden :oops:
    Ik heb ook zo'n vaag gevoel dat de baby wat eerder gaat komen... Hopelijk niet eerder dan 37 weken, maar wil voor de zekerheid de belangrijkste dingen gedaan hebben. Ook omdat ik straks in de zomer hoogzwanger ben en veel minder kan dan nu probeer ik zoveel mogelijk al gedaan te krijgen :)

18. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @Meisje93 nou hoop het niet voor je hoor jullie wachten al veel te lang.
    Ja geloof het meteen dat het ideaal is vakantiegeld is ook binnen dus anders maar een nieuwe aanschaffen. Het is gewoon niet te doen voor de beeb straks in zijn kamertje.
    Nou het is ook echt heel bizar hoor, voel me zo gek! Het is praktisch maar niet romantisch zeg maar. Maar vast allemaal verdenen zodra ik hem vast heb.

19. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Het is ook echt bizar en toch super leuk! Morgen heb je de beeb gewoon in je armen! Zo gaaf! Geniet nog maar ff van je buikje ;)
    Wow 13 kilo is idd erg netjes!

Joyce2013 vindt dit leuk.
  20. Kelly84

Kelly84 Fanatiek lid

16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    @Joyce2013 oh zo spannend zeg morgen heb je gewoon je kleine man in je armen!
    En 13kg is super netjes zeg!!
    Hier 19kg in het totaal, maar met de eerste 18kg en dat was maar tot 36 weken.
    Maar er is alweer 8kg af, en dat binnen een week. Doe er niks voor en als het zo langzaam door gaat vind ik het prima.
    En ben benieuwd naar de airco, welke het uiteindelijk is geworden.

@Manana herkenbaar hoor die nesteldrang. Hier had ik ook zwaar de gedachten dat ze eerder kwam.
    En joh het kan allemaal maar af zijn toch;) en wat je zegt hoog zomer zwanger zijn is al super zwaar.

Deel Deze Pagina