Mama's die gaan voor een 2e kindje Deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meisje93, 27 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 123abc

123abc Actief lid

2 dec 2015
    455
    221
    43
    NULL
    NULL
    Snap je heel goed hoor! Ik ben minder ver maar heb wel een beetje hetzelfde gevoel.. Voor mij voornamelijk om die bevalling maar van het hele lijstje met 'onzekerheden' af te halen..

Denk dat het ook niet verkeerd is hoor! Je kan er alleen zo weinig aan doen ;) hoop echt voor je dat ze gewoon vandaag komt!

2. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    Oh ben je heel onzeker over de bevalling? Ik heb er op zich wel vertrouwen in dat het goed komt, alleen als ik bijvoorbeeld op mijn hurken zit en die druk van onderen voel :roflmao: hahaha dan krijg ik het wel even spaansbenauwd!

Maar ben je er zo bang voor dan?

3. 123abc

123abc Actief lid

2 dec 2015
    455
    221
    43
    NULL
    NULL
    Nee niet bang hoor. Kijk er vooral heel erg naar uit.
    Maar mijn uitgerekende datum is 4 dagen voordat we ons huis uit moeten en naar een vakantiehuisje moeten voor 3 weken (en ik dus niet bij mijn eigen vk en zkh kan bevallen) dus heb het liefst dat ze hier komt. Heb ik nog kraamhulp (ga ik daar ook niet nog regelen..) mijn eigen vk en ben ik wat meer hersteld voor de verhuizing..

4. Kelly84

Kelly84 Fanatiek lid

16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    @milou1991 oh meid ik snap jou gevoel helemaa hoor!! Ik had precies hetzelfde, dat wachten werd ik zo verschrikkelijk ongeduldig van. Ook ik heb dat soort dingen allemaal geprobeerd alleen niets hielp Haha. Uiteindelijk begonnen de weeen op 39+5 en wat was ik blij zeg!! Eindelijk!!
    Bevallen is echt weer ff hel, maar je doet het voor een goed doel Haha..

@123abc in jouw situatie snap ik helemaal dat je heel graag wil dat het nu maar gewoon komt. Als je dus over je uitgerekende datum heen gaat, heb je dus ook geen kraamzorg? Dat zou ik wel
    Echt heel pittig vinden zeg. Kan je niet een kraamzorg instelling bellen “met wat als ik later beval” alle hulp is dan welkom lijkt mij.

milou1991 vindt dit leuk.
  5. 123abc

123abc Actief lid

2 dec 2015
    455
    221
    43
    NULL
    NULL
    Nou we zitten dan in een vakantiehuisje op de Veluwe. Dus denk dat dat heel lastig gaat zijn..
    gelukkig heeft mijn man wel vakantie, maar dan nog zou het wel echt heel erg balen zijn ja..
    maar goed, in andere landen hebben ze ook geen kraamzorg ;)

6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @milou1991 ja die laatste weekjes zijn extra zwaar.
    Al valt het niet echt met het wachtbankje te vergelijken. Maar snap wat je bedoelt!
    Hopelijk meld de kleine meid zich snel. Of kan je ergens een bepaalde rust in vinden.

@123abc Staat de vk er wel voor open, om evt. vroeg te gaan starten met strippen?

7. 123abc

123abc Actief lid

2 dec 2015
    455
    221
    43
    NULL
    NULL
    Ja ze gaat bij 39 weken strippen. Is 11 dagen voor verhuizing :)

8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Dat is wel erg fijn!
    Al hoop ik voor je dat het dan al geboren mag zijn.

9. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    Jeeeeetje @123abc dát is even pittig zeg! Had dat helemaal niet anders gekund? Pfff dan gun ik jou bijna nog meer een bevalling dan mezelf! Misschien kun je alvast een voetreflexoloog of een acupuncturist bezoeken? Dan kan die alvast alles lekker laten verweken enzo. Zal allicht schelen!

10. 123abc

123abc Actief lid

2 dec 2015
    455
    221
    43
    NULL
    NULL
    Nee helaas niet ;) na 3 jaar eindelijk ons appartement verkocht en doordat ik mijn baan kwijt ben geraakt geen mogelijkheid tot kopen en dus op zoek naar een huurwoning. Maar ook dat blijkt op 1 salaris lastig.. zijn al 6 maanden aan het zoeken, maar einde komt nu echt in zicht!
    Hebben gelukkig wel onderdak tot eind aug en waarschijnlijk zelfs eind okt! Dus we komen er wel ;) maar praktisch is anders..

Overigens sinds 5 uur al krampen en ze komen steeds regelmatiger! Net zelfs even getimed en lijkt om de paar minuten te komen. Maar voor mijn gevoel nog zo 'easy' dat het geen weeen kunnen zijn.. ben benieuwd. Manlief neemt me in ieder geval niet echt serieus! Haha

11. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    oeh spannend! Zou wel top zijn als het nu gaat beginnen.
    Mijn eerste weeën waren ook niet pittig. Ben toen nog gauw gaan slapen. :p

12. 123abc

123abc Actief lid

2 dec 2015
    455
    221
    43
    NULL
    NULL
    Ja ik ga gauw de enveloppen afmaken! Haha.. en mijn make-up maar ff doen. ;)

13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hahaha!
    Ben benieuwd!

14. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Spannen @123abc! Hoop voor je dat je ruim voor de verhuisdatum bevalt

En @milou1991 het is nog een paar uur de 18e! Gaat je voorgevoel voor deze mooie datum uitkomen?

Hier is de kleine man besmettelijk gebleken.... Ik kreeg zaterdagnacht vreselijke hoofdpijn en koorts. En sinds vanmiddag heb ik rode stipjes op mijn buik :rolleyes:. Vraag me dus wel af of het 6e ziekte was, want dat krijg je toch niet als volwassene? Nou ja, maakt niet uit wat voor naampje eraan geplakt wordt, het was een besmettelijk virus ;)
    Kleintje is gelukkig weer goed aan het opknappen. Hij heeft flink bij me bijgetankt, maar gelukkig kunnen we hem vandaag weer af en toe wegleggen in zijn eigen bedje. Gisteren toen ik volledig knock-out in bed lag te koken, begon hij te gillen zodra mijn man hem even over wilde nemen. Vandaag heeft hij ook weer lekker liggen lachen en brabbelen met zijn grote broer ♥

15. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Yesera oeh geen idee of je dat als volwassene kan krijgen.
    Hoe gaat het nu met je? Fijn dat de kleine man ook begint op te knappen.
    En zelfs weer af en toe in zijn eigen bedje ligt.

16. Lvdv89

Lvdv89 Bekend lid

2 okt 2017
    588
    456
    63
    Vrouw
    @Meisje93 Dank je! Ik ga nergens meer vanuit. Ik kan nu ook niet meer eerder testen omdat de test vals positief zal zijn vanwege de pregnyl. Dus nu echt wachten tot mijn NOD.

Ja heeft echt heel lang geduurd. Ik liep eerst bij een 'gewone' bekkenfysiotherapeut maar kwam ik echt niet verder mee. Toen bij een vrouw in Ypenburg. Van mij 40 min rijden vandaan maar was het echt waard. Zij was zo fijn en begripvol. Uiteindelijk hield de behandeling bij haar op en toen via de huisarts naar een revalidatie centrum gegaan.

@milou1991 Ik snap je wel hoor. :) Dat had ik ook op het einde bij de eerste. Had ik echt geen geduld meer.
    Ik heb sowieso geen geduld haha. Dus ik word nu wel heel erg op de proef gesteld.

17. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Jeetje dat wordt allemaal wel heel spannend @123abc... Ik hoop dat je lijf het gedoe begrijpt en die krampen nu netjes doorzetten in weeën!

@milou1991 herkenbaar dat die laatste weken zo enorm lang duren! Wachtbankje is dan nog met een redelijk zekere datum waarop je iig íets kunt weten, met bevallen zit er nog zoveel rek in... Frustrerend vond ik dat, je leeft toch toe naar die ene datum en zeker als je er overheen gaat (terwijl je weet dat daar grote kans op is) is dat helemaal stom :p

@Yesera weet wel dat ze waarschuwen voor de vijfde ziekte als je zwanger bent, dus kan me voorstellen dat de zesde ziekte ook wel iets is wat je als volwassene kunt krijgen? Wel fijn dat ie weer beetje opknapt en weg te leggen is!

@Lvdv89 wat een goed nieuws iig van 2 goede eitjes en eisprong opwekken! Hopelijk gaan ze iets doen!

Zoon ligt as we speak eindelijk te slapen in z'n grote bed in z'n nieuwe kamer! Vanmiddag slapen ging echt al supergoed, hij was zo vertrokken. Vanavond duurde langer maar vermoed dat dat ook te maken had met dat wij op de bovenverdieping nog bezig waren aan zijn kasten. Schroefmachine was leeg :p Dus morgen laatste planken erin en deuren stellen en dan zijn die ook klaar! Kast inrichten en morgen komt m'n schoonmoeder de kast voor de baby schilderen, dus lekker op dreef! Dan vooral de accessoires nog, en de klimwand!

Yesera vindt dit leuk.
  18. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    Oh wat goed zeg @TiToTam ! Dat zit wel mee, dat hij meteen zo goed slaapt. Is het altijd een makkelijke slaper geweest?

@123abc ik ga duimen voor je dat het doorzet!

19. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Op zich wel @milou1991! Op vakantie gaat het eigenlijk ook altijd goed, hij kent het principe van het campingbedje en zolang we z'n tutten en nu z'n wekkertje en nachtlampje hebben (eerder nog muziekje maar die is kapot) voelt het blijkbaar vertrouwd genoeg om ergens anders te kunnen slapen. Wel heel fijn moet ik zeggen, ik ben er zelf beetje verbaasd van dat het zo goed gaat! Merk ook wel dat het erg scheelt dat hij zoveel begrijpt. Bereiden hem al weken voor dat dat zijn nieuwe kamer wordt en zijn nieuwe bed en dat helpt bij hem ook altijd enorm veel.

Morgen groeiecho bij de vk :D Tasje met handdoek en kussen staat al klaar :p Vorige keer wel profijt van gehad, merkte dat ik met gewone echo al snel last had van mijn bekken op die harde tafel. Daarna intake van zoon op de basisschool, hij wordt echt groot!

20. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Wat leuk @TiToTam dat je zoontje het zo goed doet in zijn nieuwe bed! Onze oudste heeft daar ook nooit een probleem mee gehad. Zolang zijn ritueel hetzelfde is slaapt hij overal wel. Alleen nu zijn kleine broertje in zijn oude ledikantje ligt wil hij er opeens ook weer af en toe in. Maar meer om even te spelen en tutten voor sentiment en dan is het weer klaar. 5e ziekte waarschuwen ze idd voor dus mogelijk kan 6e ziekte ook wel. Las wel dat je het maar 1x krijgt, dus misschien heb ik het als kind nooit gehad. Mijn moeder kan het zich niet meer herinneren. Zegt jullie waren met z'n 5en, er was er altijd wel 1 die ziek was of vlekjes had :roflmao:.

@Meisje93: ik moet nog regelmatig paracetamol slikken tegen de hoofdpijn. Ook mijn ogen heen en weer bewegen is pijnlijk. Vandaag wel weer uit bed geweest dus het gaat de goede kant op :). Hoe voel jij je? Hoe reageerden je collega's op werk? Heb je het verder al in je omgeving verteld?

@Lvdv89: spannend weer voor jou het wachtbankje op waar je deze keer dus echt geduld moet hebben tot nod. Hoop voor je dat het wachten nu eens beloond gaat worden!

Deel Deze Pagina