Mama's die gaan voor een 2e kindje! Deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meisje93, 23 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    wat ontzettend zielig klein meisje zo een last. Ik gebruikte talkpoeder maar M had er niet zo veel last van. L heeft het nog niet gehad, beterschap!!!
     
  2. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ahhhhh Wat sneu! Bij mijn oudste heb ik dit gebruikt:
    https://www.etos.nl/producten/heltiq-waterpokken-gel-en-sachets-111096594.html
    Zakjes voor in bad en gel op de huid te kalmeren. Werkte redelijk goed, maar ze moeten er helaas ook doorheen. En dan te bedenken dat als ze het onder 1 jaar krijgen, ze het later nog een (kunnen) krijgen :(. Als ze zich erg beroerd voelt kun je haar natuurlijk ook een zetpil geven. Sterkte voor haar!
     
  3. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Meisje93: bij de voetbalclub bij ons in de buurt hebben ze speciaal voor peuters een groepje. Eigenlijk pas vanaf 2 jaar, maar omdat ons mannetje zo gek is op de bal mocht hij al meedoen. Spelenderwijs leren ze de kinderen wat voetbaltechnieken. Erg leuk! En als een kindje een keer geen zin heeft in de oefeningen en gewoon lekker de hele tijd wil spelen is dat ook prima.
    Dat de jongste zo'n sterke eigen wil heeft vindt de oudste soms grappig en soms moeilijk. Ze kunnen heel lief samen spelen, maar zitten elkaar ook regelmatig in de weg. Maar ja dat hoort er met broertjes natuurlijk ook bij. De oudste is ook heel lief naar de jongste. Probeert hem te troosten als hij overstuur is of aan het lachen te maken om zijn bui te doorbreken. En andersom benoemd de jongste het ook als de oudste boos is en gaat hem dan knuffelen.

    @Joyce2013: hoe gaat het met jou? Hoe gaat het omgaan met het temperament van de jongste?

    En zijn jullie nog naar de sinterklaasintocht geweest met de kids?
    Bij ons is het vandaag. Om 13:00 uur, dus denk dat de jongste slaapt. Is ook niet erg, want hij snapt er nog weinig van. Daarnaast mag hij toch geen pepernoten aannemen van de pieten, omdat ze niet veilig voor hem zijn. Er zijn wel glutenvrije pieten, maar in hun pepernoten zit nog steeds soja en lupine, dus toch niet geschikt voor hem. De oudste gelooft niet meer, maar vindt het wel leuk om met zijn neefjes te gaan.
     
  4. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Joyce2013: ik heb trouwens de laatste jaren ook een lf van 10/11 dagen. Heb daar niks aan gedaan, maar heb idd wel gelezen dat Etos zwanger worden pillen verandering in je lf kunnen geven. Wil je die gaan uitproberen?
     
  5. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier had de oudste ook geen last. Maar die had nauwelijks wat.. :rolleyes:
    Thnx!!

    @Yesera thnx voor de tip. Ja dat is helaas zo. Gelukkig zijn de meeste plekjes al aan het indrogen.
    Ja daar is het op internet ook wel erg verdeeld over. De ene site zegt dat inderdaad, maar dan hebben ze het in een milde vorm gehad.
    Terwijl de andere site weer zegt dat als ze het goed gehad hebben de kans minimaal is dat ze het nog een keer gaan krijgen.
    Nou ja we gaan het wel beleven.
    Zetpil geef ik al inderdaad, maar helaas geeft dat niks geen effect.

    Ah super leuk zo'n peutergroepje. Zal er wel super schattig uit zien. Al die kleine humpeltjes op een groot voetbalveld.
    Ah wat lief zeg. Echte broers dus.

    Hoe was de intocht?
     
  6. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Meisje93: de intocht was leuk. Oudste gelooft sinds de zomer niet meer, maar heeft er echt nog van genoten. Gaat toch nog echt wel mee in het verhaal. Jongste sliep inderdaad, dus ben alleen met de oudste gegaan. Er liepen 2 glutenvrije pieten. Die pepernoten zijn ook melkvrij, dus kon hij zonder problemen aannemen ivm zijn lactose intolerantie. Gisteravond hebben ze hun schoen weer gezet, dus dat zal vanochtend genieten worden.

    Hoe gaat het met jouw meisje? Is ze al door het ergste heen?

    Mijn man heeft zondag per ongeluk een snoepje aan de jongste gegeven waar melkpoeder in zit :(. Zondag- en maandagnacht was hij heel onrustig en boos. Wilde niet slapen en alleen rechtop zitten of bij me drinken. Afgelopen nacht was gelukkig al weer beter. Hopelijk vannacht weer een rustige nacht. En dan te bedenken dat ie alleen gesabbeld heeft op het snoepje en het vervolgens heeft uitgespuugd..... Is wel weer duidelijk dat hij absoluut nog niet over zijn koemelkallergie is heen gegroeid :cry:.
     
  7. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Yesera ah leuk dat hij alsnog ervan genoten heeft.
    Dat is wel echt top dat ze daar rekening mee houden.

    Ja ze is gelukkig door het ergste heen.
    Nachten gaan weer beter maar overdag slaapt ze erg weinig.
    Fles wilt ze nog steeds niet pakken helaas. Denk dat dat nog steeds pijn doet.

    Och jeetje wat een heftige reactie gelijk door alleen maar eventjes te sabbelen. :(
    Sneu hoor dat hij er gelijk zoveel last van heeft. .
     
  8. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Hoi meiden sorry, prive een hoop gebeurd afgelopen 2 weken dus wel gelezen maar nog geen kans gehad om te reageren.

    De jongste is een enorme boef, met echt een koppie er op maar daar laat ik me niet meer door opjutten. Wij zijn de baas en hij denkt soms anders, til hem op en neem hem mee verder negeer ik het gedrag. Leg het uit en laat hem uitrazen.

    Zwamger worden van Etos gebruikte ik bij me vorige inderdaad maar wil er nu eigenlijk niet aan. Slik extra vitamine D en een goede multi omdat ik steeds ziek word bijholte en keelontsteking dus zorg momenteel goed voor mezelf haha. Zat te denken aan teunisbloemolie voor na de eisprong, maar misschien eerst maar eens aankijken als we beginnen.
    Hier zondag onveilge seks gehad en donderdag rekbaarslijm, stiekem beide teleurgesteld dat ik vandaag pas positieve ovulatietest had. Weten wel gelijk dus hoe graag we dit beide willen.

    @Meisje93 hoe gaat het met de waterpokken van de kleine meid?

    @Yesera wat zielig dat de kleine man nog steeds zo heftig reageert op koekmelk, hoe gaat het nu weer met hem?
     
  9. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Joyce2013 pittige knaap dus, maar super dat je er zo mee om gaat! :thumup:

    Oeps haha, het is dus goed aangewakkerd bij jullie de kinderwens.
    Leuk, hopelijk mag het snel raak zijn.


    Met de kleine meid gaat het gelukkig sinds zondag weer beter mee. Ze drinkt eindelijk weer uit een fles. Gewoon een week niet willen drinken. :$
    Korstjes beginnen al los te laten, hopelijk snel in haar gezichtje. Moet nog foto's maken voor een kerstkaart. :rolleyes:
    En nu maar hopen dat ze genoeg anti stoffen heeft opgebouwd.
     
  10. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ha ladies, hier weer even tijd voor een berichtje aan jullie. Want ik heb lekker kerstvakantie :D. Op werk is het zooooo druk geweest de afgelopen tijd en verwacht dat het de komende maanden nog minstens zo druk blijft, dus nu even lekker genieten van 2 weken vrij.
    Met ons gaat alles goed.
    De oudste heeft vorige week zijn zwemdiploma gehaald :cool::cool::cool:. Hij heeft het heel goed gedaan. Opa en oma waren ook komen kijken en erg trots op hem. En ik ben blij met de vrije tijd die ik weer terugkrijg ;). Verder heeft hij nog wel erg emotionele buien, maar daar zijn we mee bezig met een orthopedagoog. We hebben als ouders wat tips gekregen om er mee om te gaan en hem zelf te helpen zijn emoties te leren reguleren. Daarnaast gaan we hem in januari/februari laten onderzoeken op onder andere intelligentie. Hij is hooggevoelig en heel slim. Nu is het de vraag of hij hoogbegaafd is en op school onderprikkeld wordt, of dat hij gewoon erg slim is en door zijn hooggevoeligheid overprikkeld wordt. Als daar wat uitkomt, kunnen we er samen met school op inspelen.
    De jongste heeft een beroerde maand achter de rug. Eerst dat foutje met het snoepje. Toen dat uit zijn systeem was kwamen er 3 hoektanden en een kies tegelijk door :(. Doordat zijn darmen al een klap van de melk hadden gehad, sloeg dit ook op zijn darmen. Hij heeft erg veel pijn gehad en we hebben hem een tijdje standaard 3x per dag paracetamol moeten geven om het een beetje dragelijk voor hem te maken. En toen kreeg hij er ook nog een virus bovenop :cry:. Inmiddels lijkt hij de goede kant op te gaan. Hij heeft nog heel af en toe buikpijn, maar slaapt wel weer beter en kan zonder paracetamol. Nu hopen dat hij tijdens de feestdagen niet per ongeluk iets verkeerds te pakken krijgt o_O. Zijn ontwikkeling verder gaat heel goed. Hij praat steeds beter en probeert zichzelf aan te kleden :roflmao:. Begin van de maand was de kinderarts ook erg tevreden over hem. Hij is goed gegroeid. Allergenen uitproberen hoeven we nu niet gezien zijn klachten van tandjes en het virus. En de machtiging voor zijn dieet kunstvoeding is weer voor een half jaar verlengd.

    @Meisje93: hoe gaat het met je kleine meid? Alle plekjes van de waterpokken goed geheeld? En hoe gaat het met de oudste?

    @Joyce2013: hoe gaat het met jouw jongens? Gaat de zwemles van de oudste goed? En hoe gaat het met de wens voor een 3e?

    En hebben jullie nog vakantie?
     
  11. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Yesera oh wat heerlijk geniet van je vakantie. Zeker na al die drukke werkdagen.
    Wat goed! Super zeg, gaat hij ook nog door voor B?
    Oh wat goed om dat te gaan onderzoeken. Is voor hem natuurlijk erg prettig als jullie en de leerkrachten weten wat hij nodig heeft.

    Wat een getob met de jongste. :( en wat is hij toch zwaar allergisch. Ai en dan zoveel tanden tegelijk. Arm ventje.
    Ja dat is ook nog een ding. En zeker als jullie niet thuis gaan eten (?)
    Ah wat leuk en al zelf aan willen kleden. Knap hoor!

    De plekjes van de wateepokken zitten er nog bij beide meiden. Wel zijn alle korstjes eraf. :)
    F. Kan nu aardig los zitten, maar verder nog helemaal niks.
    Eten is ook weinig vind ik. Flesjes van 120/4 en dan 100/200gr fruit en groenten. Brood eet ze voor de helft op af en toe.
    Op gegeven moment kwam ze in de nacht 2x. Ben ik nu een beetje klaar mee. Dus vanaf deze nacht gaat ze kleinere flesjes krijgen. Daar heeft ze het nu goed op gedaan en hopelijk gaat ze dan overdags meer eten.

    Met de oudste gaat het ook goed. Nog 2 maandjes en dan gaat ze al naar school.
    Nu vliegt de tijd ineens wel hoor. Ze kan zich ook weer wat beter vermaken thuis gelukkig.

    Hier helaas geen vakantie. Moet met oud&nieuw werken. :p
     
  12. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    #1432 Yesera, 24 dec 2019
    Laatst bewerkt: 24 dec 2019
    @Meisje93: wat fijn dat alle korstjes er bij de meiden af zijn. De plekjes zullen de komende weken vanzelf wegtrekken en hopelijk blijven er geen littekens achter. En fijn dat de oudste zich weer goed vermaakt thuis. Ze gaat het straks leuk krijgen op school. Tijd gaat idd wel snel!
    Lees toch dat je je een beetje zorgen blijft maken over de ontwikkeling van de jongste. Ben je in de tussentijd nog bij het consultatiebureau geweest? Qua eten zou ik me niet druk maken dat komt vanzelf (tenzij haar groei nu achterblijft). Mijn beide kinderen waren voor het jaar geen grote eters, maar eten nu heel erg goed. Hoeveel flesjes krijgt ze per dag? Mijn jongste drinkt van de kunstvoeding ook flesjes van 120+4. Meer heeft hij nooit gedronken. Hij heeft heel lang op max 100 ml gezeten. Volgens het van Wiechen schema is loszitten goed voor deze leeftijd. Verder zou ze van buik naar rug en andersom moeten kunnen rollen. Doet ze dat nog niet? En brabbelen? En dingen vastpakken? Als je je zorgen maakt zou je eens naar een kinderfysio kunnen gaan om te kijken of zij iets zien.
     
  13. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    De jongste is idd heel allergisch, maar gelukkig reageert hij niet anafylactisch. We eten morgen thuis en 2e Kerstdag bij mijn familie. Gelukkig houdt iedereen heel goed rekening met zijn allergieën, dus er zal genoeg te eten zijn. Wel zullen er ook dingen zijn waar hij allergisch voor is, dus altijd goed in de gaten houden of hij niks te pakken krijgt. Maar ja, dat gebeurt thuis ook wel want gisteren had hij appelsap van de oudste te pakken en vannacht weer buikpijn :(.
    Er zijn nu 2 hoektanden en een kies door. Boven zijn er nog 2 hoektanden in aantocht, die zijn bijna door. Dus uiteindelijk waren het er dus 5 tegelijk. Gelukkig hebben we het hierna weer even gehad en hoeven daarna alleen nog de laatste 4 kiezen :).

    De oudste deed een zwemprogramma waar ze in 1 diploma direct zwemveilig zijn vergelijkbaar met A, B en C. Dus we zijn helemaal klaar :D. Hij twijfelt nog of hij iets als reddingszwemmen of gewoon zwemmen wil gaan doen of toch wil blijven voetballen. Maar daarover beslissen heeft geen haast.
    We zijn met hem nu gestart met een beloningssysteem met punten die hij gedurende de dag kan verdienen voor luisteren en zijn emoties onder controle houden. Zijn eerste beloning heeft ie behaald, dus gisteren mocht hij een half uur langer opblijven :D.
     
  14. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Fijne feestdagen!
     
  15. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Yesera nee niet meer bij het consultatiebureau geweest. Moet pas terug komen als ze een jaar is.
    Ja qua ontwikkeling vind ik het lastig. Als je naar dat van wiechenschema kijkt loopt ze wel wat achter in bepaalde dingen. Zo kan ze nog niet rollen, kruipt niet oid en wilt niet staan. Trekt gewoon haar benen omhoog.
    Op de buik liggen vind ze ook niet leuk.
    Twijfel soms wel om naar een kinderfysio te gaan.
    Ze drinkt 4x 120/4 en dan nu 2 nachtflesjes 1 van 90/3 en 1 van 60/2
    En dat gaat goed tot nu toe.

    Wat fijn dat iedereen er rekening mee houdt. Het blijft toch altijd een uitdaging. Hopelijk kunnen jullie er heerlijk van genieten morgen. Veel plezier alvast.
    Pfoe dat zijn veel tanden. Is hij er nu wel voorlopig vanaf gelukkig.

    Oh wat goed zeg! Heerlijk om er vanaf te zijn.
    Leuk! Heb je dan ook samen met hem de beloningen bedacht?
     
  16. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ☆ Fijne feestdagen allemaal! ☆
     
  17. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Fijne feestdagen!! Moet nog even bij lezen vanavond of morgen.
    Kleine update dat wij gaan er deze ronde al voor, heel spannend!
     
    Yesera vindt dit leuk.
  18. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Meisje93: de hoeveelheid melk is denk ik wel goed voor deze leeftijd toch? Drinkt ze ook nog iets van water? Qua ontwikkeling moet je je gevoel volgen. Als je je zorgen maakt, is de stap naar de fysio zo gemaakt. Bij onze jongste heeft er ook een fysio meegekeken om het moment dat hij zo onrustig was en onvrijwillige bewegingen. Bij hem bleek er motorisch niks aan de hand en kwam het echt door de voedselallergieën (waar we toen nog niet achter waren). Maar was heel blij dat we mee hadden laten kijken.
    De beloningen van de oudste heeft hij inderdaad zelf mee bedacht. Dingen als half uur langer opblijven, pannenkoeken eten en een nachtje logeren in papa's en mama's bed :D

    @Joyce2013: leuk, leuk, leuk! ;):D

    Want hetzelfde nieuws hebben wij! Gisteren besloten dat de wens zo sterk is dat we er gewoon voor willen gaan. Stiekem een klein beetje hoop dat het al raak is, omdat mijn man op CD13 spontaan klaar is gekomen, voor het eerst in ruim 10 jaar :D. Waren toen totaal niet bezig met het maken van een baby, maar gewoon aan het genieten. Zou toch wel heel mooi zijn! Kriebels zijn daardoor ook echt wel versterkt. Denk dat ik mijn ei op CD17 heb gehad, dus zit wel veel dagen tussen. Maar voel natuurlijk van alles. Zullen vast progesteron klachten zijn :rolleyes:, maar heerlijk spannend weer. Ben benieuwd wanneer het raak zal zijn! :)
     
  19. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Oh wat super leuk! Veel succes. :)

    @Yesera denk het wel, ze weegt niet zoveel. Denk nu zo'n 8kg.
    Nope, ze neemt heel af en toe een slokje maar dat zijn er max 5 per dag.
    Ja dat snap ik! Nou misschien bel ik in het nieuwe jaar dan wel een keer.
    Leuke beloningen. :)

    Wat leuk! En wat super dat het je man spontaan gelukt is.
    Jij ook veel succes.
     
  20. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Meisje93: de beste wensen voor 2020!!
    Ik dat ze net aan genoeg drinkt voor haar gewicht. Hopelijk gaat ze binnenkort lekker sprongen maken!

    Ik ben vandaag niet ongesteld geworden en zit op 12dpo. Heb normaal een lf van 11 dagen. Had geen testen in huis en vandaag door drukte nog geen test kunnen halen. Dus besloten morgenochtend te gaan testen :D
     

Deel Deze Pagina