Mama's die gaan voor een 2e kindje! Deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meisje93, 23 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Stuit en bekken stonden weer scheef.
    Heupen waren nog steeds soepel. Waarschijnlijk door het sporten.

    Zal vast goedkomen. :)
    Kos lijkt me ook heerlijk. Ideaal dat het nog buiten de vakantietijd om kan.
     
  2. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Wat ontzettend rot dat het nog scheef staat, hopelijk kunnen behandelingen je wel helpen.
     
  3. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ja wordt wel weer iedere keer terug gezet.
    Maar helaas schiet het iedere keer weer terug. :(
     
  4. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    O dat is echt heel vervelend, is er zicht op of het ooit beter zal gaan? Hoop het wel voor je.
     
  5. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Meisje93: fijn dat je weet waar het aan ligt, maar niet fijn dat het telkens verkeerd schiet rond je bekkengebied. Hopelijk blijft het nu na behandeling allemaal goed staan!

    @Joyce2013: leuk je weer hier te zien! Goed om te horen dat het zo goed gaat. En hij loopt al! Snelle jongen! Onze jongste durft het nog net niet aan. Je ziet hem denken, maar dan zakt ie toch weer naar beneden. Wel klimt hij overal bovenop (hij is de trap al volledig opgeklommen) dus we moeten hem al veel achterna. En wat leuk toch die wens en ook plannen voor een 3e in de toekomst.

    Bij ons is die wens er ook nog steeds, alleen nog niet besloten of we er ook echt voor gaan.
    De cito toetsen worden gewoon als werken uit boekjes ingestoken. Mijn zoontje vindt het niet erg om te doen (zelfs eigenlijk wel leuk), maar wil wel graag alles goed hebben. Dus mooi om ook weer te leren dat hij niet altijd alles goed hoeft te hebben. Ben benieuwd naar de resultaten straks.
    De kleine is nog niet ziek geworden, maar de 10 dagen zijn nog niet voorbij. Wel heeft hij de afgelopen 2 nachten bijna 6 uur achter elkaar doorgeslapen, terwijl hij normaal elke 1 tot 3 uur wel kwam. Heerlijk dus, hopelijk zet dit door! (En hopelijk jinx ik het nu niet :roflmao:).
    Wij gaan ook pas eind augustus op vakantie. Weekje Texel. Hebben er nu al zin in!
     
  6. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Ja heb het behoorlijk laten afweten het afgelopen jaar, maar ik was gewoon zo moe en zo futloos. Voel me zoveel beter nu, kleine slaapt heerlijk door sinds hij 1 is, en hij is ook eindelijk niet ziek. Kleine man heeft ons flink bezig gehouden het eerste jaar, maar dat weegt niet af tegen het geluk en de liefde die we krijgen.

    Spannend dat jullie ook nog twijfelen over een derde, heerlijk een huis vol liefde! Ben benieuwd wat jullie uiteindelijk besluiten.

    O gelukkig zoveel druk al bij die kleintjes lijkt me ook niet wenselijk. Gaaf dat hij het zo leuk vindt om te doen. Dat haalt dan echt de spanning er af. Nee inderdaad, hij mag best fouten maken dat is echt niet erg. Wel mooie eigenschap dat hij alles het liefste goed wil hebben. Ben benieuwd naar de resultaten.

    Gelukkig is hij niet ziek geworden, en hopelijk blijft dat ook zo. Wat fijn dat hij 6 uurtjes achter elkaar slaapt, kinderen zijn hier volgens mij ook extra moet door de warmte. Heerlijk voor papa en mama haha.

    De trap op... wow! Jullie ook een ondernemende jongen dus haha, vindt dat wel heel erg leuk hoor. Maar juist daardoor wordt hij iets te snel groot. Misschien daarom ook extra nu al de wens voor een 3e. Al willen we wel even wachten tot het najaar. Ik word dit jaar 33 en mijn man februari 40 dus misschien ook daardoor ook zo mee bezig ben. Mijn gevoel zegt dat ik na me 35ste "klaar" wil zijn met zwanger zijn. Merk aan mezelf dat die gebroken nachten en 4 dagen werken veel is. En hoe ouder je wordt hoe lastiger. Hoe makkelijk ik dat bij de eerste deed, terwijl ik nu al dacht pfff heftig.
     
  7. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Dat hoop ik ook!
    Helemaal pijnvrij zal ik wel nooit meer worden denk ik.

    @Yesera wat heerlijk van die 2 goede nachten!
    Wanneer krijgt hij de resultaten? Ideaal dat hij de cito wel leuk vind.
     
  8. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Joyce2013: geeft niks hoor, dat je hier wat rustiger was. Dat eerste jaar met een kleintje erbij is sowieso druk en nog wat extra als je een kleintje hebt dat veel ziek is.

    Mijn man wordt dit jaar 39 en ik 37. Wij hebben dus ook niet de luxe om lang te wachten. We willen dit jaar wel een beslissing genomen hebben. Maar ik kan op dit moment ook nog helemaal niet zwanger worden. Heb door de borstvoeding nog steeds geen cyclus. Aan de ene kant fijn geen maandelijkse hormonen, maar als we besluiten ervoor te gaan dan wil ik ook direct aan de slag. Borstvoeding afbouwen lukt alleen nog niet zo goed. Kleine is echt borstverslaafd :roflmao:. Hij weigert vaak een flesje neocate te drinken van mij en ik wil thuis niet meer kolven. Wil na mijn vakantie van augustus ook op werk stoppen met kolven. Maar kleine wordt echt boos en 'eist' de borst, dus dat wordt nog even een klusje. Wil op zich nog wel avond en ochtend blijven geven, maar liever niet meer overdag. Toen ik bij de oudste stopte met kolven en overdag voeden, kwam mijn cyclus terug. Dus hoop dat dat deze keer ook gebeurd. En dan hopen dat mijn man het aan denkt te kunnen om voor 3 kids te zorgen, want wat mij betreft ligt de bal bij hem.

    @Meisje93: over 2 weken krijgen we zijn rapport en rapportgesprekken. Dan horen we ook de uitslag van de toetsen.

    Zouden jullie het trouwens leuk vinden om dit groepje voort te zetten op Whatsapp? Vind het contact met iedereen uit dit topic zo leuk gegroeid de laatste 2 jaar. En misschien voor sommigen ook wel makkelijker in contact blijven?
     
  9. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Wow! Kleine man heeft van 22:30 tot 5:00 uur doorgeslapen! En had waarschijnlijk zelfs nog langer geweest als ik hem niet om 5 uur was gaan voeden voor ik me klaar ging maken om naar werk te gaan. Hij was namelijk nog diep in slaap toen ik zijn kamer binnen kwam en werd pas een beetje wakker toen ik hem oppakte. Mijn man vond het maar eng hem zo lang niet gehoord te hebben :roflmao:
     
  10. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Wat heerlijk zeg, zo fijn! Gek hoe spannend dat dan in ene is he als ze gaan doorslapen. He ik hoor niks, waarom word hij niet wakker :roflmao:. Mama ligt wakker in bed te luisteren, heel herkenbaar, ik ben nog wel eens gaan checken.

    Kleine man heeft dus mooi al een eigen willetje mbt borstvoeding haha. Knap hoor dat het zo lang volhoud, ik ben er niet aan begonnen deze keer. Vorige keer gebeurde er niks deze keer mijn god wat deed het zeer die stuwing haha. Maar ook weer geweest. Kleine krijgt nog wel flesvoeding al mogen we overstappen naar koemelk. Maar wil dat na de vakantie doen, in Griekenland niet dezelfde melk als hier. En wil geen ongelukkig kind die geen melk kan krijgen voor het slapen gaan haha.

    Ik vindt Whatsapp ook prima, blijf ook wel actief weer hier nu we toch de wens hebben voor een 3e haha :oops:!
     
  11. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wat heerlijk!!
    Haha snap je man ook wel weer. Als je het niet gewend bent.

    Succes met de beslissing nemen! Ben benieuwd. :)
    Qua whatsapp. Vind het prima, al kan ik whatsapp moeizaam bijhouden.
     
  12. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Hoe gaat het hier?
    @Meisje93 hoe gaat het met je bekken?
    @Joyce2013 wanneer gaan jullie op vakantie? Mijn oudste kreeg idd vanaf 1 jaar ook koemelk. Bij de jongste probeer ik nu havermelk om zo wat met de borstvoeding te kunnen afbouwen. Neocate weigert hij van mij meestal, dus zoek iets wat ik hem zonder problemen kan geven. De eerste flesjes met half havermelk half moedermelk zijn goed gegaan, nu afwachten hoe dat verder blijft gaan. Havermelk is alleen geen volwaardige vervanger zoals koemelk, dus hij zal 300 ml neocate of moedermelk moeten blijven krijgen.
    Hij heeft trouwens 2 weken geleden de BMR gehad en hij is niet ziek geworden :eek:. Alle andere vaccinaties was hij ontzettend beroerd van en nu niks! :D

    Voor wie er een Whatsapp groepje wil, pb mij je nummer maar dan maak ik een groepje aan.
    Maar we kunnen ook hier verder blijven kletsen want ik blijf hier ook nog wel even hangen gezien onze twijfels :rolleyes:
     
    Joyce2013 vindt dit leuk.
  13. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Hè gezellig weer beetje actie in ons groepje haha!
    Hier alles goed, we gaan 29 augustus pas net buiten de schoolvakantie (laatste jaar dat het kan). Dus zijn dan wat laat met overstappen maar ach. Oké ik ken Neocate niet wat is dat? Misschien 1/4 Neocate 1/4 havermelk en 2/4 moedermelk en dan langzaam minder moedermelk?
    Wauw echt geen reactie op die prik, dat is toch best een heftige.?

    Ik stuur je pb ik blijf ook hier, probeerde clubje op te richten 2020 maar is denk te ver weg nog haha. Wil oktober/november strip afmaken en dan even cyclus opstarten en beetje kijken wat het doet en dan januari beginnen.
    Kan nu al niet meer wachten haha :roflmao:!
     
  14. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Joyce2013: wat later is geen probleem! Prima om nu nog kunstvoeding te geven. Neocate is volledig hypoallergeen kunstvoeding. Zit geen koemelk in, maar is volledig op basis van aminozuren. Hij drinkt daar al wel een hele fles van, maar alleen bij mijn man en niet bij mij :roflmao:. Ik probeer nu of hij havermelk wel van mij accepteert (idd nu mengen maar steeds minder moedermelk erbij) zodat ik borstgoedingen kan laten vallen.
    Wij gaan ook pas 23 augustus op vakantie. Dat is de laatste week van de vakantie van de oudste.
    Ik doe mee hoor met een groepje 2020 :D. Als we er voor gaan wil ik ook in januari starten. Mijn man heeft nu bedacht dat hij bij een 3e het geslacht graag een verrassing wil houden :eek:. Ik mocht het wel weten als ik wilde zei hij, maar ik zou nooit mijn mond kunnen houden dan! Dus maar even het idee van het de hele zwangerschap niet weten laten bezinken :cool:
     
    Joyce2013 vindt dit leuk.
  15. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ja het is een beruchte, dus hield mijn hart al vast. Had gezien zijn gevoeligheid echt wel reactie verwacht. Ging er gewoon alvast vanuit. Tussen de 5 en 10 dagen na de prik kon ik verwachten zei de arts.... vandaag dag 15 :cool:
    Weet nog wel dat de oudste er een dag ellendig van was met koorts.
     
    Joyce2013 vindt dit leuk.
  16. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Yesera gaat redelijk. Moet goed op mijn grenzen letten dan gaat het goed.
    Rug is nu ook aardig los. Alleen de onderste 2 wervels nog.

    Wat goed dat hij geen last heeft gehad van de BMR!
    Jullie zijn echt serieus een 3e aan het overwegen dus. :D
    Een verrassing is echt enorm leuk hoor.
     
  17. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Maar dat houd echt in dat de deur open staat haha, jippie!!
    Maar het niet weten jeetje heftig haha, ik ga bij ons stiekem wel uit van een jongen. Kans ook groter na 2 boys, maar alles is welkom. Nog 1 keer een baby, die geur... heerlijk! En later al die mannen aan tafel met hun partner, lijkt me zo gezellig. Kan niet wachten....

    Oké weer wat geleerd vandaag haha, maar zou top zijn als je 1 voeding kan laten vallen. Langzaam afbouwen...

    Heerlijk toch nog even op vakantie, gaan jullie nog ergens heen?
     
  18. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Ja zie je zoiets dacht ik al. Maar wat super zeg, binkie :thumup:
     
  19. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Fijn dat je rug nu bijna los is, hopelijk geeft dat verlichting. Wel vervelend dat je constant zo alert moet zijn met wat je doet. Hoop voor je dat het toch ooit weer rustig word.
     
  20. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Fijn dat het redelijk gaat, maar hopelijk gaat het snel echt beter. Op je grenzen letten is idd heel belangrijk. Het is altijd een balans zoeken tussen rust nemen en actief zijn. Gaat het tillen van de kleintjes wel goed?
    Jullie hebben het bij beide en verrassing gehouden toch? Het lijkt me heel moeilijk als mega nieuwsgierige miep :roflmao:, maar ook wel heel mooi. Mijn man staat open voor een 3e, want voor ons beide voelt het gezin zo nog niet compleet, maar hij vindt het ook wel spannend. Hij vindt het wel zwaar zo met 2 kids. Komt natuurlijk ook door de problemen van de kleine. De oudste kon je wegleggen als hij sliep, de jongste niet. De oudste huilde nauwelijks en vond het prima om ergens te zitten en te kijken wat jij aan het doen was. De jongste heeft vanwege de pijn veel gehuild en heeft echt troost nodig. Wil ook veel meer (gevaarlijk) bezig zijn en aan je vast plakken. Dus dat is druk en wennen, maar het blijft ook genieten om de ontwikkeling en alles weer te zien bij zo'n mini.

    @Joyce2013: wij zouden heel graag een meisje willen, maar zeggen ook al tegen elkaar dat als een 3e weer een jongen wordt, dan moet dat gewoon zo zijn!
    Wij gaan naar Texel, heb er echt veel zin in.
     

Deel Deze Pagina