Mama's die gaan voor een 2e kindje Deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meisje93, 27 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Volgens mij had ik het nog niet gezegd hier. Ik heb ook pas gister het contract getekend. En met bijna 29 weken zwanger vind ik het knap dat je sowieso dingen bijhoudt. Plaats je trouwens wel een foto als je het bed af hebt?

2. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Haha valt nog mee dan :D Moet zeggen dat m'n geheugen eigenlijk nog wel redelijk goed werkt, ik heb vooral af en toe last van woordvindingsproblemen. En zal zeker foto's plaatsen als kamers af zijn! Heb er echt zin in om mee aan de slag te gaan, de plannen zijn zo gaaf, hoop dat het ook zo leuk wordt :D

Twinkle81 vindt dit leuk.
  3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @TiToTam dankjewel!

heel veel succes met het schilderen. Maar goed aan jezelf denken hoor.

@Twinkle81 gefeliciteerd met je nieuwe baan!
    Als ik dat nog niet gezegd heb. :oops:

Twinkle81 vindt dit leuk.
  4. love7

love7 Actief lid

12 sep 2012
    497
    69
    28
    Vrouw
    NB
    Waaauw geweldig!!!! Het is je zo gegunt geniet ervan ♡♡♡

5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    dankjewel! X

love7 vindt dit leuk.
  6. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Is het al een beetje geland @Meisje93? Of kun je het nog niet zo goed geloven?

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Nee nog totaal niet. Ben blij als het maandag is. Morgen officieel mijn NOD (16dpo)

Yesera en 123abc vinden dit leuk.
  8. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    Oooooooooh @Meisje93 wat zie ik nou?! Wat gaaf!!!!! Moet even een traantje wegpinken hoor... #hormonen Wauw!!!!!! Van harte gefeliciteerd!!!

123abc vindt dit leuk.
  9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Dankjewel! :)
    Nu hopen dat het goed mag blijven gaan.

milou1991 vindt dit leuk.
  10. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    @Manana ik zou zeker niet vaccineren tijdens de zwangerschap. Het vaccin waarmee je wordt ingeënt is namelijk niet voor zwangeren bedoeld. Je bent letterlijk een wandelende studie dan. Ik had dat er niet voor over. De gezondheid van mijn baby en mij gaat voor alles. Leuk dat zij zo'n studie doen, maar aan mijn zwangere lijf geen polonaise!

Maar misschien ben ik wat bevooroordeeld. Mijn kinderen worden sowieso niet gevaccineerd. ;)

11. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik heb mij verder niet specifiek verdiept in de kinkhoest vaccinatie, maar in andere landen doen ze het al langere tijd. Hier ben je dus geen 'proefkonijn' meer ;) . In o.a. Groot Brittannie wordt het al een aantal jaar gegeven via het RVP.

Het vaccineren in het 2e trimester is nog niet voldoende onderzoek naar gedaan, maar van het 3e trimester wel .
    Het RIVM heeft een uitgebreid artikel in begrijpbare taal op hun site staan over de kinkhoestvaccinatie. Daaruit blijkt ook dat het geen levenslange bescherming geeft (en het is echt een enge ziekte. Dochter van een vriendin liep zelfs met de milde vorm helemaal blauw aan). Op de site staat ook een link naar onderzoeken van het vaccin en een link naar Lareb, de overkoepelende organisatie waar ALLE bijwerken van medicijnen (en dus ook vaccinaties) moeten worden ge -en vermeld, ook als het waarschijnlijk toeval is dat het opkomt na een medicijn (zo zorgen de medicijnen die ik dagelijks neem mogelijk bij 1% van de gebruikers voor een laag geboortegewicht en/of vroeggeboorte, maar het is nooit aangetoond dat het door het medicijn komt. Het kan ook toeval zijn. Toch wordt het vermeld, want alleen dan kun je en goed overzicht krijgen)

https://lci.rivm.nl/richtlijnen/kinkhoestvaccinatie-zwangere-vrouwen

Ik moet eerlijk zeggen dat ik, als pro-vaccinatie en dus ook met een 'gekleurde' mening, niet zou weten wat ik zou doen. De laatste keer met bloedprikken, 2,5 week geleden, had ik mijn hele onderarm blauw (zo erg dat iemand aan mij vroeg of ik geen sepsis, bloedvergiftiging dus, had door het prikken, maar er was gewoon slecht geprikt) en ik ben al als de dood voor naalden. Voor mij is het dus meer een angst overwinnen door de naalden ;) (tetanus heb ik wel 2 jaar geleden nog gehad en ben ook 2 jaar geleden getiterd, dus weet welke antistoffen ik draag van kinderziektes)

Yesera en Manana vinden dit leuk.
  12. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Dank voor de reacties meiden. Ik heb vanmorgen mijn ha gesproken hierover. Hij gaf ook aan dat NL er zelfs mee achter liep. In andere landen krijgen zwangere vrouwen het standaard in hun derde trimester en is het zelfs verplicht. In Beligië al sinds 2010 of 2012 begreep ik. Zelfs aanstaande vaders krijgen daar de vaccinatie. Hij heeft het iig aangeraden te doen. Zeker nu ik er ook een (bijna)kleuter rond heb lopen die 4 dagen per week na de psz gaat en allerlei ziektes op kan lopen daar. Hij gaf aan dat er in NL in 2017 het aantal dode baby's door de ziekte toe heeft genomen. Vandaar dat ze in NL nu de vaccinatie ook aanbieden.

Nu ik het met de arts besproken heb, heb ik besloten mij te laten vaccineren :)

Yesera, Twinkle81 en Lvdv89 vinden dit leuk.
  13. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    @Meisje93 vandaag is officieel je NOD. Hoe voel je je?

14. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    (Dubbel)

15. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    gisteren was mijn NOD. :)
    Ben nu 17dpo.
    Qua kwaaltjes voel ik me helemaal zwanger.
    Besef is er nog niet. Zo onwerkelijk nog.

love7 en Yesera vinden dit leuk.
  16. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Blij dat je je zelf goed hebt laten voorlichten en zelf de keuze hebt gemaakt (en niet door een ander hebt laten doen)

Manana vindt dit leuk.
  17. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Heerlijk @Meisje93, laat dat besef maar fijn indalen de komende weken! Op naar een goede eerste echo met een kloppend hartje!

Toch vreemd ook dat dat beleid overal zo verschilt. Ik heb er nog niks over gehoord van de vk over die vaccinatie. Ik ben ook als de dood voor naalden, vond mezelf dus heel dapper vorige week met bloedprikken. Maar heb het idee dat onze vk toch sowieso wat terughoudender is. Als ik hier lees dat mensen geprikt worden op diverse vitamines en als ik er naar vraag, is dat niet nodig en zelfs geen optie. Lengte en gewicht schatten doen ze ook niet, houden het altijd op gemiddeld tenzij het heel gek loopt natuurlijk. Op zich ook wel fijn, geen poespas en geen stemmingmakerij maar blijft bijzonder dat dat zo kan verschillen.

18. Kelly84

Kelly84 Fanatiek lid

16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    @Manana ik heb mij ook niet laten vaccineren maar ook omdat niemand in mijn omgeving erover begonnen is, ook de verloskundige niet.
    Maar snap wel dat je het gaat doen hoor!!
    Hier ook pro vaccinatie en krijgt deze uk ook alle prikjes gewoon, alleen die tegen baarmoederhalskanker twijfel ik over en zal
    Ik tegen die tijd met de meiden zelf bespreken wat hun willen.

Hier gaat het allemaal super verder.
    Alleen slapen is ze erg onrustig en wil ze dus nergens anders slapen als bij mij of Mn man. Iemand tips?
    Ze mag naast mij slapen op bed want daar ligt mijn voedingskussen met een Aankleedkussenhoes eromheen, maar zodra ze in slaap valt en ik leg haar erin wordt ze wakker en krijgt krampjes begint echt te schoppen en te maaien met der armpjes gevolg dat ze wakker wordt, en niet meer in slaap valt en eindigt in huilen.
    Vanochtend haar na het eten in der eigen wiegje gelegd bij mij op de kamer, na 5 min huilen en niet meer stoppen, toch even volgehouden maar na een kwartier vond ik het zo zielig en haar er toch weer uitgehaald. En toen weer 2 uurtjes in slaap gevallen met haar op Mn borst, lig nu al een uurtje wakker en zij slaapt nog steeds heerlijk.
    Maar als ik haar nu weg leg is ze over 10min weer wakker.
    Weet dus niet zo goed wat ik hier nu aan moet doen.

@Meisje93 hoe gaat het nu bij jou?

Manana vindt dit leuk.
  19. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    oh oops heb last van mijn zwangere brein :roflmao: Kan me voorstellen dat het besef er nog niet is. Ik geloofde het pas toen ik een kloppend hartje zag. Weet je al wanneer je eerste echo zal zijn?

20. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    hmmm dat is lastig... Helpt inbakeren niet? Misschien voelt ze zich veilig/fijner met jullie geur dicht bij haar? Heb je geprobeerd een gedragen T-shirt oid dergelijks bij haar in de wieg te leggen, zodat ze jouw geur bij zich heeft? Misschien dat ze zo wel rustig kan slapen?

Kelly84 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina