Mama's die gaan voor een 2e kindje! Deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meisje93, 23 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Suikertest was helemaal goed. Nette waarde bij nuchter zijn. Na 1 uur zoals verwacht ietsjes gestegen, maar lang niet richting de diabetesgrens. En 2 uur na het drankje was mijn glucose alweer lager dan de nuchtere waarde.
    Geen zwangerschapsdiabetes dus. Baby heeft het waarschijnlijk gewoon erg goed bij me :). Volgende week weer controle en hoor dan of ze nog aanvullend beleid gaan voeren zoals een extra echo of zo.

    Drollenkoekjes waren weer ingezakt en nu wat korreliger. Ga het dus gewoon met kokosolie doen en dan maak ik er geen opstaande drollen van maar meer zoals die poepemojie :D. En omdat ik vandaag met de trein naar het ziekenhuis moest, kon ik daar mooi even langs de stad. Had gisteren al een winkel gevonden die de snoepoogjes op voorraad had. Had ze gebeld en er lag netjes een zakje voor me klaar. Die zijn dus ook in de pocket zonder extra verzendkosten :D. Morgen zijn kinderfeestje en volgende week jarig met trakteren. En daarna niks meer op de planning tot de komst van de baby.
     
  2. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    Zooo meiden sorry allemaal!! Hier zo verschrikkelijk druk geweest allemaal. Vorige week nog getest op Corona maar gelukkig negatief! Oudste weer naar school, moeders die zich nog niet super voelde.
    Maaaaar alles gaat super goed gelukkig!!!
    Voel me nu ook weer iets beter en heb vanochtend bloed geprikt voor de nipt.

    En 21 sept hebben de pretecho ;)


    Heb vluchtig bij gelezen!

    @Joyce2013 wat fijn dat ze toch iets gevonden hebben (klinkt ff stom want het is natuurlijk helemaal niet leuk) maar nu kunnen ze je tenminste wel echt helpen! Hopelijk valt de buikpijn mee.

    @Yesera fijn dat je suiker goed is! En leuk zeg de jongste 2 ochtendjes naar de peuterspeelzaal.

    @Meisje93 fijn zeg geen fysio meer en dat ze zelf zulke stappen zet! En dat praten komt vanzelf ;) die slaat waarschijnlijk alles op en straks komt alles er in 1x uit.
     
  3. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Wat een goed nieuws @Kelly84 nu spannend afwachten tot de pretecho. Heb je een voorgevoel? Ik denk weer een meisje bij jullie haha.

    Vandaag begonnen met de Letrozole voor de komende 5 dagen. Hopelijk ontwikkeld en springt er een mooi eitje over een week of later. Ga weer ovulatietesten gebruiken dus houd jullie op de hoogte. Dag 25 bloedprikken om te kijken of eitje gesprongen is.
     
  4. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Leuk om weer van je te horen @Kelly84! En alles gaat goed, wat fijn! Fijn ook dat jullie geen corona hebben.
    Spannend hoor jullie pretecho! Zal er om spannen dan wie het geslacht als eerste weet, jij of ik. Hopelijk jij! ;)

    Wat grappig dat je weer een meisje bij Kelly84 denkt @Joyce2013. Wat zegt je gevoel bij ons? ;)
    Hopelijk snel een mooi eitje voor jullie en over 20 dagen de bevestiging dat er ook echt wat gesprongen is.
     
  5. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Yesera Fijn dat je geen zwangerschapsdiabetes hebt.

    Hoe was het kinderfeestje? Pittig zat zeker met een dikke buik.

    @Kelly84 gelukkig was de test negatief! Oeh 21 sept. al, dat is al bijna. Spannend hoor.

    @Joyce2013 ik ga duimen voor je!
     
  6. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Vandaag heeft trouwens F. besloten om los te gaan lopen. :D
     
    Joyce2013 vindt dit leuk.
  7. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ohhhhh wat goed @Meisje93!!

    De oudste heeft super genoten van zijn feestje. Gelukkig kunnen ze zich op die leeftijd goed zelf vermaken. Moesten ze alleen af en toe temperen in drukheid en volume :roflmao:. Ze hebben geslapen van 23:15-6:15 uur :rolleyes:. Was wel vermoeiend hoor, maar zijn feestje 3 jaar geleden vond ik vermoeiender. Toen was ik 6 weken in verwachting van de jongste en kinderen van 5 moet je echt meer bezig houden. Toen was ik echt gesloopt van een feestje van een paar uur.
    Morgen de traktatie maken en dinsdag is hij jarig. Dan komen mijn ouders na schooltijd nog op bezoek. En die dag behaal ik ook mijn eerste mijlpaal; 36 weken en vliezen nog intact :thumup:.
     
  8. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @Meisje93 wat goed!!! Wat een slagen heeft ze gemaakt, wouw zo snel allemaal achter elkaar. Toppertje!
     
  9. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Nou heh. In 4-5 maanden tijd is ze zo hard gegaan in haar ontwikkeling. Zo fijn voor haar.

    @Yesera Oh je hebt een slaapfeestje gedaan met ze. Respect.

    Gefeliciteerd met je oudste zoon! En je eerste mijlpaal. :D
     
    Joyce2013 vindt dit leuk.
  10. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Meisje93: dank je! Was een goeie dag gisteren :D. Oudste heeft heerlijk genoten en traktatie was een hit. En idd 36 weken en mijn vliezen zijn nog intact! Nu op naar 37w1, want dan zit deze baby langer in mijn buik dan de jongste :thumup:. Vandaag viel het mijn moeder en man wel op dat mijn buik gezakt is. Dus baby is denk ik aan het indalen. Heb er geen last van, dus dat is fijn. Vrijdag weer controle, dus dan eens navragen of de indaling idd is ingezet.

    Jullie meisje is de afgelopen maanden echt goed bezig! Mag je trots op zijn :)
     
  11. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Baby is nog niet ingedaald, maar zit wel met het koppie in mijn bekken. Dus nog even verder indalen. Inmiddels 36w3d, volgende mijlpaal komt alweer in zicht :D. Controle was verder goed. Aan mijn buik te voelen denken ze dat het geen extreem grote baby wordt. Mogelijk heeft de baby ineen gebogen gelegen, waardoor een meetfout is ontstaan. Bloeddruk is goed en lekker voldoende vruchtwater aanwezig. Wordt een flinke splash zei ze als mijn vliezen breken :roflmao:. Volgende week weer controle.
     
    Joyce2013 vindt dit leuk.
  12. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Yesera leuk dat zijn traktatie een hit was.
    Super dat de baby met het koppie naar beneden ligt. Nog 2 daagjes en je hebt je 2e mijlpaal te pakken. :thumup:
    Voel je je nog goed?

    @Joyce2013 hoe gaat het daar?
     
  13. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Meisje93: ja vandaag 37 weken dus morgen weer een mijlpaal! :D
    Voel me nog goed. Wel moe deze week, maar de jongste is ziek geweest en slaapt nog erg slecht. Dus hopelijk komt hij weer snel in het doorslaap ritme, zodat ik ook even kan bij tanken. Verder nog geen tekenen van een naderende bevalling :thumup:. Mijn man zei gisteren dat hij voor 10-10 gaat :roflmao:
    Hoe gaat het met jouw meisjes? F lekker aan de wandel?
     
  14. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @Meisje93 ja gaat goed, twijfel over of ik me piek heb gehad. Niks nieuws dus haha, ovulatietest was 1 keer knal maar daarna niet meer en dat was al op dag 11.
    [​IMG]
    Dus al met al blijft het onzeker maar op dag 25 bloedprikken en dan dag 26 de uitslag en dan weet ik of er een ei is gesprongen.

    In de tussentijd onder de puistjes, lang leven de hormoonpillen. Ben net 15 mega onrustige huid etc. niet leuk. Maar het is voor een goed doel hoop ik dan maar.
     
    Yesera vindt dit leuk.
  15. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    37w1d :D:D:D
    Zo blij dat het deze keer weer goed gaat en ik geen vroegtijdig gebroken vliezen heb gekregen. Nu gewoon afwachten wanneer kleine zich aandient. Als ik 38w6d red, dan is dit mijn langste zwangerschap.
     
    Joyce2013 vindt dit leuk.
  16. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Yesera jeej weer een mijlpaal erbij! :D
    Fijn zeg. Oei, dat zou wel wenselijk zijn ja.
    Moe je kraamtijd ingaan is niet zo heel erg prettig.
    10-10-20 is een prachtige datum. ❤

    Hier gaat het goed met de meiden. Zolang E. naar school kan, gaat het goed met haar. :roflmao:
    Thuis kan ze haar draai niet meer zo vinden alleen. Mist dan echt een maatje die met haar kan spelen.

    F. loopt inderdaad heerlijk rond. Erg fijn!
    Ene dag loopt ze steviger dan de andere, dan komt allemaal nog wel. Ze is ook erg lenig in haar benen.
    Vandaag andere autostoel gekocht. Ze is zo mini dat ze gewoon niet goed zit. Maar de maxicosi werd nu echt te klein. Althans hoofdje kwam boven de rand. Verder zat ze er nog perfect in. :roflmao:

    Hier ook ziek geweest zowel man als ik.
    Hebben ook beiden een corona test gedaan ivm werk. Gelukkig negatief!
    Morgen feestje omdat mijn opa en oma 50 jaar getrouwd zijn.
    Maar echt zien zitten doe ik het niet in deze tijd. :oops: Maar ach zal wel goed komen.

    @Joyce2013 wel een mooie knaller ja. Wanneer is dag 25?
    Wat rot zeg dat je zo op die hormonen reageerd. :(
     
  17. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Nou in de tussentijd is de twijfel toegeslagen want ik denk dat ik gister en vandaag, straks weer even testen, me piek heb. En dat de eerste piek niet lukte om te springen, ik hoop natuurlijk nu dat het wel lukt.. Maar de piek is wel weer lang zoals ik ook gewend ben en niet maar 1 test. Ik heb dus goed hoop...

    Snap ik wel hoor, ik ben ook geen fan van feestjes momenteel. Maar ja met gepaste afstand in de buitenlucht hoop ik maar dat het niet al te veel kwaad kan... Maar spannend vind ik het wel.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  18. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @meisje83: wauw, zijn jouw opa en oma en jouw ouders dan allemaal jong ouders geworden? Mijn ouders zijn namelijk dit jaar 50 jaar samen en over 2 jaar 50 jaar getrouwd :). Maar wel een generatie minder er tussen dus :roflmao:.

    Wat is F goed aan het oefenen! Ze wordt vanzelf sterker op haar beentjes.
    Onze oudste is net als E. Kan zichzelf niet vermaken en wil juist graag elke dag samenspelen met vriendjes of anders wil hij gamen :rolleyes:. Hij heeft nu wel de leeftijd dat hij zelf naar vriendjes toe kan. En er komen ook regelmatig vriendjes aan de deur. Erg leuk. Hebben hem een horloge met GPS tracker voor zijn verjaardag cadeau gegeven, kunnen we wel een beetje in de gaten houden waar hij zich bevindt ;)

    Ik heb vandaag weer een super goede controle gehad. Bloeddruk is perfect en ik heb nog ruim voldoende vruchtwater. Baby lijkt ook geen aanstalten te maken om te komen, want ligt nog niet ingedaald. Over 2 weken pas weer controle. Wel de opdracht gekregen om direct te bellen als mijn vliezen breken en dan wel zo veel mogelijk plat te gaan liggen. Grote kans dat baby dan toch al ingedaald is, maar zo niet, dan loop je de kans dat de navelstreng tussen hoofdje en uitgang klem komt te zitten en dat wil je niet. Er was deze keer ook een verloskundige in opleiding bij en zowel zij als mijn eigen verloskundige voelen aan mijn buik echt geen grote baby. Is nu dus al door 4 verschillende verloskundigen gezegd, dus denk dat de meting tijdens de groeiecho gewoon niet goed is geweest. Of vertekend omdat kleintje helemaal dubbelgevouwen ligt. Ze zag op de echo zowel handjes als voetjes bij het gezichtje :D. En voor de 2e keer zagen we duidelijk open oogjes! Wordt echt een wijs kindje.

    @Joyce2013: die van vandaag is zeker nog positief! Hopelijk zet de eisprong nu door!
     
    Joyce2013 vindt dit leuk.
  19. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Joyce2013 piekt inderdaad mooi.
    Spannend zeg. Vind je temperaturen niks trouwens?

    Dit feestje is helaas niet in de buitenlucht. Ben benieuwd hoe iedereen zich aan de regels gaat houden.

    @Yesera Ja mijn moeder wel, die is nu 49. Was 23 toen ze mij kreeg. Mijn oma is 75 en ik ben 26. Hebben dus 4 generatie vrouwen. :)

    Ja ze is echt goed bezig! Kreeg van de week de eindbrief van de fysio. Echt bizar dat ze een paar maanden geleden niet eens kon omrollen of zelf opstaan.

    Heerlijk heh die zelfstandigheid. Daar is E. nog te jong voor.
    Ideaal zo'n GPS.

    Oh wauw over 2 weken pas weer controle. Nee dat wil je absoluut niet! Zo ben ik ter wereld gekomen. :$
    Dan moet het wel een meetfoutje geweest zijn. Als 4 mensen dat zeggen.
    Ah wat leuk die oogjes open. ❤
     
    Yesera vindt dit leuk.
  20. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @Meisje93 Ik vergeet altijd dat jij nog een stuk jonger bent dan @Yesera en mij haha. Zo grappig omdat je geen beeld hebt bij iemand. Maar wel mooi dat je daardoor 4 generaties hebt, jullie zijn allemaal nog jong. Mijn ouders zijn dik in de 60 en opa's en oma's heb ik niet meer.

    Wel fantastisch hoor dat F nu ook de eindbrief heeft, zo besef je je ook dat het in ene echt super snel is gegaan met haar ontwikkeling

    @Yesera super zo een GPS horloge, wil ik de jongens ook geven als ze buiten de deur gaan spelen. Nu speelt hij graag alleen of met L. thuis, al is hij natuurlijk met 2 dagen BSO al met kindjes aan het spelen. 2 dagen opa en oma is ook anders dan thuis, dus als hij eenmaal thuis is die 3 dagen wil hij ook met zijn eigen speelgoed alleen spelen haha.
    Fijn dat de baby waarschijnlijk toch gewoon mooi klein van stuk is zoals zijn/haar broertjes ook zijn. Voor de bevalling toch een stuk prettiger haha...

    Hier ovulatietesten op en ga er ook niet meer kopen, ik ga er vanuit dat hij gister of vandaag gaat springen. En over 10 dagen weten we of er echt een eisprong is geweest. Als dat zo is maar ik ben niet zwanger wil ik inderdaad gaan tempen zodat ik duidelijker weet of we het nog gezellig moeten maken haha.
     
    Yesera vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina