Mama's die gaan voor een 2e kindje! Deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meisje93, 23 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    fikse daling. Dit is je ferritine zeker?
    Hopelijk gaat het weer stijgen.
    Van bloedarmoede kan je je zo beroerd voelen.
     
  2. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    ja klopt. HB was van 6.9 naar 6.7 dacht ik, dus was niet extreem gedaald. Maar de baby slokt al mijn ijzer op.
    Tot nu toe voel ik mij fitter dan bij mijn vorige zwangerschap. Dat is maar goed ook, want ik draai de onregelmatige 'social media diensten' van het werk nog steeds mee ('s avonds 2x de berichten beantwoorden en in het weekend 3x per dag. Als ik om 19u moet gaan slapen lukt dat natuurlijk niet, maar ik krijg er wel tijd-voor-tijd voor en die wil ik meteen na mijn verlof opnemen ;) )
     
  3. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wel fijn dat je je nu wel fitter voelt. @Twinkle81
    Moet je dan tot laat nog berichten antwoorden? Wel lekker dat je die uren na je verlof kan opnemen! :)
     
  4. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Hoi allemaal! Weer even geleden, maar leuk weer nieuwe berichten te zien.

    @Lvdv89: het schiet voor jou nu echt op. Wel vervelend dat je er eigenlijk wel klaar mee bent. Hoop dat je toch nog kunt genieten van de laatste max 2 weken!

    @Meisje93: wat vervelend dat het werken je zo zwaar valt. Is het al iets verbeterd? En hoe is het met de meisjes?

    @TiToTam: wat fijn dat jullie in een wat rustiger vaarwater zitten. Leuk he, om weer te zien dat de wereld voor ze open gaat als ze mobieler worden.

    @Twinkle81: vervelend dat je ijzer zo laag is. Wel fijn dat je je verder goed voelt.

    Met ons gaat alles goed. Het gaat een stuk beter met de jongste. Alleen vorige week op een bruiloft waarschijnlijk koemelk binnengekregen, want we hebben een week lang vreselijke nachten gehad. Verder drinkt hij zijn neocate goed. Krijgt daar 1 fles per dag van. Ik kolf nog 1x per dag en dat is genoeg voor de andere 2 voedingen die hij krijgt tijdens mijn werkdagen. Vast voedsel gaat steeds beter. Onlangs bloemkool weer eens geprobeerd en deze keer geen buikpijn en gasvorming! Dus zijn darmen zijn duidelijk weer iets gerijpt, maar nog niet over de allergieën heen. Wel heeft hij al 1,5 maand een loopneus, dus we zijn aan het uitzoeken of dat toevallig allemaal virussen zijn of misschien ook allergie.
    De oudste gaat lekker op school en op zwemles. Verder thuis nog wel regelmatig hele dwarse buien. Is echt hooggevoelig en zit zichzelf in de weg daarmee. We proberen er veel over te lezen om tips te vinden hoe er mee om te gaan.
     
  5. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Yesera Helaas niet. Lijkt juist erger te worden. Vandaag ook weer veel steken achter schaambot. :(
    Dinsdag weer werken, moet dan echt strenger voor mezelf zijn.

    Met de meisjes gaat het goed!
    E. is sinds een week van haar speen af, zonder drama! Zo fijn. Wilden eerst komst van baby afwachten. Toen eerst het zindelijk worden gedaan & nu dus van de speen af. Zijn super trots op haar.
    Met F. gaat het ook goed. Tevreden meisje al moet je haar heel goed observeren de gehele dag. Zodra ze moe begint te worden, gelijk fles geven en naar bed doen. Als ik half uurtje uurtje wacht bijv. met fles geven. Is het drama. Dan wilt ze alleen maar slapen ipv. drinken. Ook maken we haar niet meer wakker overdag voor een fles.

    Wat fijn dat het beter mag gaan met de jongste!
    Super dat vast voedsel ook steeds beter mag gaan. Kan dat een uiting zijn van een allergie? Een loopneus.
    Fijn dat de oudste het goed doet op school en zwemles! Kort geleden E. ook aangemeld voor beide.
     
  6. love7

    love7 Actief lid

    12 sep 2012
    497
    69
    28
    Vrouw
    NB
    Ja echt wel ben zo verliefd op dat kleine meisje ♡♡ alweer 7 weekjes morgen pff gaat weer veel te snel
     
  7. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    zo oud alweer? Dat gaat heel snel!
     
    love7 vindt dit leuk.
  8. love7

    love7 Actief lid

    12 sep 2012
    497
    69
    28
    Vrouw
    NB
    Ja echt t vliegt alweer voorbij ♡♡
    Ze doet het echt super goed groeid goed eet goed en is zo tevreden.
    maandag moest ze eigenlijk haar eerste prikjes al!! Alleen ze is zo verkouden en slijm hoesten echt zielig dus we wachten even tot ze beter is vind het toch eng om te doen als haar immuunsysteem nu niet op en top is
     
    Lvdv89 vindt dit leuk.
  9. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ja tijd vliegt voorbij! Fijn dat ze het zo goed doet.
    Ach wat sneu voor haar. Groot gelijk om dan nog even te wachten!
     
    love7 vindt dit leuk.
  10. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik ben groot voorstander van vaccineren maar wel op een veilige manier. Ik zou dus ook even uitstellen.
     
    love7 vindt dit leuk.
  11. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @love7: als ze niet fit is, zou ik zeker even uitstellen. Bij de jongste zijn we ook een paar weken later gestart omdat hij in het ziekenhuis lag voor zijn slappe luchtpijp en toen ook een virus bleek te hebben op het moment dat de eerste vaccinatie gepland stond. Wat zei het consultatiebureau vandaag?

    @Lvdv89: hoe gaat het met jou? 38 weken vandaag, dus nog maximaal 1 week en de kleine is er al! Of ben je al bevallen intussen?

    @Meisje93: wat fijn dat het zo goed gaat met de meisjes! En wat knap! Zindelijk en van de speen af! Fijn hoor. Hoe gaat het werken nu?

    Een loopneus kan zeker uiting zijn van allergie. De oudste heeft het ook door hooikoorts. De jongste krijg nu als test 3 weken elke dag antihistamine en na 3 weken moeten we stoppen en kijken wat voor verschil het geeft. Ik ben benieuwd. Op dit moment in ieder geval geen loopneus meer.
    De oudste is vorige week getest op lactose intolerantie, maar de uitslag was uiterst vaag. Hij moest nuchter blazen, kreeg daarna een lactosedrankje en moest vervolgens nog elk half uur blazen tot 2 uur na de test. Zijn waardes geven aan geen lactose intoleratie, maar hij werd zo beroerd van het drankje! Dus op basis van klachten zou je wel zeggen lactose intolerant. Gaan nu een periode volledig koemelkvrij bij hem proberen en ook overleggen met onze diëtiste. Kinderarts heeft pas 2 augustus weer plek, dus tot die tijd zelf het een en ander uitproberen. Hij heeft te veel last van zijn buik, dus we moeten dit wel testen. Ook vragen we ons af of hij soms niet zo erg dwars, geprikkeld en boos is door zijn astmamedicatie en mogelijk ook een koemelkallergie/lactose intolerantie. Astmamedicatie hebben we nu af kunnen bouwen en daar zien we al een stuk rust in zijn gedrag. Hij zit lekkerder in zijn vel de afgelopen week.
    Verder is het bij mij mega druk op het werk. Is een spoedklus bij gekomen, dus wordt veel werk verstouwen in een korte werkweek.
     
    love7 en Lvdv89 vinden dit leuk.
  12. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Yesera Ja ben zo trots op haar!
    Werken gaat redelijk, moet goed op mijn grenzen letten wat ik niet zo goed kan.
    Pijnklachten zijn erg wisselend. Maar helaas wel weer iedere dag pijn.

    Jullie zijn er maar wat druk mee. :( Succes met het uitproberen. Wel erg fijn dat jullie al zien dat hij beter in zijn vel zit!
    Oei, nou veel succes op het werk.
     
  13. TiToTam

    TiToTam Bekend lid

    8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Jeetje @Yesera wat een zoektocht joh, voor beide jongens :( Had toch fijn geweest als er een gebruiksaanwijzing bij had gezeten dan, dat je iig had geweten waar bepaalde klachten vandaan komen. Kan natuurlijk goed dat je oudste gewoon totaal niet lekker in zijn vel zit als ie gezondheidsklachten heeft!

    @Meisje93 dat klinkt niet goed... Lukt het aangeven van die grenzen wel? En wat knap van je oudste, en zonder speen en zindelijk! Wauw!

    @Lvdv89 echt aftellen nu he?!

    We zitten hier echt in de lift ineens qua vaardigheden, gister ging de jongste ineens zelf zitten, vandaag kroop ie al stukjes op zijn knietjes vooruit en hing ie half aan de box om zich op te trekken. Keileuk! Kan me niet snel genoeg gaan, doe mij maar een groot kind, al vrees ik wel dat ie nogal boevig gaat zijn :p Heeft de robotstofzuiger al ontdekt en die moet ik dus steeds barricaderen anders heeft ie hem al aangezet. Wc-borstel omgetrokken in de badkamer en daar mee aan het timmeren, prullenbak al haast om... Groot verschil met de oudste, die deed dat allemaal niet :p
     
    Twinkle81 en Lvdv89 vinden dit leuk.
  14. Lvdv89

    Lvdv89 Bekend lid

    2 okt 2017
    588
    456
    63
    Vrouw
    Ja zeker aftellen! Nog max 8 dagen.
    Ben er helemaal klaar voor, hij alleen nog niet geloof ik haha
     
  15. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Succes met de laatste loodjes.
    Al helemaal startklaar?

    @TiToTam Mwa, wisselend. Op mijn werk ga ik mijzelf helaas een beetje negeren. En dan kom ik mij aan het einde van de dienst helaas tegen.

    Wat een ontwikkeling ineens! Leuk hoor.
    Maar zo te lezen, een ondernemend mannetje.
     
  16. love7

    love7 Actief lid

    12 sep 2012
    497
    69
    28
    Vrouw
    NB
    We hebben het uigesteld nu gaan ze 4 juni de vaccinatie doen ze deden totaal niet moeilijk voor de rest doet ze het super ook op de flesvoeding helaas borstvoeding moeten stoppen na borstontstekingen en linker borst ging de productie achteruit soms nog best een beetje moeilijk mee
     
  17. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    @Yesera het is soms ook echt moeilijk te vinden. De vriend van een collega heeft al zijn hele leven reuma-achtige klachten. Allergietesten kwam niets uit. Toen hij door omstandigheden een weekend gluten-vrij heeft gegeten, voelde hij zich veel beter. Door een glutenvrij dieet heeft hij nergens last van, maar het is geen coeliakie wat hij heeft
     
  18. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Jammer dat je moest stoppen. Ik ben bij mijn dochter na 2 maanden gestopt (ik kolfde fulltime, ook 's nachts) maar wat voelde ik mij schuldig! Achteraf had ik veel eerder op flesvoeding over moeten gaan, maar ja, die hormonen en iedereen die maar zegt 'borstvoeding is het beste' maken het niet makkelijker. Gelukkig is de flesvoeding heel veel beter als dan toen wij klein waren en krijg je er geen kleine michelinpoppetjes meer van
     
  19. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Lvdv89 vindt dit leuk.
  20. Lvdv89

    Lvdv89 Bekend lid

    2 okt 2017
    588
    456
    63
    Vrouw
    Ik ben gister bevallen middels een geplande keizersnede van een gezonde jongen van 3115 gram.
    Het was een pittige keizersnede omdat ik veel verklevingen had. Mijn baarmoeder was nog maar zo dun dat het enkel een vliesje was en op scheuren stond. Het duurde lang voordat ze mijn buik helemaal open hadden. Dus het was maar goed dat ik achteraf eerder mocht komen.

    Er werd mij helaas verteld dat een derde zwangerschap er niet in zit. Dat zou mijn baarmoeder niet aan kunnen. Dus dat kwam wel even rauw op mijn dak vallen.

    Door het vele getrek heb ik veel pijn maar het gaat met de baby heel goed! Hij is heel tevreden. Drinkt en slaapt goed. En geeft verder geen kik. Zijn grote zus is helemaal weg van hem
     
    love7 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina