Mama's die gaan voor een 2e kindje! Deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meisje93, 23 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Nou hier is het heftige deel weer voorbij, krampen en heftig verlies is klaar. Gelukkig was best heftig zelfs als je zo kort zwanger bent gaat dat echt gepaard met veel kracht vanuit de baarmoeder ofzo. Maar voel me weer helemaal het vrouwtje behalve dat maandverband dan :rolleyes:.
    Vanmiddag naar de gyn, ook heel benieuwd naar wat hij zegt. Mag ik me medicatie weer gewoon gelijk starten of moet ik een menstruatie afwachten.. Van de verloskundige mocht ik gewoon gelijk weer verder, maar ja ik slik natuurlijk medicatie voor die eisprong.

    Ook ga ik navragen waar dat tussentijdse bloedverlies elke maand vandaag komt omdat het me niet bevorderlijk lijkt voor een goede innesteling. Misschien kan het geen kwaad maar dat wil ik dan wel horen.

    Al met al vind ik het hartstikke spannen vanmiddag!:oops:
     
  2. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Fijn dat je het heftige deel achter de rug hebt!

    Heel veel succes vanmiddag. X
     
  3. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Terug van de gyn en alles zag er goed uit, hij vind zelfs dat mij eierstokken er niet meer uit zien zoals iemand met PCOS.. Dus hij twijfelt of ik dat nog heb, maar voor de zekerheid blijven we de letrozol gebruiken. Verder krijg ik progesteron voor na de eisprong en moet ik 2 weken slikken dan testen, zwanger 8 weken doorslikken of niet zwanger en dan stoppen en volgt de menstruatie.
    Krijg ook een kuur om vanaf 2 maart weer mijn menstruatie te krijgen, al twijfel ik stiekem of ik deze maand niet gewoon afwacht of er een eisprong komt. Komt die niet kan ik altijd die kuur nog beginnen voor een menstruatie. De maand december willen we liever geen kindje, klinkt misschien suf maar die is al zo druk. Dus als ik gewoon ga kijken of ik een eisprong kan vinden zo ja die benutten, word ik dan na 2 weken ongesteld gaan we vanaf dan de letrozol weer gebruiken. Word ik niet ongesteld en ben niet zwanger kan ik dan altijd die kuur nog nemen om de menstruatie op te wekken.... Maar eerst maar even met me man overleggen ;)

    Verder ben ik blij want alles was dus goed, en hij zag verder geen belemmeringen. En zei ook je kunt dus wel zwanger worden en dat is toch al meer dan dat we in 1.5 jaar bereikt hebben. En daar heeft hij helemaal gelijk in, zo denken wij er ook over. Komt goed, ons kindje komt nog wel...
     
  4. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    @Joyce2013 nou wat fijn dat alles er zo goed uit zag zeg en ik vind het echt knap en goed hoe jij en je man hier in staan zeg.
    En wat je zegt zwanger worden lukt in ieder geval.
    En ja qua medicatie kan je het beste zelf de juiste keuze maken.
    Maar van een december baby snap ik je wel hoor. Het zou mijn keuze ook niet zijn maar goed als de wens heel groot is zou ik aan de andere kant geen maand onbenut laten.
     
  5. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Wat is nog 1 maand wacht op 1,5 jaar. Wens is heel groot maar de maand december valt zo een verjaardag en geboorte in het niks. November heb ik al sinds we aan de wens voor 3e begonnen in me hoofd. Zou super gaaf zijn als het mag lukken en anders januari maar wel een beetje snel graag haha.
     
  6. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    Je hebt gelijk hoor en als je het kan een maand overslaan moet je dat vooral doen.


    Nou hier heb ik dus sinds vanmiddag last van lekkende borsten, niet erg maar heb nog geen 1x hier last van gehad.
    Ik hoop dat dit een teken is dat het niet mega lang meer gaat duren haha. Ben er zooooo klaar mee.
     
  7. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Kelly84 vindt dit leuk.
  8. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    Nog geen verandering helaas..
    Donderdag weer controle.
     
  9. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Kleine meid heeft het nog te fijn bij je. Hopelijk weer een goede controle donderdag. Nog last van lekkende borsten? Ga je borstvoeding geven?
    Ik heb bij de laatste zwangerschap helemaal geen lekkende borsten gehad, terwijl ik dat bij de andere 2 wel had. Ook geen stuwing deze keer gehad, dus dat was wel fijn :D. Maar ze zijn op dit moment nog niet zindelijk :rolleyes::roflmao:
     
    Kelly84 vindt dit leuk.
  10. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw

    Ja ze zit nog prima haha.
    Ik heb dus nog nooit lekkende borsten gehad. Wel stuwing bij alle 2.
    En ja ik wil zeker weer borstvoeding geven. Heb ik bij de andere 2 ook gedaan.

    Bij jou alles goed verder?
     
  11. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Wat grappig he @Kelly84 dat het een 3e keer toch weer zo anders kan zijn! Verbaas me er elke keer over. En jij dus net andersom. 2x geen lekkende borsten en nu wel. Ik 2x wel lekkende borsten en laatste keer niet :roflmao:.

    Hier gaat alles goed. Wel heel druk met het combineren van thuiswerken en gezin. Jongste is niet in staat om uit een fles te drinken, dus kan hem ook niet af en toe uit handen geven. Met de online besprekingen komt dat af en toe best lastig uit. Maar verder doet ie het goed en hij groeit ook lekker. Middelste is echt een super lieve grote broer. We hadden gedacht dat hij wel een jaloers zou kunnen zijn, maar echt totaal niet. De oudste heeft een super connectie met de jongste. Als hij naar hem kijkt gaat de kleine altijd lachen.
     
    Kelly84 vindt dit leuk.
  12. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    Hoezo niet in staat om uit een fles te drinken?
    Hoe doe je dat dan met werken?

    Vandaag controle gehad, en ze zit indd nog lekker, mocht ze er volgende week donderdag nog niet zijn dan gaan we wel proberen te strippen. Maar hoop dat ze zich de aankomende dagen zelf meld ;)

     
  13. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Kelly84 vindt dit leuk.
  14. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ja ik ben ook heel benieuwd of er al babynieuws is @Kelly84 :D

    Over de fles: ik ben met 6 weken begonnen met oefenen met flesje. In het begin ging dit absoluut niet omdat hij van alles wat er in zijn mond kwam (foppeentje, onze pink, zijn eigen vingertjes, flesspeen etc) ging kokhalzen. Zo hevig dat hij er ook van ging overgeven. Met heel voorzichtig masseren heb ik dat redelijk onder controle kunnen krijgen, al spuugt ie nog wel af en toe als ie te enthousiast op zijn vingertjes aan het sabbelen is. Daarnaast op zoek gegaan naar een fles/flesspeen die hij prettig vindt. Wel een goede fles gevonden, maar meer dan 5 tot 20 ml drinkt ie niet. En die kleine hoeveelheid drinkt hij ook niet aaneengesloten, maar door kort zuigen, loslaten, kauwen op de fles, wegduwen van de fles, weer kort zuigen etc. Zo ben je een half uur verder en raakt iedereen gefrustreerd. Kleine raakt overstuur en wil dan niet meer verder. Hebben alle trucen uit de doos gehaald, maar goed doorzuigen en een flesje van meer dan 20 ml drinken gaat niet. En op die 20 ml redt ie het natuurlijk niet. Dus heb het voor nu opgegeven en kijk als hij vaste voeding gaat eten wel of we hem aan een tuitbeker of rietjesbeker kunnen krijgen. Ik werk nog volledig thuis, dus gelukkig kan ik hem helemaal live voeden. Alleen moet ik dus wel alles om zijn voedingen heen plannen. Langer dan 1,5 à 2 uur kan ik niet zonder hem de deur uit.
     
  15. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    @Joyce2013 Om te huilen haha maar ze zit nog. Helaas... Donderdag strippen als het lukt en kan, maar wat ben ik het zat zeg. Het is gewoon zwaar ook nu en wil zo graag ook weer wat kunnen doen met de kids, en tuurlijk doe ik wel wat maar kost nu echt veel moeite!
    Hoe gaat het bij jou?


    @Yesera jemig wat een ellende zeg, dan is Corona nu toch iets minder vervelend voor jullie want dan ben je wel echt heel beperkt in je doen en laten.
    Ik weet wel dat ik gewoon na een paar dagen minimaal 1 fles per dag wil gaan geven want de jongste nu was een echte fles weigeraar en dat heeft echt veel tijd gekost.
     
  16. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @Kelly84 wat vervelend dat je er zo klaar mee bent, hopelijk gaat het strippen donderdag werken.
    Hier verder morgen weer testen en als de test dan nog positief is mag ik de gyn bellen. Nou denk wel dat hij positief is want sinds de miskraam lopen de testen op :rolleyes:. We kunnen dus helaas nog steeds niet verder maar niks aam te doen, hopelijk krijg ik snel een echo. Denk zelf aan restweefsel wat doorgroeit ofzo.. hopelijk valt het op te lossen en snel want ik wil verder...
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Kelly84 vindt dit leuk.
  17. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    He wat balen dat ze er nog zit en dat je het zo zat bent! Hopelijk kunnen ze haar een klein zetje geven.

    Wij zijn helemaal geen flesproblemen gewend. Oudste ook met 6 weken gestart met oefenen en die pakte het flesje direct en heeft altijd goed gedronken. Middelste heeft door zijn opstartproblemen vanaf dag 1 naast borst ook moedermelk op een andere manier aangeboden gekregen. Eerste week via cupje en fingerfeeding en vanaf 1 week oud ook flesje. Nooit problemen gehad. Nu met de jongste dus flink gedonder. Eerst echt overduidelijk fysiek een probleem waardoor hij het niet kon. En nu.... geen idee of er nog steeds een fysiek probleem zit of dat hij borst gewoon prettiger vindt en daardoor weigert. Feit is dat het niet lukt en we idd heel veel geluk wat dat betreft hebben met het thuiswerken door corona!

    Ga voor je duimen dat er snel actie bij je komt.
     
    Kelly84 vindt dit leuk.
  18. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Meisje93: hoe gaat het bij jou? Bedacht me onlangs dat jullie kleine meid een paar weken geleden ook alweer 2 is geworden! Tijd gaat zo snel!
     
    Kelly84 vindt dit leuk.
  19. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Kelly84 ah wat balen voor je dat je kleine meid er nog niet is. En je zelf het zo zat bent.
    Hopelijk gaat ze zich snel aan dienen. :)
    Jij was nooit over tijd gegaan toch?

    @Joyce2013 och die lopen inderdaad op..
    Inderdaad te hopen dat je snel een echo mag en je meer duidelijkheid hebt.
    Wat ontzettend balen dit zeg.
    Werd je cyclus eindelijk wat normaler, krijg je weer dit.

    @Yesera pfoe pittig zeg!
    Een voordeel dan voor je dat er corona is, en dat je thuis kan werken. Maar lijkt mij niet altijd fijn. Ook niet voor je man.

    Jaa F. is inmiddels 2 jaar! :)
    88cm en 11,4kg. Ze heeft een flinke groeispurt gemaakt.
    Praten doet ze nog nauwelijks. Moet daarom in mei weer terug komen bij het CB. Ze willen het graag volgen. Maar sinds de laatste week begint ze weer wat meer woordjes te zeggen.
    Zaterdag hoopt onze oudste 5 te worden. :)
     
    Kelly84 vindt dit leuk.
  20. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    @Meisje93 ah nog gefeliciteerd en alvast gefeliciteerd!! Hier is onze oudste de 25ste jarig en wordt ook 5. 2de verjaardag met Corona maar we maken er wel weer wat van.
    En nee nog nooit over tijd gegaan, eerste 36+3 en tweede 39+5

    @Joyce2013 huhhh wat raar dat hij blijft oplopen zeg. Kan het ook zijn dat het ook gewoon nog wel goed zit?

    @Yesera oh wat apart allemaal joh ik heb dit ook nog nooit gehoord.
    Hopelijk gaat het snel beter, borstvoeding is mooi en fijn maar het even uit handen kunnen geven is ook wel fijn.
     

Deel Deze Pagina