Mama's die gaan voor een 2e kindje! Deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meisje93, 23 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kelly84

Kelly84 Fanatiek lid

16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    Ah ik heb respect voor de zwangere dames hier!! Wat is het warm zeg!!
    Ik heb wel echt een hele mooie periode met Mn verlof maar dit is misschien wel heel hoog haha.
    Maar als je zwanger bent is het nog veel zwaarder!
    Respect voor jullie en hopelijk houden jullie het vol!!

Hier pakt ze eindelijk weer de fles!! Eerst met afgekolfde melk en nu gewoon met nutrilon! Echt super blij! Nu langzaam afbouwen want ik wil voor onze vakantie er helemaal vanaf zijn.
    En ik zweer bij de Dr. brown flessen.
    Ook ik kook ze nog uit hoor :)

TiToTam vindt dit leuk.
  2. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    @Meisje93 ik had ook niks uitgekookt, was vorige keer van plan bv te geven en was wel langer in ziekenhuis na ruggenprik, maar omschakeling naar fles kwam pas toen we thuis waren dus toen heeft kz het idd gedaan. Maar nu vanaf begin van plan fv te gaan geven en wil in ziekenhuis bevallen, hoop zonder pijnstilling maar misschien met. En dan wil ik toch wel iets bij hebben. Denk dat ik maar een fles uitkook en vast in de tas stop, ga er ff vanuit dat ik in de eerste fase van de bevalling nog wel tijd heb om het evt nog een keer te doen. Ga voor de Etos huismerk voeding, beviel de vorige keer ook goed en is tenminste makkelijker verkrijgbaar dan Nutrilon. En qua fles Dr Brown, dat vond ik toen ook fijne. Heb vanuit de diverse boxen nog een Difrax en Avent staan dus kan nog wat uitproberen. Wat doe jij?

Heb 2 afspraken staan voor voetreflex aan het einde van week 38 en 39, kan er altijd nog eentje bij plannen. En dan verder maar afwachten, inleiden zie ik eigenlijk niet zitten.

3. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @TiToTam: flesjes uitkoken doet de kraamhulp. Ik had ook alles uitgekookt, maar voor de zekerheid deed ze het nog een keer. Het ligt idd altijd weer even voor je het gaat gebruiken, dus wel zo fris als het direct voor gebruik nog een keer gedaan wordt. Hoe het in het ziekenhuis zit weet ik niet, maar denk dat ze daar ook gesteriliseerde flesjes hebben. Labello etc daar had ik helemaal geen tijd voor :roflmao:. Je hoort wel vrouwen die een goed boek meenemen, maar ik heb snelle bevallingen gehad en moest echt niet aan lezen of mijn lippen insmeren denken ;). Af en toe een slokje water was het enige. Slippers zijn fijn zodat je niet op blote voeten moet lopen. En telefoonoplader :D.

@Meisje93: wat goed dat het nu nog maar 1x overgeeft. Gaat echt de goede kant op. Je bent de 12 weken voorbij, yay!! Is iedereen inmiddels op de hoogte? Leuke reacties gehad?

@diana285: het is ook mega heet. Echt afzien voor een zwangere. Ik plak hier aan mijn kleintje vast. De hydrofiele luiers vliegen er doorheen met al dat gezweet. En het houdt voorlopig ook nog wel aan geloof ik...

@Joyce2013: wat fijn dat het zo goed gaat! Groeit je kleine goed? Onze jongste slaapt overdag ook nauwelijks. Heb je een draagzak? Dat is hier gegarandeerd succes. Maar op dit moment zooooo warm! Verder is het overdag als hij slaapt juist niet in zijn eigen bed. De meeste kans op succes (naast de draagzak) is in ons bed en het liefst met mij of mijn man naast hem. Soms maken we daar gebruik van om ook even te rusten en anders houden we de babyfoon goed in de gaten en geven we hem even een aai over zijn bol als hij wakker dreigt te worden. Gelukkig slaapt hij 's nachts ook goed (afkloppen ;)). Wij moeten dondersag voor de 2e vaccinaties. 1e heeft hij 2 dagen flink koorts van gehad en was hij heel huilerig en prikkelbaar. Hopelijk is het nu wat minder omdat het maar 1 prik is, want eigenlijk willen we vrijdag wat leuks met de oudste doen.

@Kelly84: wat fijn dat ze de fles weer pakt! Onze oudste dronk alleen uit de avent classic fles. De jongste heeft door reflux en zijn slappe luchtpijp moeite met de snelheid van de melkstroom uit flessen (en mijn borsten :rolleyes:). Maar de dr brown fles met prematurenspeen gaat geweldig! Dus ook hier alleen nog maar dr brown. Gaat jullie meisje nog steeds zo hard de lengte in? En hoe was de fotoshoot eigenlijk?

Met onze jongste gaat het eindelijk goed. De forlax en het opletten op mijn eten helpen goed voor zijn buikpijn. Hij poept nog niet heel vaak, maar het gaat wel gemakkelijker. Hij is ook een stuk vrolijker en huilt minder. Soms heeft hij erg last van de reflux, maar zolang ik hem dan rechtop hou is hij tevreden. Bij de fysio is wel gezien dat hij moeite heeft met zijn hoofd naar links draaien. En daarnaast vonden ze zijn bewegingen met armen en benen heel druk en ongecontroleerd. Dat zou in de komende 2 maanden gecontroleerder moeten worden. En waarschijnlijk is het dan een erg actief jochie :rolleyes:. We hebben nu wat oefeningen gekregen en moeten over een maand weer terug.

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Kelly84 heeft de kleine meid geen last van de warmte?
    wat fijn dat ze de fles weer pakt. Hopelijk lukt het afbouwen. :)

@TiToTam en anders elke week even die fles uitkoken. Al kost het niet zoveel tijd gelukkig.

ja nutrilon is zo beperkt en enorm prijzig.
    E. had hero voeding gekregen. En had difrax. Wil nu ook weer difrax proberen.
    voeding ben ik nog niet overuit. Denk wel weer de hero.

hopelijk helpt die voetreflex bij je!
    Inleiding lijkt me ook niet alles nee.

@Yesera ja iedereen is op de hoogte. :) Hele leuke reacties gehad.
    vandaag een mindere dag, maar gelukkig wel maar 1x overgegeven.

wat fijn dat het met de kleine man beter mag gaan. Succes met de oefeningen. Hopelijk doet het zijn werk.

Yesera vindt dit leuk.
  5. Kelly84

Kelly84 Fanatiek lid

16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    @Yesera Ja ze groeit echt nog steeds hard Haha. Met 9 weekjes 60cm. Dus 7cm gegroeid sinds de geboorte.
    En de fotoshoot was zo leuk!! Ik krijg alleen de fotos pas in december vanwege dat het pas de zomercollectie is van 2019.
    Wat fijn dat het bij jullie goed gaat nu zeg!
    Vind je het niet lastig zo opletten met eten?

@Meisje93 nou ik moet zeggen dat het me echt alles mee valt met de warmte hier.
    Ze slaapt savonds van een uur of 10 tot meestal een uur of 5 en dan daarna eigenlijk ook de hele ochtend met natuurlijk voedingen tussendoor en dan Smiddags veel wakker.
    En wat fijn dat je nog maar 1x hebt overgegeven!
    Ik heb me ook echt 16 weken lang zo slecht gevoeld!! En super fijn nu 12 weken!!

6. Kelly84

Kelly84 Fanatiek lid

16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    Ohja wat hebben jullie baby’s nu snachts aan? Ik twijfel zo!!

7. Lvdv89

Lvdv89 Bekend lid

2 okt 2017
    588
    456
    63
    Vrouw
    @TiToTam in het ziekenhuis gebruikte ze bij mij de kleine glazen flesjes van Nutrilon. Die gooi je weg na gebruik. Dus naar het ziekenhuis hoef je dan niks mee te nemen

@Meisje93 vervelend zeg dat je je nog steeds zo beroerd bent. Hopelijk knap je snel op! Uiteindelijk Heb je wel een mooi wondertje

Ik ben weer eens ‘over tijd’ maar ook niet zwanger. Lekker frustrerend weer. Zou zo graag eens willen dat het ook ‘normaal’ gaat bij mij. Ook al ben ik gestopt met de hormonen, blijf hopen dat het toch zo raak kan zijn

8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Kelly84 wat heerlijk!

Ja bij de meeste is het met +/- 16 weken klaar. Dus ik blijf positief.

@Lvdv89 hoop het ook. Maar indd doe het voor een goed doel. :)

sjonge. Dat lijkt me zeker frustrerend. Ik hoop het ook heel erg voor je.
    Hebben ze bij jou ook nog andere dingen onderzocht? Of alleen gekeken naar PCOS?

Kelly84 vindt dit leuk.
  9. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Wij hebben zoontje overdag in alleen zijn luier en 's nachts in zijn luier in een dunne slaapzak. Geen kleren nodig dus :). Als we naar buiten gaan trek ik hem alleen een romper aan, eentje zonder mouwen. Maar we blijven zo veel mogelijk binnen ;)
    Zo jouw meisje is met 9 weken dan al langer dan mijn zoontje :roflmao:. Vorige week was hij 59,7 cm :D. Wat leuk zeg die fotoshoot. Nog wel even geduld hebben dus.
    Het letten op eten is soms wel lastig. Keuzes worden ook best beperkt, dus onze maaltijden zijn aardig eentonig de laatste weken :rolleyes:. Heb nog niet echt veel inspiratie voor andere gerechten. Maar het is me het zeker waard nu ik zie hoe goed het ons mannetje doet. Gistermiddag had hij wel heel veel moeite met de warmte. Drinken ging niet omdat ademen zwaar was en zijn neus verstopt zat. Gelukkig hielp spoelen met zoutoplossing goed.

@Lvdv89: wat balen zeg weer een lange cyclus. Neem aan dat je dan geen eisprong of een late eisprong hebt gehad? Snap dat je ondanks alles hoop blijft houden op een spontaan wondertje! Hoe gaat het met de vitamine B12? En zin om volgende week aan de slag te gaan bij je nieuwe job?

Kelly84 vindt dit leuk.
  10. Lvdv89

Lvdv89 Bekend lid

2 okt 2017
    588
    456
    63
    Vrouw
    @Meisje93 wat voor onderzoeken bedoel je dan precies? Ik heb toen ze pcos ontdekte een uitgebreid onderzoek gehad. Dat is nu zo 6 jaar geleden. Toen had ik ook extreem overgewicht. Dus raadde ze aan om eerst af te vallen voordat ze iets wilde gaan doen in het ziekenhuis.
    1,5 jaar geleden heb ik nog een uitstrijkje gehad omdat ik na de bevalling bleef bloeden. Daar kwam niks uit. En uiteindelijk is het ook gestopt.

@Yesera wat zielig dat je mannetje zo moeilijk kan drinken met dit weer. Het is voor kindjes ook niet leuk meer die hitte.

Ik gokte wel een beetje op een eisprong. Omdat de laatste keer het eitje 10 mm was. Maar misschien is die niet verser gegroeid zonder de hormonen. Dat geluk zal ik wel weer hebben haha.

Krijg nu elke week een injectie. En het lijkt alsof ik me wel iets beter voor erdoor. Energieker. Alleen psychisch kan ik me soms nog wel echt down voelen. Maar dat komt ook een beetje door de omgeving. Hopelijk heb ik straks met werk genoeg afleiding.
    Heb erg zin in het werk. Alleen het wegbrengen naar de kinderopvang vind ik nog wel lastig. Bijna 2 jaar thuis geweest en het voelt dan heel onnatuurlijk om dr weg te brengen. Al hoewel zij er echt aan toe is. Zoekt altijd overal kindjes en mensen op.

11. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Pffffff houden jullie het nog vol in deze hitte?
    Wij hebben vanochtend boodschappen gedaan en verder weer binnen gezeten met alles dicht. Vanochtend ook naar het consultatiebureau geweest. Kleine zou nu 61,7 cm zijn, dus dat betekent 2 cm gegroeid in 9 dagen. Lijkt me sterk ;). 1 van de 2 metingen zal wel een meetfout zijn. Maar feit blijft, hij groeit goed :D. Hij heeft zijn 2e vaccinaties gehad en heeft gelukkig minder bijwerkingen deze keer. Alleen wat verhoging en hij heeft vanmiddag flink geslapen. Tijdens het slapen heeft hij wel ontzettend liggen zweten. Er was gewoon een kletsnatte afdruk van zijn lichaam op het bedovertrek :eek:

Ik ben gisteren bij de bekkenfysio geweest. Ze vond de verzakking gelukkig meevallen! Wel is mijn bekkenbodemspier veel te gespannen. Dus moet nu gaan oefenen met aanspannen en daarna vooral ontspannen. Daarnaast heb ik een afspraak in het ziekenhuis bij de bekkenpoli waar ik in 1 middag een verpleegkundige, gynaecoloog, uroloog en bekkenfysiotherapeut zal zien voor hun advies in verband met mijn bindweefselziekte. Poli is maar eens in de 4 weken, dus heb pas op 13 september de afspraak.

12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Lvdv89 een hormonencheck. En evt. een HSG.
    is je man al wel gecontroleerd?

fijn dat je je wat beter mag voelen.
    Dat lijkt me ook erg moeilijk. Om na 2 jaar ineens je meisje na de opvang te brengen. Maar dat komt vast goed!

@Yesera sinds gistermiddag toch wel behoorlijk last van de hitte.
    pfoe wat is het benauwd zeg.

hmm dat zou wel erg veel zijn ja. :p
    fijn dat hij nu wat minder bijwerkingen lijkt te hebben.

13 september duurdt nog een poosje. wat fijn dat de verzakking mee lijkt te vallen.
    heel veel succes met je oefeningen.

Lvdv89 vindt dit leuk.
  13. Lvdv89

Lvdv89 Bekend lid

2 okt 2017
    588
    456
    63
    Vrouw
    @Meisje93. Allebei niet gehad. Maar ik heb maar één eileider vanwege eerdere buiten baarmoederlijke zwangerschap. Weet niet of het dan veel nut heeft. Kan het eens met de gynaecoloog overleggen als ik weer terug ga.
    Mijn man is wel gecontroleerd. Daar was alles prima.

Ik ben me nu aan het verdiepen in pcos en voeding. Daar schijnt ook nog veel mee te doen te zijn

Ik zie nu dat je de 12 weken grens bent gepasseerd. Wat fijn!

14. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    geen idee. Maar misschien een optie om dat te onderzoeken.
    wanneer moet je weer naar de gyn?

in een ander clubje heeft iemand een boek aangeschaft. Over voeding en pcos.
    Zij is er erg tevreden over.

Ja erg blij mee. Beetje door de gevarenzone heen. Al zal ik pas echt gerust gesteld zijn als ze levend op mijn borst ligt.

15. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    #335 Joyce2013, 27 jul 2018
    Laatst bewerkt: 27 jul 2018
    @Yesera Ja ik heb de draagzak van Bykay de click and carrier. Slaapt hij inderdaad heerlijk in, alleen is het me nu echt veel te warm om te dragen haha. Gelukkig gaat het slapen weer beter, met ups en downs maar zo blij met de airco. Fijn dat hij van zijn 2e enting minder last heeft. Hier had de kleine man ook echt koorts en lag te kermen zo sneu. En 2cm in 9 dagen lijkt mij ook wat veel haha. Ben begonnen met een cursus babymassage, echt zo leuk! Nu 1 lesje gehad en die kleine vind het heerlijk en slaapt daarna als een zonnetje.

@Kelly84 ons mannetje slaapt in puckababy tencel slaapzakje. Hij is een bewegelijk mannetje dus zonder lukt slapen voor hem echt niet. Maar wij hebben airco en zijn kamertje is zo’n 24 graden nu. Kan ze nog wel een beetje slapen met deze warmte. Vind het zo heftig voor die kleintjes!
    En hier ook de Dr Brown flessen, bij mijn zoontje met verborgen reflux die veel te gulzig dronk de oplossing.

@Meisje93 toch een mijlpaal die 12 weken. Leuk dat iedereen het nu weet, altijd een bijzonder moment! Hopelijk neemt het overgeven met 16 weken dan echt wel af. Vooral met deze warmte lijkt het me verschrikkelijk meis.

Hier gaat alles goed, vind deze hitte alleen echt verschrikkelijk. Hier kan ik echt niks mee hoor haha! Maar verder heerlijk genieten van me mannen. Naar het zwembad geweest woensdag en heerlijk gezwommen met de oudste. Echt genieten! Babymassage doe ik met de jongste echt een aanrader, zo ontspannen voor je kleintje. Echt een intiem moment tussen jou en je kind!

16. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Hoi meiden ik lees mee, maar tis me te heet om uitgebreid te reageren op iedereen...

Ik heb echt heel veel last van de hitte. Lig bijna de hele dag KO op de bank voor de ventilator. Voel me ook echt beroerd en suf... Vandaag afspraak bij vk ook afgezegd. Mij krijg je met geen mogelijkheid de deur uit nu!

Wat mij betreft mag de kleine volgende week al komen hoor! Ik kan wel janken soms. Ben nergens meer toe in staat :( blij dat het morgen wat afkoelt....

17. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Wat vervelend dat je je zo enorm beroerd voelt @Manana :( Snap dat je er zo wel klaar mee bent!

Wel fijn dat je die grens over bent idd @Meisje93!

@Yesera fijn dat het mee lijkt te vallen! Aftellen dus tot 13 september!

Het is idd wel echt heel warm geweest afgelopen dagen... Zit nu vooral binnen voor de ventilator, zoon zou eigenlijk naar de opvang vandaag maar kon het gewoon niet over mijn hart verkrijgen. Opvang is op de boerderij, geen boom te bekennen dus nauwelijks schaduw, noodgebouw in afwachting van nieuwbouw met plat dak dus wrs binnen ook om te besterven zo warm. En dan zelf thuis voor de ventilator blijven zitten... Dus lekker thuis gehouden en naar mijn moeder gegaan, die hebben airco beneden. Dat was zalig! Maar van mij mag het echt wel afkoelen idd, is mooi geweest zo!

Vandaag controle bij vk, manneke is idd aan het indalen, wat ik al vermoedde door de harde buiken die ik sinds gisteren heb en meer druk op mijn bekkenbodem. Ze had alleen nog de weinig opwekkende mededeling dat een tweede schijnbaar makkelijker ook weer omhoog schiet, maar hoop dat ie dat niet gehoord heeft :p Bed staat op klossen, man was lekker fanatiek want van mij mochten ze er nog wel ff naast blijven staan. Zeiltje blijft nog mooi ff in de kast, veel te warm. Wil toch nieuwe matrassen. Volgende week echt ff werk maken van de ziekenhuistas en de details van het geboortekaartje en dan zijn we toch heel eind!

18. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Joyce2013 zeker leuk & ook wel fijn.
    ik hoop het! Dan kan het echte genieten beginnen. :)

@Manana ja het is echt heet. Niet leuk meer.
    Ik zit voornamelijk ook binnen. Buiten is het gewoon niet te doen.

@TiToTam oei dat zal zeker heet geweest zijn op de opvang.
    groot gelijk om hem dan thuis te houden.

super dat de kleine man aan het indalen is. Het einde komt nu echt in zicht! :)

19. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Zo flink afgekoeld hier buiten! Nu het huis nog, binnen nu warmer dan buiten dus alles lekker tegen elkaar open. Weinig regen gevallen, jammer voor de plantjes...

Ben de ziekenhuistas aan het klaarzetten, vind het toch lastig wat er mee moet aan kleertjes voor de kleine. @Manana jij hebt hem al klaarstaan toch? Wat heb jij er nu in zitten? Ik heb nu rompers met korte mouw voor onder shirtje met lange mouw maar ook pakje met korte mouw met romper met lange mouw klaargelegd. Wel lange broek, sokjes en muts. Maar ook dik en dun vestje, zoon ging in het dikke vestje en dekentje mee naar huis in dezelfde periode. Maar heb nu ook dunne voetenzak voor in de maxi Cosi en met dat gekke weer van nu is dik vest veel te veel denk ik. Hoe ging dat bij de rest?

20. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @TiToTam oms mannetje ging mee in deze outfit (zie foto) dus rompers korte mouw, shirt lange mouw, lange broek, sokjes, mutsje en jasje. Heeft de eerste dagen ook precies jet zelfde gedragen binnen en dan in de omslagdoek binnen en toen was het ook ruim 26 graden.

@Manana hopelijk ben je vandaag weer een beetje bijgekomen. Vind dit ook heerlijk hoor, gewoon weer normaal ademen. Zo fijn!

Bijgevoegde bestanden:

TiToTam vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina