Mama's die gaan voor een 2e kindje! Deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meisje93, 23 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    Zo hallo allemaal, ik meld me ook weer is even.
    Ik zie dat er een hoop ook flink aan het tobben zijn geweest met de kleintjes.

    Helaas ben ik er ook 1 van. Oudste had begin dit jaar in Maart buisjes gehad. Maar de jongste had met nog geen jaar oud ook al 3x oorontsteking gehad dus ik eiste een doorverwijzing naar de kno arts waar we 3 weken geleden zijn geweest en waar ze allebei gecheckt zijn, helaas de buisjes van de oudste waren er alweer uit en ze praat heel nasaal dus ook der neusamandelen mogen er nu uit. Jongste ook vocht achter der trommelvliezen dus ook die mag met haar 1 jaar en 2 maanden ook al aan de buisjes.
    Maar goed nu had ze 2 weken geleden opeens vanuit het niks koorts op zaterdag, zondagmiddag zelfs 39,9. Maandag zakte het iets en dinsdag top fit en geen idee wat het geweest is. En nu is het dus sinds zaterdagnacht weer raak. Continue zit ze boven de 38,5. Morgen toch maar weer de huisarts bellen maar wat wordt ik hier langzamerhand tureluurs van zeg. Voor haar en voor ons. Met net een nieuwe baan echt niet ideaal helaas.
    Eigenlijk morgen de 14 maanden prik maar die hebben we maar even verzet.

    @Joyce2013 ik zie staan een wens voor een 3de wat leuk! Ook al “bezig”?

    @Yesera jullie ook zo lekker aan de tob maar gelukkig gaat het weer beter!!

    @Meisje93 nou wat bizar dat je hier zelf achter kwam maar wat fijn dat het maar minimaal is.
     
  2. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Och jeetje he jullie zijn dus ook echt in de weer met de jongste. Super zielig zoveel oorontsteking en koorts arm klein meisje. Snap dat je de prik hebt verzet, nu is de weerstand gewoon te laag.

    Ja willen graag nog een 3e zijn nog niet bezig, 26 augustus naar de gyn om een goedkeuring te krijgen. Word dan me 3e keizersnede dus wil gewoon even weten of het verantwoord is. Krijgen we we een go ga ik daarna ontpillen en me cyclus bijhouden, we willen januari pas echt beginnen maar dat kan eerder worden :rolleyes:!
     
    Kelly84 vindt dit leuk.
  3. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    @Joyce2013 ohh super spannend zeg!! Hier twijfelen we ook nog steeds heel erg. Mijn man zegt gelijk ja, maar ik weet het echt nog niet..

    We hebben om half 3 een afspraak bij de huisarts vanochtend ook alweer 37,8.
     
  4. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Grappig mijn man is ook echt de gene die altijd gezegd heeft ik wil er 3 ik altijd 1. Maar gaandeweg denk ik ook deze liefde dit gevoel ik wil nog een kindje. En nu mijn man gelijk volmondig JA zei toen ik het vroeg was ik zo blij en zou ik liever vandaag beginnen dan gisteren. Maar gelukkig heb ik ook nog iets als goed verstand en wachten we nog even anders zitten ze qua leeftijd wel erg dicht op elkaar.
    Maar wat zijn jouw redenen om te twijfelen?

    Hoe was het bij de huisarts?
     
  5. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    Oh echt wat toevallig ook zeg.
    Ik wilde er altijd graag 2, toen ik na de eerste begon van joh een 2de wilde hij het liefst nog even wachten want het werd toen pas echt leuk. Ik zelf wilde graag dat de oudste minimaal 2 was als nummer 2 zou komen (tuurlijk je kan het niet plannen maar met een beetje geluk hoop je dat het zo loopt) en dat is gelukt de oudste was 2 jaar en 2 maanden.
    Nou ik denk na 6 maanden zei mijn man ahh 3 is toch ook leuk, en ik dacht echt huhhh:eek: wat zeg jij nou?
    De deur staat dus wel op een kier, maar ik twijfel omdat ik dit dus ook heel pittig vind. En tuurlijk dan is de oudste naar school maar jeetje wat een organisatie allemaal haha. En ik vind het ook wel heerlijk dat ze zo zelfstandig gaan worden. Dus ik twijfel nog even verder want ik vind het dus ook wel echt heerlijk zo’n groot en gezellig gezin. En ach het is maar de eerste 2 jaar heel druk en daarna wordt ook de kleinste zelfstandig..

    En ja niet voor niks naar de huisarts geweest, weer een dubbele oorontsteking dus helaas weer antibiotica.
     
  6. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Haha hoe grappig.
    Maar snap ik ook heel goed hoor, daarom was bij onze 2e de oudste al naar school voordat de baby kwam. Hij heeft dus nog zo relatief weinig zorg nodig, kleed zich aan gaat zelf naar de wc helpt me als ik hem roep. Hij is ook een heel lief en zorgzaam jongentje. Deze 2e is een dondersteen die geen minuut stil zit. Dus naast hem een baby lijkt me een uitdaging, maar de oudste is dan bijna 6 en jeetje dan is hij ook echt groot en kan hij mij nog meer helpen. Ik zie nu hoe een handenbinder mijn jongste is en daarom wil ik er nu weer niet te veel leeftijd tussen laten. Omdat ik dan sneller door die drukke periode heen ben. Ik kan nu niet heel snel iets alleen met de kids doen, heb extra ogen nodig voor die kleinste. Dus hoe eerder een baby weer hoe eerder ik alleen ook weer met ze op pad kan. Al was gister naar het zwembad met me moeder ook heel gezellig, al spreek je elkaar weinig :roflmao:. Maar het is het me allemaal waard en kan niet wachten om straks al die kletsende mondjes aan me tafel te hebben.

    Wow heftig, en ook heel zielig met de warme weer. Hopelijk slaat de antibiotica wel snel aan. Arm meisje...
     
  7. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    @Joyce2013 ohhh ja dat is zeker een verschil en ik moet ook eigenlijk dat in gedachten houden dat de oudste straks ook enorm kan helpen, maar ik vond dit gewoon echt pittig. Dus inderdaad mochten we eraan beginnen dan pas vorig jaar en dan maar iets meer leeftijdsverschil haha.

    Nou vandaag de oudste van de crèche gehaald met 39,2 dus ben heel benieuwd hoe dit weer gaat verlopen.
     
  8. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Ach jeetje wat ontzettend zielig, ook weer koorts. Hoe gaat het met de jongste? Hopelijk alweer wat beter...

    Snap heel goed dat je een groter leeftijdsverschil er tussen wil, hoor het wel vaker hoor mensen die later dachten oei was toch wel heftig zo dicht op elkaar. Ik heb altijd gezegd ik ben niet die super mama, moet meer leeftijd tussen zitten. Ik ben er niet voor gemaakt, snap ook niet waarom het nu alweer zo snel kriebelt... misschien omdat de baby nu ook echt weer een jongetje word met streken en een mening en dat ik het baby nog niet kan loslaten. Zwanger zijn duurt gelukkig ook altijd nog 9 maanden en het moet ook maar weer mogen lukken. Januari beginnen, spannend!
     
  9. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @Yesera kleine weer een beetje aangekomen? Gaat het goed met hem?

    @Kelly84 jouw meisjes alweer van hun koorts af?
     
  10. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @Meisje93 hoe gaat het met jou en met je bekken?
    Vraagje welke vitamine gebruikte jij om zwanger te worden?
     
  11. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Lief dat je het vraagt. Gaat op en af. Maar meer op dan af! :)
    We gaan dus eindelijk de goede kant op.

    Oeh heb er heel wat geprobeerd. Op het laatst had ik die van davitamon. Smelttabletjes foliumzuur + vit.D
    Gebruikte die toen ook bij de eerste.
     
  12. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Ooo wat fijn om te horen zeg, dat er toch verbetering is nu na al die tijd. Hopelijk zet deze positieve lijn zich voort.

    Dankje! Ja ben weer aan het verdiepen in extra vitamine. Je hebt zoveel verschillende.
     
  13. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ja ben ik erg blij mee. Moet eigenlijk bij iedere beweging eerst nadenken. :p
    Nu vakantie, scheelt ook een hoop. En dan zie ik het wel wat mijn lichaam doet als ik weer ga werken.

    Ja precies! Doen waar jij je goed bij voelt.
    In principe heb je alleen foliumzuur nodig. Die heb ik trouwens ook een poos geslikt.
    Maar bij de eerste met die smelt tabletjes begonnen en was iedere ronde raak. Dus op gegeven moment die tabletjes weer gehaald. En ja hoor het was raak. :p
    Denk puur toeval hoor.
     
  14. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Heerlijk vakantie inderdaad kun je ook meer je rust pakken wanneer nodig etc. geniet er lekker van. En inderdaad je ziet het we weer als je moet werken hoe het gaat nu lekker genieten.

    Ja maar ben toch ook weer ouder en minder fit, moet gewoon iets liever zijn voor me lijf. Dus dacht zo wat extra vitamine kunnen nu geen kwaad. En wil me daar dus even in verdiepen. Is toch gewoon allemaal weer net zo spannend als de eerste en tweede haha.
     
  15. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ga ik zeker doen! Heb nog 1 week te gaan. :D

    Extra vitamine's kan zeker geen kwaad. Veel mensen zijn erg positief over solgar (?) Je kan ook los foliumzuur slikken en een multivitamine.
    Ja zeker weer spannend & leuk. Hopelijk mag het weer zo snel raak zijn.
     
  16. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    O heerlijk zeg lekker van genieten!!

    Slik al los foliumzuur maar dacht inderdaad misschien wat extra’s daarnaast. Solgar ken ik niet zal er eens naar kijken.
     
  17. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    @Joyce2013 oeh als ik jou berichtjes zo lees kan ik me niet voorstellen dat je het wachten tot januari volhoudt haha..

    Hier is het allemaal 1 groot drama op het moment.
    2 weken geleden allebei ziek dan maar met T vorige week maandag bij de huisarts geweest want ze bleef verhoging houden.
    Nou niks te zien aan der oren of keel.
    Dinsdagochtend naar de anesthesist geweest en allebei zijn goed gekeurd, maar toen ik ze thuis uit de auto haalde dacht ik huh wat komt er uit jouw oor, en had ze dus een enorm loop oor. Kno arts gelijk gebeld want ja dan is het trommelvlies gescheurd en daar kan dan geen buisje in. Dus assistent overlegd met de arts en antibiotica oordruppels gehad.
    Tot donderdag nog steeds verhoging, en donderdagavond kreeg ik ze de druppels er niet meer in er bleef gewoon een plasje in haar oor staan.
    Dus vrijdagochtend weer gebeld en toen moesten we dus toch komen, en hebben de haar oor leeg gezogen.
    Van t weekend ging het allemaal wat beter alleen heel snel moe. Maar goed dat is logisch.
    Tot vanochtend ik haar uit bed haalde en serieus der andere oor gesprongen is. En ze ook zei mama jij mij handje geven ik niet goed lopen.
    Dus heb weer de kno arts gebeld en heb nu een echte antibiotica kuur gekregen.
    En heb de huisarts gebeld want het zijn wel je oren en je hebt er maar 2 ik wil nu naar het Sophia kinderziekenhuis.
    En gelukkig snapte hij mij helemaal en heb ik een doorverwijzing gekregen.
    Zo hop mijn verhaal.

    @Meisje93 wat fijn om te horen dat het beter gaat zeg!!
     
  18. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @Kelly84 jeetje wat heftig meis! Jullie arme meisjes wat een pech met hun oortjes, zo zielig :(!!! Snap dat je naar het Sophia kinderziekenhuis wilt hoor, wat je zegt je hebt maar 2 oren en je moet er niet aan denken dat hun gehoor beschadigd oid. Zou ook zeker weten het er niet bij laten, snap je helemaal!!

    En klopt :rolleyes: ik maak me strip nu af en dan wil ik 1 cyclus afwachten (zit anders ook weer in mei vind ik minder) en dan beginnen. Me man wil ook gewoon beginnen dus we gaan er gewoon voor! Zo spannend weer, grappig ook voor een 3e is het weer net zo spannend.
     
    Kelly84 vindt dit leuk.
  19. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    Nou precies die gedachten heb ik dus ook!!
    Dus dan nu maar naar het Sophia en is ook maar 20min bij ons vandaan.

    Haha en ja ik voel serieus gewoon jouw spanning ook!! Wel echt super leuk! En hopelijk is het ook snel raak. En geloof helemaal dat het net zo spannend is weer!
    En hier beginnen de twijfels ook steeds groter te worden.
    Maar we hebben (beetje snel) al een vakantie naar Spanje geboekt in juni 2020 en dat wil ik echt nog heel graag en ik wil er toch graag iets meer tijd tussen hebben dit keer dus ik denk dat ik gewoon er voor zorg dat we beginnen als we op vakantie zijn..
     
  20. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Kelly84 Och jeetje. Arme meisjes! Groot gelijk dat je een doorverwijzing hent ge-eist.
    Het zijn inderdaad wel je oren en daar moet je zuinig op zijn.
    Heb je al een afspraak kunnen maken?

    oeh spannend! @Joyce2013 en super leuk.
     
    Kelly84 en Joyce2013 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina