Mama's die gaan voor een 2e kindje! Deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meisje93, 23 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Wauw dat is uiteindelijk dan snel gegaan @123abc! Los van het hoofdje wat steeds terugschoot teken ik voor zo'n bevalling! Wel vervelend dat je zo onzeker bent over de bv... Kun je een lactatiekundige mee laten kijken?

Wel vervelend die vermoeidheid dan @Manana, als dat niet te plaatsen is idd rondom ijzer of bloeddruk... Hoe beviel het sporten?

M'n nesteldrang heeft vandaag de badkamerkastjes onder handen genomen, heerlijk :D Van de week al de hele keuken uitgemest en schoongemaakt, man vroeg uit wanhoop maar een lijstje van alles wat ik nog voor hem in de planning heb zodat ie iig een beetje overzicht heeft en weet wat ie kan doen :p We schieten lekker op, hoop vooral dat ie morgenavond de commode afmaakt zodat ik volgende week als ie weg is de babywasjes kan draaien, heb er gewoon zin in :D Alleen het geboortekaartjesdilemma nog oplossen, we worden het gewoon niet eens... Zoon had een vlaggenlijn en willen nu ook iets aparts maar dan niet voor een wereldprijs en dat is best lastig, zeker omdat dat wat ik leuk vind, hij helemaal niks vind en andersom :rolleyes:

2. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    Wauw wat een goede ervaring, lijkt me @123abc !!! En van harte gefeliciteerd!!!

@Vaatdoek jij ook van harte! Geen fijne bevalling, maar hopelijk kun je nu genieten van je kleintje!

@Kelly84 ik vind het echt niet kunnen... hoe dúrven ze?! Maar lijkt me dat je nu ook liever niet meer daar wilt werken.

Hier gaat het steeds beter met mij, terwijl het steeds "slechter" gaat met Imme. Ik voel me bijna niet meer somber en leeg. Vanmiddag wel flink gehuild omdat het allemaal niet lukte. Imme krijgt steeds meer last van krampjes en wilde de hele dag alleen maar op mij liggen. Maar dat vond Mees geen goed idee natuurlijk, dus die was ook een draak. Toen zou er bijna visite komen (om 14 uur) terwijl ik nog in slaapshirt liep en het één grote bende was in huis + twee huilende kinderen. Dus ik trok huilend de deur open voor de visite (was mijn beste vriendin, dus was niet erg) en heb even flink mijn hart gelucht. Maar... dat zijn allemaal normale dingen. Dat sombere, lege gevoel vond ik echt een beetje eng worden. Dat is gelukkig bijna helemaal weg!
    (Met Imme lopen we nu bij een osteopaat en ik heb contact met mijn homeopaat, dus dat komt ook goed.)

3. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    @TiToTam lekker bezig geweest :D nu krijg ik zin om de badkamer opnieuw te gaan poetsen. We steken elkaar aan met onze nesteldrang :roflmao:
    Ik denk dat mijn lichaam verslaafd is aan sporten, want voelde me daarna gelijk weer stukken beter :p ik ga dit vol proberen te houden. Wel wat lastig met het warmere weer, maar ik bedenk er wel wat op :rolleyes:

@milou1991 fijn dat de sombere gevoelens weg zijn meis, maar erg begrijpelijk dat je je zo voelt nu. Is ook niet niks met 2 huilende kleintjes. Hopelijk kunnen de osteopaat en homeopaat iets voor haar betekenen.. Dikke knuf!

Hier: ik kom er net achter dat ik 2 juli een afspraak bij de vk had en die weer ben vergeten  o_O :oops: gelukkig is de vk op de hoogte van mijn vergeetachtigheid, maar ik word echt gek van mezelf :confused: heb nu 3 verschillende herinneringen op mn telefoon staan bij elke afspraak...

4. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Hahaha das ook niet de bedoeling @Manana dat ik je aansteek om het opnieuw te gaan doen :D Ik ben nu vooral bezig met echt opruimen en uitzoeken, dat is wat mij betreft eenmalig :p Wil het natuurlijk wel bijhouden qua schoonmaken maar zó leuk vind ik het ook weer niet :roflmao:

Wel fijn dat het sporten je zo goed deed! Elke dag even ruimte voor proberen te maken dus! En oooooeps voor weer afspraak vergeten, het is haast grappig ;) Hebben ze niet onderhand de neiging om je een half uur van tevoren te bellen?

@milou1991 super dat jij je zoveel beter begint te voelen! Die drukke dagen zijn ook wel heftig kan ik me voorstellen, fijn dat het je beste vriendin was zodat je gelijk hart kon luchten en ze misschien ook wat over kon nemen? Krampjes zijn ook wel heel sneu... Biedt de draagdoek geen verlossing? Dat was hier echt de uitkomst als zoon krampjes had.

Whoehoe net toch 2 proefdrukken van geboortekaartjes besteld. Zo op het oog vind ik de duurdere versie het leukst, kreeg ik bij aanmelding op de site ook nog flinke korting op volgende bestelling dus hoop heel hard dat ie net zo leuk is in het echt, en dat man hem dan ook leuk vindt, dan zijn we daar ook uit denk!

Yesera en Manana vinden dit leuk.
  5. Kelly84

Kelly84 Fanatiek lid

16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    Bedankt allemaal voor de berichtjes, even heel druk gehad met alles na vragen en regelen. Straks om half 10 een gesprek met mijn leidinggevende, en ik neem dan een adviseur mee. Wat jullie ook zeggen dit kunnen ze niet maken. En officieel mag dit dus ook niet eens.
    Mn hoofd loopt even over, van het zorgeloos genieten is op dit moment niet veel meer over.
    Sorry voor deze ego post hoor, maar hoop op een “goed” gesprek straks.

6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @TiToTam heerlijk die nesteldrang van je. :p
    Super dat je toch nog 2 geboortekaartjes hebt kunnen vinden.
    nu maar hopen dat jullie ze beiden leuk gaan vinden.

@milou1991 dikke knuffel voor jou. Valt ook niet altijd mee lijkt me.
    Fijn dat je je hart uit kom storten bij je beste vriendin.

@manamana oeps!! Maar dat je dan ook niet gebeld wordt.
    Nou als je het met 3 herinneringen straks ook nog gaat vergeten... :rolleyes:

@Kelly84 heel veel succes straks. Zet hem op!!
    Nee dat genieten is ineens over, als je zo'n bericht krijgt.

Kelly84 vindt dit leuk.
  7. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Net een stability ball workout gedaan. Ik zweet me een ongeluk, maar voel me wel goed :) zo lekker de douche in en mijn schoonmaakwoede proberen te negeren :rolleyes:

@TiToTam ik vind het niet grappig meer. Word echt bang voor mezelf :oops: hopelijk is het na de bevalling over... Ik vind poetsen ook minder leuk, maar heb daar ook erg vaak de neiging naar :roflmao:
    Yaaay top dat jullie toch nog 2 kaartjes hebben kunnen vinden :D

@Meisje93 geen idee wie je nu weer hebt getagt :roflmao: maar ik had om 18:00 uur de afspraak staan en dan is de assistente allang naar huis. Vandaar dat ik niet gebeld ben.. Als ik het met 3 herinneringen nog vergeet, ga ik hulp zoeken o_O

@Kelly84 heel succes meis!

Kelly84 vindt dit leuk.
  8. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Goed doorgepakt @Kelly84! Hopelijk wordt het een goed gesprek en je hebt in ieder geval een adviseur aan jouw kant. Dit had idd niet zo gemogen en dat mogen ze weten!

@milou1991: oh ja je komt nu echt in de periode van de ergste krampjes. Bij onze kleine hielp op zijn buik op je arm leggen, in bad en beide beentjes met de klok mee over het buikje draaien het beste. Draagzak is idd ook fijn. Sterkte. Maar wel super fijn dat jouw gevoelens weg zijn! Goed dat je het zo snel geuit hebt.

Wij proberen de kleine overdag wat beter te laten slapen. Hij heeft namelijk erg veel moeite met slapen. Hij wil veel te graag overal bij zijn en schrikt van het minste of het geringste wakker. Nu gaan we in een donkere kamer zitten (eventueel nog afgeschermd met een doek over zijn koppie) zodra we de eerste tekenen van moeheid zien. Dat lijkt wel te helpen, al wordt hij vaak wakker zodra we hem in bed leggen. Hij beland overdag dus nog regelmatig op schoot of naast ons in bed. Maar hij is wel minder moe en overprikkeld, dus huilt ook minder. Maar ben blij met elk dutje dat hij wel ij zijn eigen bedje doet.

De oudste heeft vandaag een wendag in groep 3, dus sta te popelen om hem op te halen. Wil zo graag weten hoe hij het gehad heeft. Hij had er echt mega veel zin in vanochtend.

Zelf heb ik straks een afspraak bij de huisarts omdat ik toch sterk het vermoeden heb dat ik een blaasverzakking aan de bevalling heb overgehouden. Ben benieuwd wat ze zegt en wat de behandelingsopties zullen zijn.

milou1991 vindt dit leuk.
  9. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Manana: mijn vergeetachtigheid komt altijd pas na de bevalling. Ik werd gisteren ook gebeld door de fysiotherapeut dat ze op me dat te wachten... Ik moet echt alles opschrijven en overal herinneringen en alarmen aan toevoegen want anders raak ik het echt kwijt. Bij de oudste kwam mijn geheugen pas na een jaar of 2 terug, dus ik heb me daar ook alvast op voorbereid voor deze keer.

10. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Oef das wel een goeie vorm van zwangerschaps/bevallingsdementie @Yesera en @Manana... Ik moet zeggen dat ik er niet zo'n last van heb (gehad) *klopt af. Lijkt me heel frustrerend idd!

@Manana dat is ook weer wat dus, dat je er zelf eigenlijk een beetje gek van wordt :D Hier is het nog wel onder controle, die poetsdrang heb ik niet. Wel gewoon het netjes op orde willen hebben. Wel fijn dat het sporten zo fijn is! Herken dat ook wel, als ik de hele dag weinig uitvoer word ik daar ook een stuk lamlendiger van dan als ik er iig eventjes uit ben geweest.

@Yesera weet dat nog wel van zoon, die klus om hem in zijn eigen bed te laten slapen na een poosje.. Echt even in investeren dus. Ben benieuwd hoe je zoon het heeft gehad in groep 3!

@Kelly84 hoe was het gesprek? Goed dat je met een adviseur al bezig bent, maar idd, niks relaxed aan meer zo je verlof :confused:

Kelly84 vindt dit leuk.
  11. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Oudste vond het super leuk in groep 3. Ze hebben wat spelletjes gespeeld om elkaar te leren kennen in hun nieuwe klaslokaal. Hij heeft ook een potlood en puntenslijper van zijn blog te juffen gekregen, dus zijn dag kan niet meer stuk :D. Daarna wel een mega driftbui gekregen omdat hij wat op school had laten liggen :rolleyes:. Hij is toe aan vakantie ;)

De huisarts heeft bevestigd dat ik idd een voorwandprolaps heb :confused:. Heb nu een verwijzing naar de bekkenfysio en gezien mijn bindweefsekziekte ook naar de bekkenpoli van ons ziekenhuis waar gynaecoloog, uroloog, verpleegkundige en fysiotherapeut samen kijken naar de beste behandeling. Ze zei wel dat het nu nog mee valt, maar dat het erger wordt met iedere zwangerschap. We moesten dus goed nadenken over de vraag of ons gezin af is. Mijn man zei direct we zijn klaar! :roflmao: hoop wel dat ze me goed kunnen helpen, want telkens urine verliezen is niet fijn en sex zit er zo ook niet in. Mijn man raakte me gisteren met 1 vinger aan en ik zat tegen het plafond :oops::(

Kleine net weer slapend in bed gestopt, dus fingers crossed :D

12. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Oh helemaal vergeten daarop te reageren maar wat enorm balen van die verzakking! Dat is zuur zeg... Hopelijk kunnen ze je toch goed helpen, is niet niks idd om steeds urine te verliezen, je hebt nog zo’n lang leven voor je... :(

13. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ja het is wel balen, maar ben blij dat we er snel bij zijn. Hopelijk blijft de schade daarmee beperkt. Nu wachten op de oproep voor een eerste afspraak. Zal waarschijnlijk over 2 a 3 weken zijn.

@Kelly84: hoe was jouw gesprek?

14. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    Voor de dames met vergeetachtigheid: vergeten jullie geen (goede!) visolie te slikken? In veel gevallen komt zwangerschapsdementie daar vandaan. Als je zelf maar net genoeg hebt, of een beetje tekort, aan die oliën, dan onttrekt de baby die oliën aan jouw hersenen.

Draagdoek: gebruik ik inderdaad ook veel en vindt ze ook fijn! Maar Mees wordt er wat jaloers van en ik vind het zelf best wel in de weg zitten. Dus zodra ze dan slaapt doe ik m snel weer uit. :p

@Yesera he bah wat naar! Is dat volledig te verhelpen?

15. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Manana whaha heb echt wat met jouw naam heh. :p
    Ah op die manier. Ja dan ben je wel heel vergeetachtig....

@Yesera super dat hij het leuk heeft gehad op school. Groep 3 is een spannende groep.
    oei gelukkig bijna vakantie.

Ai wat vervelend. :( Hopelijk heb je snel de juiste behandeling en ben je spoedig van je klachten af.

@Kelly84 ben heel erg benieuwd hoe get vanochtend gegaan is!

@milou1991 als de strip foliumzuur op is. Ga ik over op de zwangervitamine + visolie.
    Welke slikte jij?

16. Kelly84

Kelly84 Fanatiek lid

16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    @Yesera wat fijn dat hij het zo leuk heeft gehad vandaag in groep 3! Wat worden ze dan echt groot he..
    Maar wat balen zeg van je blaasverzakking, hopelijk is het allemaal goed te verhelpen, je wordt in ieder geval wel goed geholpen met zo’n team die samenwerkt.

@Manana jij hebt wel heel erg last van zwangerschapsdementie Haha, ik deed het in Mn agenda van mijn telefoon zetten en dan met alarm een uur van te voren, dan wist ik zeker dat ik het niet vergat.

Hier is het gesprek goed gegaan in de zin van dat ze me alle tijd gunnen en ja kan ook zeggen ik ga niet akkoord en kom gewoon weer werken maar er moet iemand uit en dan gaan ze het via de rechter spelen en nu kan ik het heft in eigen hand nemen en er zoveel mogelijk uit slepen. Op dit moment liggen de banen voor t oprapen dus ik verwacht daar geen problemen mee, en wil eisen dat ze mij nog een jaar op de loonlijst laten staan, ook omdat ik nu een plekje heb op de crèche en die wel wil houden tot ik een nieuwe baan heb.
    En ja geen werk is geen fiscaal voordeel en dus geen crèche.
    En de oudste heeft het daar zo naar haar zin en het gaat maar 1 dag per week en dat wil ik haar niet ontnemen.
    Dus ik hoop dit toch wel te kunnen “eisen” maar rechtsbijstand is er mee bezig.

Klinkt misschien nu een beetje heel positief, maar ik maak me echt wel druk om het solliciteren weer en alle dingen waar je nu aan moet denken terwijl je nu alleen maar bezig zou moeten zijn met baby knuffelen.
    Af en toe barst ik ook in tranen uit :oops:

17. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @milou1991: geen idee. Huisarts dacht dat het een graad 1 was, maar heeft zelf alleen gekeken en verder niet onderzocht. Dat laat ze aan de poli over. Het hangt er vanaf waar het door komt (bindweefsel, spieren of zenuwen) welke behandeling ingezet moet worden. Maar geloof wel dat het iets is wat weer terug kan keren.... en mijn bindweefselziekte maakt het wel nadeliger voor me. Nou ja, zie wel wat eruit komt als ik bij de artsen geweest ben. Mag weer regelmatig met m'n benen wijd op tafel de komende tijd vermoed ik zo :rolleyes:o_O
    Met die draagzak zie je dan wel verschil in leeftijd dat Mees er jaloers op wordt. Mijn oudste vindt het juist fijn omdat ik dan meer voor/met hem kan doen en de kleine stil is. Ik begin het alleen wel steeds zwaarder te vinden. Til nu toch zo'n 6kg telkens mee.

@Kelly84: fijn dat het toch redelijk positief was maar snap dat je er heel verdrietig over bent. Dit is niet iets waar je op dit moment mee bezig wil zijn en zou moeten zijn. Ik zou hetzelfde doen als jij: heft in eigen handen en laat ze maar flink betalen om je kwijt te raken!

Kelly84 vindt dit leuk.
  18. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    @Kelly84 dat is toch helemaal niet gek, dat de tranen hoog zitten in zo’n situatie! Het is niet niks en er het meeste uit proberen te slepen is idd het minste wat je kunt doen, maar dat doet niks af aan de mentale impact van zulke handelingen. Hoe snel verwachten ze dat dit rond is? Kun je toch nog wat van je verlof genieten? Dat solliciteren lukt je vast wel!

@Yesera wanneer kun je terecht op de poli?

Zoon is nu 1 dag in de week naar de opvang ook al heb ik vakantie en blijft ie in de vakantie normaal thuis. Geeft mij toch wat meer ruimte om dingen te regelen en dat is toch wel heel fijn merk ik! Vandaag lekker de stad in geweest, ook vast cadeau gekocht voor man z’n verjaardag. Die is pas in september jarig maar valt te betwijfelen of ik het dan voor elkaar krijg natuurlijk. En proefdruk van ene geboortekaartje is binnen en ik vind hem zó tof! Was sowieso m’n favoriet, man vindt hem ook erg leuk, nog even de andere afwachten en dan knoop hakken. Man heeft handvatten op de kast en commode gezet, dus kan hem gaan schoonmaken en inrichten, heerlijk. Blad moet nog wel geschilderd en moet nog een plank boven maar dat kan nog wel later. Verheug me nu al op de babywasjes :D Hebben jullie alles opnieuw gewassen, ook wat je van de oudste bewaard had?

19. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Kelly84 fijn dat het een goed gesprek was.
    Maar toch blijft het een vervelende situatie. Logisch dat de emoties hoog zitten bij je.

@TiToTam top dat je iig al helemaal blij bent met dit geboortekaartje.
    Ik ga t.z.t. alles opnieuw wassen ja.
    Heeft toch wel 2-2,5 jaar in een doos gezeten.

Kelly84 vindt dit leuk.
  20. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ja ik heb ook alles opnieuw gewassen van de oudste @TiToTam. Bij mij had het natuurlijk 5 jaar in dozen gezeten. En ik zag ook nog wat vlekken die er destijds niet uit gewassen waren, maar nu met wat extra behandeling wel.

Hier gisteren en vandaag een enorm onrustig mannetje gehad. Huilde regelmatig ontroostbaar. Gelukkig heeft mijn man het tussen voedingen door overgenomen en is hij nu weer even vrolijk en redelijk rustig (zolang hij bij iemand op schoot ligt). Hij heeft weer flink buikpijn, want laatste keer ontlasting was vorige week zaterdag....

Deel Deze Pagina