wat fijn! En wow misschien wel 2! Hoe vind je dat zelf? @Yesera Qua lichamelijk niet eigenlijk. Het zou verstandiger zijn om het dus bij 2 kindjes te laten. super dat de naam op de muur staat! Ben benieuwd.
Al goed nieuws dus @Lvdv89, wat fijn! En wauw, kans op 2! Wat spannend! Hoe zouden jullie dat vinden als dat zo zou zijn? Wat jammer dat het dan een verstandelijk besluit moet zijn @Meisje93... Als je de keus had, hoeveel kindjes zou je dan willen? Ik ben heel benieuwd @Yesera! Naar de schildering en naar de nacht! Hier gaat het hartstikke goed. Frummel heeft afgelopen nacht echt megagoed geslapen, van 21.30 laatste voeding tot 8.45 Zalig even zon nacht! Geniet ook wel echt van hem, maar vind het echt wel pittig 2 kindjes. Constant het gevoel dat ik frummel tekort doe, oudste regelt die aandacht voor zichzelf wel. Die is echt heel lief maar kan ook wel claimen. En dan dus nog huishouden en iets van tijd voor mezelf. Dacht altijd al dat 2 mooi zat was maar dat gevoel wordt alleen maar versterkt momenteel. Dus extra genieten van dat kleine hummeltje voordat die per ongeluk ook ineens zo groot is
@TiToTam dan 3 of 4 kindjes. Maar zijn al erg dankbaar met onze dochter & met een 2e op komst. wow wat een heerlijke nacht! Hoe vind je het leeftijdsverschil? Misschien als je straks een ritme hebt, dat het dan gemakkelijker gaat?
@Lvdv89 wauwww wat spannend zeg!! En hoe sta je er zelf tegenover? Ben heel benieuwd over 2 weken. @TiToTam oh heerlijk die nachten he. Hier slapen ze gelukkig ook echt allebei goed door! De oudste is meestal als eerste wakker, rond 7 uur en die gaat er tussen 7 en 8 in. Nou ging de jongste gisteravond na de fles van half 8 naar bed en werd vanochtend ook pas 8 uur wakker. Echt heeeeeerlijk! Hier wil ml nog wel graag een 3de maar van mij hoeft het echt niet zo nodig. Dus voorlopig gaan we eerst 2 jaar genieten van deze ukkies en dan zien we het wel! (Heb gezegd dat ik er over 2 jaar misschien is over wil nadenken haha.) Ik vind dit namelijk ook echt heel druk en wat je zegt aandacht verdelen tussen je kids is soms ook lastig. Gelukkig een klein voordeel bij een nadeel is dat op vrijdag de oudste de ene week met de ene oma en de andere week met de andere oma mee gaat en ik alleen thuis ben met de jongste. Dus dat is wel heel fijn!
Als ik jullie verhalen zo hoor moet ik echt mijn besluit over eventueel een derde afwachten tot ik een tweede heb gehad. Ik wilde altijd een groot gezin. Ik hou van de chaos van veel kinderen, maar snap nu dat het dus ook wel lastig is je aandacht zo te verdelen met 2. Ik weet ook niet of ik dit traject nog een keer zou doen maar 3 kinderen lijkt me zo mooi aantal! Jaaa nou van mij mogen het er 2 zijn hoor Puur uit egoïstisch oogpunt dan. Maar dat lijkt me geweldig. Alleen voor de risico’s die het met zich meebrengt denk ik misschien beter van niet. Maar ik zou niet schrikken als het er 2 zijn. Mijn man wel denk ik haha
@Kelly84 wauw wat heerlijk zeg dat ze beiden zo goed slapen. @Lvdv89 ik lees wel eens dat een 3e makkelijker is dan een 2e. ik zou een tweeling ook erg gaaf vinden! Maar inderdaad die risico's. Maar er zijn genoeg vrouwen die gelukkig een zorgeloze zwangerschap hebben. haha! Gaat hij mee met de echo?
Nou @Lvdv89 als het nu een tweeling is hoef je niet meer af te wachten om te beslissen of je nog een derde wilt . Een tweeling lijkt mij ook heel gaaf, maar heeft zeker meer risico's. Heb je zelf ook het gevoel dat het er 2 kunnen zijn? @Meisje93: ja lichamelijk snap ik je helemaal hoor. Het is al zo mooi en bijzonder om 2 kindjes te mogen dragen voor 9 maanden. En zeker als de klachten zoals jouw misselijkheid en bekkenpijn zo hevig zijn, dan zijn die 9 maanden verre van makkelijk. Het is een moeilijke beslissing om te nemen. Oh @Kelly84 en @TiToTam ik ben jaloers op jullie nachten . Ons mannetje heeft ze ook gehad, maar momenteel is onze nachtrust heel ver te zoeken. Mijn man en ik zijn er in totaal vannacht 6x uit geweest voor de kleine... het is een fase, het is een fase... Onze nacht was dus heel onrustig. Kleintje heeft gewoon heel veel geborgenheid nodig, want als hij jammerde, was het al voldoende om hem op schoot te nemen. Dan sliep hij gewoon weer door. Hij is nu bijna 26 weken, dus houdt zich weer volledig aan het oei ik groei sprongen schema . Hij vond het wel prachtig om in zijn eigen kamertje wakker te worden vanochtend. Keek zijn ogen uit. Voeg even tijdelijk 2 foto's toe van zijn kamertje (krijg ze alleen niet recht...)
Wauw gaaf @Yesera! Prachtig lettertype ook voor de naam! Heel mooi gedaan! En jullie goede nachten zijn dus weer verleden tijd? Ai hoop toch dat frummel het zo goed blijft doen Vannacht weer 21.00-8.30, knapperd! @Meisje93 ik vind het leeftijdsverschil echt perfect. Oudste snapt zo veel en kan hem zoveel vragen en uitleggen. Hoef hem niet te tillen, hij kan veel zelf. Ideaal. Maar het idee om dan over 2,5/3 jaar weer terug in de luiers te gaan en weer dat afhankelijke en hulpeloze als je dan al 2 zelfstandige kids hebt... Pfoe het idee alleen al vliegt me aan. Maar hebben half en half afgesproken om het een jaar te geven. Man wilde er altijd 3 maar vindt dit ook heftig en denkt momenteel ook dat ie er geen 3 wil. Maar wie weet veranderen we nog van gedachte, hou de optie wel iets open maar kans lijkt me heeeeel klein dat het echt verandert. Wel heel jammer joh, als jij er zo graag meer zou willen en je lijf wil echt niet
@Yesera zit er vooral mee dat mijn bekken na de eerste zwangerschap nooit hersteld zijn geraakt. En ik al beperkt werd in van alles. Als ik nou na de bevalling gewoon weer helemaal de oude zou zijn. Dan zou ik die 9 maanden op de koop toe nemen. huisarts gaf ook eerlijk toe dat hij zijn bedenkingen heeft bij een evt. 3e zwangerschap. En ben liever een (redelijk ) fitte mama van 2 kids. Dan een mama van 3 kids die vaak nee moet verkopen. Dat is het mij en ons niet waard. Hopelijk krijg ik een voltooid gevoel gelijk na de bevalling. wat een mooie naam! En mooi gemaakt zo. knap. hopelijk aankomende nacht beter. Maar heeft dus wel de gehele nacht op zijn kamer geslapen.? @TiToTam ja dat is wel erg handig! Merk nu ook dat het allemaal makkelijker word. scheelt dat je man ook begint te twijfelen. Je hebt alle tijd om een keuze te maken. Zeker jammer. Maar komt vast goed hoor. Voel me nog steeds erg gezegend met ons gezin.
@Yesera heel mooi gedaan! Leuk kamertje zo! Ik zelf heb het idee dat het er 1 is, maar mijn man heeft wel het gevoel dat het er 2 zijn. @Meisje93 heb je nooit nagedacht over revalidatie? Dan kan je er echt vanaf komen? Ik heb er ook 1,5 jaar over gedaan maar ik heb nu ‘alleen’ nog last als ik menstruatie heb.
@Lvdv89 eigenlijk niet. zal ik wel gaan doen na deze bevalling. Als het nodig blijkt te zijn. ik hoop het niet. Kan jij zonder moeite bijv. een dierentuin rond lopen?
Ja ik liep een half jaar na de bevalling nog bij de fysio. Toen had ik een afspraak bij de ha voor aanhoudende hoofdpijn. Toevallig een andere ha en die heeft toen een verwijzing voor het revalidatie centrum gegeven omdat ze vermoedde dat mijn hoofdpijn ook door Mn bekken kwam. Dat bleek achteraf zo te zijn. Ik kan nu alles weer doen zonder pijn te hebben. Alleen als ik dus ongesteld ben ( ik denk door de combinatie van hormoonverandering) heb ik wel last van Mn bekken en stuitje. Maar een jaar geleden in de herfstvakantie waren wij op vakantie met de familie, en toen kon ik niet eens mee met de wandelingen. Dus in een jaar tijd is er veel veranderd De wachtlijsten zijn lang voor zo’n traject. Misschien is het dan wel verstandig dat je er al vast op komt te staan, mits je dat wilt natuurlijk
@Lvdv89 ik heb de fout gemaakt. om de pijn maar te accepteren. Jaar na de bevalling werd ik de pijn zat en naar de cesar therapeut gegaan. Toen bleek mijn bekken nog scheef te staan en was nog helemaal instabiel. Weer wekenlang therapie gehad tot het weer aardig onder controle was. met menstruatie's werd het hier inderdaad weer erger. wat doen ze bij zo'n revalidatie centrum? Ik heb nu mijn hoop nog bij deze fysio. ik ervaar nu al veel minder pijn. Eigenlijk alleen mijn SI gewricht voel ik nog als ik teveel doe. Althans die bepaald gewoon mijn grens. Als ik daar overheen ga ga ik meerdere klachten krijgen. hoe verliep jouw vorige zwangerschap? qua bekkenklachten. Moet jij niet je handtekening aan gaan passen?
Ik kreeg bij mijn vorige zwangerschap pas ronde 30e week last. Heb toen ook gewoon doorgelopen waardoor ik een aantal weken na de bevalling amper kon lopen. Bij het revalidatiecentrum leren ze je echt op een andere manier je rug, buik en bekken te gebruiken. En te trainen waardoor alles sterker wordt. Ik heb ook goede hoop dat ik deze keer veel minder last ga krijgen! Haha ja ga ik eens doen! ☺️
Ah oke! ik moet nu ook al een andere houding aannemen dan wat ik bij de cesar therapeut moest doen. We wachten het maar weer af... Hoe voel je je?
deesjuh - 29 jaar - ronde 13 - NOD even pauze ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ Twinkle81 - 36 jaar - ronde 7 - pauze ZWANGEREN ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ Meisje93 - 24 jaar - 4 februari '19 ♡ Love7 - 26 jaar - 18 april '19 ♡ Lvdv89 - 28 Jaar - jongen (0) meisje (0) ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ AFSPRAKEN ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 26 september - Meisje93 - controle vk 17 oktober - Love7- geslachts echo 14w 23 oktober - Meisje93 - extra echo ivm groeiachterstand 2 november - Love7 - controle vk 5 november - Love7 - GUO 16w ivm mijn moeders 1e sterren kindje* 23w open ruggetje/gehemelte 29 november - Love7 - 20 weken echo ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ BEVALLEN ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ Saar82 - 35 jaar - bevallen op 12-02-2018 met 38+4 van een jongen! G. Piscean - 27 jaar - bevallen op 01-03-2018 met 40+5 van een meisje! E. Yesera - 35 jaar - bevallen op 09-04-2018 met 37+0 van een jongen! ?. Fluss1984 - 34 jaar - bevallen op 09-04-2018 met 37+3 van een jongen! S. Kelly84 - 34 jaar - bevallen op 20-05-2018 met 39+5 van een meisje! F. Joyce2013 - 31 jaar - bevallen op 29-05-2018 met 39+2 van een jongen! L. Rainbow88 - 28 jaar - bevallen op 11-06-2018 met 40+4 van een jongen! R. Milou1991 - 27 jaar - bevallen op 20-06-2018 met 39+4 van een meisje! I. Vaatdoek - 33 jaar - bevallen op 26-06-2018 met 40+0 van een jongen! E. 123abc - 27 jaar - bevallen op 10-7-2018 met 40+1 van een meisje! J. Diana285 - 32 jaar - bevallen op 14-08-2018 met 36+5 van een jongen! D. TiToTam - 30 jaar - bevallen op 26-8-2018 met 40+6 van een jongen! ?. Manana - 32 jaar - bevallen op 28-8-2018 met 41+1 van een meisje! L.
@love7 dank je! Ben ook nog steeds zo blij! @Meisje93 ik ben nog steeds super verkouden en aan het hoesten. Slaap daardoor super slecht. Staat los van het zwanger zijn maar daardoor voel ik me wel lamlendig. Heb het dus ook maar op Mn werk verteld omdat ik bijna naar huis werd gestuurd om uit te zieken. Verder nergens last van op wat gevoelige borsten na. Ben aan het aftellen tot de 19e ☺️
Jaa bij mij klopte het bij allebei! Nu is mijn schoonzusje zwanger en die dacht zelf nu 15 weken te zijn en de verloskundige zegt 16 weken. Met 15 weken zou het volgens de Chinese kalender een meisje zijn en met 16 weken een jongen, zit dus net op de grens. En het is dus een meisje!! En zei zegt ook ik weet eigenlijk zeker dat ik toch een paar dagen minder lang zwanger ben maar goed het scheelt dan ook serieus maar 4 dagen. Snap je het nog haha..