Mama's die gaan voor een 2e kindje! Deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meisje93, 23 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    13 dagen is idd een mooie lf! Grappig dat het bij mij juist andersom is! Bij beide zwangerschappen op 9dpo oud bloed, wat dus een innestelingsbloeding was. Bij normale menstruatie gewoon op 12dpo direct rood bloed.

    @Meisje93: hoe gaat het met jou? Jullie kleine meisje gaat ook alweer hard richting 1 jaar!
     
  2. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Nou inderdaad erg toevallig. Ik heb het even opgezocht van oude zwangerschappen en bij de eerst 5/6 dpo innestelingsbloeding en bij 2 geen bloed ook niet oud. Dus blijkbaar geen bloed op dag 9 is goed nieuws!
    Ben ongeduldig hoor wil ook weer haha. Maar zou in dezelfde week uitgerekend zijn als met de oudste. Vind ik toch niet leuk al vraag ik of je het niet ook gaan combineren als ze maand na elkaar jarig zijn
     
  3. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Yesera ja kleine meid alweer bijna 1 jaar. Echt bizar.
    Kan er met mijn pet nog niet bij, maar ze gedraagt zich ook nog echt als een baby. ;)
    Eerdaags maar eens de voorbereidingen treffen voor haar verjaardag.

    Verder zijn we allemaal verkouden. Hierdoor slaapt F. ook erg moeizaam, moet vaak hoesten en daar wordt ze weer wakker van. En door het hoesten spuugt ze haar voeding weer uit. :$
    Overdag blijven de voedingen redelijk erin. Flesjes van 110cc totaal. De laatste voeding spuugt ze er vaak weer uit.
    Afgelopen nacht redelijk goed geslapen. Nacht ervoor was het echt drama. :confused:
     
  4. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ah sneu he als ze het zo moeilijk hebben met slapen. Gaat het nu alweer wat beter?
     
  5. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Slapen gaat wat beter. Nog wel erg jengelig. Gisteren ineens weer hoge koorts. Vanochtend ook nog koorts maar nu weer afgezakt.
    Voedingen zijn nu iedere keer max 90cc. Meer gaat er niet in. Paar hapjes fruit en dat is het.
    Maar er lijkt weer een vooruitgang in te zitten.

    Jij inmiddels je eisprong gehad. Nu op het wachtbankje?
     
  6. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Zo na een tijdje dacht ik laat ik ook weer is bij lezen.

    @Yesera op naar nr 3 zie ik, wat leuk!!
    En
    @Joyce2013 jij ook zo te zien!
    Spannend weer zeg.

    Nou hier een hoop ziekte gehad met de jongste, een keer opgenomen geweest omdat ze de pure pech had dat ze de waterpokken en buikgriep te gelijk had.
    Dus ook uitdroging helaas.
    En ze heeft ook al buisjes en helaas sinds een half jaar hele erge bloedneuzen, gister is ze geholpen omdat 1 buisje er alweer uit lag en ze hebben een adertje dicht gebrand in der neusje.
    Was wel weer pittig.
    De oudste mag in Maart naar de basisschool, ook zo’n mijlpaal weer.

    @Meisje93 ah bij jou ook ziekjes zo vervelend he. Maar jeetje ook alweer bijna 1 jaar, vliegt ook voorbij zeg.

    Ik ben dus in oktober gestopt met de pil, ik was echt zo mezelf niet meer door die hormonen, 0,0 zin in sex’s en wilde ook geen spiraal dus een pak condooms ingeslagen, begin januari is hij er dus een keertje afgeschoten maar ja een beetje onregelmatige cyclus en voor ons idee zat alles in de condoom dus verder niet bij nagedacht, tot ik dan natuurlijk nu wel ongeveer ongesteld had moeten zijn.
    Nu dus nog steeds niet, maar wel de bekende krampen heb.
    Pffff wat een spanning dit, heb net bij sensitest maar een test besteld en hopelijk
    Morgen op tijd binnen. Maar ik stress hem nu wel een beetje.
     
  7. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Oh wauw @Kelly84! Wat spannend. Een zwangerschap is totaal niet de bedoeling? Ben benieuwd wat de test gaat zeggen. Anders gewoon een testje halen bij Kruidvat of Action?

    Wat sneu dat de jongste zo ziek is geweest. Hopelijk helpt het nieuwe buisje! En de oudste naar school is idd weer een hele stap! Leuk.

    Wij gaan nu idd voor een 3e! Gezellig met @Joyce2013 in een clubje. Zit nu in de eerste ronde. Mijn man werd alleen zo vreselijk beroerd van het stoppen van zijn medicatie, dat hij na 2 dagen weer begonnen is. Deze maand dus maar 1x gezellig kunnen maken op CD14 en op CD17 of 18 mijn eisprong.... nu dus op dat vreselijke wachtbankje.

    @Meisje93: nog een beetje aan het kwakkelen dus, hopelijk knapt ze snel helemaal op!
     
  8. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw

    Ohh bij jou dus nu ook spannend!!

    En m’n man wil heel graag een 3de en ik ook wel, maar het liefst pas ergens volgend jaar. Ik vond/vind die 2 jaar en 2 maanden verschil echt wel heel pittig en dat zou dan nu 2 jaar en 4 maanden zijn dus daar kijk ik niet naar uit. En had het ook wel lekker gevonden even te genieten van een tijdje samen met de jongste alleen thuis. En ik kan nu niet weg zit met de kids thuis en na de operatie van gister met de jongste moeten we even rustig aan doen.
    Dan zou ik vanavond even moeten gaan, maar dan denk ik ach morgenochtend is dan ook prima. Als postnl op tijd is.

    Maar jemig wat een gestress dit.
    En misschien is het niks hoor maar m’n ouders kwamen net even op ziekenbezoek en m’n vader zei direct toen die binnen kwam “jemig ben je zwanger ofzo, je hebt een zwanger gezicht en je weet het he ik heb der een neus voor”
    Nou toen dacht ik neeeeeeee help.
     
  9. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Nou dat zou wat zijn als je vader gelijk heeft @Kelly84! Ik hou het hier morgen goed in de gaten ;)
     
    Kelly84 vindt dit leuk.
  10. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @Kelly84 ooo nee wat ontzettend spannend.. wel heel leuk om te horen dat jullie in de toekomst sowieso wel voor een 3e willen gaan.

    zo dicht op elkaar vond je dat erg heftig? Ik heb zoiets van hup snel uit de luiers etc en door .
     
    Kelly84 vindt dit leuk.
  11. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    Ja dus mocht het zo zijn is het echt van harte welkom.
    En ja haha ik vind dit echt heel pittig, nu gaat het hartstikke goed hoor maar echt het eerste half jaar vond ik echt overleven.
    Maar ik had zoiets van nou nog even een jaar wachten dan is de jongste 3,5 als de baby komt is toch makkelijk.
    Maar aan de andere kant moet je weer opnieuw beginnen.
    Maar nu eerst morgen testen en oh wat een spanning, en Ohja niet te vergeten dat ik 1 februari begin bij m’n nieuwe baan dus heel handig is het allemaal niet haha.
     
  12. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Pfff ooo echt ik had niet verwacht dat het zo heftig zou zijn. Met 2,5 kunnen ze al een beetje praten en spelen, baby slaapt veel. Had iets meer bedacht van dat doe ik wel even haha. Maar valt tegen dus. Ik merk nu juist dat ze lastig met elkaar spelen door leeftijd ook. Oudste wil lego bouwen en jongste wil slopen haha.

    wat leuk nieuwe baan, gefeliciteerd!
     
    Kelly84 vindt dit leuk.
  13. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Haha @Joyce2013 dat bouwen en slopen probleem hebben wij hier ook :roflmao:. En zelfs het beide niet kunnen delen, terwijl we juist hadden gedacht daar weinig last van te hebben :rolleyes:.

    @Kelly84: denk ook dat het erg pittig is als je met gezondheidsproblemen te maken hebt. Dat vond ik in ieder geval en dat maakte niet uit dat er meer leeftijdsverschil tussen zat bij ons. Door de problemen van onze jongste was het heel moeilijk om de aandacht naar de oudste toe eerlijk te verdelen. Dat ging in het begin zeker niet echt goed. Als de kleine pijn en huilbuien had, dan kun je niet rustig een spelletje met de oudste gaan spelen. Kan dus zomaar zijn dat als de 3e een makkelijk kind is, dat de ervaring heel anders wordt! En als het ook een kleintje met problemen is, dan is het bikkelen maar weet je wel dat je dat kan!
    Zit al met spanning te wachten op je test uitslag! Staat je potje ochtendurine klaar?
    En gefeliciteerd met je nieuwe baan!
     
    Kelly84 vindt dit leuk.
  14. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Joyce2013: nog niet de neiging om er deze maand toch voor te gaan?
     
  15. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Nee ik ga echt deze ronden skippen, zou precies in de week uitgerekend zijn dat de oudste geboren is. En al word het een geplande keizersnede een week na elkaar jarig is niet leuk. Dus ik wacht (on)geduldig af.
    Jullie dus ook “last” van het bouw/sloop probleem. Vind het ook ongezellig als de oudste steeds op ze kamer gaat spelen.

    @Kelly84 en al getest??
     
  16. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    Nou de gezondheidsproblemen hadden we het eerste half jaar niet maar gewoon het niet begrijpen van een 2 jarige, dus bijvoorbeeld naar de winkels wandelen wat heen dan geen probleem was om op het plankje van de kinderwagen te staan het op de terug weg een drama was met een krijsende niet luisterende uk. Terwijl ik nu ervaar dat een 3 jarige alles begrijpt en je het uitlegt ze ook gewoon luisteren, en als je bijvoorbeeld is vraagt van joh zou je een doekje willen pakken voor mama dat ze zegt ja tuuuuurlijk mama. Zo fantastisch.
    Zo maar wat kleine voorbeeldjes maar op een dag zijn het er wel 10000 haha.

    En hier dus voor niks testen besteld, gelukkig toch ongesteld geworden!!
    (Heb toch liever gepland zwanger ;) )
    En dan gaan we er eind dit jaar voor!!
     
  17. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Wat een opluchting! Gepland bezig zijn is idd fijner! Nog even geduld dan. Hopelijk zijn het testen die nog even houdbaar zijn :p
    Ja een 2 jarige kan wel dwars zijn idd :roflmao:. Vooral als je haast hebt is dat lastig. Onze jongste wil zelf broek, sokken, schoenen en jas aantrekken.... niet handig als je ergens op tijd moet zijn. Ga dus regelmatig met een gillend kind de deur uit :roflmao:. Ik vind wel dat je je bij een 2e daar veel minder druk over maakt dan bij een eerste. Althans ik wel en dat ligt ook aan het karakter van de 2e. De eerste blijft in zijn emoties hangen, altijd al gedaan. Die heeft het nog over dingen van toen hij 1 was bijvoorbeeld. De jongste is even flink boos, maar die laat het ook zo weer los en gaat door met het volgende. Bij de oudste weet ik dat als hij overstuur is het de hele weg duurt en bij de jongste is het klaar zodra we de voortuin uitlopen. Ben benieuwd hoe ik het ga ervaren om er 2 dichterop elkaar te krijgen. Hopelijk is het ons snel gegund.
     
    Kelly84 vindt dit leuk.
  18. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ik snap het helemaal @Joyce2013! Als het vorige maand goed was bijven gaan, dan was ik 4 dagen na de verjaardag van de oudste uitgerekend geweest. Als het nu raak is wordt het oktober, maar dat geeft geen garanties dat het niet toch rond de oudste zijn verjaardag wordt. Zeker gezien mijn voorgeschiedenis. We wachten beiden ongeduldig af ;)
     
  19. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Dat is hartstikke waar inderdaad, oktober is een fijne maand hoor. Kunnen zijn verjaardag nog best vaak ook buiten vieren. Hoop voor je dat je deze kleine lang mag dragen.

    Wat ook wel fijne bijkomstigheid is dat mijn man eind feb 40 word en we dan met familie een verassingsweekend weg gaan. Hoef ik nog niet moeilijk te doen met wijn (ik val zonder nogal door de mand haha).
     
  20. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Ja ik had dat nu met de oudste die was 3.9 jaar toen de jongste geboren werd. Hij kon overal bij helpen en nog steeds vind hij dat erg leuk. Snap dat dat met een 2jarige niet te doen is. Gelukkig hebben wij hier nog de oudste die dan 6 zal zijn als de baby komt. Ik ga het meemaken haha.

    Fijn dat het toch niet raak is, snap zeker dat gepland zwanger worden veel prettiger is.
     
    Kelly84 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina