Mama's die gaan voor een 2e kindje! Deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meisje93, 23 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Manana: onze kleine clusterde in het begin ook uren achter elkaar. Inmiddels is dat veel korter. Hij drinkt korter en valt dan in slaap, maar wil wel een uurtje op schoot slapen voordat ik hem voor de nacht in bed kan stoppen.

En bedankt voor de felicitatie. De oudste heeft een leuke verjaardag gehad en is goed verwend. Het was een drukke dag ;). Had een appeltaart en marsefondtaart (zie foto) gebakken. Hij was er super blij mee en ze zijn erg lekker. Mijn ouders waren nog op vakantie, dus die komen morgenmiddag nog langs. En vrijdag nog zijn kinderfeestje.
    De jongste voelde zich vandaag niet helemaal top. Is goed verkouden. Niesde vanochtend een grote sliert geelgroene snot uit zijn neus en heeft 2x zijn voeding eruit gegooid. Heb hem het grootste deel van de dag in de draagzak gedragen.

@Meisje93: hij heeft zakjes popcorn met daarbij een vliegtuigpennetje getrakteerd. Was een groot succes bij de kinderen. We hadden nog genoeg traktaties over, dus de kinderen die er vandaag waren hebben ook nog gekregen.
    Klinkt alsof je toch langzaam stapjes vooruit blijft zetten. Heeft de fysio weer verlichting kunnen geven?

Manana vindt dit leuk.
  2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Manana Slaat de medicatie al aan?

Wat heerlijk dat ze 6u achter elkaar geslapen heeft. Wel weer wat minder van dat spoken ervoor.

Dat geloof ik graag! Je voelt je dan zo machteloos op dat moment. Hopelijk van korte duur!

Manana vindt dit leuk.
  3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Yesera gefeliciteerd met jullie zoon.
    Taart is leuk geworden!

Ja die heeft weer het een en ander los gemaakt. Gistermiddag de badkamer schoongemaakt en dat was helaas alweer teveel. Erg veel pijn daarna. Vanmiddag stond ik wat op te vouwen en schoot de pijn ook weer in mijn SI gewricht met uitstraling naar been en rug. Dus rest van de dag weer plat gelegen en kleine stukjes gelopen.
    morgenochtend werken, ben benieuwd hoelang ik het vol ga houden. :)

4. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    @Yesera gefeliciteerd met je zoon! Fijn dat het een geslaagde dag was, taart ziet er ook gaaf uit! Beterschap voor de kleine man!

@Manana moest jij niet 2 pilletjes in 1x pakken? Dat moest ik wel, ik was er ook wel ff door van slag, was snel duizelig. Hopelijk werken ze snel! En sneu dat ze zo van streek is in de avond, herken het wel van oudste. Die was ook vanaf 22.00u een paar uur ontroostbaar met krampjes, hier werkte de draagdoek het beste, man liep er dan vaak een tijd mee rond en uiteindelijk viel ie dan in slaap. Meer kun je idd niet doen, maar het blijft sneu... Frummel heeft weinig last van krampjes, hij ligt nu wel bij man omdat ie steeds blijft mekkeren maar het is echt minimaal vergeleken met oudste en die had al niet zo heel veel last als ik dat vergelijk met verhaal van anderen...

Pfft dat is toch wel balen dat het zo snel verkeerd schiet @Meisje93... Is er niks wat je zelf kunt doen qua oefeningen oid?

Ik ga denk ik van de week vast de fysio weer een keer bellen. Had na zwangerschap van oudste last van m'n bekkenbodem als ik teveel deed en dat valt nu wel mee, voel alleen dat m'n bekken nog wel aardig gammel is. En die grens voel ik niet, gister rondgelopen in de stad en dat ging prima en 's avonds dan toch ineens last. Maar wil ook niet te fanatiek weer met oefeningen gaan beginnen die m'n lijf nog niet aankan dus ook maar even overleggen...

5. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    @Yesera wat een mooie taart! Klinkt idd als leuke traktatie.
    Hoe is het nu met de kleine man?

@Meisje93 jeejtje meid lijkt me toch echt lastig werken zo! Goed aan jezelf denken hoor!

@TiToTam direct na de bevalling moet je er idd 2 tegelijk nemen, maar stoppen met bv moet je geleidelijk afbouwen. Ik werd al stoned van 1 pilletje. Kan me goed voorstellen dat je er van slag bent geraakt! De pillen lijken wat te doen, maar gaat voor mijn gevoel niet snel genoeg. Gelukkig valt het nu mee met de pijn. Mijn borsten zijn nog wel erg gevoelig en voelen beurs aan. Ze lekken ook nog steeds af en toe. Benieuwd wanneer het eindelijk klaar zal zijn...

Gisteren viel het clusteren gelukkig mee :) hopelijk was het niet eenmalig :rolleyes:

L. Is gisteren voor het eerst naar het buitenland geweest :roflmao: we zijn in Duitsland boodschappen gaan doen en heb gelijk 7 pakken flesvoeding voor L. Ingeslagen :)

6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @TiToTam ik ga denk ik maar de oefeningen van de cesar therapeut oppakken.

Slim om een afspraak te maken met je fysio. Even kijken wat je allemaal al mag gaan doen.
    Lastig dat je je grens (nog) niet voelt.

@Manana ja nu met deze pijn is het behoorlijk pittig. Vanochtend 3u gewerkt. Langer ging echt niet meer. Maar nu met veel pijn op de bank.
    Veel te veel gedaan helaas. Zul je altijd zien, dat er dan net een ziekmelding is. Dan voel ik me al zo rot dat ik zo weinig kan doen. En nu heb ik mezelf ermee. :rolleyes:

fijn dat de pillen zijn werk doen. Denk dat het ook een natuurlijk proces is. Dat het langzaam afbouwt. Maar snap dat je er gelijk vanaf wilt zijn.

Haha zozo, knap hoor.
    Groot gelijk om gelijk zoveel pakken in te slaan. Anders kan je elke maand naar duitsland gaan.

Manana vindt dit leuk.
  7. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Manana: ik lees net dat saliethee je productie kan laten stoppen/verminderen. Misschien een idee om dat een paar dagen te drinken?

8. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    @Meisje93 hoop dat de oefeningen wat verlichting bieden.

@Yesera tnx for the tip! Ik ga straks kijken of ik die hier in de supermarkt kan vinden :)

9. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Toch overal weer anders dus @Manana, ik kreeg er direct 2 ook al was het al een paar dagen na de bevalling. En daarna dus nog 2 dagen een halve per dagdeel, dus in totaal 1 per dag. Het lekken is bij mij volgens mij nu helemaal gestopt, heeft dus ook nog een week geduurd... Hopelijk wordt het bij jou snel beter! Welke voeding heb je in Duitsland gehaald? Wel lekker voorraadje zo, en wereldburger die L :D

Denk aan jezelf @Meisje93, valt niet mee, zeker met zieken niet maar uiteindelijk heb je idd jezelf ermee en uiteindelijk ook je werkgever als je straks helemaal niet meer kunt. Ben je bij de oudste eerder de ziektewet in gegaan? Want daar had je ook zoveel pijn toch?

Vandaag rondje braderie gedaan in dorp verderop en dat ging echt super. Probeer de lichtere oefeningen van de fysio iig vast te doen, een aantal staan ook in de map van de kraamzorg dus ga er vanuit dat dat wel oké is.

10. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    @TiToTam ik heb het eigen merk van dm gehaald genaamd 'baby love'. Schijnt ook een erg gewilde merk te zijn. Ik zie voornamelijk veel Nederlanders ze in aantallen kopen als we er heen gaan. Ben dus niet de enige :p
    Bij mij lijkt het lekken ook steeds minder te worden. Heb ook geen last meer van stuwing :D nog wel een beurs gevoel in mijn borsten, maar daar valt mee te leven :)
    Goed dat je het al in de gaten houdt. Voorkomen is veel beter dan genezen ;)

11. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @TiToTam ja moet ik echt gaan doen. Heb alleen mijzelf ermee. Bij de vorige ben ik met ong. 23 weken de ziektewet ingegaan (50%) Had toen erge last van spierspanningshoofdpijn en vermoeidheid. Werkte toen van 7-11 dus deed de zware ochtendzorg, ontbijt en medicatie helemaal alleen. Om 11u naar huis en lag ik de gehele middag op bed.
    en dit heb ik helaas tot de 34 weken gedaan. heb het toen helemaal verknald.
    Met ong. 27 weken begonnen de bekkenklachten.

12. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Vraagje: ik wil de dr browns fles bestellen, omdat L. Een te gulzige drinker is met een enorme zuigkracht. Zal ik nu de smalle of brede flessen bestellen? Wat is fijner? En zal ik de prematurenspeen erbij bestellen?

13. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ik heb de smalle met prematurenspeen. Volgens mij is de prematurenspeen alleen beschikbaar voor de smalle fles.

Manana vindt dit leuk.
  14. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Ga ik die ook bestellen dan. Tnx :) ben benieuwd hoe ze daaruit zal drinken!

15. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    @Manana laat je hier weten hoe die fles bevalt? En welke fles had je eerst? Als Imme een flesje gekolfde Melk krijgt, heeft ze de uren/dag erna behoorlijk last van kramp. Ze drinkt haar fles zó snel leeg en dan zijn we zelfs al therapeutisch gaan voeden. Dus ben benieuwd hoe deze je bevalt!

16. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    #736 Manana, 11 sep 2018
    Laatst bewerkt: 11 sep 2018
    Zal ik doen :) hier precies hetzelfde! Wat we ook doen, haar fles is in no time leeg! Maar de zuigbehoefte blijft en daarna komen de krampen en/of de hik opzetten :rolleyes: ik krijg hem vanavond tussen 17.00 en 21.00 uur als het goed is binnen. Ben zelf ook benieuwd!

Ik zag in het filmpje van babypark dat de brede flessen beter geschikt zijn voor borstvoedende babies. Ze hebben een bredere speen wat tepel/speen verwarring zou moeten voorkomen. Ook zag ik op de site van Prénatal dat ze primatuurspenen hebben voor de brede flessen! Heb zelf de starterspakket van de gewone smalle flessen besteld. L. Krijgt toch geen borst meer...

17. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Oh we hebben de MAM fles en avent in huis nu @milou1991 maar avent is al helemaal niet te doen.. Daarin drinkt ze 90 ml in 3 min op :eek:

milou1991 vindt dit leuk.
  18. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Dat van tepel/speen verwarring voorkomen is alleen verkooppraat ;)
    Voor therapeutisch voeden wordt een fles geadviseerd met een zo klein mogelijke speen, dus de prematurenspeen is perfect voor therapeutisch voeden. En dat groene ventiel zorgt voor betere regulatie en minder vacuüm.
    Ons zoontje doet over 90 ml zeker 20 minuten.

Manana en milou1991 vinden dit leuk.
  19. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    @Manana Imme is inmiddels alweer bijna 3 maanden en ze zal maar heel af en toe een flesje krijgen. Dus gelukkig is tepel/speenverwarring dan bijna niet mogelijk. Om heel eerlijk te zijn hebben wij wel alleen nog maar de gewone medela flesjes geprobeerd. Die heeft ook een gewone smalle speen. Maar we hebben ook nog tommy tipee en avent in huis. Kan die ook nog eerst proberen natuurlijk. En we hebben ook nog zo’n calma speen in huis voor op de medela, maar die stroomt nog sneller. Ik hoopte dat de dr Browns zou zorgen voor minder kramp en de preemie speen voor een rustigere/langzamere voeding. Die zuigbehoefte na de voeding vind ik niet zo erg. In tegenstelling tot haar broer accepteert Imme wél een speentje. Yes yes yes!

20. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    Oh wat goed zeg! Nou ben ik helemaal benieuwd!

Deel Deze Pagina