Geen symptomen nog, dus ik denk dat ik volgende week gewoon ongesteld ben. Op het moment eigenlijk niet zo erg. Ze willen mijn vriend ontslaan, dus wat meer zekerheid is wel fijn. Tijdens mijn vorige zwangerschap leverde een reorganisatie (en daardoor voor hem baanverlies) veel stress op. Ach, het komt zoals het komt. (zoals wij het zien, is ontslag niet rechtsgeldig ivm vast contract en mensen op de afdeling met dezelfde werkzaamheden en een tijdelijk contract. Er zijn nooit klachten geweest over zijn functioneren en het zou om bedrijfseconomische redenen zijn. We laten het door een jurist bekijken. 2017 is niet echt ons jaar)
@Kelly84 beterschap met je dochter. Longontsteking is niet niks. Hopelijk slaat de antibiotica goed aan.
Dank voor alle beterschaps wensen. @Joyce2013 vanochtend toen ze uit bed kwam 38,4 en dat liep langzaam op wel wat vrolijker maar na 3 uurtjes wakker te zijn geweest compleet op.. nu haalde ik haar net uit bed met weer 39,3 dus toch maar een zetpil gegeven want gisteravond maakte we ons toch wel heel veel Zorgen ze was toen net een vaatdoek en deed echt niks meer. Nu hopen dat de antibiotica heel snel wat gaat doen..
@Kelly84 kan me goed voorstellen dat jullie je zorgen maken. Het is ook niet niks, en al helemaal niet voor zo'n klein vrouwtje. Hoop ook dat de antibiotica snel wat gaan doen, drinkt ze wel goed? Zou anders echt de huisarts nog even contacten vooral als ze weer zo futloos is als gisteravond. Vind het altijd veel te eng als die kleintjes zo ziek zijn. Beterschap en sterkte ook voor jullie.
@Twinkle81 jeetje wat een heftig nieuws! Ik heb het zelf meegemaakt in me vorige zwangerschap werd ik met een vastcontract en 8 dienstjaren ontslagen ook onder het mom bedrijfseconomische redenen. Jurist gaf ook aan dat het bedrijf geen poot had om op te staan (ook geen negatief dossier) en ook nog zwanger. Ben uiteindelijk gegaan maar daar hebben ze goed voor moeten betalen. Namens mijn ex-werkgever heb ik een jaar betaald thuis gezeten na de geboorte van onze zoon, ik zeg dank je wel! Heel goed dat jullie dus een jurist hebben ingeschakeld, en als ze hem echt weg willen hebben kunnen ze betalen ook en het is flink balen maar blijf er positief in staan dat helpt echt! Een zwangerschap komt wanneer het komt, maar ik weet zeker alles komt goed!
Mijn vriend is PHP developer en de banen daarin liggen voor het oprapen, dus dat is geen probleem. Alleen verspeelt hij het recht op WW als hij akkoord gaat met het ontslag en dus gaan we niet zomaar mee in zijn ontslag. Waarschijnlijk gaat het een heel getouwtrek worden, maar dat zien we wel weer. Zolang zijn salaris maar gewoon betaald wordt
Hey dames, Ik ga proberen hier even een paar weken weg te blijven. We hebben gisteravond niet meer geklust en een flinke ruzie gehad. Mijn man kwam, vanuit het niets, opeens dat hij toch geen tweede wil. Ik ben hier heel erg verdrietig en boos over. Ik begrijp gewoon niet waar het opeens vandaan komt en waarom we dan al vanaf maart geen anticonceptie gebruiken. Ik heb hem toen een aantal keer gezegd dat als hij het echt niet wil, ik mij daarbij neer zal leggen, maar dat hij voor de anticonceptie moet zorgen. Dus ofwel condooms ofwel een knip. Condooms hebben we wel geteld drie keer gebruikt. En niet omdat ze niet voor handen waren. Sinds maart ben ik dus al langzaam bezig met plannen maken, waarvan nu drie rondes echt actief, en blijkbaar hij helemaal niet.... Ik weet echt even niet wat ik nu moet...
@pietje1987 sterkte. Heel vervelend. Laat het even bezinken en praat er dan pas met hem over. Er zal vast een goede reden zijn en jouw man is de enige die duidelijkheid kan geven. Hopelijk komen jullie eruit en zien we je toch snel weer terug in dit topic
Oh @pietje1987 wat verdrietig! Wordt het hem te heet onder de voeten even, nu jij met ovulatietesten de kans op een tweede vergroot? Zou er zeker nog even goed over in gesprek, wat Twinkle zegt, even laten bezinken en kijken of je boven water kunt krijgen waar hij bang voor is. Hopelijk komen jullie eruit! @Twinkle81 wat een heftige situatie voor je vriend! Goed dat jullie er een jurist naar laten kijken. Kan me wel voorstellen dat zijn werkplezier verdwijnt als ze zulke vuile spelletjes spelen maar dat wil nog niet zeggen dat je overal mee akkoord moet idd... Hopelijk iig snel duidelijkheid, die onzekerheid is niks! @Kelly84 wat sneu van je dochter! Moeilijk altijd als ze zo ziek zijn... Beterschap! @Joyce2013 bijzonder he, dat er nog steeds mensen zijn die geen idee hebben wat je wel en niet mag tijdens een zwangerschap Voor mijn gevoel is dat zo'n algemeen bekend iets, maar dat blijkt maar weer dat dat echt niet zo is! Komt wrs ook omdat ik er wel veel mee bezig ben en je vader al een tijdje niet meer @piscean fijn dat de suikertest goed was! 28 weken alweer, het schiet op! @nurrie09 wel fijn dat je lijf het zelf oppakt zeg. En dat er nog opties zijn met de cryo's, ik duim voor een plakkertje! @Lvdv89 goed nieuws van de Clomid dus! Als deze eisprong niks oplevert, moet je dan alsnog menstruatie opwekken? Of eerst afwachten of je gewoon ongesteld wordt/over een paar weken terug? @Rainbow88 leuk een jongen! De jongens zijn goed vertegenwoordigd in de lijst tot nu toe! Hier weinig te melden. 4DPO nu. Manlief belde vanochtend, wanneer ik nou eigenlijk kan gaan testen. Hij was diep teleurgesteld dat dat pas eind volgende week ergens is Ik ook overigens maar allebei wel heel blij dat we ovutesten hebben gebruikt zodat we wel een kans maken, anders hadden we ei echt gemist!
Ik ben doormiddel van een vaststellingsovereenkomst uit elkaar gegaan. Ze hebben hem zo opgesteld dat ik ook gewoon WW kreeg, alles is mogelijk maar dat weet je jurist vast. Wel heel fijn dat er genoeg werk in is, dat is een ook fijn gevoel. Mijn ontslag was echt nog midden in de crisis dus ging toen niet zo makkelijk helaas.
Bij de reorganisatie van zijn vorige werk was het ook crisis (eind 2104), maar hij had binnen 3 weken al 5 sollicitatiegesprekken. Na 4 kon hij bij 3 aan de slag en heeft de laatste afgezegd. Dat is dus zeker het probleem niet en hij doet zijn werk gewoon goed, maar heeft niet het makkelijkste karakter. Als hij iemand niet mag, negeert hij diegene gewoon. Typische IT-er dus . Niet iedereen kan daarmee omgaan, maar hij heeft weinig direct klantcontact dus dat zou ook geen probleem moeten zijn in zijn vakgebied
@TiToTam hahaha echt he dat dacht ik ook. Maar inderdaad hij is er al een jaar of 28 uit dus aan de andere kan misschien ook niet heel gek ! O wat lief dat je man al belde om te vragen wanneer je kunt testen, zo aandoenlijk als ze echt helemaal meeleven. Blijft heel bijzonder! @pietje1987 och wat verdrietig dat je man er in ene anders in staat. Ik hoop ook voor je dat hij zich binnenkort bedenkt, het even laten rusten inderdaad en dan nogmaals rustig vragen om duidelijkheid waarom hij het dan niet wil. Sterkte meid en ik hoop je snel hier weer terug te zien. *KNUF*
Hahaha snap wat je bedoeld, maar dat is wel echt super fijn dat je man zo snel alweer op gesprek mocht en banen kreeg aangeboden. Ja ik ben secretaresse en daar was de vraag gewoon niet meer naar helaas.
@pietje1987: wat vervelend zeg! Heeft hij dit nooit eerder uitgesproken? En had hij eerder wel aangegeven voor een tweede te willen gaan? Denk dat het nu erg belangrijk is om de komende tijd goed met elkaar te praten. Communicatie en openheid zijn het belangrijkste in een relatie. En dan komen jullie vanzelf weer op 1 lijn. Of dat nu is toch een tweede of de beslissing het bij eentje te houden, dat maakt niet uit. Als je er samen maar goed over hebt gehad en beide achter die beslissing staat. Succes! @Kelly84: wat vervelend dat je dochter nog niet opgeknapt is. Er zit nu toch ruim 24 uur na de eerste gift antibiotica? Dan zou het toch wel moeten werken. Als ze nu nog niet duidelijk is opgeknapt zou ik niet afwachten, maar voor sluitingstijd weer contact opnemen met de huisarts! Wat grappig dat je man zo ongeduldig is @TiToTam. Ik herken het wel van mijn man, die kon niet wachten met testen en nu kan hij niet wachten tot de kleine geboren is. Lastige situatie @Twinkle81. Goed dat jullie professionele hulp in hebben geschakeld. Hopelijk komen jullie er goed uit. Idd niet zo akkoord gaan met ontslag! Mijn buik gaat denk ik een flinke groeispurt maken. Mijn navel is gisteren opeens uitgeplopt en ik heb sinds gisteren ook pijn rond mijn navel en een gespannen gevoel bij mijn banden in mijn onderbuik. Dit had ik bij mijn zoontje pas rond 25 weken, dus het gaat een stuk harder deze keer.
@Joyce2013 en @Yesera we zitten na de middag op 24 uur maar de dokter zegt ook de antibiotica krijgt 48 uur de tijd. Dus morgen zou ze wel koortsvrij moeten zijn. Ze is gelukkig niet meer zo als gisteravond maar dat kan nu ook door de zetpil komen. De iPad en dekentje zijn nu der beste vriendjes.. @pietje1987 jeetje wat een rot situatie. Weetje ook waar dit ineens vandaan komt? (Zal je net zien dat het deze ronde wel raak is) laat het indd even bezinken en praat dan weer met elkaar.
Ja koortsvrij zegt onze huisarts idd ook na 48 uur, maar ze zegt ook altijd dat een kind na 24 uur wel echt levendiger moet zijn. Bij ons zoontje hebben we de ervaring dat het meestal net iets meer dan 24 uur neemt, maar zo rond de 4e gift antibiotica (uitgaande van de antibiotica die je ongeveer elke 8 uur geeft) zien we duidelijk dat er meer leven in hem komt.
Zo. Ik ben er weer een klein beetje! Jeetje, ik ben echt even helemaal van de wereld geweest de afgelopen dagen. Zo verschrikkelijk ziek! Oorontsteking en holteontsteking. Die laatste is voorlopig nog niet over. Wel alles steeds meegelezen hier hoor, maar t is altijd best wel een gepriegel hier om overal op te reageren. Vinden jullie ook niet? @pietje1987 wat een ontzettend nare situatie! Wordt het toch te heet onder zijn voeten? Hoop dat jullie er nog over kunnen praten en dat jij ook duidelijk kunt maken dat jouw wens ook heel belangrijk is! @Kelly84 jeetje, het heerst ook echt verschrikkelijk he? Die verkoudheden. Of komt daar de longontsteking niet van? @Twinkle81 idd niet zomaar ergens mee akkoord gaan. Goed dat je juridische hulp hebt, dan weet je zeker dat je (waarschijnlijk) niks fout kunt doen in t proces. Maar ook wel een hele nare situatie nu voor je man om daarin te moeten werken he? Heeft hij daar geen last van? @TiToTam ahhh wat lief he? Die meelevende mannen! Superfijn om het echt zo samen te kunnen doen! En idd de jongens goed vertegenwoordigd in het lijstje! Misschien een meisje bij @Joyce2013 12 december? En bij mij 22 december? Ik heb wel een heel sterk voorgevoel dat het een meisje is. Maar ja..... Morgen de termijnecho. Dan bijna 12 weken dus ik ga zeker vragen om een nub foto! Ben benieuwd!
Wauw! Wat is er veel gekletst. @Twinkle81 zegt niets. Dat je geen symptomen hebt. Maar snap wel, dat jullie het zwanger worden op een lager pitje hebben gezet. Goed van jullie dat jullie een jurist hebben ingeschakeld. Hopelijk komt het allemaal goed. @Kelly84 och snap dat jullie je zo'n zorgen maken. Je voelt je dan zo machteloos. Hoop dat de antibiotica snel gaat werken. Beterschap! X @pietje1987 och meis toch! Sluit me aan bij de rest. Probeer een gesprek aan te gaan met hem. Hoop toch voor jullie, dat het niet einde verhaal is nu. @TiToTam lief dat je man zo meeleeft! Ja echt top dat je je ei bebt gevonden. Nu heel hard duimen dat het raak mag zijn! @Yesera leuk zeg! Laat het buikje maar komen. Buik schijnt ook sneller te groeien bij een 2e toch? @milou1991 heel veel beterschap! Succes morgen bij de echo.
@milou1991 ik heb zelf ook voorgevoel (of wens) voor een meisje, meeste denken het ook. Blijf het lastig vinden voel me zo anders deze zwangerschap, maar dat zegt vaak niks. Gewoon maar afwachten al wil ik het ju wel heel graag weten, ik wil shoppen haha! Wat vervelend dat je zo ziek bent geweest, er heerst weer vanalles!
Ja buik gaat zeker sneller. Mijn man zei al, of we krijgen een hele grote baby of je lichaam weet gewoon nog wat het moet doen en daarom gaat het nu sneller . Maar het is gewoon echt zo, alles is al een keer opgerekt geweest, dus dat gaat een tweede keer gewoon sneller. Heb ook even buikfoto's vergeleken. Links is 19 weken van mijn zoontje, rechts is van nu. Duidelijk toch?!