Mama's die gaan voor een 2e kindje! Deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meisje93, 23 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @Regenboog86 spannend! Hopelijk is het snel raak.

@Meisje93 hopelijk valt het bij jou mee. Waarom denk je dat jouw dochter het ook lastig gaat vinden.

2. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    @Kelly84 wat verdrietig van de poes :( Sterkte, helemaal balen als dat op vakantie gebeurt! Wel fijn dat je schoonouders snel gehandeld hebben, heeft hij niet lang last gehad... Geniet nog van jullie vakantie!

@Manana supergoed al dat je al zoveel bv hebt kunnen geven! Die gevoelige huid herken ik enorm, geen eczeem hier maar ook binnen no time kapot. Dus respect dat je het met kolven nog volhoudt! Alles wat je geeft is mooi meegenomen!

@Regenboog86 spannend!

@diana285 wat een heftige tijd hebben jullie achter de rug dan ook... Schrik er ook beetje van dat je ondanks de pijnstilling nog zoveel pijn had, fijn dat dat nu iig wat beter gaat! Maar ook geen onbezorgde kraamtijd dus.. Hoop dat jullie snel wat meer rust krijgen!

@Joyce2013 dat klinkt idd megavermoeiend met je oudste... Gaat hij binnenkort naar school? Dat scheelt misschien ook wel, dat hij daar echt aan toe is nu? Hopelijk geeft hem dat ook wat meer rust.

Hier gaat het allemaal wel prima :) Kleine man heeft vandaag wel wat meer last van krampjes en onrustige buik, man is net met hem in de draagdoek rondje wezen wandelen en daardoor kon ie eindelijk slapen. Benieuwd hoe de nacht gaat.

Manana vindt dit leuk.
  3. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    #683 Yesera, 4 sep 2018
    Laatst bewerkt: 4 sep 2018
    @Manana: wat jammer dat je tepels het toch niet trokken. Hydrogelpads schijnen goed te zijn voor herstel van de huid. Ik vrees wel dat je productie zal verminderen als je 's nachts niet kolft. Juist die nachtvoedingen werken namelijk productieverhogend. Geef je trouwens de fles volgens therapeutisch voeden? (Baby zo rechtop mogelijk en fles zo horizontaal mogelijk) daarmee drinkt ze langzamer waardoor ze voldaan is met waarschijnlijk minder ml en ook haar zuigbehoefte bevredigd is. Dan kun je nog langer met je voorraad doen terwijl ze wel voldoende binnenkrijgt (gemiddeld is zo'n 60 ml genoeg voor zo'n kleintje, de een vraagt wat minder, de ander wat meer). Wel fijn dat je nu zo ruim voldoende kolft, dan kun je even vooruit. De eerste 6 weken is borstvoeding nog hormoongestuurd, dus maak daar maar lekker gebruik van om je vriezer te vullen :D

@diana285: wat fijn dat het nu beter gaat, maar dat zal zwaar geweest zijn met zoveel pijn. Die hele kleintjes kunnen idd vaak de temp niet goed reguleren. Mijn beide jongens hebben daar last van gehad. Wat was zijn geboortegewicht? Voor grote zus dus ook zwaar. Fijn dat het met haar ook de goede richting in gaat.

@Joyce2013: herkenbaar dat niemand aandacht aan kleine broer mag geven. Onze oudste wil ook altijd net de baby op schoot als iemand anders het wil. Of als iemand in de kinderwagen wil kijken, dan moet de oudste net de baby kusjes geven (waardoor hij er dus met zijn hoofd voor hangt) :rolleyes:. Zo jouw verlof zit er dus ook alweer op. Fijn dat je nog even vakantie hebt. Ik was ook blij dat ik langer opgenomen had. Als ik 23 juli weer had moeten werken had ik me echt ziek gemeld, had die 3 weken extra echt nog nodig.

@Regenboog86: spannend eerste ronde na de pil. Is altijd weer afwachten wat je cyclus gaat doen. Ben je van plan iets van ovulatietesten of temperaturen te gaan doen? Of wacht je eerst rustig af wat er gebeurt?

Wauw @Meisje93: jij gaat ook alweer hard richting de helft van je zwangerschap! Gaat het nog steeds beter met eten en drinken? En hoe gaat het met je bekken?

@milou1991: we vinden het juist leuk om ook baby updates te krijgen hoor! Ik vind het juist super leuk dat we zo'n hechte groep zijn geworden en elkaar blijven volgen in de verschillende fases waar we in zitten.

Ik heb vandaag bloed geprikt en urine ingeleverd voor mijn afspraak bij de bekkenpoli volgende week. Ik merk gelukkig al dat er wat verbetering in zit nu ik een paar afspraken heb gehad bij de bekkenfysio. Ik ben benieuwd wat de conclusie volgende week op de poli zal worden.
    De oudste heeft vandaag zijn eerste zwemles gehad. Hij vond het heel leuk, maar super koud! Hij was binnen no time aan het beven en had mega blauwe lippen. Had wel een zwemshorty voor hem gekocht, maar die was blijbaar niet dik genoeg. Nu een andere besteld die ook voor surfen gebruikt wordt, dus ben benieuwd volgende week :)
    De jongste heeft denk ik weer een regeldag gehad, want hij liet afgelopen nacht en vandaag max 2 uur tussen de voedingen. Gelukkig was ik vrij, dus kon lekker met hem in bed nestelen en hem laten drinken wanneer hij wilde. Morgen weer werken, dus hoop dat hij zich vannacht gedraagd ;):roflmao:

Manana vindt dit leuk.
  4. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @TiToTam: hier is deze keer de draagzak ook een uitkomst! Heb de oudste nauwelijks gedragen, maar deze kleine man vindt het echt heerlijk. Zo fijn zelfs, dat mijn man nu een verlengstuk voor de bondolino heeft gekocht zodat hij hem ook kan dragen.

TiToTam vindt dit leuk.
  5. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Hoop het ook voor je @Yesera! En arme zoon, zo koud in het water! Bizar eigenlijk dat dat voor die zwemlessen in zulk koud water gaat?
    Goeie tip idd voor @Manana van het voeden, doe ik hier ook. En kan daarop als aanvulling ook de Dr. Brown fles met prematuurspeen tippen, daardoor moeten ze ook harder werken voor een voeding en krijgen ze eerder het seintje dat ze vol zitten.

Yesera en Manana vinden dit leuk.
  6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    madam is gewend dat ze alle aandacht van papa & mama krijgt. En dat zal ze straks moeten verdelen. Ben bang dat ze dan toch wel wat jaloers gaat worden. Maar dat zien we dan wel weer. :)

@Yesera ja schiet al op! Ben blij als ik de 20 weken echo achter de rug heb. :)
    Mwa eten en drinken gaat weer moeizaam. Dwing mezelf echt om te eten maar weinig eetlust. Drinken schiet er helemaal bij in.
    Ook sinds gisteren erg last van maagzuur als ik ga liggen. Bekken tja wat zal ik er eens van zeggen. o_O
    Nieuwe therapeut nu. Heb 3 dagen wat verlichting gevoeld. Vrijdag mag ik weer een martelsessie krijgen. :roflmao:

spannend zeg! Hopelijk zien hun ook vooruitgang.
    heeft hij zwemles in een buitenbad?
    oeh pittige nacht heb je achter de rug. op naar een betere nacht!

7. Lvdv89

Lvdv89 Bekend lid

2 okt 2017
    588
    456
    63
    Vrouw
    Jeetje veel bij te lezen! Lukt niet allemaal sorry!

@Kelly84 wat zielig zeg van je kat! Sterkte!

@Manana vervelend dat je tepels zo’n zeer doen! Wel goed dat je op tijd wil en kan stoppen. Belangrijkste is dat je jezelf fijn voelt. Daardoor zal de kleine zich ook fijner voelen.

@Meisje93 nou het wordt je niet echt makkelijk gemaakt zeg! En vervelend dat je het besef nog niet echt heb. Hopelijk veranderd dat snel

Ik heb besloten om toch eerder weer te beginnen. Ik blijf maar vervelende ervaringen hebben met de zwangere om me heen. Het lijkt bijna alsof ik het verzin of dat ze het expres doen. Maar daardoor besef ik wel dat mijn wens zo groot is en ik helemaal niet meer wil blijven wachten.
    Ik heb de dokter gebeld om mijn b12 te checken en deze is goed! Dus aanstaande donderdag word ik gebeld door de gynaecoloog om te bespreken hoe en wanneer ik weer kan starten met de hormooninjecties.

8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Lvdv89 haha nee dit kindje krijgen we niet vanzelf. Doen het voor een heel mooi doel!

Ik geef je groot gelijk! Vond het al erg knap van je om zoveel maanden soort van rust te nemen. had ik niet gekund.
    Wat goed dat je B12 goed is! hopelijk kan je weer snel starten.

9. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Ik heb toch besloten om cold turkey te stoppen. Ik begon last te krijgen van depressieve gevoelens. Dit keer ook met kolven helaas... :( had haar wat langer bv willen geven, maar ik moest van de psycholoog echt stoppen zodra ik dergelijke gevoelens op voelde komen, om een depressie voor te zijn. Heb gisteren de hele nacht gehuild, want voelde zo dubbel voor mij. Maar heb er nu vrede mee, want merk dat ik nu al meer rust in mijn hoofd heb.

Vanmorgen eerste kv aangeboden om te kijken hoe ze erop reageert. Ze drink haar flesje goed leeg. Hoeveel krijgt jouw kleine per voeding @TiToTam ?

@Yesera & @TiToTam tnx for the tip :) zo voeden wij haar idd ook. Maar zij blijft die enorme zuigbehoefte behouden. Gelukkig is ze met een speen ook tevreden te krijgen :)

@Lvdv89 wat fijn dat de B12 goed was! Nu weer heel hard duimen dat het snel raak zal zijn :)

@Meisje93 wel fijn dat de fysio wat verlichting geeft. Hopelijk gaat het de goede kant op. Haha zo noemde ik mijn sessies met fysio ook :roflmao:

Lvdv89 vindt dit leuk.
  10. Lvdv89

Lvdv89 Bekend lid

2 okt 2017
    588
    456
    63
    Vrouw
    @Manana dappere beslissing. Is misschien inderdaad niet wat je had gewild maar aan jezelf denken is ook echt belangrijk.

@Meisje93 nou inderdaad! Ik zou er voor tekenen 9 maanden ziek zijn als ik dan wel zwanger zou zijn. Maar snap dat je er anders overdenkt als je er zelf midden in zit.

Ik hoop ook dat ik snel weer mag beginnen. Zit nu op dag 31 dus Hopelijk gelijk aankomende cyclus

Manana vindt dit leuk.
  11. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Hier idd ook de brown met prematurenspeen. Is de enige waar zoontje uit kan drinken, de rest gaat hem te snel en verslikt hij zich in. Zelfs als we dat stomme groene ding eruit halen gaat het hem te snel... alleen dat groene ding gaat zo snel kapot als je de fles iets te hard dicht draait, maar als je niet strak genoeg dicht draait, dan gaat hij lekken o_O. Dus fijne fles omdat kleine er goed uit drinkt, maar niet heel lekvrij helaas. Hebben jullie dat ook of hebben wij gewoon een productiefoutje?

@Meisje93: ja de 20 weken echo is ook weer zo'n spannende mijlpaal. Nog eventjes wachten. Het blijft dus zwaar voor je. Drinken is erg belangrijk. Hopelijk helpt een nieuwe sessie bij de fysio vrijdag weer.

@Lvdv89: wat fijn dat je vitamine b12 goed is! Hopelijk kun je snel starten en ik hoop nog harder dat het dan eindelijk heel snel raak mag zijn!

@Manana: oh wat vervelend meid! Ik dacht juist dat borstvoeding goed was tegen depressie. Top dat je zo goed op jezelf let en direct actie hebt ondernomen! Zal idd ff heel emotioneel zijn geweest die beslissing, maar fijn dat je nu al meer rust ervaart. Een happy mama is een happy baby!

12. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Bij ons staat het zwembad (gewoon binnen) erom bekend dat het heel koud is. Het is een wedstrijdbad, met bodem die omhoog en omlaag kan zodat ze het ook kunnen gebruiken voor zwemlessen. De temperatuur staat alleen altijd op wedstrijd temperatuur, omdat opgewarmd water te lang duurt voordat het weer voldoende afgekoeld is voor wedstrijden o_O. Veel mensen wijken met hun kinderen uit voor zwemles naar andere plaatsen in de buurt. Maar wij hebben geen auto, dus enige optie is het zwembad bij ons in de stad. Ik hoop dat de nieuwe zwemshorty van neopreen hem volgende week wat warmer gaat houden.

13. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
  14. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Ik heb stuwing waar je u tegen zegt en lek als een malleo_O
    Hopelijk wordt het morgen minder, want dit is alles behalve fijn :confused:

15. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Manana knap van je, dat je die beslissing hebt kunnen nemen. Hopelijk niet al teveel last van de stuwing.

haha zo voelt de sessie ook echt aan. :p
    Ik heb de inmiddels gele plekken nog steeds op mijn bovenbenen staan.

@Lvdv89 hihi dat waren ook mijn gedachten toen het maar niet lukte. En als je er middenin zit, dan durf je haast niet te klagen omdat ik wel gezegend ben met een zwangerschap.

Dat zou wel echt top zijn! Hoelang duurdt jouw cyclus meestal?

@Yesera en de prematuurspeen op een difrax fles?

ja dat drinken. Momenteel heb ik nog maar 1 kopje koffie op. ook nog maar 1 boterham op. :$
    Ja ben heel benieuwd vrijdag. Heb goede hoop iig.

hoe koud is dat water dan wel niet?
    Met E. gaan we straks ook naar een andere plaats. Hier hebben ze alleen een buitenbad & vindt dat zo sneu. :p

och niet fijn!
    Ze hebben een pilletje hiervoor.
    Maar.... die heeft als bijwerking depressieve gevoelens. :(
    ik kreeg hem toen niet van de huisarts omdat ik na de bevalling top in mijn vel zat.
    Anders misschien overleggen?

16. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Als je cold turkey bent gestopt en je hebt nu stuwing, dan heb je een grote kans op borstontsteking. Als ik jou was zou ik de druk er wel even afkolven. Wel vervelend dat jij nu net de aanleg hebt om wel depressieve gevoelens te krijgen van de borstvoeding. Hopelijk ben je snel overal vanaf!

17. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Geen idee of die speen op een difraxfles werkt @Meisje93. Heb geen difrax in huis. Was begonnen met avent maar dat lukte hem helemaal niet en toen op advies over op deze. Sommige dagen gaat het heel goed, andere dagen verslikt hij zich telkens. Niet alleen in de fles, maar ook aan de borst.
    Het water schijnt 28 graden te moeten zijn. Iedereen klaagt dat het zo koud is. Zelf heb ik er nog niet gezwommen sinds de verbouwing.
    Oei 1 kop koffie en 1 boterham is niet veel! Heb je helemaal nergens trek in? Misschien tomaat en komkommer? Of yoghurt of vla? Zit wel veel vocht in maar is licht om te eten. Lijkt me heel vervelend!

18. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ik weet dat die speen iig wel op die flessen plassen. wat vervelend dat hij zich ook aan de borst verslikt.
    hmm dan zal het wel niet aan de 28gr komen.
    Nee totaal geen eetlust. Wordt ook erg snel misselijk van alles. Maar ga zo maar eens wat proberen te eten. :)

19. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Prematuur past idd op de Difrax @Yesera, maar hier tot nu toe geen problemen met dat groene ding.. Maar hebben hem natuurlijk pas 1,5 week in gebruik. Ook nog niet gemerkt dat ie lekt. Hij gaat juist toch minder hard met dat ding erin of zit ik nu mis? Er gaat nu 100cc per keer in, klinkt veel maar merkte vorige week al dat ie vaak echt niet genoeg had aan voorzichtige hoeveelheden. Ene keer gaat ie schoon op, andere keer blijft er staan, dus varieert van 30cc tot 100cc per voeding 8x per dag. Dus best prima. Man vindt dat voeden op verzoek maar niks dus ben benieuwd hoe lang we dit volhouden, vandaag voor m’n gevoel alleen maar aan het voeden en das ook weer niks merk ik wel... Maar misschien ook sprongetje oid.

@Manana vervelend dat je moet stoppen! Ik heb idd die pilletjes gehad tegen stuwing, werkten wel heel goed moet ik zeggen! Nu heb ik natuurlijk helemaal niet gestimuleerd maar schrok ook wel van de lijst met bijwerkingen, maar geen last van gehad...

Wat fijn dat B12 goed is @Lvdv89! Snap dat het kriebelt om verder te gaan, hopelijk is het jullie nu snel gegund!

20. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Ben bij A. Ook cold turkey gestopt en toen ook meteen veel stuwing gehad, maar was na 2 dagen over. Hopelijk nu ook!
    Ik hou het in de gaten en zal anders om zo'n pil bij de ha vragen

Yesera vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina